Onko normaalia käytöstä parisuhteessa?

  • Viestiketjun aloittaja mikko 84
  • Ensimmäinen viesti
mikko 84
Alkuperäinen kirjoittaja laaman nöyhtä;30708557:
Mikko 84 kuulostaa ihan Mikko 8v4kk ikäiseltä mamman tissiposkinillittäjältä jonka kaveri saa leikkiä bionickleillä 2kertaa viikossa enemmän kuin Mikko itse!! Ryhdistäydy mies ja kaada se naaras vaikka heti eteisessä niin saatte puhtia tohon touhuun!!! Kukaan tollaselle vinkujalle anna....
Heh luuletko etten joskus ole kantanu naista sänkyyn heti kun on astunut ovesta sisään ja sitonu sänkyyn ;)

Kyllä hän se tykkäsi mielettömästi tempauksesta mutta en tiedä suostuisiko enään siihen ja olisi se kiva että nainenkin tekisi mulle samoin joskus kun tulisin töistä tai mistä vaan kotiin joten en ole jaksanut vaivutua miettimään aina uusia keinoja piristää seksiä YKSIN.
Ei se miehen tehtävä ole naista kokoaikaa olla miellyttämässä ja keksimässä millon mitäki temppuja.

Edellisessä suhteessa nainen yllätti mut usein monellakin tavalla ja minä myös hänet ja siinä suhteessa keskusteltiin asioista mitä asioita haluaa niin ei tarvi arvailla mistä toinen tykkää...
 
"..."
Eikös tossa Mikko just sanonut, että se on puolisonsa joka ei näe asiassa mitään ongelmaa, ei suostu siitä puhumaan, eikä lähtemään esim. pariterapeutille?
Jos oma mueheni ehdottaisi pariterapeutille menoa, niin kaikkoaisivat minunkin seksihalut.
Tuossa tilanteessa näkisin ongelmana vaimon puolelta ainoastaan sen, että ei (aloittajan kertoman mukaan) ole lainkaan kiinnostunut siitä, että toinen osapuoli on onneton. Mutta siitäkin meillä on vain aloittajan versio, joten eihän sitä tiedä, mikä tilanne oikeasti on.
 
mikko 84
[QUOTE="vaimo";30708716]Ethän sinä ole tehnyt naistasi miellyttäviä juttuja. Itse kerroit, ettei hän edes halua mitään lattiapiknikkejä, mutta silti väen väkisin yrität niitä järjestää ja suutut kun ei kelpaa. Kannattaisiko alkaa nyt ihan oikeasti kuuntelemaan, mistä se naisesi tykkää. Meillä on näköjään pyyteettömyydestä ja toisen miellyttämisestä aika erilainen käsitys.[/QUOTE

Nainen järjesti minulle itse 2,5 vuotta sitten vastaavan olohuoneen lattialla mikä oli mahtavaa että mistäs mie voisin tietää että yhtäkkiä se ei enään olekkaan kivaa ?
Se onkin viiminen kerta kun hän on mitään vastaavaa yllätystä itse mulle järjestänyt.

Vaikea sitä on tietää mitä nainen oikeasti haluaa jos ei osaa kertoa itse.
En ole shamaani.

Ja eikös se ole miellyttämistä että teen hänen kanssa hänen lempiasioita kuten köllöttelen sohvalla ja katsotaan molempien lempiohjelmia siemaillen kahvia ?
Se on hänelle rentoutumista.
 
"..."
Heh luuletko etten joskus ole kantanu naista sänkyyn heti kun on astunut ovesta sisään ja sitonu sänkyyn ;)

Kyllä hän se tykkäsi mielettömästi tempauksesta mutta en tiedä suostuisiko enään siihen ja olisi se kiva että nainenkin tekisi mulle samoin joskus kun tulisin töistä tai mistä vaan kotiin joten en ole jaksanut vaivutua miettimään aina uusia keinoja piristää seksiä YKSIN.
Ei se miehen tehtävä ole naista kokoaikaa olla miellyttämässä ja keksimässä millon mitäki temppuja.

