Onko kellään muulla ollut vaivana raskausaikana kuiva iho ja kauhea kutina ?

  • Viestiketjun aloittaja tuskainen
  • Ensimmäinen viesti
tuskainen
Mulla on normaalistikin atooppinen iho, mutta tämä on jo ihan järkyttävää. Koko kroppa kutisee ihan hillittömästi, varsinkin jalat ja vatsa. Tuntuu, ettei mikään rasva auta. Mulla on menossa vasta rv 15, joten tuskin on kysymys mistään maksajutuista, eikös ne tule vasta paljon myöhemmin rv 30 ja jotain ?
Onko kellään muulla ollut samanlaista vaivaa ja oletko löytänyt siihen mitään helpostusta ?
 
Zoe-F
Eikös ne voi tulla jo aikasemminki?
Miä syön jättihelokkiöljykapseleita kun on muutenkin tuo talviaika ja ittelläniki atooppinen iho. Lisäks läträän joka päivä tiäs kuin paljon rasvaa ni ei tarvi sit huolehtii jos vähän kutisee, nyt jos kutisee ni tiiän ainaki heti ilmottaa neuvolassa. Suosittelen.
 
Mulla kutisi joka paikka, eniten keskivartalo varsinkin ekan ja toisen raskauden aikana. En löytäny mitään helpotusta, eikä lääkärit ollu törmänny vastaavaan, kun niiltä yritin saada apua, sanovat vaan et rasvaa, eikä se auttanu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Eikös ne voi tulla jo aikasemminki?
Miä syön jättihelokkiöljykapseleita kun on muutenkin tuo talviaika ja ittelläniki atooppinen iho. Lisäks läträän joka päivä tiäs kuin paljon rasvaa ni ei tarvi sit huolehtii jos vähän kutisee. Suosittelen.
Mä joskus kokeilin noita helokkiöljykapseleita, mutta ne puski kasvoista läpi niin, että en sitten ostanut enää uusia. Muualla en huomannut vaikutusta, mutta kasvoista sai rasvan vaikka koko vartaloon :D
Mä rasvon kanssa useamman kerran päivän aikana, varsinkin nuo pahimmin kutisevat kohdat, mutta tällaista kutinaa ei kyllä ennen raskautta ole ollut.
 
Zoe-F
Mulla oli naamassaki kauheen kuiva iho, nyt on normaali ku on syönny tot helokkii.
Äkkiseltää tuolt googletin ni jotain tyyliin 30 viikolt eteenpäin oli se raskaushepatoosi juttu.
Mut voihan se olla et iho kuivuu muutenkin, jos kerran limakalvotki kuivuu yms raskauden aikana, ni jos se on sitä samaa.
 
:wave: Sama juttu ollut joka raskauden aikana, mutta nyt ollut pahin, eli parhaimmillaan ihottumaa ollut kämmeniä ja jalkateriä lukuunottamatta kaikkialla. Syön nyt raskauden loppuun asti heiniksiä ja kortisoonia käytän kuureittain.

Ihotautilääkäri sanoi, että mulla on kutiseva iho ja raskaus pahentaa sitä. Istukkahormooni vai mikä lie laittaa pintaverenkiertämään tiuhempaa tai jotain vastaavaa.
 
:hug: tiedän että olo ei ole kovinkaan mukava.. minulla on aina kauhen hirveän kuiva iho..silloin kun olin äippäneuvolan asiakas niin terkkari sanoi että ei ole kenelläkään eläissään nähnyt yhtä kuivaa ihoa.

 

Yhteistyössä