Olisiko paikalla ketään vl?

  • Viestiketjun aloittaja mietin..
  • Ensimmäinen viesti
toinen ex-vl
Alkuperäinen kirjoittaja ex-vl:
plus se, että en suuren lapsilukumäärän takia ole pienenä saanut tarpeeksi huomiota, ja se kulkee läpi elämän.
Juuri tätä. Ihte säälin paria siskoani jotka ovat viellä tuossa uskossa, meitä "tyttöjä" on paljon sisaruksina, mutta sen jälkeen ku ihte siittä "lähdin" niin ropisemalla tulivat muut mukana pois. He sanoivat ettei heil vain ollut rohkeutta tehdä sitä ja että ovat helpottuneita nyt ku ovat siittä uskosta erossa ja hekin säälivät niitä muutamia siskojani jotka yhä siinnä ovat. Siittä miten he usein itkevät etteivät jaksa enää yhtään lasta, ettei jaksa ku aina vain kotona lasten kanssa, etteivät jaksa ikuista kitinää, ainaista raskautta tai imetystä jne jne.....kuinka väsyneitä ovat elämäänsä ja kuinka turhauttavalta kaikki tuntuu, mut jos on eksynyt sanoon että "ota hyvä ihminen ehkäisy edes vuodeks kahdeksi käyttöön" niin tulee itku heillä että kun se ei ole oikein, eikä kukaa sitä hyväksy ja sit kysellään että miten teil nyt ei ole tullut ku tähän asti tullut joka vuodelle.

Lisäksi suuri osa meidän sisaruksista käypi terapiassa tai jossain muualla. He ovat läheisriippuvaisia tai jotain, lisäksi, useemmas perheessä (mieheni ja minun suvut ovat vl painotteisia) kärsivät siittä miten vähän ovat saaneet läheisyyttä ja hetkiä vanhempiensa kanssa.

Tietty on niitäkin näissä vl perheissä, joissa äidit jaksaa ja jaksaa ja jaksaa ja ovat viellä todella onnellisia. Se on ihana et on sellastakin, mutta sitten k'äy niin sääliksi se toinen osa, joka itkee kun on niin väsy jo elämäänsäkin kun se ei ole muuta kuin lapsen tekoa. Surullista kyllä, siittä nähtävästi on vaikea lähteä, kuten huomasin omasta siskos katraasta, jotka uskalsivat vasta minun jälkeeni siittä lähteä, nyt jokainen heistä nauttii elämästä ja koittavat ymmärtää sen, minkä vuoksi ovat joutuneet elämään ilman vanhempien huomiota, vaikkakin jokainen sisko on kyl aarre. =)
 
toinen ex-vl
Alkuperäinen kirjoittaja ex-vl:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-vl:
No en todellakaan halua! Voin sanoa, että en koskaan enää tule kuulumaan tuohon ahdasmieliseen yhteisöön, en ikinä!
Äläs sano. Seisoohan Sanassakin, että koira palaa oksennukselleen. Ehkä sinäkin palaat SRK:hon. Toivon silti, ettet.
En ole palaamassa, en todellakaan! En voisi ikinä enää asettua niiden rajojen sisään, mitkä tuo lahko on asettanut. Ei ole mun uskonto. En mistään ole varmempi, kuin siitä, että pysyn erossa tuosta. Jumalalle kiitos, että olen päässyt eroon tuosta.
Toi sun loppus oli just niin ku ihte mieheni kanssa ollaan puhuttu. =) Kiitos Jumalalle et siit on eroon päässyt.
 
uskis, mutta ei vl
Alkuperäinen kirjoittaja toinen ex-vl:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-vl:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-vl:
No en todellakaan halua! Voin sanoa, että en koskaan enää tule kuulumaan tuohon ahdasmieliseen yhteisöön, en ikinä!
Äläs sano. Seisoohan Sanassakin, että koira palaa oksennukselleen. Ehkä sinäkin palaat SRK:hon. Toivon silti, ettet.
En ole palaamassa, en todellakaan! En voisi ikinä enää asettua niiden rajojen sisään, mitkä tuo lahko on asettanut. Ei ole mun uskonto. En mistään ole varmempi, kuin siitä, että pysyn erossa tuosta. Jumalalle kiitos, että olen päässyt eroon tuosta.
Toi sun loppus oli just niin ku ihte mieheni kanssa ollaan puhuttu. =) Kiitos Jumalalle et siit on eroon päässyt.
Haluan kysyä yhtä asiaa: Kiitätte Jumalaa (mikä on hyvä asia), siis olette uskovaisia yhä? Onko teillä jokin muu seurakuntayhteys nykyisin? Jos niin mikä?
 
Minävain:)
Olen menossa lestadiolaisille tarkoitettuun rippikouluun Jämsään. Ja en itse siis ole. Pelottaa tuomitaanko minut sen perusteella ja mainitsevatko he siitä kaikkien kuullen? Muuten ihan hyvillä mielillä odottelen:)
 
vierailija
Katsoin tuossa yks päivä elokuvan kielletty hedelmä ja jäi siitä oikeasti muutama asia mietityttämään.. Eli onko meikkaaminen oikeasti niin suuri synti, että sen vuoksi lapsi ei saisi syödä ruokapöydässä? Onko itsetyydytys sallittua? Jos nuori lähtee "katsomaan maailmaa", niin lähteekö hänen peräänsä tosiaan joukko "saarnaajia", hakemaan "eksynyttä lammasta kotiin"? Ja jos lapsi lopulta päättää lähteä vanhoillislestadiolaisuudesta, niin onko hän yhä perheenjäsen vai hylätäänkö hänet, kuten elokuvassa äiti puhui lapsen lähtiessä tämän joutuvan helvettiin.. Toivon, että tähän tulisi asiallisia vastauksia, eikä asiasta tietämättömät puuttuisi tähän, vaan saisin vain asiallisia vastauksia, koska nämä oikeasti kiinnostavat mua. Helpompi varmaan kommentoida kyseistä elokuvaa, jos sen on nnähnyt, mutta muutkin vl voivat vastailla kokemuksiensa/tietojensa mukaan =)
Moikka. Ainekin puolet meistä lesta tytöistä/naisista meikataan ja kyllä saa seuroihinkin tulla sillä naamalla. Ja jos lesta nuorisoo lähtee vaikka baariin niin ei kyllä niitten perään ketään lähe vai ookko joskus nähny baarissa jotain jolla ois jokku saarnaajat perässä? Ja jos perheestä joku tai jotku jättää uskon ei sitä hylätä. Kaikki saa tehdä omat ratkaisunsa. :)
 
vierailija
Ite oon lesta, mul on kaks sisarusta, meikkaan vähän, käyn koulun tanssitunneilla, kuuntelen musiikkia, katson tv-sarjoja enkä löydä elämästäni montaa eroavaisuutta "tavallisen" ihmisen elämään.
 

Yhteistyössä