onko muita - 83 odottajia?

sulla onkin laskettu aika jo lähellä ja olet jo kolmatta saamassa. olenkin tuntenut itseni jotenkin oudoksi kun monil meidän ikäisil jo monta lasta, no mutta onhan tuo eka jo hyvin tuloillaan.
mistä päin suomea olet?
 
mä olen espoosta. Mites sun raskausaika on mennyt? Mulla on mennyt kiitettävän hyvin, nyt on alkanut vähän supistelemaan, mutta sekin menee nopeasti ohi, kun hidastaa tahtia. nyt alkaa huomaamaan, että maha alkaa olemaan tiellä.
 
kerrankin on loistavasti mennyt raskausaika :D. Ensimmäistä kertaa oli aamupahoinvointia, tai silleen, että oli 24/7 krapula, ettei ollut voimia mennä edes töihin.. Ja kahdessa aikaisemmassa raskaudessa on ollut raskausmyrkytys. Mutta tässä ei ole.. Ainakaan vielä :D, ja tuskin tuleekaan.
Mutta kuopuksen kohdalla KYS:issä totesivat, että tuskin oli kerennyt edes puhjeta, koska siellä oli arvot normaalit.
 
mulla ei juurikaan tuota aamupahoinvointia ollut, r-testin jälkeen kun aloin syödä vähän fiksummin. että siitä en kauheasti kärsinyt. Väsymyksestä enemmänkin, voisin välillä nukkua koko päivän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mulla taas oli hassu fiilis esikoista odottaessa, kun olin kaveripiiristäni eka joka sai lapsen.
Mä olen myös 25 ja eka kaveripiirissä, joka saa lapsen. Nyt niitä uutisia on alkanu sadella muiltakin, että kai tää on tarttuvaa. =) Paikkakunnalla on erittäin suuri merkitys lasten hankinnassa. Täällä Helsingissä minua pidetään nuorena äitinä, mutta pohjoisessa olisin varmaankin jotenkin kummallinen lapseton.

Omasta mielestäni tämä on täydellinen ikä tehdä lapsia, kun itsekin on juuri aikuistunut. Kamalaa edes kuvitella itseäni esim. 5 vuotta sitten lapsen kanssa. Voi niitä teiniaikoja...

Mukavaa odotusta kaikille kasikolmosille! Täällä ollaan jo loppusuoralla: rv 35+4 ja la 2.12. On kyllä jotenkin sellainen olo, että marraskuun puolella synnytellään...
 
mä olen samaa mieltä, että tämä onn loistava ikä tehdä lapsia, mulla on kaveripiirissä, yksi äiti jolla on 3,5v poika ja tässä viime ke syntyi toinen poika mun kaveripiiriin, että ei ole kauheasti noita vauva uutisia meillä ollut. musta tuntuu, että mun vanhemmat on vasta nyt alkanut kohtelemaan mua kuin aikuista kun odotan lasta. Välillä ennen raskautta tuntu kuin äiti kohtelisi kuin 15v, mutta nyt jo näkee mut enempi aikuisena.

mulla alkoi tänään rv 31, ja välillä olen jo ihan kypsä tähän kömpelyyteen, ja hitauteen, mitä tämä iso maha tekee. muta vielä saisi sen kuusi viikkoa pysyä mahassa, että kerkeisi kehittyä valmiiksi.

 
heippa mitäs muille kuuluu. mä olin tänään ekassa perhevalmennuksessa, yksin. mies teki hommia ja vedin sit espoon asemalla itkut, kun ei tullut mua hakemaan.

supistelee kovasti, olen jotenkin todellakin väsynyt, toivottavasti huomenna jo parempi olo, tekis vain mieli mennä sänkyyn nukkumaan.

emmy83 31+1
 
Mä sain jonku pikaflunssan ja yöllä kuumetta. Vetää kyllä ihan veltoksi. Onneks on tää äitiysloma.
Noi itkut tossa vaiheessa muistan kyllä, toki sulla emmy83 oli ihan aihettakin tirauttaa. Mä itkeskelin noihin aikoihin esim. sille, että mun koira on niin pieni. =) Kohta sun vatsa tippuu, on muuten hassun näköistä!, ja harkkarisupistuksethan sulla oli jo alkanu. Väsymys vaan pahenee ja nukun nykyään kahdet päiväunet melkein joka päivä.

Kaikki toi pohdinta aikuistumisesta ja äitiydestä kuuluu tähän äidiksi kasvamiseen ja mun mielestä on itkuineen päivineen ainoastaan positiivinen juttu.

