onko se sit lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä...

  • Viestiketjun aloittaja mitä enää saa tehdä
  • Ensimmäinen viesti
ja "feralle"
vielä et tajuutko, että kun lapselle ei ole kerrottu seksistä mitään, ja isä ja äiti menee toiseen huoneeseen ja äiti pitää jotain "vikinää", niin lapsi voi luulla että isä tekee äidille pahaa? Näin mä nimittäin luulin ennen ku tiesin seksistä.
 
juku
Alkuperäinen kirjoittaja mut:
Alkuperäinen kirjoittaja juku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja eipä tuo:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja mä en tajua:
miten se on katsomaan pakottamista et on samassa huoneessa. Terveen ja sairaan vanhemman ero on siinä et lopettaako kun lapsi herää vai jatkaako touhua. Me pannaan samassa huoneessa ja lopetetaan kun laps pikkasenkin ynähtää tai liikahtaa. Miehellä menee stondiskin samantien. Ja siltikö ollaan sairaita :eek:
Lapsi voi olla hiiren hiljaa myös hereillä.
Mulla ei ole minkään näköisiä seksihaluja jos lapsi vieressä... mutta se olenkin minä ja minun mies..
meilläkään vieressä ole, vaan omassa sängyssään. Niin kysyn tosiaan et ollaanko me jonkun mielestä sairaita ja pedofiilejä???!!!
Tätä olen yrittänyt kysyä mutta kieltäytyyvät vastaamasta.... mikä lie.

Keltähän tätä kysytte?
Mielipiteeni:
minusta ei normaalia harrastaa seksiä, jos lapsi katsoo. Jos lapsi katsoo sängystään aikuisten seksipuuhia ja aikuiset tätä jatkavat päivästä toiseen tietäen että lapsi heräilee/katsoo/näkee,. niin kyllä, kyllä se on hyv.käyttöä, vähintäänkin epänormaalia ja mahd. vahingoittavaa käytöstä.

Laista en tiedä, itse puhun mielipiteestäni.

Ja ei, en todellakaan edelleenkään ymmärrä miten jotain voi haluttaa seksi, kun lapsi makaa siinä viereisessä sängyssä (sen ikäinen joka tajuaa jo jotain)

Ja tätä jankuttamista en aio jatkaa, tämä oli MINUN MIELIPITEENI.
muut voivat kertoa omansa.

Ja itse en ainakaan aio ketään alkaa täällä pedofiiliksi syyttelemään että näin..
en kysyny oonko sairas kun panen miehen kans lapsen katsoessa, vaan oonko sun mielestä sairas kun panen miehen kans lapsen ollessa samassa huoneessa? Näissä kun on vissi ero, ensin mainittua en tee.

Mä en tiedä. En ole miettinyt asiaa.
Itse en pysty harrastamaan seksiä jos lapsi on huoneessa mutta jos joku pystyy ja on 100% varmaa ettei lapsi katso, niin ei siinä sitten MINUN MIELESTÄNI ole mitään sairasta
 
fera
Alkuperäinen kirjoittaja ja "feralle":
vielä et tajuutko, että kun lapselle ei ole kerrottu seksistä mitään, ja isä ja äiti menee toiseen huoneeseen ja äiti pitää jotain "vikinää", niin lapsi voi luulla että isä tekee äidille pahaa? Näin mä nimittäin luulin ennen ku tiesin seksistä.
tajuun oikein hyvin..
 
vieras, sama ja sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
En harrastaisi missään nimessä seksiä samassa huoneessa missä nukkuu joku yli 2-vuotias. Jos ei omaan makkariin ole mahdollisuutta niin sitten sohvalle tai vaikka keittiön lattialle panemaan.

