Oletko koskaan tukistanut lastasi? Ole rehellinen!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En todellakaan ole!

Oma äitini kuritti eli pahoinpiteli minua usein kun olin alle 6v. Siitä jäi sellaiset traumat että vannoin etten ikinä tee niin omalle lapselleni.
 
vierailija
Ennen oli tapana tukistaa lapsia harkittuna rangaistuksena. Sitten siitä luovuttiin, ja nyt taas lapsia tukistetaan raivopäissään, kun vanhemmalla menee hermo lapsen kurittomuuteen.

Sitä voi miettiä, että kumpi näistä tavoista on se herkästi traumoja aiheuttava ja kumpi ei.
 
vierailija
Itse asiassa tosi harva läpsii naamaan. Se on pahoinpitelyä. Sinua on pahoinpidelty. Ymmärräthän sen, ettei se ole normaalia, eikä sulle saa sellaista tehdä.
Mä en oo kokenut sitä pahoiinpitelynä. Rangaistuksena mä oon sen kokenu. Sitä kurittaa ketä rakastaa on aika totta. Litsari, nippaaminen, nipistäminen, tukistaminen, läpsiminen, lattiaan laittaminen, vedellä pään suihkaaminen ja sinne raahaaminen ja saipualla suun peseminen on rankasemita eikä pahoinpitelyä. Pahoinpitelyä on potkiminen muualle kun perseeseen ja nyrkillä lyöminen. Samaten kuristaminen jos se on tosillaan kuristamista. Päällä istuminen ei oo eikä jollain kevyllä lyöminen.
 
vierailija
No en tietenkään. Lapseni on ihana, en ikinä vahingoittaisi häntä. Minua on kyllä itseäni lapsena estoitta tukistettu, läimitty, luunapitettu, piiskattu ja kerran tukehdutettukin. Ja siitä myös seurasi elämääni vuosikymmeniksi pahaa.
 
vierailija
No en tietenkään. Lapseni on ihana, en ikinä vahingoittaisi häntä. Minua on kyllä itseäni lapsena estoitta tukistettu, läimitty, luunapitettu, piiskattu ja kerran tukehdutettukin. Ja siitä myös seurasi elämääni vuosikymmeniksi pahaa.
Ei lapsen rankaisemisen tarkoituksena ole vahingoittaa lasta. Toki asia on eri, jos rangaistuksen antamisen syynä ei oikeasti ole hyvää tarkoittava kurinpito vaan esimerkiksi vanhemman raivon purku.
 

Yhteistyössä