Edellisessä suhteessa nainen yllätti mut usein monellakin tavalla ja minä myös hänet ja siinä suhteessa keskusteltiin asioista mitä asioita haluaa niin ei tarvi arvailla mistä toinen tykkää...
No mikä siinä suhteessa sitten meni vikaan? Mitä kertoi syyksi suhteen loppumiselle?
 
mikko 84
[QUOTE="...";30709077]Jos oma mueheni ehdottaisi pariterapeutille menoa, niin kaikkoaisivat minunkin seksihalut.
Tuossa tilanteessa näkisin ongelmana vaimon puolelta ainoastaan sen, että ei (aloittajan kertoman mukaan) ole lainkaan kiinnostunut siitä, että toinen osapuoli on onneton. Mutta siitäkin meillä on vain aloittajan versio, joten eihän sitä tiedä, mikä tilanne oikeasti on.[/QUOTE]

Kerran olen ehdottanu pariterapeutille menoa ja siitäkin on aikaa jo 1-2 vuotta ja sillon vastaus oli että ei joten ei siitä ole keskusteltu enempää.

Puoliso kuvittelee että meillä on kaikki tosi hyvin ja hän on onnellinen minun kanssa mutta ei tajua minun jatkuvaa huonoa oloa.

Seksi ei ole ainut asia joka minua vaivaa vaan puoliso on myös epäsosiaalinen ystäviäni kohtaan ja sillä on omatkin ystävät kaikonneet.
Vihaa minun kaverieni lapsia joiden luo emme voi mennä kylään juuri koskaan yhdessä lasten vihan vuoksi.
Oma-alotteisuuden puutete vaivaa myös minua puolisossa.

Oma teoriani on että hän on sisäisesti masentunut jota ei muille näytä kun on itse epäsosiaalinen eikä ole aktiivisesti ollut yhteydessä ystäviinsä ja ne ovat kaikonneet.
Vapaapäivät viettää usein kotona eikä käy ikinä ystävillään vaikka olen häntä kehottanu lähtemään kavereitaan näkemään joskus mutta mielummin on koko vapaapäivän yksin vaikka minäkään en olisi kotona.

Sekin tekisi hyvää kun toinen lähtisi vaikka käymään kavereilla toisessa kaupungissa ja olisi yötä pois kotoa eikä jokapäivä tarvitsisi nähdä toista ihmistä niin ei kyllästyisi.

Itse aiheutettu kyllästyminen elämään ja sen takia ei varmaan jaksa panostaa parisuhteenkaan eteen.

Itse olen lähtenyt välillä viikoksi pois kotoa sukulaisiin juuri siksi että molemmat saisi vähän omaakin aikaa joskus...

Viimeksi kun olimme yhteisellä lomalla ja ehdotin että lähetäänkös yhdessä kylpylään niin ei kuulemma kiinnosta....
Ei voi ymmärtää naisia...
 
mikko 84
[QUOTE="...";30709081]No mikä siinä suhteessa sitten meni vikaan? Mitä kertoi syyksi suhteen loppumiselle?[/QUOTE]

Se suhde meni pilalle kun olimme liian nuoria.
Molemmille tuli menohalut....
 
mikko 84
Niin, tällä tyypillä on selkeästi sellainen ongelma, että se yrittää kovasti olla toiselle mieliksi tavoilla, joilla sen mielestä sen kumppanin tulisi tulla miellytetyksi.
Tuon pitäisi joskus kuunnella sitä kumppania sensijaan, että päättää itse, mitä se toinen haluaa ja suuttuu, kun se osoittaa, ettei se erityisemmin edes pidä niistä jutuista, mistä sen halutaan pitävän.
Jutut senkun paranee..

Mitenhän naiset reagois kun nainen kirjottais että järjestin miehelle tuoksukynttiöitä ja musiikkia ja hierontaa mutta mies sanoi että eipä kiinnosta kuule ja lähtis kälppimään :D

Kommentit olis varmaan että voi helvetti ku sä oot tyhmä akka kun meet tommosia järjestämään äijälles saatanan idiootti :D

Ja kuin moni äijä tääl edes kieltäytyis jos nainen tulis seksikkäissä alusvaatteissa hieromaan ja rakastelemaan jota varten olisi luonut tunnelmaa kynttilöillä..

Ja niinkun aikasemmin sanoin niin oma nainen järjesti mulle tämän vastaavan tilanteen ja se oli mahtavaa!
Mutta minä idiootti menin järjestämään saman takaisin niin voi helvetti ku oon tyhmä mies :D
 
mikko 84
Kaikki naiset oikeasti niin hankalia persoonia että jos mies hyvää hyvyyttään järjestää jotain romanttista toiselle niin se on idiootti kun ei ole ajatellut ihan loppuun asti nyt kaikkea niin naisella on oikeus olla ilkeä toiselle ?

