Onko kampaajalla käynti aina ollut näin kallista... ja hidasta

... ei muuten takuulla ole ollut! Avovaimoni sisko on kampaaja ja säästämme huomattavasti rahaa, kun hän hoitaa hiukset pelkkien hoitoaineiden ym. hinnalla. Tänään jouduin kuitenkin poikkeuksellisesti käymään vieraalla kampaajalla ja järkytyin paitsi hinnasta myös työhön käytetystä ajasta. Ajattelin, että leikkautan hiukan mallista ulos kasvaneet hiukset entiseen malliinsa ja värjäytän, koska huomenna on juhlavampi meno. Luulin, että työhön menee maksimissaan 1,5h.

Lopulta kävi niin, että tähän hyvin simppeliltä tuntuvaan työhön meni 3 tuntia |O ja hinta oli 95e! Kun viimeksi olen joutunut käymään kampaajalla, se ei todellakaan ollut näin hidasta ja kallista. Valitsinko vain väärän kampaajan vai onko tämä touhu todella mennyt tähän?
 
"vieras"
Mulla kans katsottiin vähän uutta mallia hiuksiin (no lopputulos oli polkkatukka...), laitettiin raitaa...kesti kans 3h ja maksoi 110€. Mun mies oli ehtinyt soittaa jo 4 krt, että missä ihmeessä kuppaan kun oli lasten kanssa kotona ja odotti milloin pääsee lähtemään töihin. Itse en kyllä edes huomannut ajan kulumista, vaan luulin että siinä meni se totuttu 1,5h.
 
nohh
Raidat ja leikkaus mulla kestää yleensä 2,5 tuntia ja hinta jotain 170 euroa.

Kerran kesti vastavalmistuneella kampaajalla 5 tuntia vaaleiden raitojen laitto. :D Siihen putiikkiin en ole toiste astunut.
 
"mie vaan"
1,5-2,5 tuntia menee mulla erittäin paksun tukan värjäämiseen ja leikkaamiseen ja maksaa 100-130 euroa. Joskus opiskelijan leikkaus+värjäys kestäny lähemmäs 4 tuntia...
 
"vieras"
No huh, mitä aikoja ja hintoja! Oikeesti? Mulla on kyllä vakiokampaaja, jolle annoin vähän vinkkiä mitä halusin, ja hän taivutteli mut eri tyyliin ja väriinkin, mutta lopputulos oli tosi hieno. Parin pesunkin jälkeen ihailen kampausta, että voi vitsi, oli se oikeessa. t. se 65 euron, näköjään tarjouskampaus... :)
 
Tuo hinta kuulostaa ihan oikealta. Tai siis saman verran itsekin joudun väristä ja leikkauksesta maksamaan, vaikkei mitään ihmeellistä tehtäisikään. Mutta tuo aika on kyllä pitkä, ei varmasti ole koskaan noin kauan kestänyt mulla, vaikka on ihan pesuista ja hiusnaamioista aloitettu ja sitten värit ja leikkuut ja muut.
 
Okei, nyt on sitten myönnettävä, ettei se hinta näköjään ollut jutun pahin osa, koska kerran hinnat ovat nykyään tuota luokkaa. Ajankäyttö ihmetyttää silti suuresti. Ei voi mennä kolmea tuntia, kun mallia ei edes muutettu, ei laitettu raitoja, värjättiin vain. Ja työntekijä ei ollut harjoittelija vaan paikan vakituinen työntekijä.
 
Okei, nyt on sitten myönnettävä, ettei se hinta näköjään ollut jutun pahin osa, koska kerran hinnat ovat nykyään tuota luokkaa. Ajankäyttö ihmetyttää silti suuresti. Ei voi mennä kolmea tuntia, kun mallia ei edes muutettu, ei laitettu raitoja, värjättiin vain. Ja työntekijä ei ollut harjoittelija vaan paikan vakituinen työntekijä.

