Onko kolmen lapsen kanssa raskasta?

  • Viestiketjun aloittaja harkitsee
  • Ensimmäinen viesti
1+1+1
ymmärrän, kuulostaa liiankin tutulta. meillä tuo helmikuussa 11v täyttävä saa edelleen niitä raivareita. Sellaisia, että pikkusisaruksetkin vaan ihmettelee vieressä. Ovat niin erilaisia. Just äidilleni sanoin, että onneksi enää 7v ja on täysi-ikäinen =) Jos sitten helpottaisi. Voimahali sinnekin.
Hei! En voinut olla työntämättä lusikkaani tähän soppaan ja kysäistä, onkohan myös teidän 11 v erikoinen? Kun kuulostaa niiiin äärettömän tutulta meidän elämän kanssa. Täällä myös esikoinen 11 v ja hän on se, joka saa minut täysin "kuppi nurin". Olen myös pahoina päivinä laskeskellut, että kuinka monta vuotta vielä. Mulla siis 11 v, 8 v ja 5 v. Vanhimmalla mm. add- ja aspergerpiirteitä sekä oman toiminnan ohjauksen ongelmia. Keskimmäinen ja juniori "ihan tavallisia" meidän mielestä, muut kehuvat vilkkaiksi, mutta meistä ei tunnu esikoisen jälkeen enää siltä
 
kohta 3
itse oikein odotan tämän meidän 3 lapsen syntymää, koska isommat lapsen on jo 4,5v ja 6v kun vauva syntyy. Isompien ikäero on 1v5kk ja silloin kun olivat "vauvoja" niin elämä oli melkoista hässäkkää. Nyt osaan ottaa asiat eri tavalla ja tulen nauttimaan kotona olosta ja kun isommat jo isompia niin heille voi antaa jo hiukan vastuutakin. :) Itse en osaa panikoida yhtään.
 
"poikia3"
Mikset hanki siivoojaa, kun käyt kerran töissä?
Onhan tuota moneen kertaan harkittu, mutta ei meidän tilanteessa kuitenkaan auta. Lapset levittelevät tavaroitaan, ja ne pitää ensin kerätä pois -lapset toki keräävät, mutta patisteltava on. Eli ei siivoojaa varten pitäisi siivota. Ja imurointi, pölyjen pyyhintä yms. vie loppujen lopuksi vähän aikaa. Ihan muuhun suurin osa ajastani kotona kuluu, esim. pyykkeihin ja lasten kuskaamiseen sekä ruuan laittoon.
 
"höh"
Eipä hirmu kannustavaa luettavaa ollut, kun täälä itse pähkäilen pitäiskö vielä se neljäs..
Meillä 9v, 5v ja 1,5v.
Välillä hyvinkin haastavaa, mutta aina on jotenkin selvitty.
Meillä vanhin ollut tosi vaativa lapsi, raivarit ja muut hyvinkin tuttuja. Keskimmäinenkin melko vilkas ja nykyisin päästelee suustaan mitä sattuu (=valehtelee kaiken aikaa ja kaikesta). Pienin on takuulla helpoin meidän lapsista, vaikkakin omaa tahtoa kovasti löytyy siltäkin :)
 
Raskastahan se on mutta opettaa paljon jos haluaa.
Kärsivällisyys ja pitkä pinna venyvät entisestään. Samoin kekseliäisyys ja väsymys saavat ihan uudet mittasuhteet.
Sietokyky erilaisiin asioihin kasvaa myöskin ja toiset asiat muuttavat vähemmän tärkeiksi tai ei ollenkaan tärkeiksi.
Opit todennäköisesti luopumaan tietyistä asioista ja hyväksymään paljon sellaista, mitä et olisi ikinä kuvitellutkaan hyväksyväsi.
 
..
Meillä tuplat kohta 6v. ja nuorin 1v. ja kaikki ovat poikia ja ei ole raskasta.. Jos ois tuplien kans ollu raskasta ni en ois kolmatta ees halunnut.. Nyt ei oo ees neljäs pois suljettu ajatus.. :)
 
"vieras"
Mäkään en koe elämääni raskaaksi.
Meillä 3v kaksoset ja 10-kuinen vauva. Oma aika on klo 21 jälkeen illalla ja päivällä sekalaista hässäkkää, mutta ei tämä kokonaisuutena raskasta ole. Hetkittäin väsyttää, ja joskus kaikki hommat leviävät käsiin, mutta sitten vaan otan rennosti ja annan pölypallojen lisääntyä.
 

Yhteistyössä