Täällä oli joskus gallupeita mm. siitä että toisille oli ihan normaalia että nukutaan perhepedissä ja harrastetaan siinä lasten kyljessä seksiä... minusta suoraan sanottuna oksettava ajatus...kiva varmaan lapsellekin kun alkaa tajuamaan mitä ne siinä vieressä ähkivät. Siinä ketjussahan tosi moni kertoi näistä kokemuksista kun on joutunut kuuntelemaan panemisääniä...niidenkin vanhemmat kuvittelivat että lapsi nukkuu... kuten tässäkin ketjussa kuvitellaan.
ISO PEESI!
Lisään vielä, että ymmärrän ainoastaan, jos samassa huoneessa on nukkuva vauva, joka ei tajua asiasta mitään. Kyllä 2v:kin on jo liian iso!
Vauvalla tarkoitan siis jotain parin kuukauden ikäistä vauvaa. JOS se vauva siis on pinnasängyssä eikä perhepedissä! Tämä on ainoa asia, jonka ymmärrän. Vanhemman lapsen kuin pikkuvauvan ei kuulu edes nukkua samassa huoneessa, jossa vanhemmat sekstaavat!

 
JOKUNIISTÄHARMAISTA
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja juku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja juku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskalle:
Ymmärrä jo Jaska- että täällä on useita eri harmaita kirjoittelemassa eikä yksi ja sama.
Johtuen mielipiteidenne samankaltaisuudesta käsittelen teitä yhtenä.
Rekisteröikää itsellenne nimi jos se häiritsee.
voi luoja... mene vaikka nukkumaan tms.
Ja voitteko laittaa sen lakipykälän tänne kaikkien nähtäväksi, luotettavasta lähteestä kiitos, linkin kanssa tietysti.
Olet naurettava ja ärsytät tahallasi. En ole kertaakaan puhunut laista mitään. Laita sinä lakipykälä siitä, ettei lapsen nähden seksin harrastaminen ole laitonta/epähyväksyttävää. Laitappa, kun laki niin kiinnostaa

Noh laistahan tässä on ollut kysymys kokoajan.

Eli on laitonta harrastaa seksiä niin että lapsi sattuu näkemään sen tai jotain.

Voin olla ärsyttävä ja saatan jopa ärsyttää tahallani mutta pointtini tässä asiassa on vakava.

Ei minun tarvitse lakipykäliä laittaa, en ole väittänyt että kyseessä olisi rikos.

Kuule kun en ole minäkään väittänyt rikokseksi, siksi en tajua miksi sä vonkaat sitä pykälää!!!!
 
no miksi
Alkuperäinen kirjoittaja fera:
Alkuperäinen kirjoittaja ja "feralle":
vielä et tajuutko, että kun lapselle ei ole kerrottu seksistä mitään, ja isä ja äiti menee toiseen huoneeseen ja äiti pitää jotain "vikinää", niin lapsi voi luulla että isä tekee äidille pahaa? Näin mä nimittäin luulin ennen ku tiesin seksistä.
tajuun oikein hyvin..
sitten naljailit?!
 
fera
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja fera:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
En harrastaisi missään nimessä seksiä samassa huoneessa missä nukkuu joku yli 2-vuotias. Jos ei omaan makkariin ole mahdollisuutta niin sitten sohvalle tai vaikka keittiön lattialle panemaan.

Täällä oli joskus gallupeita mm. siitä että toisille oli ihan normaalia että nukutaan perhepedissä ja harrastetaan siinä lasten kyljessä seksiä... minusta suoraan sanottuna oksettava ajatus...kiva varmaan lapsellekin kun alkaa tajuamaan mitä ne siinä vieressä ähkivät. Siinä ketjussahan tosi moni kertoi näistä kokemuksista kun on joutunut kuuntelemaan panemisääniä...niidenkin vanhemmat kuvittelivat että lapsi nukkuu... kuten tässäkin ketjussa kuvitellaan.
eikö se oo ihan sama kuuluuko se ähinä olkkarista vai samasta huoneesta? Lapsen kans vois mieluummin keskustella asiasta eikä opettaa että kyseessä on joku kamala, oksettava asia mitä pitää tehdä salassa.

no onko sun mielestä normaalia harrastaa seksiä lapsen ollessa vieressä?
"isi/äiti opettaa ja kertoo tässä että seksi on ihan normaalia ja tältä se näyttää ja kuulostaa" - tuo on seks. hyväksikäyttöä.
noinkohan kirjotin et isin ja äidin pitäis oikeen mallia näyttää? Taidat tosiaan olla pelkkä provo. Lapsille nyt vaan voisi opettaa SANOIN et seksi aikuisten välillä on normaali, hyväkin asia.

