"Omataloja" 1,5 krs kellään?

Meillä on parhaillaan rakenteilla; pikkuhiljaa loppu häämöttää jo. Erittäin tyytyväisiä ollaan kyllä oltu talotoimittajaan ja itse taloon kaikin puolin. Meillä ei ole suoraan valmis pohja heiltä, vaan muokattu omiin tarpeisiin.
 
Meillä ei ole "omatalo", mutta olisimme saaneet myös heiltä aika lähelle sellaisen pohjan kuin halusimme. Mihin pohjaan olet ihastunut? Meille tulee n. 160 neliöinen 1,5-kerroksinen. PS: Katsoin profiilisi ja huomasin, että meillä kolme lasta saman ikäisiä kuin teidän neljästä kolme. Meillä näyttää olevan myös melkein sama ammatti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ande:
Meillä on parhaillaan rakenteilla; pikkuhiljaa loppu häämöttää jo. Erittäin tyytyväisiä ollaan kyllä oltu talotoimittajaan ja itse taloon kaikin puolin. Meillä ei ole suoraan valmis pohja heiltä, vaan muokattu omiin tarpeisiin.
Mitä pohjaa muokkasitte ja miten,noin niinkuin suurin piirtein?Kysyittekö muilta talotoimittajilta tarjouksia samalla pohjalla?

 
Alkuperäinen kirjoittaja polka:
Meillä ei ole "omatalo", mutta olisimme saaneet myös heiltä aika lähelle sellaisen pohjan kuin halusimme. Mihin pohjaan olet ihastunut? Meille tulee n. 160 neliöinen 1,5-kerroksinen. PS: Katsoin profiilisi ja huomasin, että meillä kolme lasta saman ikäisiä kuin teidän neljästä kolme. Meillä näyttää olevan myös melkein sama ammatti.
Melkein sama ammatti...hmmm.. Olen ihastunut 173 s-9 pohjaan,mut siinä pitäisi kylppriä jotenkin saada isommaksi ja kurasyöpölle haluan seinän,ettei roiski jokapuolelle,kun meillä ollaan koiraihmistä henkeen ja vereen...Sit vessa pitäisi saada saunan yhteyteen..jne
 
Alkuperäinen kirjoittaja tulikellukka:
Alkuperäinen kirjoittaja polka:
Meillä ei ole "omatalo", mutta olisimme saaneet myös heiltä aika lähelle sellaisen pohjan kuin halusimme. Mihin pohjaan olet ihastunut? Meille tulee n. 160 neliöinen 1,5-kerroksinen. PS: Katsoin profiilisi ja huomasin, että meillä kolme lasta saman ikäisiä kuin teidän neljästä kolme. Meillä näyttää olevan myös melkein sama ammatti.
Melkein sama ammatti...hmmm.. Olen ihastunut 173 s-9 pohjaan,mut siinä pitäisi kylppriä jotenkin saada isommaksi ja kurasyöpölle haluan seinän,ettei roiski jokapuolelle,kun meillä ollaan koiraihmistä henkeen ja vereen...Sit vessa pitäisi saada saunan yhteyteen..jne

