olin bussissa tänään, heräs kysymys; miksi on niin vaikeata SEISTÄ vaunujen vieressä pitämässä niistä kiinni??

eli siis olin bussissa liikkeellä tänään, ja taas siinä viereisistä vaunuista nappasin tiukassa mutkassa kiinni; ettei kaatunut lapsi vaunuissa (on muuten sama toistunut muutamasti) :O ja loppu matkan seurasin mutkissa huojuvia vaunuja, kun äiti istui kauempana; eikä vieläkään tuntunut tajuavan vaaraa??!!!!!

eli siis miksi on niin vaikeata SEISOA vaunujen vieressä ja pitää niistä kiinni; kuitenkin niissä istuu (ainakin minulle) tärkein aarre maan päällä??? :O
 
Kyllä mä seison silloin kun rattaissa on lapsi istumassa mutta jos lapsi haluaa penkille istumaan niin laitan rattaat kiinni bussin kaiteeseen omalla kiinnityslenkillä (bussin koukkuihin ei saa mein rattaita laitettua). En kyllä siis uskaltaisi jättää lasta yksin rattaisiin bussissa.
 
"kahden äiti"
Aina kyllä seisoin siinä, vaikkakin aika tuskaista ja pelottavaa noiden hurjastelijakuskien kyydissä oli silloin, kun olin viimeisilläni raskaana ja taapero rattaissa.
 
No kyllä silloin pitää seistä ja pitää vaunuista kiinni jos siellä vaunuissa on lapsi. Luulisi olevan itsestäänselvyys kaikille, mutta aina vaan jaksaa yllättää kun joku jättää lapsen sinne yksinään.

Mutta jalat voi olla tosi väsyt eikä jaksa seistä ja väistellä ohi meneviä ihmisiä, mutta silloin pitäisi ottaa lapsikin pois vaunuista.
 
mitähä?
En ole aina pitämässä kiinni, sillä meidän rattaat kyllä pysyy pystyssä muutenkin. Saahan sen stopparin siitä päälle ja se kyllä pitää vakaat rattaat pystyssä.

Millaisissa rimpuloissa teillä oikein lapsia kuskataan?
 
"vieras"
Mulla on jäänyt mieleen eräs valveutunut bussikuski joka ei suostunut lähteä pysäkiltä liikkeelle ellei äiti mennyt pitämään vaunuista kiinni. Ei kuulemma halunnut omalletunnolleen sitä jos rattaille sattuisi jotain. Lisää tällaisia kuskeja! =)
 
"huh"
Siis vaikka oli kuinka stoppi lukot rattaissa ja vankat rattaat, niin todella kaarevassa mutkassa tai äkki jarrutuksessa rattaat voi kaatua. en iki maailmassa jättäisi lastani yksin rattaisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mitähä?;22262436:
En ole aina pitämässä kiinni, sillä meidän rattaat kyllä pysyy pystyssä muutenkin. Saahan sen stopparin siitä päälle ja se kyllä pitää vakaat rattaat pystyssä.

Millaisissa rimpuloissa teillä oikein lapsia kuskataan?
Kyl se vaan voi keikata jos niikseen tulee. Hyvin pysy meidänkin vaunut mut tiukkapaikoissa ne kyl ois keikanneet.
 
mitähä?
[QUOTE="huh";22262448]Siis vaikka oli kuinka stoppi lukot rattaissa ja vankat rattaat, niin todella kaarevassa mutkassa tai äkki jarrutuksessa rattaat voi kaatua. en iki maailmassa jättäisi lastani yksin rattaisiin.[/QUOTE]

Jos täällä päin bussissa on kahdet rattaat, olen minä tiellä kun pidän niistä kiinni eli seison keskellä käytävää ulosmenon edessä :( Ihan totta, rattaat eivät ole kaatuneet tiukassa mutkassa eivätkä äkkijarrutuksessa, molemmat on koettu.
 
"kahden äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja mitähä?;22262436:
En ole aina pitämässä kiinni, sillä meidän rattaat kyllä pysyy pystyssä muutenkin. Saahan sen stopparin siitä päälle ja se kyllä pitää vakaat rattaat pystyssä.

Millaisissa rimpuloissa teillä oikein lapsia kuskataan?
Ei todellakaan pysy pystyssä pitämättä vaikka kuinka jykevät rattaat olisi. Hullua tulla väittämään tollaisia, joku saattaa vielä uskoa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mitähä?;22262436:
En ole aina pitämässä kiinni, sillä meidän rattaat kyllä pysyy pystyssä muutenkin. Saahan sen stopparin siitä päälle ja se kyllä pitää vakaat rattaat pystyssä.

Millaisissa rimpuloissa teillä oikein lapsia kuskataan?
Ei se välttämättä ihmeitä vaadi. Lapsi istuu jotenkin reunalla, kauppakassi alhaalla voi vielä avittaa. Rattaiden painopiste on sitten sen verran muuttunut, että voi mennä kurvissa ympäri v
 
"mie"
Eihän lasta saa jättää valvomatta rattaisiin edes vakaalla tasamaalla puhumattakaan kurvailevassa bussissa. Haloooo!
AP: hyvä että sait napattua kiinni.

Tää on taas niin näitä vanhempia sarjassaan: lapsi ei opi ite nousemaan jaloilleen ennen 1,5v. kun joku on aina heti nostamassa pikku mussukkaa ettei vaan kaatuu , mutta sitten matkataan autossa etupenkillä ilman turvaistuinta jne...
 
KS
Todellakin seison pitämässä rattaista kiinni, vaikka pyörät saakin lukkoon ja ovat vakaat isot Emmaljungat. Monesti ovat meinanneet kipata vaikka pidän kiinni henkihieverissä - nämä Vantaan bussikuskit ovat aikamoisia rallikuskeja usein.

Enemmän minua harmittavat nämä, jotka tulevat bussiin rattaat täynnä ostoskasseja mukanaan jo vanhempi ja hyvin itse kävelevä lapsi. Täällä pääsee nimittäin rattaiden kanssa ilmaiseksi.
 
"huh"
Onhan missä vaan bussissa 2vaunuille paikat, kyllä siinä sen verta voi ja pystyy väistämään että ohi pääsee.. Tai siis no jokainen tekee kuin lystää, itse en ikinä jättäisi lastani yksin keskelle. :/
 
KS
Alkuperäinen kirjoittaja mitähä?;22262467:
Jos täällä päin bussissa on kahdet rattaat, olen minä tiellä kun pidän niistä kiinni eli seison keskellä käytävää ulosmenon edessä :( Ihan totta, rattaat eivät ole kaatuneet tiukassa mutkassa eivätkä äkkijarrutuksessa, molemmat on koettu.
Minä teen ihan niin yksinkertaisesti, että kun bussi pysähtyy pysäkille, niin siirryn hetkeksi pois ihmisten tieltä, ja sitten taas otan rattaista kiinni kun bussi jatkaa matkaa.
 

Yhteistyössä