Mihin hänellä aikaa sitten tuhraantui? Tuskin väriä hirveän kauan piti päässä kuitenkaan. Näpertelikö sitten leikkauksen kanssa noin kauan?
 
No mulla kestää paksun tukan leikkaus ja värjäys normaalisti 1,5 h, korkeintaan. Joskus joudun käymään pelkkää tyveä värjäyttämässä samassa putiikissa eri kampaajalla, ja tällä ei-mun-vakkarilla kestää pelkkä tyvivärin laitto vähintään sen 1,5 h. Että monenlaista on tekijää.
 
nohh
Okei, nyt on sitten myönnettävä, ettei se hinta näköjään ollut jutun pahin osa, koska kerran hinnat ovat nykyään tuota luokkaa. Ajankäyttö ihmetyttää silti suuresti. Ei voi mennä kolmea tuntia, kun mallia ei edes muutettu, ei laitettu raitoja, värjättiin vain. Ja työntekijä ei ollut harjoittelija vaan paikan vakituinen työntekijä.
Tuo aika kuulostaa kyllä hämmentävän pitkältä. Ihan kuin olisi opiskelija, mutta ei ilmeisesti ollut? Hinta on ihan normi, edullinenkin, ainakin verrattuna pk-seudun hintoihin.
 
"vieras"
Olen törmännyt samaan jo kahdessa paikassa, leikkaus+ värjäys 3h!
Mallia muutettiin vain hiukan ja yksiväri-värjäys
En ymmärrä.
Väri vaikuttaa n. puolisen tuntia.

Onko se kampaajan työ vaikeutunut, vai johtuuko yleinen hitaus ammattitaidottomuudesta?
 
"vieras"
Yleensä menee vajaa 2 tuntia, hintaa värjäyksellä ja leikkauksella 120-140 e. Mieti sitä kautta, että jos kampaaja ei toimi pimeästi, tuosta menee ensin veroa 24% eli eli 23 e. Kampaajalle jää reilu 60 e eli tuntipalkaksi jäisi reilu 20e, mutta kun siitä otetaan aineet, tilavuokrat ym pois, ei se tuntipalkka kovin iso ole.
 
"Hmm"
Tottahelvetissä se maksaa. Kampaaja maksaa tosta summasta 24% alveja, sit vuokra, aineet, vesi, sähkö, aineet, työvälineet ja kirjanpitäjä vie oman osansa. Ei siitä paljon käteen jää. Parempi jatkaa näit kotikampaaja käyntejä hoitoaineen hinnalla, jossei lompakko kestä!
 
Meillä
Mun hiusten värjäys ja leikkaus kestää aina sen 3h. Mulle kyllä laitetaan raidat ja se vie pitkiin hiuksiin yli tunnin. Mua se aika ei haittaa ellei ole kiire johonkin. Ihanaa kun pesupaikalla saa vielä bonuksena pitkän päähieronnan :) lisäksi luottokampaajani laittaa hiukseni aina nätisti ja samalla kertoo vinkkejä kotona muotoiluun. Hinta on 75€.
 
"vieras"
On kyllä sikahintaista, milloinkohan kampaamopalveluidenkin kysyntä kuolee?

Ei se vain ole kannattavaa pelkästään hilata hintoja ylös kustannusten kasvaessa, kampaajien tulisi keksiä keinoja tehdä työstään kannattavampaa ja pienentää kustannuksia, ei niin että tapetaan asiakasvirta ryöstöhinnoilla.
 
sattuu
Minulle taas sopisi hyvin, jos huolella tehty työ maksaa vähän enemmän!

Viimeksi ammattikampaajalla käydessäni tosin pikatyöstä meni täyden mallinmuutosleikkausen hinta! Minä oletin alunperin, että lopputulos SUUNNITELLAAN ja LEIKATAAN HUOLELLA. Totuus oli, että 20 min meni sisältäen myös pesun ja lopputulos oli 60 v naisilla tyypillinen mahdollisimman yksinkertainen kirjastotätimalli, jota jouduin pitkään peittämään esim pipolla. Minä olin kampaajalla käydessäni 30+ ja tyylini 20+.
 