Varsinkin kun nainen on itse antanut idean asiasta järjestämällä saman miehelle.

Eli jos nainen valmistaisi vaikka romanttisen illallisen miehelle kera kynttilöiden niin miehellä on oikeus kans olla ilkeä ja sanoa et mitä paskaa tää ruoka on et mikset sää kokannu mulle jotain parempaa ja mikä paska musiikki täälä soi ja miks täälä on näin pimeetä vittuako nää kynttilät käryää täälä mää lähen ny grillille mielummin kun syön tota moskaa morjes...
 
mikko 84
Jostain syystä mulle miehenä ei tullut mieleenkään 2,5vuotta sitten kieltäytyä kun oma puoliso oli järjestänyt mulle olohuoneeseen romanttisen tunnelman ja oli seksikkäissä alusvaatteissa tunnelmallisen musiikin kera viettelemässä mua.
Ei olis tullu mieleenkään sanoa että vittu ku täs lattialla ei ole kun jotain peittoja ja vilttejä maton päällä eikä kunnon patjaa et ihan perseestä mää lähen ny yläkertaan.

Jos selkään sattuis niin siirtysin viereen sohvalle enkä pilaisi naisen järjestämää tunnelmaa...

Mutta te naiset ketkä olette niin ilkeitä että pilaisitte toisen järjestämän yllätyksen niin toivottavasti teille ei kukaan mitään ikinä järjestäkkään ja voitte sitten valittaa et miks mun mies ei huomio mua ikinä...
 
Voi että. . Oletko miettinyt että tyttöystäväsi voi myös ns. Kostaa sinulle sinun pihtaamistasi? Kuulostaa vähän masentuneelta, jos ei näe kavereita, mutta en sitten tiiä. Ja miehet ei osaa tehä naisille kivoja yllätyksiä. Se on vaan fakta. Ja ne jotka hehkuttaa ihania miehiä ja niiden yllätyksiä lisää omaansa 50% ;) ärsyttää että sit pitää väkisin olla että joo tosi kiva lahja :D tein muute miehelle samanlaisen tempun ja pakit tuli. Liika yrittäminen ei vaan toimi piste.
 
pekka 84
Eli jos nainen valmistaisi vaikka romanttisen illallisen miehelle kera kynttilöiden niin miehellä on oikeus kans olla ilkeä ja sanoa et mitä paskaa tää ruoka on et mikset sää kokannu mulle jotain parempaa ja mikä paska musiikki täälä soi ja miks täälä on näin pimeetä vittuako nää kynttilät käryää täälä mää lähen ny grillille mielummin kun syön tota moskaa morjes...[/QUOTE]

Kyllä nainen nyt ollut tässä tapauksessa kyllä ajattelematon kun ei ole ottanut tarkemmin selvää miehen lempiruuasta.

Kyllä minäkin heittäisin lautasen seinään jos nainen olisi kokannut minulle yllätyksenä lihapullia ja niiden kans jotain keitettyjä perunoita eikä edes POTTUMUUSIA tai RANSKALAISIA
Kyllä pitäs vähän ajatella.

Taitaa silti vastauksista olla 85% provoja ja huudatusta.
Eihän kukaa voi oikeasti olla tuota mieltä asioista mitä moni kirjoittaja....

T.Mikko 84

Itseasiassa asiaan liittyen minulla on tuttu joka on lähtenyt usein grillille kun muijan ruoka ei kelvannut vaikka kaikki oli katettu valmiiksi ja oli ihan normaalia kotiruokaa :D

Minusta aika ikävä temppu naiselle :) itse en kehtais....
 
Jostain syystä mulle miehenä ei tullut mieleenkään 2,5vuotta sitten kieltäytyä kun oma puoliso oli järjestänyt mulle olohuoneeseen romanttisen tunnelman ja oli seksikkäissä alusvaatteissa tunnelmallisen musiikin kera viettelemässä mua.
Ei olis tullu mieleenkään sanoa että vittu ku täs lattialla ei ole kun jotain peittoja ja vilttejä maton päällä eikä kunnon patjaa et ihan perseestä mää lähen ny yläkertaan.

Jos selkään sattuis niin siirtysin viereen sohvalle enkä pilaisi naisen järjestämää tunnelmaa...

