Oletteko kokeilleet mehupaastoa?

  • Viestiketjun aloittaja Huisi hippu
  • Ensimmäinen viesti
Huisi hippu
Sukulaismies pudottanu painoa 16kg mehupaastolla, muutos oli kuin olisi nuorentunut vuosia! Itselläkin tekisi mieli kokeilla. max 15kg vois saada pois. Aluksi vois paastota viikon, kaksi, pitää taukoa, viikon paasto, sitten jatkaa terveellisellä ruokavaliolla jossa ei herkkuja. Miltä kuulostaa?

Ainut mutta tässä on työharjoittelut, miten pystyn jaksamaan 8h päivät töissä? kasvis-juures-hedelmämehuja?
Kesällä ois helppo helteessä, mutta silloinkin saatan olla töissä. Mut joskus mun on nää kilot pudotettava.

Perus laihis ei varmaan tepsi muhun. Mies kantaan joka toinen päivä mulle karkkia yms. herkkua. Nyt tässä ois se hyvä puoli että mies ryhtyis samaan mun kanssa. Kaapista sais pois kaikki houkutukset.

Vinkkejä?

Onko ihan tuhoontuomittu idea?

Mites kun tuo paasto voi syödä lihaksia, mutta palautuuhan ne sit myöhemmin? Teinistä asti ollu ylimmääräistä läskiä reisissä. Ois niin unelma päästä timmimmäksi. =)
 
Ihan ekana pitää kysyä et millä meinasit pitää poissa pudotetut kilot jos pikakuurin jälkeen miehes kantaa herkkuja edelleen kotiin? Noilla voit saada joo kivasti painoo pois joka tulee heti takas kun muuten ei elämän tyyli muutu. Laihduttaminen vaatii kokonaista elämäntaparemonttia ja se käsittää koko perheen, näin ainakin meillä. Suosittelen esim. Kiloklubi niin pääset remppaamaan elämääs ja pudottamaan painoa ilman et tarvitsee pelätä lihasten lähtöä.

T: -30kg pudottanut
 
Huisi hippu
joo tottakai, mutta ehkä myös tämä tauko saa tavat normaaliksi, että jatkossa vain yksi päivä viikossa jolloin jotain hyvää, mutten tavallista ruokaa ja välipaloja.
 
Pakko näin alkuun mainita, että kyllä mehupaastolla lähtee kiloja pois nopeasti. Mutta kaikki lähteneet kilot tulee tuplasti takasin heti, kun alkaa syömään. Toisaalta mehupaastoa ei koskaan saa käyttää laihdutus keinona, se on siihen elimistölle aivan liian rasittava.

Itse ole paastonnut useamman vuoden säännöllisesti joka kevät, joten jonkin verran kokemusta on kertynyt. Paasto on hyväksi terveydelle ja esimerkiksi elämäntapa muutoksen tai laihduttamisen aloittamiseen se toimii. Paaston aikana oma itsekuri kasvaa ja konkreettisesti oppii itse huomaamaan kuinka paljon "ylimääräisiä" herkkuja päivän mittaan tulee syöneeksi. Suurin osa paastolla lähtevästä painosta on nestettä, osa painon pudotuksesta johtuu juuri "ylimääräisten" herkkujen syömättömyydestä. Mikäli haluaa säilyttää paastolla tiputetun painon, on terveellistä ruokavaliota ja säännöllistä liikuntaa jatkettava paaston jälkeen. Painon hallinnan kannalta suurin urakka onkin siis painon säilyttäminen, joka eteen on tehtävä todella paljon töitä. Paasto aikana elimistö menee ns. säästöliekille ja heti saatuaan ravintoa käyttää sen kokonaan hyödykseen, siis paremmin kuin normaalisti... Joten laihduttamisen kannalta pelkkä mehupaasto ei ole hyvä idea...
 

Yhteistyössä