"kampaaja"
ynnään nyt yrittäjänä ja siis nimenomaan kampaajana nuo kulut tuon 24% alvin päälle niin pääsette hieman kärryille siitä mitä jää käteen. ALV.YEL-vakuutus joka siis yrittäjällä pakollinen.Ennakkovero.Vakuutukset.Liikehuoneiston vuokra tai tuolinvuokra.Kirjanpito.Puhelinkulut.Lehtitlausmaksut.Teosto maksut radion kuuntelusta.Aineet ja tarvikkeet.Vesi ja sähkö.Mainosmaksut.JNE JNE...
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
Mihin hänellä aikaa sitten tuhraantui? Tuskin väriä hirveän kauan piti päässä kuitenkaan. Näpertelikö sitten leikkauksen kanssa noin kauan?
Leikkaus ei vienyt aikaa, ihan simppeli juttu, mutta värin levitys kesti tolkuttoman kauan, samoin hiusten kuivatus. Pyysin, ettei laita mitään muotoiluaineita eikä mitään, koska joudun huomenna tekemään kaiken kuitenkin alusta, eikä tänään ollut kampaajalla käynnin jälkeen enää mitään menoa. Pyysin ainoastaan kuivaamaan, ei mitään muuta. Aivan kuin se nainen olisi hämmentynyt sitä pyyntöä. Niin kuin olisi jotain outoa siinä, ettei asiakas pyydä ehostamaan kampausta. Ilmeisesti siis värin levittäminen ja kuivaaminen nieli aikaa, mitään muuta aikasyöppöä en keksi.

Sen kuitenkin sanon, että olen työhön muutoin tyytyväinen ja kampaaja oli koko ajan ystävällinen ja mukava. Olen vaan tottunut puolet nopeampaan toimintaan ja tietenkin oppinut liian hyvälle, kun olen suhteilla saanut työn aineita lukuunottamatta ilmaiseksi.
 
[QUOTE="Hmm";28134017]Tottahelvetissä se maksaa. Kampaaja maksaa tosta summasta 24% alveja, sit vuokra, aineet, vesi, sähkö, aineet, työvälineet ja kirjanpitäjä vie oman osansa. Ei siitä paljon käteen jää. Parempi jatkaa näit kotikampaaja käyntejä hoitoaineen hinnalla, jossei lompakko kestä![/QUOTE]

Puolisoni sisar tekee työt omassa alan liikkeessään (yrittäjä), jossa on toiminut ammattilaisena jo viimeiset 6 vuotta. Ei siis mikä tahansa kotikampaaja. Mutta tämän sanon vain, koska väheksyit hänen taitojaan. Toki korvaamme palvelun viemällä hänelle hyödykkeitä ja tekemällä vastapalveluita.
 
"vieras"
[QUOTE="kampaaja";28134163]ynnään nyt yrittäjänä ja siis nimenomaan kampaajana nuo kulut tuon 24% alvin päälle niin pääsette hieman kärryille siitä mitä jää käteen. ALV.YEL-vakuutus joka siis yrittäjällä pakollinen.Ennakkovero.Vakuutukset.Liikehuoneiston vuokra tai tuolinvuokra.Kirjanpito.Puhelinkulut.Lehtitlausmaksut.Teosto maksut radion kuuntelusta.Aineet ja tarvikkeet.Vesi ja sähkö.Mainosmaksut.JNE JNE...[/QUOTE]

Laita tähän esimerkkejä mitä nuo tekee esim. värjäystyössä josta asiakas maksaa 120e.
Alvit pois niin jää 91e.

Mitä jää käteen tuosta kampaajalle?

Esim. joku lehtitilaus nyt ei paljoa ole per asiakas.
Kerro hiukan jotain summia.
 

Yhteistyössä