olipas kivaa vaatetta ja halvalla kirpparilla, MUTTA ne pesuaineet haisee ihan kamalalle :X

  • Viestiketjun aloittaja mikä haju
  • Ensimmäinen viesti
"Zio"
Joo, hajustetut pesuaineet ovat aivan syvältä. Kirpparikamppeet heitän pesukoneen kautta aina kyllä muutenkin, ei tarvitse sitten miettiä, onko niissä jotain pölyä, tuoksua, tms.
 
huh!
Kerran ohitin ulkona leikkivän tytön n. 2-3m päästä ja tyttö haisi niin paljon pesuaineelle, että sama kuin olisi nenänsä työntänyt pesupulveriin. Enkä ole mikään hajusteherkkis ihminen, itsekin käytän hajustettuja pesuaineita. Tosin meillä vaatteet ei tuoksu millekään kuivuttuaan.
 
Kyllä minäkin pesen joka tapauksessa aina kirpparilta ostetut vaatteet. Meilläkin käytetään vain hajusteettomia pesuaineita, joten pesuaineen hajut ottaa kyllä nenään. Voihan se olla, että ne oikein pesuaineelta tuoksuvat vaatteet on esim. jotain autotallissa säilytettyjä vaatteita, jotka ovat olleet tunkkaisia ja myyjä on ennen myyntiin tuomistaan pessyt ne oikein haisevalla pesuaineella.
 
Mikrokitu
Laittaako joku vaatteet suoraan kirppikseltä päällensä ilman pesua? :x

Mä olen kyllä saanut pahat hajut pois ihan hajusteettomalla pesuaineella (Bio Luvil). Yksi pesu ja kuivatus.
Mitä pesuainetta te käytätte kenellä ei hajustetun pesuaineen haju lähde edes kahdessa pesussa pois? Ihan uteliaisuuttani kysyn.
 
No mä nyt luulen että toi "pesen x2 eikä sittenkään pääse hajusta eroon" on vähän liioittelua, kyllä mä oon ainakin saanut yhdessä normipesussa sen tuoksun/hajun pois. Tai sit täytyy olla aika huono pesukone, et ottaa huonosti vettä yms. Ja mielummin mä ainakin ostan vaatteita mitkä tuoksuu pesuaineelle kuin haisee ullakolle/ kellarille, kun niistä ei todellakaan tiedä josko niitä saa vaatteista pestyä pois.
 
hdr
No mä nyt luulen että toi "pesen x2 eikä sittenkään pääse hajusta eroon" on vähän liioittelua, kyllä mä oon ainakin saanut yhdessä normipesussa sen tuoksun/hajun pois. Tai sit täytyy olla aika huono pesukone, et ottaa huonosti vettä yms. Ja mielummin mä ainakin ostan vaatteita mitkä tuoksuu pesuaineelle kuin haisee ullakolle/ kellarille, kun niistä ei todellakaan tiedä josko niitä saa vaatteista pestyä pois.
Ostin huutiksesta vuos sitten paidan, joka haisi niin pesuaineelle, etten voinut käyttää sitä useammankaan pesun jälkeen, vedet vaan nousi silmiin. Lienee tärkätty jollain Arielilla?? Pesin sen siis monen monta kertaa ja vielä vaikka millä aineilla ja apuaineilla, mutta ei auttanut.
 
Mä tykkään, että mieluummin hajustetun pesuaineen tuoksu kuin ummehtunut "mummonmökkihaju" tai vielä pahempaa, "hajuttomilla" pesuaineilla tai pesupähkinöillä pestyt, likaisen tunkkaisen hajuiset tai jonkun muun kodin ominaishajuiset vaatteet. Hajustetun pesuaineen tuoksu on kuitenkin ns. pesuaineen ominaishaju, ei jonkun tosen ihmisen tai talon.

Plus niistä tietää, että on pestyt vastikään, jos pesuaine tuoksuu edelleen.
 
Viimeksi muokattu:
hooo
ootte te kans herkkiä :D
ostatteko te kaupoistakaan vaatteita ollenkaan? ne kun yleensä tuoksuu niille tehtaan hajuille yms. väriaineille ja muille.

ja pesuaineen haju ei muka yhdessä pesussa lähde pois, oisko kenties aika ostaa uusi pesukone?
 
"vieras"
Mä vaihdoin hajustamattomat pesuaineet hajustettuihin kun oikeesti tykkään etä ne tuoksuu joltain. Hajustamattomissa on se ongelma et en ikinä ollut varma tuoksuuko ne sillei raikkaalle vai ei.
 
Mä kun olen tässä kirpparilla päivittäin, niin totean aika harvan tuovan kovin voimakkaasti pesuaineille tuoksuvia vaatteita myyntiin. Toki niitäkin välillä tulee, jotka haisevat nenääni pahalta, mutta koskaan ei ole minulle ollut ongelma ostaa jotain vaatetta hajuntakia, kun aina on hajut lähteneet oman pesun jälkeen.

Mikä tulee sitten uusien vaatteiden myrkkyihin, niin mikään pesuaine ei ole niin pahasta, kuin esim. jotkut väriaineet. Itse esim. olen joillekin väriaineille allerginen ja saan ihottumaa vaatteesta vielä muutamankin pesun jälkeen.
 

Yhteistyössä