Oletteko ottaneet vauvan mukaan jälkitarkastukseen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Rasvie"
[QUOTE="jep";24699809]terkkari piti sillä aikaa vauvaa sylissä kun lääkäri tutki

näin muistaakseni esikoilla.kakkonen taisi olla mukana turvakaukalossa

[/QUOTE]

Näin meilläkin.
 
ap.
Entäs jos kysyt MLL-n hoitajaa teille siksi aikaa? Se maksaa, mutta olisko ihan ok-hinta, kun käyt vain jälkitarkastuksessa.

Minä käytin tyttöjen ollessa pieniä sekä kotipalvelua, että MLL:n hoitajia, kun kävin hammaslääkärissä tai lääkärissä tai jossain muualla. =)
Ajattelin kysyä perhetyöntekijää, mutta en tiedä uskallanko jättää vauvaa niin pitkäksi aikaa (matkoineen menisi varmaan pari tuntia).
 
Onpa outoa. Meillä päin terkkarit eivät tee gynekologisia sisätutkimuksia... hyväksyykö Kela siis terkkarin todistuksen vanhempainpäivärahan maksuun oikeuttavaksi?
Ilmeisesti hyväksy kun ei ole tullut mitään sanottavaa. Kelasta soitti mulle, ja varmisti että sinne tullut lappu oli jälkitarkastuksesta, ois kait siinä samalla sanonu jos se ei ois kelvannu.
Ja tosiaan lääkärillä en ole käyny, terkka hoiti kaiken. Ehkä sen paprun on sit lääkäri vaan allekirjottanu, en tiedä.
 
Kokemus tämäkin
Mukaan otin, kun mies ei töistä päässyt irrottautumaan. Olin itse niin kiinni vauvassa (esikoinen) että olisin varmaan ottanut hänet mukaan paljon kummallisempaankin tilanteeseen.

Kysyin terkkarilta, voisiko hän katsoa vauvaa tutkimuksen ajan. Ei käynyt, kuulemma oli seuraava potilas tulossa. Otin sitten vauvan lääkärin huoneeseen mukaan. Siellä oli tosi kuuma, helle kun oli. Ja lääkärikin oli vähän kärttynä, hän kun olisi halunnut lapsen olevan sitterissä koko käynnin ajan, kun taas minä pysyin lujana, että lapsi on sylissä silloin, kun minä en suoranaisesti makaa pöydällä. Arvasin nimittäin, että lapsi suuttuisi sitterissä, koska ei ollut koskaan aiemmin sellaisessa "vankilassa" ollut. Ja kärttyhän siinä sitten tuli sekä lääkärille että vauvalle.

Oli vähän outo käynti, mutta toisenlaisilla henkilökemioilla se vauva olisi mennyt mukana ihan hyvin. Isompaa lasta en mukaan ottaisi.
 
Vauva oli mukana.
Makoili mun vatsan päällä kun tehtiin jälkitarkastus.
Mulla oli kyllä muutenkin aika koominen se jälk.tarkastus, lääkäri luuli, että mulle pitää tehdä välikorvantulehduksen jälkitarkastus ja tuli ensin sen korvalampun kanssa mun korvaa katsomaan. Kerroin sitten lääkärille, että synnytyksen jälkitarkastukseen tulin. :D
 

Yhteistyössä