Oli LIIAN LÄHELTÄ PITI tilanne!

Alkuillasta lapset leikki tässä tietokonehuoneessa samalla kun mies maksoi laskuja. Mä keräsin olkkarista leluja.
Poika 2,5v ja tyttö 10kk availi lipaston laatikoita. Sellainen reilu metrin korkee lipasto jossa laatikot päällekäin. Tyttö oli lipaston edessä ja poika sivulla. Äkkiä kuulin kun mies huudahti kovaa (ei ikinä huuda) ja ryntäsin katsomaan, niin lipasto oli kaatunut tytön päälle!!!!! Onneksi alinkin laatikko oli auki, joten jätti sen verran rakoa ettei tyttö liiskaantunut sen alle.
Voi kamala :'( Tärisin sen jälkeen tunnin ja sydän pamppas tuhatta ja sataa. Onneks selvittiin säikähdyksellä, olis voinut sattua todella huonosti!

Meidän kodissa ei lapset enää availe tuon lipaston laatikoita :eek:

Mies sanoi että kaatui painon takia, kun oli niin moni laatikko auki ja niissä painavia kirjoja...
 
Nyt harmaana
Meille sattui myös läheltäpititilanne vajaa viikko sitten.
Poika meni isänsä kanssa rannallemme, mies käänsi selkänsä pojalle hetkeksi, niin poika juoksi rannan metsä reunalle ja putosi veteen.
Vesi on syvyydeltään noin 2 metriä, eli hengen vaarallinen pikkulapselle.
onneksi mies kuuuli molskauksen ja hyppäsi veteen hakemaan pikkuista, jonka saappaat oli pudonnut jaloista ja upponut syvyyksiin.
Poika pysyi ihmeenkaupalla veden pinnalla ja pelästyi tosi pahasti koko juttua.

Itse tärisin ja itkin paripäivää tätä asiaa, eikä asiaa ole auttanut tyttö joka hukkui lampeen (eilisissä iltapäivälehdissä oli siitä juttua.)
Oli niin lähellä etten menettänyt rakasta poikaani... :'( :'(
Onneksi mies huomasi tilanteen!
Nyt on koko piha aidattu, jotta lapset ei menisi yksinään rantaan.
 
:'( onneksi teillä kummallin läheltä piti eikä käynyt kuitenkaan...
noita ei kenellekään toivo, mut pääasia kaikesta on aina ettei kuitenkaan käynyt mitään! huh... järkytys tulee lukiessa, niin voin vaan kuvitella mitä se on siellä :hug:
 
Meilläkin on KAIKKI muuta kaapit ja komerot kiinni seinässä, paitsi tuo yksi kyseinen lipasto.
Tämä oli eka läheltä piti tilanne lapsiemme aikana...ja toivottavasti viimenen.
Mulle kyllä heti sanottiin että tuskin oli viimenen. Pienten lasten kanssa on useita läheltä piti tilanteita...
 
meillä joskus kaks muksua onnistuvat keikauttamaan uunia päällensä, siis eihän se olisi alas asti kaatunut, mutta keikahti kuitenkin ja minä äkkiä nappasin uunista kiinni, sillä seurauksella että liedellä ollut valurautapannu luiskahti alas, millistä ohi ettei osunut lasten päähän...onneksi ei ollut kiehuvaa vettä isossa kattilassa.
 
NuoriAikuinen
Onneksi selvisitte lähinnä säikähdyksellä! Lähelti piti tilanteissa on onneksi aina se hyöty että sitä saa muistutuksen ja on vastaisuudessa valppaampana ja tunnistaa riskejä paremmin etukäteen! :hug:
 

Yhteistyössä