onko kukaan hakenut vammaistukea lapsestaan?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
No mikä on riitävä haitta?Ja eihän sitä voi etukäteen tietää kauanko vaivaa, kun pienestä lapsesta kysymys...
Varmaan ne on laittanut sen hakemisen vaikeaksi niin kukaan ei jaksa hakea...kätevää;)
No sen päättää tietty lääkäri joka sen todistuksen kirjoittaa. Meillä meni 1,5 vuotta ensin seurannassa, jossa aika-ajoin lääke tauotettiin, mutta oireet aina paheini. Meillä kriteerinä oli että lääkitys piti olla käytössä vuoden ennenkuin voi saada tuon todistuksen jolla tukea haetaan. En siis teidä on infektioastma sellainen jsota ylipäätään voi saada kun lääkitys ei ole kokaikainen.
Mulle lääkäri joskus sanoi että pitää olla säännöllinen lääkitys 2xpäivässä jotta voi saada tukea astman vuoksi. En tiedä voisko muutenkin saada koska meillä tuo lääkitys on ollut jatkuvaa ja säännöllistä alusta asti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Mulle lääkäri joskus sanoi että pitää olla säännöllinen lääkitys 2xpäivässä jotta voi saada tukea astman vuoksi. En tiedä voisko muutenkin saada koska meillä tuo lääkitys on ollut jatkuvaa ja säännöllistä alusta asti.

Yleensähän se määrätään otettavaksi inhalaatiot sekä aamulla että illalla peruslääkitystä ja avaavaa sitten tarpeen mukaan.
 
Olen hakenut pojasta ad/hd:n takia vammaistukea... Tosin edellinen nimi erityishoitorah oli paljon parempi.

Eli sain pojast se 81 ja sentit päälle ilman mitään kummempia horinoita.

Ensimmäinenkerta, ku sitä hain olikin paljon vaikeampi ja tapelun kautta sain sen

Kaikille tiedoksi, et aina kannattaa pyytää takautuvasti se raha, kun ne sen kuitenkin takautuvasti maksaa, jos raksii ruudun
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Mulle lääkäri joskus sanoi että pitää olla säännöllinen lääkitys 2xpäivässä jotta voi saada tukea astman vuoksi. En tiedä voisko muutenkin saada koska meillä tuo lääkitys on ollut jatkuvaa ja säännöllistä alusta asti.

Yleensähän se määrätään otettavaksi inhalaatiot sekä aamulla että illalla peruslääkitystä ja avaavaa sitten tarpeen mukaan.
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/300905212853ML/$File/2luku_2.pdf?openElement

Tässä linkissä tarkemmat kriteerit, sivuilla 35-36 on astmasta,mutta tästä samasta löytyy muistakin sairauksista
:wave:
 

Yhteistyössä