On NIIN vaikeaa pitää toivoa yllä tässä tilanteessa, kokoajan huonoja uutisia :((

isäni soitti tänään sairaalasta, äidin munuaisten tila on vakava :'(
äidillä on munuaisten vajaatoiminta kaiken muun lisäksi ja nyt 2 ison leikkauksen jälkeen , ei lähde kunnolla toimimaan. nyt on sitten elimistössä 10litraa ylimääräistä nestettä :/ sitä yritetään lääkityksellä poistaa.
lääkäri puhui jo dialyysi-hoidosta..
hb nyt 67 , verenpaine onneksi hyvä.

Tää on niin raskasta, pelätä :'( :'( :'( on niin avuton olo kun ei voi tehdä mitään auttaakseen! :( Isäkin niin kovilla nyt, itki puhelimessa :(
 
Abbanaman
Kurja tilanne, onneksi on dialyysi hoidot tosiaan olemassa, niiden avulla monikin munuaisten vajaatoiminnasta kärsivä pärjää pitkälle. Toivotaan että lähtisivät toimimaan eikä dialyysiä tarvittaisi. Mitä muita sairauksia äidilläsi on?
 
vieras
miks eivät anna veritankkausta? vaikuttais koko yleiskuntoon. mä nääs sain verta isojen leikkausten jälkeen kun hb tipahti 69. sanoivat että on välttämätöntä. ja kyl siinä vointi paraniki.
 
valtavasti voimia :hug:

tiedän tunteen minun kin äiti on ollut yli viikon sairaalassa siltä oli sappi kivet lähtenyt liikkeelle siltä otettiin soppi kivet pois ja sit tuli komplikaatio . :'( en enen pää tiedä minun äidistä kun asutaan niin kaukana toisistaan et kuulen siskoilta mitä äitille kuuluu.. :'( :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja little pony:
valtavasti voimia :hug:

tiedän tunteen minun kin äiti on ollut yli viikon sairaalassa siltä oli sappi kivet lähtenyt liikkeelle siltä otettiin soppi kivet pois ja sit tuli komplikaatio . :'( en enen pää tiedä minun äidistä kun asutaan niin kaukana toisistaan et kuulen siskoilta mitä äitille kuuluu.. :'( :'(
voimia sinulle myös vaikeaan tilanteeseen! :hug:
me onneksi asutaan lähellä toisiamme ja pääsen usein katsomaan äitiä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks eivät anna veritankkausta? vaikuttais koko yleiskuntoon. mä nääs sain verta isojen leikkausten jälkeen kun hb tipahti 69. sanoivat että on välttämätöntä. ja kyl siinä vointi paraniki.
Siksi varmaan ei tankata lisää verta että tässä tapauksessa tuo 10 litraa ylimääräistä nestettä "laimentaa" verta niin että hb korjaantuu ainakin jonkin verran kunhan nestettä saadaan pois. Toinen syy on että veritankkaus lisäisi taas nestelastia. Toivotaan että munuaiset lähtisi taas toipumaan, mutta tosiaan onneksi on dialyysi jos sitä tarvitaan. Voimia kovasti!

:hug:
 

Yhteistyössä