Mutta te naiset ketkä olette niin ilkeitä että pilaisitte toisen järjestämän yllätyksen niin toivottavasti teille ei kukaan mitään ikinä järjestäkkään ja voitte sitten valittaa et miks mun mies ei huomio mua ikinä...
Kirjota tää sama juttu jonkun ajan päästä, mutta naisena niin ymmärrät ettei näitä vastauksia kannata ottaa todesta. Tämä on miesvastainen palsta.
 
Mikko 84
Voi että. . Oletko miettinyt että tyttöystäväsi voi myös ns. Kostaa sinulle sinun pihtaamistasi? Kuulostaa vähän masentuneelta, jos ei näe kavereita, mutta en sitten tiiä. Ja miehet ei osaa tehä naisille kivoja yllätyksiä. Se on vaan fakta. Ja ne jotka hehkuttaa ihania miehiä ja niiden yllätyksiä lisää omaansa 50% ;) ärsyttää että sit pitää väkisin olla että joo tosi kiva lahja :D tein muute miehelle samanlaisen tempun ja pakit tuli. Liika yrittäminen ei vaan toimi piste.
Millon minä olen pihdannut ?
En ole kertaakaan kieltäytynyt seksistä, ei ole varaa kieltäytyä kun sitä on muutenkin niin harvoin...

Eli sinustakin on surkea yllätys romanttinen tunnelma musiikilla ja kynttilöillä ja pitkällä hieronnalla kerta miehet eivät osaa järjestää kivoja yllätyksiä ?

Entäs kun välillä aamulla herään ennen tyttöystävää ja valmistan kunnon aamupalan munakkailla ja paistan lettuja ja keitän kahvit. Onko sekin surkea yllätys ?

Ystävänpäivänä heräsin ajoissa ja kävin lenkillä ja lenkiltä suoraan kipasin leipomoon hakemaan ystävänpäiväkakkua aamupalalle. Surkea yllätys sekin ?

Kerran huomasin että ulkona sataa kaatamalla vettä ja tyttöystävä pääsi töistä kaatosateen aikaan jossa hän käy pyörällä.
Oli joku naistenpäivä tms sattumalta vielä niin ajoin kukkakauppaan ja hain kukat ja ajoin työpaikalle, nostin tyttöystävän pyörän auton telineeseen ja jäin pihalle kaatosateeseen autoon odottamaan kun hän tulee ulos ovesta ja hyppäsi autoon ja ojensin hänelle kukat. Surkea yllätys sekin ?
 
Mrs Bean harmaana
Vähän on ristiriitaisuuksia aloittajan kertomassa. Aikataulut on tiukat, suunnilleen läpsystä vaihto kotona ja sen vuoksi aloittaja haluaa järjestää tilaisuuksia seksiin ja läheisyteen. Kuitenkin toisissa viesteissä kertoo puolison katsovan tunteja päivässä televisiota ja pariskunta ehtii myös yhdessä lojua sohvalla katsellen televisiota. Toisaalta puolisolla on vaativa työ henkisesti ja fyysisesti sekä liikaa töitä, mutta ei saisi nollata kuitenkaan päätään illalla valvomalla. Aloittaja ei haikaile pelkkää seksiä vaan läheisyyttä, jota kuitenkin on, koska aloittaja ehtii järjestää paljon yhdessä sohvalla lojumista ja kahvittelua. Puoliso on iloinen, onnellinen ja ei ainakaan masentunut, mutta kuitenkin ehkä sisäisesti masentunut. Puoliso inhoaa lapsia, mutta haluaa lapsia yms.. Nyt Mikko, rationaalinen ja realistinen katsaus siihen yhteiselämään olisi paikallaan..
 
mikko 84
Yhteiset vapaapäivät ovat vähissä mutta vuorojen välissä ehtii nähdä tai jos molemmilla on aamuvuoro niin ilta on yhteistä aikaa.
Riippuu ihan siitä mihin vuoroon kumpikin on menossa töihin.
Minulla on aika paljon yövuoroja.

Minä kun en tiedä mitä naisen päässä likkuu niin kaikki on vain omia teorioita mutta seurassani on iloinen..

Ja totuus on se että vihaa minun kavereiden lapsia ja naapurin lapsia mutta välillä on sanonut haluavansa minun kanssa omia lapsia.
 
mikko 84
Muutama päivä sitten olin menossa yövuoroon.
Tyttöystävä tuli kotiin päivällä ajoissa koska pääsi aikasemmin kotia jonka jälkeen katsoimme töllöä 2h juoden sumppia.