Niin, siis minäkin olen ope, mutta en luokanope. Tosi iso vaihtelu eri talofirmoissa miten paljon lähtevät tekemään muutoksia, siis isoja, valmiisiin pohjiin. Omatalo tippui meiltä aika alussa pois hintavertailun perusteella, mutta aika hyvä pohja heillä olisi ollut meille. Toisesta firmasta siis saatiin hieman edullisemmin ja muutokset, jotka halusimme, kävivät heille kaikki. Toki aika moni muutos tuli maksamaan, harvemmin meille kävi niin päin, että muutos olisi ollut edullisempaan suuntaan. Pohjan suunnitteluun kannattaa tosiaan käyttää aikaa. Itse huomasimme todella monta juttua ajan kanssa miettien ja saimme kaikki muutettua järkevämmiksi. Meidän alkuperäisessä pohjassa mm. pääsisäänkäynti oli epäkäytännöllisesti suunniteltu, alakerran pohjassa oli liikaa sokkeloa, jääkaappi/pakastin oli suunniteltu palomuuria vasten
:eek: , ehjiä seiniä ei ollut (joka paikassa ikkunoita) jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tulikellukka:
Alkuperäinen kirjoittaja ande:
Meillä on parhaillaan rakenteilla; pikkuhiljaa loppu häämöttää jo. Erittäin tyytyväisiä ollaan kyllä oltu talotoimittajaan ja itse taloon kaikin puolin. Meillä ei ole suoraan valmis pohja heiltä, vaan muokattu omiin tarpeisiin.
Mitä pohjaa muokkasitte ja miten,noin niinkuin suurin piirtein?Kysyittekö muilta talotoimittajilta tarjouksia samalla pohjalla?
Meidän ihan sitä alkuperäistä pohjaa ei näytä Omatalon sivuilla enää olevan, mutta tuo OJ 147S-9 näyttäis olevan siitä hieman uusittu versio. Meidän mallissa on esim. alakerran isomman makuuhuoneen yhteydessä pieni vaatehuone ja muutenkin makuuhuoneet on isommat. Siitä sitten tehtiin sellaisia muutoksia kuin lisättiin lämmin kuisti, venytettiin talon pohjaa niin, että kodinhoitohuone ja pesuhuone kasvoivat, erkkeri poistettiin ja vedettiin nurkat suoriksi, tehtiin sinne väliseinämä niin, että saatiin keittiöstä U-mallinen ja erillinen ruokailutila ja olohuoneesta tuli isompi ja siitä tuli meidän mieleen järkevämmän mallinen muutenkin. Käytännössä talon koko kt/olohuonepääty on täysin erilainen kuin alkup. mallissa. Talon venyttämisen myötä myös yläkerran huoneet kasvoivat, siellä molemmat huoneet ovat 16m2 ja aula tietenkin kasvoi myös. Neliöitä nyt on 175/195m2. Kannattaa tosiaan miettiä ihan ne omat tarpeet ja muokata talosta mahdollisimman hyvä niihin tarkoituksiin!

Täsmälleen tällä samalla pohjalla otettiin tarjoukset myös saman firman Puutalo-elementeillä ja Vieska-taloilta. Kastellilta otettiin tarjous kans, mutta ei ihan tällä pohjalla vaan yhdellä heidän pohjalla, joka on hyvin paljon saman tyylinen. Omatalolta saatiin ensinnäkin paras tarjous ja myyjä oli muutenkin asiallisin ja miellyttävin. Ja kun lisäksi parilla kaverilla on Omatalot ja heidän kokemukset oli pelkästään positiiviset, oli päätös meille helppo. Toisella perheellä on 20v vanha omatalo, eikä esim. rakenteissa ole mitään ongelmia ollut.

 
ANDE! Muistatko paljon maksoi muutokset taloon,lähinnä tuo venyttäminen.Sitä olen yrittänyt isännälle ehdotella,sais helpoiten kylppäriin tilaa siten ja eteisestäkin tulisi avarampi.Mut isäntä yrittää pitää kiinni olemassaolevasta talon koosta
 
Alkuperäinen kirjoittaja tulikellukka:
ANDE! Muistatko paljon maksoi muutokset taloon,lähinnä tuo venyttäminen.Sitä olen yrittänyt isännälle ehdotella,sais helpoiten kylppäriin tilaa siten ja eteisestäkin tulisi avarampi.Mut isäntä yrittää pitää kiinni olemassaolevasta talon koosta
Jaa-a, en kyllä yhtään muista/tiedä. Täytyypä koittaa muistaa kattoo kotona siitä alkuperäisen pohjan esitteestä oliko siinä joku hinta; mutta sittenkin se voi olla vaikee laskee kun toimitussisältöä on muokattu kans jne. Mutta ei se oikeesti se pelkkä venyttäminen paljoo maksa, meillä kun oli tota muutakin muutosta mikä varmasti eniten kuten se lämpimän kuistin lisääminen jne. kannattaa kysyä siltä teidän talokauppiaalta...? Jos susta tuntuu jo nyt, että se pohja kaipais tota venyttämistä niin kannattaa tehdä se, harmittaa varmasti sitten jälkeenpäin, että miksei tullut tehtyä silloin kun se olis ollut vielä pikkuhomma...
 

Yhteistyössä