Mulla nyt menossa rv 36+1
 
heippa,

täällä myös -83 odottaja. Esikoista ootellaan. Rv. 19+6. Pitäis tästä lähteä vanhempien luo katsastamaan mitä mun vanhoja vaatteita on jemmassa. Ainakin vuoden -83 äitiyspakkauksen toppapuku ja makuupussi löytyy... löytyykö teiltä?
 
Tässä tähänkin pinoon minun nla-kuulumisia:

Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Rv 34+1 (22.9.2008)
Paino: 76.5 kg
Verenpaine: 122/75
Hemoglobiini: 107
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:137
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 36+1 (6.10.2008)
Paino: 77.3 kg (+380g/vko)
Verenpaine: 125/78
Hemoglobiini: 122
Kohdunpohjan korkeus: 31 (jipii, hiukan pienentynyt)
Sydämen syke:143+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 37+4 (16.10.2008)
Paino: 77.6 kg (+30g/vko)
Verenpaine: 122/78
Hemoglobiini: 127
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:135+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 38+5 (24.10.2008)
Paino: 79.3 kg (+1488g/vko) (APUAAA!!!!)
Verenpaine: 120/77
Hemoglobiini: 131
Kohdunpohjan korkeus: 31
Sydämen syke:146+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 39+5 (31.10.2008)
Paino: 79.2 kg (+100g/vko)
Verenpaine: 121/80
Hemoglobiini: Ei mitattu, koska viime kerralla jo hyvä.
Kohdunpohjan korkeus: Ei merkannu!!
Sydämen syke:140-160+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 40+3 (5.11.2008)
Paino: 79.9 kg (+700g/vko)
Verenpaine: 119/80
Hemoglobiini: 124
Kohdunpohjan korkeus: 33
Sydämen syke:140-160+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Neuvolassa ei mitään uutta. Ensi viikon maanantaille sain ajan. Katsotaan, että vieläkö sinne asti mennään :D. Jos ensi viikon perjantaihin mennessä ei ole tapahtunut mitään, niin perjantaina pitää olla klo 9.00 KYS:issä, jossa katsotaan tarkastellaan, mitä tehdään. Saattaavat kuulema vielä kotiinkin päästää, jos kaikki on hyvin. Mutta en usko, että sinne päästään..
 
RED DRAGON, oi sulla on jo noin pitkällä tuo raskaus, toivottavasti pian syntyy, niin saat nyytin syliin.
Täällä vaan mennään päivä kerrallaan, en oikein jaksa miettiä päivää enempää mitä tekis, olen aikas väsynyt. Nytkin pitäisi alkaa siivoamaan, mutta se tuntuu niin vasten mieliseltä, mutta olen jo koko viikon sitä siirtänyt aina vaan pidemmälle.

Ensi viikolla olis sitten jo neuvola, ja odotan jo taas innolla sydänääniä.

Meillä ei ainakaan ole enää tallella mitään mun äitiyspakkauksesta, tosin meit on 5 lasta mun vanhemmilla, että ei se ole niit kaikkia säästänyt.

Paniikki alkaa iskemään, mitä vielä pitää hankkia vauvaa varten ja kaikki joululahjat ostamatta ja kun la on 4.1.09, niin en tiedä kuin jaksan ens kuussa lähteä ruuhkiin lahjoja ostamaan.
Eipä tässä sen kummempia. Kai se on pakko mennä siivoamaan.

Emmy83 31+4
 
emmy: Täällä laskeskelen vain päiviä.. Ja koko ajan toivon, että kunpa vain alkais synnytys lähtee käyntiin.. :whistle:

Itsellä on kans ihan piip olo.. Väsyttää niin vietävästi aina välillä.. Ei vaan jaksais mitää tehdä. Sain onneksi eilen viimeiset pyykit pestyä.. Ja oon miettinyt, jos jaksaisi tuon jääkaapin puhdistaa, mutta ei taida voimat vieläkään siihen riittää :/

Minun tietääkseni ei oo äidillä tallessa minun aikaisia vaatteita äitiyspakkauksesta.

Red Dragon & Nuppu 40+4 :heart:
 
tervetuloa, oi muistan tuon hetken kun raskaus oli noin alussa, täällä meidän vesseli mahassa, yrittää tulla oikeasta kyljestä ulos, pepun on oikein hyvin saanut tuohon kylkiluiden jatkeeksi.

Mun siivoukset tältä päivältä taitaa olla tehty, mies viel lupasi lattian imuroida, jos sit viel lattiat pyyhkis, ehkä sit voi hyvälllä omalla tunnolla taas jättää siivoukset väliin, ne kun tuppaa vsyttämään. Huomen menen Selloon ostoksille, kun ens ke menen katsomaan viikon vanhaa vauvaa, niin jotain ois kiva viedä uudelle perheelle.

