onko ihan mahoton ajatus saada etelänloma ,2 aik. ja 2 lasta, 1000:lla eurolla?(matkat ja majoitus)

  • Viestiketjun aloittaja kokemuksia ja ehotuksia?
  • Ensimmäinen viesti
kokemuksia ja ehotuksia?
ekaa reissua ollaan miettimässä.....ja lapset alle 8v molemmat.....tai jos jollakulla oisi vinkkiä tai ehotuksia mistä saisi edullisimmin : ) olisi tervetulleita!
 
matkaaja
Katso netistä vaikka Rantapallo sivuilta siellä on halpoja lentoja. Jos budjetti on tuo, niin kannattaa ottaa pelkät lennot kohteeseen ja sitten menet varaamaan netistä itse majoituksen vaikkapa bed/breakfast tyyppisestä paikasta. Niitä löytyy melko hyvin myös läheltä rantoja.
 
"vieras"
Kuulostaa tuo rahasumma aika pieneltä noin suurelle porukalla. Itse varasimme juuri matkan espanjaan, kaksi aikusta 875 per. aikuinen ja lapsista menee kummastakin puolet tosta summasta, eli 437 per. lapsi . Rahaa menee kohteessa tietenkin ruokaan aika paljon ja muuhun elämiseen. Varmaan jos ei ota valmismatkaa, vaan varaa itse halvimmat lennot ja hotellin ni pääsee halvemmalla.
 
"jeps"
Me käytiin Nazarin kautta 2 viikon Turkin loma. 2 aikuiselta 550 euroa per person (lisäksi alle kaksivuotias, josta meni muutama kymppi). Ja matka oli ALL INCLUSIVE, eli ruokaa ja juomaa ei tarvinut paikan päällä juuri ostella. Joten veikkaisin kyllä, että tuolakin budjetilla pääsee.
Edellisellä kerralla oltiin lomaosakkeessa espanjassa, lennot maksoi 750 euroa (2 aikuista, 4-vuotias ja 1-vuotias), ja maijoitus muutaman satasen (2 viikkoa oltiin).
 
"Jeps"
Tälläkin hetkellä Rantapallo.fi tarjoaa äkkilähtöjä n.250€ hintaan. Milloin olisitte lähdössä, riippuu tietenkin siitä että miten hyvä on tarjonta. Hinnat halpenevat tässä kohti toukokuuta mennessä, me ollaan luultavasti lähdössä puolivälissä kuuta äkkilähdölle, odotan että saamme matkat 195-295€ per nuppi, määritelty hotelli. Että hyvällä tsägällä löydätte äkkilähdöt tonnilla. Suosittelen Aurinkomatkoja, heillä kun ei tule mitään ekstroja, vaan ruokailu lennoilla ja hotellikuljetukset määränpäässä kuuluvat hintaan aina. Tjärellä ja Finnmatkoilla tulee lisähintaa noille.
 
"aloittaja"
ruvettiin hyvissä ajoin miettimään, eli tarkoitus olisi seuraavana talvena tai sitä seuraav.kesänä. kiitos vinkeistä, tarkoitus olisi tietysti vielä säästää matkaa varten, mutta jos matkat ja majoituksen jo saisi tuohon tonniin niin helpottaisi jo kummasti ,kun rahaa tarvii sielläpäässäkin tottakai!
 
"Jeps"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23641324:
no mieluummin pysyttelisin kotona, jos ei olis yhtään enempää satsata
Että mua ärsyttää tällaiset kommentit. Jos SINÄ pysyt mielummin kotona, ei kukaan varmaan ole sinua pakottamassa reissuun. Jos AP tahtoo päästä reissuun pienellä budjetilla, se hänelle suokoon. Miksi edes pitää tulla kommmentoimaan??

Meillä esim. on tulossa koko perheen reissu syksyllä, kaksi viikkoa. Etsin nyt minulle ja lapsille (4kpl) sekä ystävättärelleni äkkilähtöä jonnekin etelään, budjetilla n. 250€ per nuppi. Mies jää töihin, me lähdetään rentoutumaan jonnekin.

Minusta on ihan fiksua maksaa vaikka 195€ viikon Kreikan matkasta, kuin sen 780€ per nassu mikä on listahinta.
 
[QUOTE="Jeps";23641395]Että mua ärsyttää tällaiset kommentit. Jos SINÄ pysyt mielummin kotona, ei kukaan varmaan ole sinua pakottamassa reissuun. Jos AP tahtoo päästä reissuun pienellä budjetilla, se hänelle suokoon. Miksi edes pitää tulla kommmentoimaan??