Sen jälkeen nukkui muutaman tunnin päikkärit ja heräsi, ja kohta uudet sumpit jonka jälkeen minä lähden töihin.

Edellisenä päivänä tuli viikko täyteen taukoa seksistä ja avokki lupasi että rakastelemme kun hän tulee töistä ennen kun minä lähden töihin yöksi koska hänellä oli lyhempi työpäivä Ja eihän yölläkään voisi rakastella koska olen töissä ja seksistä on taukoa jo viikko niin tekisi poikkeuksen rytmiinsä.

Mutta mitään ei taaskaan tapahtunut enkä minä ala siitä kyselemään ja vinkumaan miksi ei halunnutkaan rakastella....

Vaikia selittää kun on epäsäännölliset työvuorot mut välillä näkee välillä ei.....

Harvemmin on yhteisiä vapaapäiviä mutta vaikka olisi niin ei silloinkaan välttämättä tapahdu mitään...

Selvensikö yhtään....
 
Mrs Bean harmaana
No joo, selvensi ja ei. Silmään pisti tuo " on jo viikko edellisestä kerrasta, niin lupasi seksiä ennen mun töihin menoa". Plaah..kai sä tajuat, että tolla vaan pelataan riidatonta/vonkaamatonta aikaa lisää. Ei kai kukaan voi tietää edellisenä/edellisinä päivinä, että sinä päivänä ja siihen kellon aikaan himot jyllää? Kuulostaa just siltä, että seksiä on ilman tunteita ja vain velvollisuudesta..
 
"vaimo"
No joo, selvensi ja ei. Silmään pisti tuo " on jo viikko edellisestä kerrasta, niin lupasi seksiä ennen mun töihin menoa". Plaah..kai sä tajuat, että tolla vaan pelataan riidatonta/vonkaamatonta aikaa lisää. Ei kai kukaan voi tietää edellisenä/edellisinä päivinä, että sinä päivänä ja siihen kellon aikaan himot jyllää? Kuulostaa just siltä, että seksiä on ilman tunteita ja vain velvollisuudesta..
Sama juttu pisti minullakin pahasti silmään. Siinä vaiheessa, kun joutuu jo etukäteen lupailemaan seksiä ja sitä pitäisi harrastaa kellon kanssa, niin tilanne on jo paha. Ei sellaista tarvitse luvata, jos toinen ei painosta. Jos kuitenkin joutuu lupaamaan, niin silloin sitä odottaa kauhulla, eikä suinkaan nautinnollisella odotuksella.
 
"vaimo"
[QUOTE="Vieraana";30709467]Jotenkin masentuneelta kuulostaa tuo Mikon avokki, kuten hän itsekin totesi. Kun ei jaksa kavereitakaan nähdä koskaan.[/QUOTE]

Aikaisemmassa viestissä Mikko kertoi, ettei itse käy juuri missään, kun haluaa olla vain kotona kumppaninsa kanssa.

Ja ihmekös tuo on, ettei avokki jaksa nähdä kavereitaan. En minäkään jaksaisi rankkojen työpäivien jälkeen. Silloin harvoin kun on aikaa olla kotona rauhassa ja ladata akkuja, niin ei tosiaan tee mieli lähteä taas jonnekin liesuamaan. Toiset on kyläluutia ja extrovertteja, mutta toiset viihtyvät paremmin kotona ja ovat muutenkin introvertteja. Aloittajan mielestä varmaan sekin on epänormaalia. Selvästikään hän ei anna avokkinsa olla suhteessa oma itsensä, vaan on vaatimassa mitä ihmeellisimpiä asioita jatkuvasti (seksiä, kaveritapaamisia, kotoa poistumista,...)
 
