Onko abortti sinun mielestäsi OK?

  • Viestiketjun aloittaja jfkljalf
  • Ensimmäinen viesti
Otetaan sitten toinen. Mitä pitäisi tehdä alkioille jotka ovat äidin kehon ulkopuolella pakastettuna? Onko murha jos niitä ei käytä? Meillä on esimerkiksi viisi alkiota odottamassa. Niille on kolme vaihtoehtoa, 1) Käyttää itse, 2) antaa jakoon, 3) heittää pois. Luulisin sinun valitsevan vaihtoehdon kaksi ja tekevän ykkösestä laittoman, olenko oikeassa?

Mitä mieltä olet taas siitä että vain hyvälaatuiset pakastetaan, vaikka huonommistakin olisi mahdollisuus tulla vauva?
Antaa jakoonnsisältää myös mahdollisuuden tiedekäytöstä. En itse voi ajatellakaan, että Viktorin kaltainen lapsemme annetaan kehittyä 3pv ikäisestä alkiosta pidemmälle vain tullakseen paloitelluksi labrassa.
 
gdas
Sain osakseni hyvin karua ja kylmää kohtelua ja syyllistämistä mennessäni teettämään abortin. Karuin tässä hommassa oli se, että alun perin pyysin sterilisaatiota, mutta ei onnistu kuulemma ollenkaan tässä sairaanhoitopiirissä, vaikka ehto täyttyisi ja sanoivat että kierukka on yhtä hyvä ja ihan yhtä varma vaihtoehto. No, minkäs sitten teet, yksityisellä liian kallista, eli kierukka vain. Laitosta lähtien se aiheutti todella kovaa kipua, autossa istuminen, kävely, liikkuminen, seksi, vessassa käynti, ihan kaikki sattui ja joskus hyvinkin kovaa. Seksin aikana tuntui todella kamalalta. En luottanut ehkäisytehoon, vaan käytettiin kondomia, jota tosin langat tökkivät ja miehen osalta hommasta ei tullut yhtään mitään. Naistentautien polilla naureskeltiin, että olen vain liian kipuherkkä, ei ole mahdollista vaivat ja ei mitään ongelmaa, kierukka on hyvin paikallaan ja ei niiden kumien kanssa kannata enää pelata, terapiaan pitäisi mennä jos on niin vainoharhainen ehkäisystä.

Alle kuukausi tästä kierukka sitten petti. Ja oli ollut koko ajan huonosti ja valunut.

Samaisella polilla tuli kyllä niin kylmää kohtelua kun olla ja voi kun halusin sitten luonnollisesti keskeytyksen. Kyllä se hieman oudolta tuntuu, jos tämä tekee minusta murhaajan, mutta kai se on omaa tyhmyyttä kun menee uskomaan lääkäreitä. Ehkä se on sitten, jos kuka vain voisi valita aivan täysin varmasti toimivan ehkäisyn itselleen.
 
Murha? Pelkkä toukka alkio on. Eihän se pystyis elämään kohdun ulkopuolella.
Pystyy jonkin aikaa ja aina voi pakastaa. Eri asia voidaanko alkiota poistaa kohdusta tuhoamatta sitä, käsittääkseni ei pysty. Eikä jäädytyskään taida toimia hyvin jos on monisoluisempi, saati sitten alkion tapauksessa. Joka tapauksessa jo ulkopuolisen hedelmöityksen ja hyvälaatuisen alkion tapauksessa sulatus ei aina onnistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29527599:
Sama täällä. Mä tiedän omat voimavarani ja varallisuuteni. Tämän saan kasvatettua hyvin ja niin ettei mistään ole puutetta, enenpään ei meillä rahkeet riitä.
Meillä on kaksi toivottua, suunniteltua ja rakasta lasta ja he ovat jo sen verran isoja että heidän kanssaan pystyy tekemään jo vaikka mitä. Ollaan mm. lähdössä ekaa kertaa heidän kanssaan etelän lomalle. Nautitaan täysillä arjesta ja elämästä ja se elämä heittäisi uuden vauvan myötä aivan häränpyllyä. Kumpikaan meistä ei olla mitään ns. vauvaihmisiä ja kummallakaan meistä ei ole pienintäkään mielenkiintoa aloittaa vaippa-taapero-yöhuuto-vaihetta uudestaan. Abortti olisi ainoa ratkaisu jos kierukka pettäisi. Olen myös jonossa sterilisaatioon, jotta homma kuitataan varmaksi.
Lapsiluku on täynnä ja meillä on paljon tulevaisuuden suunnitelmia sillekin ajalle kun lapset ovat jo isompia. Mä oon 44 kun nuorin on täysi-ikäinen.
Toivotaan että kaikki menee hyvin ja pysytään terveinä, näin on hyvä olla meidän perhe :) Nautitaan elämästä tässä ja nyt ihan eri tavalla kuin jos mukana olisi raskausmaha tai vaippaikäinen.
Siinä oli kerrakseen oikein itsekkäitä sosiaalisia syitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
Peyote
Silloin kun ihmiset puhuu sikiöstä pelkkänä möykkynä, niin se ei anna viisasta tai vastuullista kuvaa. Se saa asian kuulostamaan nimen omaan siltä, että ei ole mitään holttia ja abortteihin mennään kevyesti tosta noin vaan. Se vähän karmii. Siinä on kumminkin kaikki potentiaali kokonaiseen ihmiselämään.
 
Peyote
Ja on myös törkeää sikali, kun on ihmisiä, joille abortti on ollut todella vaikea päätös ja siihen on päädytty surren, että sitten joku sanoo että sehän on solumöykky, mitäs siitä.
 
pin harmailee
Tästä on loogisena seurauksena se, että jos joku tarkoituksella aiheuttaa naiselle keskenmenon kun hän on raskaana, on teko verrattavissa siihen, että luvatta tappaa pöydältä kärpäsen...
Ei siis syytä rangaistukseen?
Näen jo ratkaisevan eron siinä riistetäänkö se alkio toisen toimesta väkisin vai saako nainen itse päättää kehostaan. Sillä en näe mitään merkitystä abortoiko joku alkion vai ei, jos nyt murhaa mietitään niin aika kärpänen on merkitys, oikeesti murha?! Olen itse kokenut neljä keskenmenoa ja kipeitä olivat henkisesti ja todellakin tunsin menettäväni joka kerta toivon vauvasta, eli tiedän kyllä kuinka rakas se oma pieni möhkäle siellä voikaan olla. En jaksa tämän enempää näin kuluneesta aiheesta jankuttaa, jatkakaa.
 

Yhteistyössä