Emmy83 31+4
 
Minä myös :wave: . Ensimmäistä odotellaan. Osittain sit kaitkummalainen kun nuoremmilla on jo tenavia ja sit on lauma niitäkin joilla ei vielä ole. Itsestäni tuntuu että muilla on jo lapsia.. Oishan tää ollut tervetullut meille aikaisemminkin mutta ei ollut tullakseen :ashamed:

Viikkoja on 20+1 ja rakenneultra tiistaina. Odotan jo innolla et pääsee ostelemaan vauvalle vaatetta joka täsmäis sukupuoleenkin. Unisex vaatetta on jo tarpeeksi. Maha ei vielä varsinaisesti näy mutta näin aamulla selällään maatessa, kun ei ole turvotusta, huomaa navan alapuolella lystikään jalkapallon. Päiväs aikaan se katoo mahaläskien suojiin :LOL: . Painoo on tullut ehkä melkein viisi kiloa lähdöstä ja se ei oo oikein hyvä kun oon niin perso makealle.
Aijuu, Kuopiossa asustellaan

Hansku ja Sintti 20+1
 
hansku Mä olen viikoilla 31+6 ja kiloja tullut jo 13kg, että kyllä täälläkin herkut maistuu, hieman liiankin kanssa. no ens viikolla taas neuvola ja nolottaa taas astua vaa-alle.
no olen ajatellut että kerrankos sitä raskaana ollaan. en jaksa enää murehtia painoa.

Huomenna tulee jo rv32 täyteen ja kohta pitäis alkaa tekemään vikat hankinnat, mutta ärsyttää kun ei tuota sukupuolta ole saatu selville, niin en osaa tutteja ostaa valmiiks, ja kaikki vaatteetkin on juuri tuota unisex mallistoa. No parin viikon kuluttua uusi ultra, niin josko siellä jo tää vesseli antaisi nähdä sukupuolen.

Myllerrys mahassa on kovaa ja varsinkin kun isi puhuu mahaan, niin johan siellä alkaa meno voimistumaan. On jotenkin ihana kun mun mies haluaa kuunnella ja jutella mahalle joka ilta.


onkos huomiselle isänpäivä suunnitelmia? me mennään mun vanhemmille, Ja samalla juhlitaan mun kummitytön 5v synttäreitä.

emmy83 ja 31+6
 
meillä ei oo suunnitelmia isäinpäivälle. Ei voida minnekään mennä käymäänkään, ku auto odottaa uutta perää.. Eli en voi porukoilla mennä käymään. Ja ukon isä on häippässyt, kun pojat ovat olleet pieniä.

Ja sellaisia suunnitelmiaha ois, jos pääsis sinne synnärin puolelle.. Mutta tää taitaa jäädä tänne asuu (olis kyllä sitten ensmäinen, joka mahaan jää) :D.

On sen verran tylsää täällä.. Ei jaksais enää laskea päiviä.. En kyllä voi uskoa, jos pääsen viel maanantaina käymään neuvolassa.

Red Dragon & Nuppu 40+6 :heart:
 
Mulla on tullu painoa 20kg :$! Edellisestä tuli 18kg, mut lähtivät onneksi aika nopsaan pois. Luotan nytkin siihen että lähtevät sit imetyksen ja yövalvomisten takia nopeesti pois.. Sit on kaks pientä meillä niin varmaan touhua riittää muutenki niin ettei edes kerkeä syömään,ainakaan niin ku nyt tulee syötyä. Välillä tuntuu et on jatkuva nälkä plus sit älytön intohimoni suklaaseen ym. makeaan.. :p

Niin miten Red Dragon, oliks sulle eka tulossa nyt? Sulla onkin jo jännät paikat, koko ajan saa olla lähtö valmiina.. =) Itsekin kyllä jo olisin ihan kypsä synnyttäittämään. On nimittäin viime päivinä ollu niin kovia liitos- ym. kipuja että melkein itku tulee ku yrittää yöllä sängyssä kääntyä saati sit vessaan nousta.. auts!

Isänpäiväksi pitäs ukolle jonku näkönen kakku kai rueta vääntämää. Illalla sit mennään mummulaan syömään, ei mitään sen suurenpaa suunnitelmaa..

Mut nyt pitää lähteä tuolle pikku neidille ruokaa laittamaan..

Helmikoru ja mötky 33+5
 

Yhteistyössä