"mie"
Asuispa meillä tuollainen Mikko, olisin ikionnellinen. Mies kyllä tekee kotitöitä jne. mutta juurikin tuo aloitteettomuus seksin suhteen ja välillä pitkätkin tauot kiristää hermoja. Ymmärrän ap:n tilanteen hyvin! Ja väitän että suurinosa naisista tykkäisi kaikista järjestämistäsi yllätyksistä, täällä muutama nyt vain haluaa teilata sinut ;). Toki "vonkaushuomioinnit" on rasittavia ja tappaa halut, mutta eihän sinun toimintasi sellaista ole kirjoituksistasi päätellen. Lopputulema: kunnon keskustelu avokin kanssa ja päätöksiä, mitä loppuelämältäsi haluat. Ilman lapsia ne päätökset on helpompi tehdä...
 
mikko 84
Ai vaatimassa kavereille menoa juu sitähän se on :D

Ihan ehdotus että tekisi varmaan hyvää hänelle kerran kuukaudessa edes nähdä joku kaveri joskus. Käydä vähän ulkona tuulettumassa. Vai olisiko se parempi että kyttäisin puolison menoja ja soittelisin perään missä menee.

Ja kyllä minusta ei ole normaalia olla näkemättä edes omaa siskoa kertaakaan puolen vuoden aikana vaikka asuu 20km päässä Ja kumminkin tykkää siskostansa ylikaiken ja kuulemma ikävöikin mutta ei jaksa lähteä edes useamman vapaapäivän aikana häntä katsomaan vaan on kotona kaiken aikaa...
Sisko käy sitten aina kun kerkiää katsomassa avokkiani tyyliin enään kerran puolessa vuodessa.
Varmaan sitä ja avokin kavereitakin tympäsee kun he joutuvat aina tulla meille nähdäkseen avokkiani Ja siksi kaverit on kaikonneet.
 
mikko 84
"Sama juttu pisti minullakin pahasti silmään. Siinä vaiheessa, kun joutuu jo etukäteen lupailemaan seksiä ja sitä pitäisi harrastaa kellon kanssa, niin tilanne on jo paha. Ei sellaista tarvitse luvata, jos toinen ei painosta. Jos kuitenkin joutuu lupaamaan, niin silloin sitä odottaa kauhulla, eikä suinkaan nautinnollisella odotuksella."


Tietää sanomattakin että minua harmittaa olla jatkuvasti ilman ja harmittelee ettei olla ehditty rakastelemaan ja siksi vaan heittää mulle vähän niinkun ohimennen että huomenna olisi aikaa rakastella kun hänellä on lyhyempi työvuoro, ei sen kummempaa eikä kauhulla rakastelujamme kyllä odota.
Ihan samallalailla niistä nauttii kun alkuaikoinakin paitsi että nykyään entistä enemmän...

Mutta harmittaahan se vielä enemmän jos joku lupaa yhteistä aikaa eikä sitä tulekkaan :( empä mie silti siks oikeestaan enään odotakkaan vaikka näin lupaisi kun ei se varmaa ole...

Moni pariskuntahan sopii millon rakastellaan ja monella homma toimii hyvin. Eipä meillä nyt varsinaisesti kelloteta niitä silti vaikka moni kokee hyväksi järjestelyksi.

Mutta vaikka puolisoa harmittaisi ettei me keretä rakastelemaan kun harvoin niin se on ihan siitä kiini kumminkin miten aikaa järjestää tai haluaa järjestää. Hän ei koe varmaan tarpeelliseksi sitä järjestää useammin kun hänelle riittää kunnon hommailut kerran viikossa....
 
Mrs Bean harmaana
Ääh, tää ketju on nyt aloittajan yhtä ja samaa jankkausta koko ajan. Selvästikkään sun hemmottelu/huomioimis yritykset ei ole sellaisia joita puolisosi kaipaa, joten vaihda levyä ja koita jotain ihan muuta? Sun kirjotukset pyörii kokoajan jotenkin sen ympärillä, että miten sun mielestä ihmisen pitäis elää ja mistä saada se onnellisuus? Ehkä sunpuoliso ei halua nähdä siskoaan ja kavereitaan alvarinsa? Tai niinkuin itse sanoit, puolison työ on äärimmäisen kuormittavaa, eikä hän taida saada edes kotona kunnolla rentoutua, kun pitää jo lupailla ennakkoon seksin harrastamiselle aikoja? Itsekkin kuormittavaa työtä tekevänä, en ihmettele väsymystä. Töiden jälkeen on saatava todellakin laskeutua rauhassa, koottava päänsisällä työpäivän tapahtumat, järjestettävä ja käsiteltävä ne ja sen jälkeen vielä nollattava ajatukset, ei tapahdu puolessa tunnissa, varsinkaan jos joku on vähän väliä tuppaamassa toimiaan ja keskeyttämässä.
 

Yhteistyössä