onko muiden miehet oma-alotteisia kodinhoidon suhteen?

Turkilmas
Meillä mies hyvinkin oma-aloitteisesti täyttää tiskikoneen, imuroi, vie roskat yms. Mutta sellainen siivoussiivous, eli koko kämppä putsis on kyllä sellainen josta ilmoitan että nyt siivotaan.
 
pimpula
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Eipä juuri. Työvuorolistat auttavat hieman, mutta aina joutuu silti muistuttamaan siivousvuoroista.

ei auta ees muistutus, ei patistus, ei listat ei mikään! millä helvetillä te saatte ne ukot tekemään kotitöitä?
 
Mulla on oma-alotteinen mies kotitöiren kaa.Se imuroi,siivoaa,pesöö pyykkiä,laittaa astiat koneeseen,auttaa lasten kans,siivoaa lasten kans niiren huoneita,vie roskat,huolehtii paljosta muustaki =) Koskaan ei tarvi erikseen pyytää.
 
Se on varmaan kiinni siitä kotikasvatuksesta aika paljon tai siitä että onko mies asunut joskus yksin ja siksi tottunut tekemään. Anoppi rakas on suurin piirtein purrut sen ruoan mieheni suuhun ja sen kyllä huomaa :whistle:
Mutta se hyvä puoli kuitenkin että mies myöntää sen itsekin ja sanoo että ei ikinä halua tehdä sellaista karhunpalvelusta omille lapsilleen että opettaa heidät laiskoiksi.
 
Aino
Imuroiminen on miehen vastuulla, eikä siitä tarvitse sanoa.. Muuten tekee pyydettäessä oikeastaan kaikkea.

Minun mies oli sellainen passattu tapaus, joten vääntö käytiin kun alettiin seurustelemaan/muutettiin yhteen. Nyt on itsestäänselvyys että koti on yhteinen ja yhdessä hoidetaan se..
 
Meillä kyllä mies käy oma-aloitteisesti (tai pientä vihjausta vastaan) ruokakaupassa ja laittaa ruokaakin viikonloppuisin. Siivous ja pyykkihuoltoon se ei juurikaan koske, no joskus kyl tarttuu imurin varteen. Ja jos vieraita on tulossa, niin se on hyvä raivaamaan rojut pois silmistä... :D
 
kyllä toikin pyydettäessä tekee melkein mitä vaan,mut aina ei jaksais pyytää :ashamed: tänäänkin se on ollu koko päivän kotona ja mitään ei ollu tapahtunu ennenku tulin kotiin ja aloin huokaileen kotitöiden määrää ja vihjaileen et kuinka kiva olis tulla joskus siistiin kotiin valmiin ruuan ääreen :whistle: sen verran meni jakeluun et pyykkinarun tyhjensi ja laitto pyykkikoneen päälle :whistle:


niin ja mä en ymmärrä miten siit on tollanen tullu,koska anoppi ei kyl tosiaan oo sitä pilalle lelliny.. miehellä paljon sisaruksia ja kotityöt kuulunu lapsuudesta asti elämään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:
Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Eipä juuri. Työvuorolistat auttavat hieman, mutta aina joutuu silti muistuttamaan siivousvuoroista.

ei auta ees muistutus, ei patistus, ei listat ei mikään! millä helvetillä te saatte ne ukot tekemään kotitöitä?
Anoppi tehnyt aikanaan hyvän pohjatyön!

:D
No mä en voi anoppia kiittää siitä, se kaivoi viinirypäleistäkin siemenet pojalleen valmiiks... :whistle: Mä luulen, että mä oon vaan saanut mun miehen niin tiukasti kiedottua sormeni ympärille, että se hakis vaikka kuun taivaalta mua varten! :D :heart:
 
Joskus ja jouluna, mutta ei tuota hommaa nyt niin älyttömästi ole ettenkö saisi itse tehtyä päivän aikana sitä mitä tarvitseekin. :)

On sillä kyllä muutama homma mitkä hoitaa aina kun on vaan kotona; tuttipullojen pesu, tiskikoneen tyhjäys/täyttö (en vaan tykkää kun astiat eksyy vääriin paikkoihin, eli menen perässä ja laitan omille paikoilleen :whistle: ), pienimmän vaipanvaihto ja pienten saunottaminen/kylvetys sekä syöttämiset ja iltapuuhat. ;)
 

Yhteistyössä