Onko normaalia, että 2-vuotias tunnistaa tietyn auton ja haluaa sen kyytiin ihan vimmatusti?

  • Viestiketjun aloittaja ahistus
  • Ensimmäinen viesti
ahistus
Ostettiin siis uusi auto, ja tietysti ollaan autosta puhuttu kotona, koska se on molempien vanhempien mielestä hirmuisen kiva. Nyt kaksivuotiaammekin on alkanut höpöttää autosta ja automerkistä (paljon), eikä meinannut suostua tarhastahakureisulla nousemaan mun kyytiini, kun olin liikenteessä toisella autollamme. Lisäksi lapsi höpöttää, että "Isi osti mulle auton!"

Ollaanko me nyt tehty joku perustavanlaatuinen virhe kun ollaan hehkutettu miehen kanssa toisillemme sitä uutta autoa? Ahistaa ihan kamalasti, jos lapsi siellä tarhassa juttelee tästä asiasta yhtä paljon kun kotona... Ne hoitajat voi pian ajatella, että meillä ei kotona muusta puhuta kun uusien autojen hankinnoista...:/
 
Ammattilainen
No onhan se normaalia. Kyl meidänkin lapset tunnistaa aina kaupungilla tai missä vaan samanmerkkiset autot kuin meillä on, ja innostuvat, että onko toi isi jne. Mut se ei oo nromaalia jos sä oikeasti AHDISTUT tolllasesta asiasta. Relaa vähän. :saint:
 
Nuusku
Kuulostaa ihan normaalilta. Pikkuveljeni tiesi jo alle kouluikäsenä erilaisia automerkkejä ja oli tankannut kaiken tiedon niistä. Siis sellasia tietoja joista maija meikäläinen ei tajunnut mitään. BMW on tällä hetkellä se kaikkein siistein juttu, mutta naapurin Ferrari on kanssa aika himottu... Tietää ajoreitit erinäisiin kohteisiin ja osaa neuvoa tien.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
No onhan se normaalia. Kyl meidänkin lapset tunnistaa aina kaupungilla tai missä vaan samanmerkkiset autot kuin meillä on, ja innostuvat, että onko toi isi jne. Mut se ei oo nromaalia jos sä oikeasti AHDISTUT tolllasesta asiasta. Relaa vähän. :saint:
Minä en millään halua kasvattaa lapsestani pinnallista materialistia. Siksi ahistaa. Ei kukaan tykkää sellaisesta lapsesta, joka hehkuttaa jotain vanhempien hienoja materiahankintoja liaallisissa määrin! Muistan itse näitä tapauksia lapsuudestani, eikä sellaisesta hehkuttamisesta oikeasti tykännyt kukaan...:/ Tämän meidän lapsemme tohkeissaolo autoaiheesta on oikeasti aika mittavaa.
 
vieras
Kuulostaa ihan normaalilta. Jotkut lapset vaan on autoista ihan tohkeissaan. Jotkut jopa mistä tahansa laitteesta, missä on moottori. Jopa ruohonleikkurin ajaja saa tuntea itsensä päivittäisessä työssään suureksi sankariksi puiston lasten silmissä, isompien koneiden ajajista puhumattakaan.

Ja oon ihan varma, että moni kaksivuotias tietää automerkeistä ja jopa muista autojen ominaisuuksista enemmän kuin minä, jolle autot on aina olleet evvk.
 
No kai ne tarhantätit tietää, millaisia parivuotiaat on. Meidän poika on pitkän aikaa innostunut aina kun näkee Volvon, vaikka ei meillä sellaista ole. Mersut ja Fordit ja Audit tunnistetaan kanssa, mutta ei mua mitenkään ahdistais, jos pelkästä Volvosta innostuis. Se on noita poikien juttuja :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Huh! Helpottaa lukea näitä vastauksia:) Ehkäpä tuo meidän pikkuinen on vaan innostunut autoista noin yleensä.
Eiks se oo ihan hyvä kiinnostuksenkohde. Eikö ole hienoa, että asiasta, mistä pieni on noin tohkeissaan, voi ihan hyvin tulla hänelle aikuisiässä vaikka ammatti :)
 
vieras
Sitäpaitsi lapset nyt vaan on kauheita materialisteja, siitä ei pääse mihinkään. Joillain sitten aikuisiässä arvomaailma kehittyy vähän moniuloitteisempaan suuntaan..
 
kipinä
Meidän 2-vuotias on ainakin niin autofriikki. Millään muulla ei halua leikkiä kuin erinäköisillä kulkuneuvolla ja harvoja kirjoja mistä tykkää on ajoneuvokirja. Lisäksi juttelee useita kertoja päivässä "mennään isin auton kyytiin", "mennään bussin kyytiin"...siis on myös friikkinä matkustamiseen niillä. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Huh! Helpottaa lukea näitä vastauksia:) Ehkäpä tuo meidän pikkuinen on vaan innostunut autoista noin yleensä.
Eiks se oo ihan hyvä kiinnostuksenkohde. Eikö ole hienoa, että asiasta, mistä pieni on noin tohkeissaan, voi ihan hyvin tulla hänelle aikuisiässä vaikka ammatti :)
Se oiskin hauskaa; vaikka naispuolinen automekaanikko:D Ei vaan, onhan se ihan totta, että on pahempiakin kiinnostuksen kohteita kun autot!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kipinä:
Meidän 2-vuotias on ainakin niin autofriikki. Millään muulla ei halua leikkiä kuin erinäköisillä kulkuneuvolla ja harvoja kirjoja mistä tykkää on ajoneuvokirja. Lisäksi juttelee useita kertoja päivässä "mennään isin auton kyytiin", "mennään bussin kyytiin"...siis on myös friikkinä matkustamiseen niillä. :)
:D
 
No meillä alkoi pojalla 2veenä sellanen autoinnostus eikä loppua näy. Luetteli kaikki automerkit vaikkei osannut kunnolla muuten puhua. Ja pikkuautot on ehdottomia. Tuo on ihan normaalia. Toiset on automiehiä pienestä asti ja tarkkoja niissä asioissa :D
 

Yhteistyössä