Kiitos vain, en ole provo.
Seksistä voidaan juu puhua mutta tietyn ikäinen ei siitä ymmärrä mitään eikä seksistä puhuminen nyt varsinaisesti liity ketjuun, tietääkseni.

Ja kannatan todella SANOIN seksistä kertomista, en TEOIN niin että näytetään miltä se seksi näyttää!
 
fera
Alkuperäinen kirjoittaja no miksi:
Alkuperäinen kirjoittaja fera:
Alkuperäinen kirjoittaja ja "feralle":
vielä et tajuutko, että kun lapselle ei ole kerrottu seksistä mitään, ja isä ja äiti menee toiseen huoneeseen ja äiti pitää jotain "vikinää", niin lapsi voi luulla että isä tekee äidille pahaa? Näin mä nimittäin luulin ennen ku tiesin seksistä.
tajuun oikein hyvin..
sitten naljailit?!
en naljaillut tai ei ollut tarkoitus, ehkä ymmärsin väärin jtn..
ymmärrän kyllä pointtisi
 
feralle
mun mielestä liittyy sillä et nämä hysteerikot antaa lapsilleen ihan vääristyneen kuvan seksistä, se voi vaikuttaa koko loppuelämän ja mahdollisesti paljon pahemmin ku se, et näki kerran pari vanhempien panevan.
 
ja piste
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja DEEKU:
voinen valaista J:llä ei ole lapsia itsellään! Joten turhaan sen kimppuun käytte!
Juuh totta =)

Voisi sanoa että se tietty perspektiivi näin ollen minulta myös puuttuu sitten, myönnän sen täysin toki. Mutta se ei vaikuta siihen pointtiin mitä minä olen tekemässä. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja JOKUNIISTÄHARMAISTA:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja juku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja juku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskalle:
Ymmärrä jo Jaska- että täällä on useita eri harmaita kirjoittelemassa eikä yksi ja sama.
Johtuen mielipiteidenne samankaltaisuudesta käsittelen teitä yhtenä.
Rekisteröikää itsellenne nimi jos se häiritsee.
voi luoja... mene vaikka nukkumaan tms.
Ja voitteko laittaa sen lakipykälän tänne kaikkien nähtäväksi, luotettavasta lähteestä kiitos, linkin kanssa tietysti.
Olet naurettava ja ärsytät tahallasi. En ole kertaakaan puhunut laista mitään. Laita sinä lakipykälä siitä, ettei lapsen nähden seksin harrastaminen ole laitonta/epähyväksyttävää. Laitappa, kun laki niin kiinnostaa

Noh laistahan tässä on ollut kysymys kokoajan.

Eli on laitonta harrastaa seksiä niin että lapsi sattuu näkemään sen tai jotain.

Voin olla ärsyttävä ja saatan jopa ärsyttää tahallani mutta pointtini tässä asiassa on vakava.

Ei minun tarvitse lakipykäliä laittaa, en ole väittänyt että kyseessä olisi rikos.

Kuule kun en ole minäkään väittänyt rikokseksi, siksi en tajua miksi sä vonkaat sitä pykälää!!!!
ok ok. väärinkäsitys, ei kummempaa.

kannattaa regata nick, ei iso vaiva ja säästyy tämmösiltä
 
vai ei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apua!!:
nyt pitää vauvakin opettaa jo 2kk omaan huoneeseen! Sinä sekopäähysteerikko aiheutat kyllä lapsellesi monet traumat...
Äläpäs tee omia johtopäätöksiäsi. Tässä ketjussa ei puhuttu mitään vauvoista.
"Vauvalla tarkoitan siis jotain parin kuukauden ikäistä vauvaa. JOS se vauva siis on pinnasängyssä eikä perhepedissä!"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apua!!:
nyt pitää vauvakin opettaa jo 2kk omaan huoneeseen! Sinä sekopäähysteerikko aiheutat kyllä lapsellesi monet traumat...
Äläpäs tee omia johtopäätöksiäsi. Tässä ketjussa ei puhuttu mitään vauvoista.