Meillä esim. on tulossa koko perheen reissu syksyllä, kaksi viikkoa. Etsin nyt minulle ja lapsille (4kpl) sekä ystävättärelleni äkkilähtöä jonnekin etelään, budjetilla n. 250€ per nuppi. Mies jää töihin, me lähdetään rentoutumaan jonnekin.

Minusta on ihan fiksua maksaa vaikka 195€ viikon Kreikan matkasta, kuin sen 780€ per nassu mikä on listahinta.[/QUOTE]

sanoinko mä ettei saa mennä. mä tarkoitin sitä, että mä en lähtisi tolla budjetilla minnekään vaan mieluummin pysyttelisin kotona.
 
"Jeps"
[QUOTE="aloittaja";23641383]ruvettiin hyvissä ajoin miettimään, eli tarkoitus olisi seuraavana talvena tai sitä seuraav.kesänä. kiitos vinkeistä, tarkoitus olisi tietysti vielä säästää matkaa varten, mutta jos matkat ja majoituksen jo saisi tuohon tonniin niin helpottaisi jo kummasti ,kun rahaa tarvii sielläpäässäkin tottakai![/QUOTE]


Okei. No sitten suosittelen esim. Norwegian Air yhtiöltä lennot ensi keväänä, Barcelonaan tai vaikka Haniaan tms. Interhomen kautta huoneisto. Ellei sitten tahdo juurikin odotella äkkilähtöjä. Halvimmat äkkilähtöajat ovat yleensä toukokuu, sekä joulukuun ekat pari, kolme viikkoa.

Pallontallaajat. net on hyvä sivusto budjettireissaajalle.
 
ncmsa
[QUOTE="Jeps";23641395]Että mua ärsyttää tällaiset kommentit. Jos SINÄ pysyt mielummin kotona, ei kukaan varmaan ole sinua pakottamassa reissuun. Jos AP tahtoo päästä reissuun pienellä budjetilla, se hänelle suokoon. Miksi edes pitää tulla kommmentoimaan??

Meillä esim. on tulossa koko perheen reissu syksyllä, kaksi viikkoa. Etsin nyt minulle ja lapsille (4kpl) sekä ystävättärelleni äkkilähtöä jonnekin etelään, budjetilla n. 250€ per nuppi. Mies jää töihin, me lähdetään rentoutumaan jonnekin.

Minusta on ihan fiksua maksaa vaikka 195€ viikon Kreikan matkasta, kuin sen 780€ per nassu mikä on listahinta.[/QUOTE]


Eikös tämä palsta ole ihan kaikkien vapaasti käytettävissä. Suoraan sanoen en minäkään noin pienellä budjetilla lähtisi minnekään. En ainakaan lasten kanssa mihinkään yhden tähden murjuun majoittumaan, mutta hienoa jos tuo jollekin riittää.

Onhan se joo fiksua maksaa mieluummin 195 kuin 780.... minäkin ajelen mieluummin Mersulla kuin 25 vuotta vanhalla Ladalla, mutta molemmilla pääsee!
 
"Jeps"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23641405:
sanoinko mä ettei saa mennä. mä tarkoitin sitä, että mä en lähtisi tolla budjetilla minnekään vaan mieluummin pysyttelisin kotona.
Mutta tulit kuitenkin kommentoimaan, ihan turhaan. Onko mielestäsi loma, josta maksat listahinnan, jotenkin hienompi kuin se, että maksaa samasta matkasta esim. 1/4 matkan hinnasta äkkilähtönä? Tai että ostaa lennot Haniaan n.120€ menopaluu ja vuokraa villan, kokonaishinta viikolle per nuppi n.200€.

Mutta kukin tyylillään, en vaan tajua miksi pitää tulla kommentoimaan jos asiosta ei mitään tiedä tai halua ymmärtää ;)
 
[QUOTE="Jeps";23641432]Mutta tulit kuitenkin kommentoimaan, ihan turhaan. Onko mielestäsi loma, josta maksat listahinnan, jotenkin hienompi kuin se, että maksaa samasta matkasta esim. 1/4 matkan hinnasta äkkilähtönä? Tai että ostaa lennot Haniaan n.120€ menopaluu ja vuokraa villan, kokonaishinta viikolle per nuppi n.200€.

