Onko 100e tarpeeksi häälahjaksi neljältä?

Wilma ap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:46 Wilma kirjoitti:
Jos laittaa tilille rahaa, onko 100e teistä liian vähän? Minusta se on jo tosi iso summa, mutta mitä mieltä te muut olette? Onko riittävä?
Lisään että se summa on neljältä aikuiselta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:48 Wilma ap kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:46 Wilma kirjoitti:
Jos laittaa tilille rahaa, onko 100e teistä liian vähän? Minusta se on jo tosi iso summa, mutta mitä mieltä te muut olette? Onko riittävä?
Lisään että se summa on neljältä aikuiselta!
On se!

Eiväthän lapset edes häälahjoja tietääkseni ostele...
(jos se olisi perheeltä, riittäisi vähempikin, mielestäni)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:48 Wilma ap kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:46 Wilma kirjoitti:
Jos laittaa tilille rahaa, onko 100e teistä liian vähän? Minusta se on jo tosi iso summa, mutta mitä mieltä te muut olette? Onko riittävä?
Lisään että se summa on neljältä aikuiselta!
no me ollaan laitettu aina se 40-50e /talous, eli siis jos 4 omassa taloudessa asuvaa aikuista, niin sitten on mun mittapuun mukaan aika vähän..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:51 nytkypylly kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:48 Wilma ap kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:46 Wilma kirjoitti:
Jos laittaa tilille rahaa, onko 100e teistä liian vähän? Minusta se on jo tosi iso summa, mutta mitä mieltä te muut olette? Onko riittävä?
Lisään että se summa on neljältä aikuiselta!
no me ollaan laitettu aina se 40-50e /talous, eli siis jos 4 omassa taloudessa asuvaa aikuista, niin sitten on mun mittapuun mukaan aika vähän..
Kaksi pariskuntaa on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:58 Wilma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:51 nytkypylly kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:48 Wilma ap kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:46 Wilma kirjoitti:
Jos laittaa tilille rahaa, onko 100e teistä liian vähän? Minusta se on jo tosi iso summa, mutta mitä mieltä te muut olette? Onko riittävä?
Lisään että se summa on neljältä aikuiselta!
no me ollaan laitettu aina se 40-50e /talous, eli siis jos 4 omassa taloudessa asuvaa aikuista, niin sitten on mun mittapuun mukaan aika vähän..
Kaksi pariskuntaa on.
no sittenhän me ollaan ihan samoilla linjoilla :D
 
Riippuu mielestäni myös vähän lahjan saajasta ja antajasta. Opiskelijapariskunnalle 100? tilille on varmasti hyvä lahja varsinkin jos on kyse opiskelija kavereista, jotka lahjan antavat mutta kahdelle hienosti uraansa luovalle 100?:n pankkisiirto on aika kuollut idea.
 
Tää on kans asia mitä pähkäillään. Häät parin viikon päästä. Miehen työkavereita jotka menevät naimisiin. Ei olla siis perheinä tekemisissä. Toivovat rahaa mut en kehtaisi antaa 50e. Mutta sillä saisi ja halvemmallakin hienón lahjan. Meitä kaks aikuista ja neljä lasta
 
Yukimi daifuku
Musta ihmisen pienuutta jos rupee katsomaan, että ain noi antoi "vaan" ton verran.

Itse antaisin ihan hyvällä omalla tunnolla 30? lahjan / 30? rahaa, jos ei kerran ole mistä antaa.


Itse olin omissa häissäni iloinen kaikista vieraista vaikka ei saatu lahjaa kaikilta.
Ainut mikä pisti hymyilyttämään oli ylisuuret (aika rumat) lusikat Citymarketin tarjouskorista 2?
mutta sekin vaan nauratti, oli siis yhden alle parikymppisen tytön lahja.
 
Minua kieltämättä ihmetyttää tämä et jos joku on menossa naimisiin. Niin heille pitää ostaa kalliita lahjoja tai laittaa isoja summia rahaa. Ja sitten saa suvut ja kaverit hävetä jos eivät kehtaa tai pysty laittaan ''tarpeeksi suuria summia''.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:01 MörkylinVaimo kirjoitti:
Minua kieltämättä ihmetyttää tämä et jos joku on menossa naimisiin. Niin heille pitää ostaa kalliita lahjoja tai laittaa isoja summia rahaa. Ja sitten saa suvut ja kaverit hävetä jos eivät kehtaa tai pysty laittaan ''tarpeeksi suuria summia''.
Asiaa. Ihmisten vaatimukset on kasvanu ihan järettömiin mittapuihin. Ei olla mihinkään tyytyväisiä. Kaikki pitää saada heti ja valmiina.
Kyllä se niin menee et jotka häät järjestää niin ne sen myös maksaa. Eikä se saa olla päätarkoitus et mitä kaikkea hienoa saatais ja paljonko tulee keltäkin rahaa. :whistle:
 
eiköhän se ajatus ole tärkein

Siskoni oli todella iloinen kahdesta kuksasta jotka heille hankin, tulevat kesällä samoilemaan joten tarpeen ovat.


serkkuni oli iloinen paistinpannusta jonka sai, ostin sellasen kuin itse olisin halunnut.

toiselle serkulle ostettiin sikon kanssa puolidski selalinen jälkkärkipposetti ja kummatkin laittoi omat kortit, serkkuoli iloinensiitäkin.

Minusta tärkeintä on se etä lahjan antaja on vilpittömin mielin hankkinut jotakin,sama onko sen arvo 5e tai 5000e.

silloin aikoinaan kun saimme häälahjoja envertaillut niiden hintoja, kaikkioli YHTÄ IHANIA
 
Mun mielestä 20? pariskunnalta riittää ja perheeltä 30-40?
Markoiksi muutettuna 100 euroakin on jo hurjasti rahaa!
Ei kai teidän kaikkien tulot ole voineet nousta euroon siirtymisen myötä niin paljon, että tuosta vain pystytte laittamaan 50euroa lahjaan?

Ennen 500markkaa oli paljon rahaa, ny mietitään, riittääkö 100euroa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:05 HERNETÄTI kirjoitti:
eiköhän se ajatus ole tärkein

Siskoni oli todella iloinen kahdesta kuksasta jotka heille hankin, tulevat kesällä samoilemaan joten tarpeen ovat.


serkkuni oli iloinen paistinpannusta jonka sai, ostin sellasen kuin itse olisin halunnut.

toiselle serkulle ostettiin sikon kanssa puolidski selalinen jälkkärkipposetti ja kummatkin laittoi omat kortit, serkkuoli iloinensiitäkin.

Minusta tärkeintä on se etä lahjan antaja on vilpittömin mielin hankkinut jotakin,sama onko sen arvo 5e tai 5000e.

silloin aikoinaan kun saimme häälahjoja envertaillut niiden hintoja, kaikkioli YHTÄ IHANIA
Näin. Minä olin lähinnä kauhussaan ku näin et minkälaisen lahjan isännän suku oli hommannut. Porukalla kylläkin, mut ihan hävetti et olis meille vähempikin riittänyt.
 
Kyllä mun mielestä on ihan riittävästi. Ei kai ne lahjat ole se pääasia.
Me sanottiin kaikille ettei haluta lahjoja, vaan meille on tärkeintä, että meille läheiset ihmiset pääsee paikalle =)
Meillä tosin oli ihan pienet häät, mutta vaikka olis ollut isotkin, niin silti.
 

Yhteistyössä