Onko harvinaista vai yleistä,että vauvan kanssa joutuu valvomaan öisin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ei ole valvottu ykkösen eikä kolmosen kanssa öisin. Kakkosella oli koliikki, sydänvika ja nivustyrä, hänen kanssa valvoin ekoina 6kk aikana öisin paljon. Yleensä yöaika alkoi vasta klo 04-05 aikaan. Onneksi silloin isompi oli hyväuninen ja aamuisinkin nukkuin klo 08 asti.

jonkun mielestä valvomista on jo jos joutuu syöttämään vauvaa öisin, siksi mielestäni on makuasia. Meillä kaikki lapset olleet täysimetyksellä 6kk, joten öisin olen imettänyt kyllä 1-6krt/yö noin 10kk ikään asti jonka jälkeen meillä vasta lapset alkaneet nukkua läpi yön ilman tissimaitoa. Silloin kun nukkuvat, onneksi nukkuvat hyvin-eivät heräile eivätkä tule väliin, eivät saa kaukohtauksia, eivät pissaile sänkyyn, nukkuvat omissa sängyissään omissa huoneissaan. Paitsi tuo kakkonen nukkui ekan yönsä heräämättä vasta 3,5v.
 
Meillä
Meidän esikoinen nukkui ja söi kellon tarkasti 4 tunnin välein ekat 3 kk. Toinen nukkui ja söi miten sattu, mutta koska otin tissille ja viereeni ei se mua haitannut. Mä nukuin ja toinen söi. Nyt sama juttu. Vauva syö/valvoo tai nukkuu mun vieressä. Mä nukun. Yö ruokailut on molemmilta loppunu/lopetettu viimeistään 7 kk mennessä.

Toki yöt ovat katkonaisia ja vaikka periaatteessa nukun 23.30 - 7.30 välisen ajan siitä on yhtä jaksoista unta vain vähän.
 

Yhteistyössä