Mutta kukin tyylillään, en vaan tajua miksi pitää tulla kommentoimaan jos asiosta ei mitään tiedä tai halua ymmärtää ;)[/QUOTE]enkä ole puhunut mitään listahinnoistakaan. ja jos sua haittaa mun kommentointi, niin eihän niitä ole pakko lukea
 
niiiij
www.travellink.fi katso tuolta. Ennemmin lähtisin pidennetylle viikonloppulomalle Eurooppaan. Tai Ryanairilla muutamaksi päiväksi jonnekkin. Mutta esim. Deturin kautta voi saada helposti äkkilähdön tuolla hintaa.
 
Hyvä homma
Eikös tämä palsta ole ihan kaikkien vapaasti käytettävissä. Suoraan sanoen en minäkään noin pienellä budjetilla lähtisi minnekään. En ainakaan lasten kanssa mihinkään yhden tähden murjuun majoittumaan, mutta hienoa jos tuo jollekin riittää.

Onhan se joo fiksua maksaa mieluummin 195 kuin 780.... minäkin ajelen mieluummin Mersulla kuin 25 vuotta vanhalla Ladalla, mutta molemmilla pääsee!
Hyvä homma että teidänlaisianne riittää. Niin riittää meille näitä edullisia äkkilähtöjä ;)
Maksakaa te listahinnat, meidän perhe lähtee Sisiliaan hintaan 245€ per henkilö, Aurinkomatkoilla, *** hotelliin, sis. aamupalan.
 
Mölykylän muori pitää mölyt mahassaan:D Se on kato niin että kun se matkakuume iskee ni sillon on päästävä matkaan, vaik vähän pienemmällä budjetilla;) Et varmaan itse paljon matkustele...:(
 
"jeps"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23641324:
no mieluummin pysyttelisin kotona, jos ei olis yhtään enempää satsata
Sulla on aina idiootit kommentit. Kuten jo tuossa kirjoitin, niin mekin saatiin espanjanreissu 4:lle alle tonnilla, kaksi viikkoa 80 NELIÖN HUONEISTOSSA! Ja lisäksi reippaalla tonnilla all inclusive turkissa kolmelle 2 viikkoa.

Ja seuraavaksi lähdemme floridaan, majoitus maksaa parisataa 2 viikolta (mm. oma poreamme) ja matkat 600 euroa per lätty.

Ole sä vaan kotona!
 
"aloittaja"
kiitos asiallisista vastauksista : ) pitää käydä katsomassa noita sivustoja illemmalla vaikka ,paremmalla ajalla : ) nimimerkki "jeps": mitä kautta sait esim tuon espanjan -matkan noinkin edellisesti ? (hieno homma, ja mukavaa tulevaa matkaa!!)
 
saa halvallakin
Kyllä tolla hinnalla pääsee! Jos ei sitten jotain pakettilomatyyppistä suunnittele. Me mentiin Ryanairilla Barcelonaan (2 aikuista, 2 lasta), oli halvat lennot, ja sitten oltiin viihtyisässä hostellissa perhehuoneessa, sieltä sai aina aamiaisen ja muut ruuat kokattiin itse (mikä oli ihan kivaa) ja oltiin keskustassa mukavalla alueella ja palvelut oli lähellä. Oltiin 1,5 viikkoa ja alle tonni meni, saatiin vielä hirveä kasa tavaraa sieltä ostettua. :D
 
ei kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23641324:
no mieluummin pysyttelisin kotona, jos ei olis yhtään enempää satsata
Mitä vikaa mm. reppumatkoissa? Ei kaikki nauti kalliista järjestetyistä hotellilomista rannalla, vaan nauttii kun saa seikkailla ja nähdä muutakin kuin turistirysät. Kyllä tuolla summalla nelihenkinen perhe maottuu ja lentää viikoksi jos vaan asennetta löytyy. Eriasia jos sitten rakastaa jotain finnmatkojen perhepaketteja kanarialla 4 tähden perhehotellissa uima-altaalla ja istua siinä finnmatkojen turistibussissa veipuistoretkillä tai tulivuorta kiertämässä kymmenien muiden suomalaisten saattelamana. .
 
jaahas
No sesongin ulkopuolella voipi äkkilähtöjä saada. Muuten on vähän tiukassa. Marras-joulukuunalku ja tammikuu on edullisinta aikaa ( siis tammikuussa kun koulut on jo alkanut) sekä toukokuu. Mutta äkkilähdön varaa jää tuolla hinnalla. Talven matkat on mielestäni kalliimpia kuin kesän. Mä pidin löytönä, kun sain 5 hengelle Kyproksen matkan heinäkuulle, aamupalalla noin 2000 e ja oli jo tosi halpa.
 

Yhteistyössä