Oletko koskaan väärentänyt kenenkään nimikirjoitusta?

lucifer
valtakirjoihin isän ja äidin nimiä samoin äidin pankkikortilla maksaessani olen väärentänyt hänen nimensä( aikana jolloin ei numeron näppäilyllä selvinnyt kassalla), miehen nimi on tullut usemamminkin väärennettyä
 
"vieras"
Onkohan minulla ollut jotenkin poikkeuksellisen hyvät välit vanhempiini teininä, kun vanhempieni nimmareita ei tarvinnut väärennellä poissaolokirjaan, joka täyttyi aina hyvää vauhtia. Saatoin kirjoittaa ihan rehellisesti esim. nukuin, oma meno yms. Opettajat oli vähän ihmeissään miten suhtautua kun tulin ja menin miten sattuu mutta hoidin kouluni muuten erinomaisesti.
 
[QUOTE="vieras";27259812]soitti kotiin kun liikaa hammaslääkärissä ja kuumessa. Ei ne ole tyhmiä.[/QUOTE]

Mulla oli hammaslääkärin ajanvarauskortti joskus (tyhjä sellainen siis) ja täytin sitä omien menojeni mukaan ;) Opettaja uskoi mun menevän hammaslääkäriin koska ajanvarauskortissa niin luki :D Luokkakaveri vinkkasi silloin, että kannattaa sanoa, että on juurihoito menossa. Eivät silloin kysele enempää eivätkä ihmettele useita käyntejä :D :D
 
"vieras"
miehen nimen valtakirjaan pari kertaa, postipakettikorttiin siis

mulla itselläni on niin veikeä nimmari että sitäpä ei ihan helposti väärennetä, lapsille joskus opettajat asiasta maininneet :D
 
Tyyne-T
Aikana, jolloin joka paikkaan piti kopiosssa olla oikeaksitodistajat, laitoin oman nimeni ekana ja sen perään Olli Omena pyörylöillä :D Tätä siis silloisessa työpaikassani, jossa jokaisella oli 'kakkosnimimerkki' tätä varten.
 
Minulla muuten on ollut sellainenkin pomo (isossa paikassa, merkittävässä asemassa) joka usein tuhahti kun nimikirjoitustaan pyysin, jotta "Johan sinä nimeni tiedät, kirjoita itse!".

Joskus miettinyt että siinä asemassa en uskaltaisi toimia samoin.
Joku väärä paperi (ja satoja samanlaisia nimmareita muissa papereissa) voisi hyvinkin kompromentoida hienon uran.

:)
 
Minä olen joskus väärentänyt äidin nimen koulun kokeeseen.

Nyt vanhempana olen väärentänyt miehen nimet valtakirjaan jos olen hakenut hälle tullutta lähetystä matkahuollosta ( onko tämä varsinainen väärennös kun siihen lupa)

Muita ei ole tai en ainakaan muista tai tunnusta :)
Vaikka maailman parhaat tutkijat ja käsiala-asiantuntijat toisin todistaisivat niin oikeudessa se ei lain mukaan menisi läpi väärennöksenä, jos miehesi kivenkovaan väittäisi, jotta itse sen kirjoittanut.
Tuo hauska grafologis-juridistinen trivia.

:)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;27260310:
No jopas väärennellään. o_O Mulle on ihan outoa että ois pakko esim. miehen nimeä väärennellä.
sen niin että ei kait tuo haittaa jos kirjaan muulla...jos valittamista niin eikö se henkilö ota yhteyttä että väärin käytetty? Itse en huijais toista koska aina ajattelen että jos minulle tehtäs niin. mikä kyrpii kun en osaa ostaa lahjaa toiselle...se miljoonan maksava stipendiiin en voi pikku rahoja laittaa joten mietin aina mitä haluis?
 
Äidin nimen olen väärentänyt useamminkin, ihan luvan kanssa. Helpompaa ois tietty jos olisi avoin valtakirja. Eka väärennös oli auton rekisteristä irtisanominen, tuumasin poliisilaitoksella vai missä ne siihen aikaan irtisanottiin et käyn hakemassa. Soitin puhelinkioskista äidille ja sain luvan väärentää. Sitten vaan palloilin kaupungilla sen aikaa mikä olis mennyt aitoa nimmaria hakiessa.

Lasten koulupapereita allekirjoittelen omalla nimelläni sujuvasti, vaikka mulla ei siihen mitään juridista lupaa ookkaan. Siis erilaisiin lupalappuihin, kokeet ny on sama kuka aikuisverkostosta allekirjoittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;27260310:
No jopas väärennellään. o_O Mulle on ihan outoa että ois pakko esim. miehen nimeä väärennellä.
Minun tapaksessani mieheni oli työmatkalla ja perjantaina oli pakko palauttaa eräs paperi. Eli ihan luvalla väärensin ja ei tuo meillä ole edes jokavuotista toimintaa.. ;)

Ihan OT, mutta mielestäni nimmari on muutenkin yksi typerimmistä keinoista ns. varmistaa henkilöllisyyttä ja käyttää todisteena. Oma nimmarini on ainakin luonnostaan muuttunut vuosien aikana erilaiseen suuntaan eikä se nytkään ole joka kerta identtinen. Lisäksi nimikirjoituksia on niin helppo väärentää, että mitä nyt jonkun allekirjoitus jossain lopulta todistaa?
 
"Sirkkeli"
Mä muistelisin kyllä niin, että oisin mutsin nimen joihinkin epäedullisiin koulujuttuihin väärentänyt. Faijan nimmari on kyllä sellainen, ettei sitä kannattanut edes yrittää väärentää.
 

Yhteistyössä