Kukaan ei määritellyt tarkkaan ikää eikä sanonut, että 2kk vauvan pitäis nukkua omassa huoneessa. Puhe oli siitä, että sen voi vielä jotenkin ymmärtää, että vanhemmat rakastelevat huoneessa, jossa pikkuvauva nukkuu: vauva, joka ei tajua tilanteesta mitään ja on niin pieni, ettei osaa nousta vahingossakaan katsomaan vanhempien puuhia. Moni vanhempi ei halua harrastaa seksiä samassa huoneessa edes nukkuvan vauvan kanssa.
 
no luepas
tuo viesti jonka kirjoitti "vieras, sama ja sama vieras" Siinä nimenomaan sanotaan, että vain parikuinen voi olla samassa huoneessa. Eli sillon varmaan pitäisi olla omassa huoneessa.
 
vieras, sama ja sama vieras
Lähden nyt tästä ketjusta, menee vain jankkaukseksi. Vielä korostan, että älkää harrastako seksiä samassa huoneessa, jossa lapsi nukkuu! Se on vahingollista lapselle. Muistakaa, että lapsi voi myös teeskennellä nukkuvaa, jos ei kehtaa/uskalla ilmaista olevansa hereillä ja näkevänsä kaiken. Lapsi voi myös herätä ilman, että vanhemmat huomaavat. Uskokaa jo, että lapsi voi saada traumoja vanhempien seksin näkemisestä!! ELI sekstatkaa vaikka olohuoneessa tai vessassa, EI samassa huoneessa, jossa lapsi on! Se on nimittäin sairasta ja väärin!!!
 
vieras, sama ja sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no luepas:
tuo viesti jonka kirjoitti "vieras, sama ja sama vieras" Siinä nimenomaan sanotaan, että vain parikuinen voi olla samassa huoneessa. Eli sillon varmaan pitäisi olla omassa huoneessa.
Minä kirjoitin myös tuon edellisen viestin nimimerkillä "vieras".


 
´Ja piste´ kirjoitti seuraavasti, jostain syystä quote ei toimi...mikä lie :D

"Hyvä! Ja kun olet lopulta tajunnut tämänkin ketjun pointin, tajuat olla tekemättä lapsellesi sellaista, mikä häntä saattaa vahingoittaa."

Tuosta en ole riidellyt missään vaiheessa, sen olen tehnyt selväksi.
Kuten threadin topic antaa ymmärtää, kysymys oli siitä että onko se sitten lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä.

Ja jos on niin millä tavalla sitä lasta käytetään hyväksi siinä ?
Noin yksinkertaistaen.

Mutta nyt on mentävä maate.
Suosittelen teillekkin, tiedä vaikka minkälaisia traumoja tulee kun vanhemmat chattaileevat pitkin öitä netissä, antaa aika huonon esimerkin ajankäytöstä lapselle meinaan :D

Öitä :heart:
 
vaihtoehtoisesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lähden nyt tästä ketjusta, menee vain jankkaukseksi. Vielä korostan, että älkää harrastako seksiä samassa huoneessa, jossa lapsi nukkuu! Se on vahingollista lapselle. Muistakaa, että lapsi voi myös teeskennellä nukkuvaa, jos ei kehtaa/uskalla ilmaista olevansa hereillä ja näkevänsä kaiken. Lapsi voi myös herätä ilman, että vanhemmat huomaavat. Uskokaa jo, että lapsi voi saada traumoja vanhempien seksin näkemisestä!! ELI sekstatkaa vaikka olohuoneessa tai vessassa, EI samassa huoneessa, jossa lapsi on! Se on nimittäin sairasta ja väärin!!!
voi kertoa lapselle että näin aikuiset joskus tekee ja sano ihmeessä jos heräät niin lopetetaan heti. Toimii, sekä aikuiselle että lapselle, aikuisten ei tarvitse hiipiä omassa kotonaan "tekemään jotain väärää" eikä lapselle tule seksistä vääristynyttä kuvaa.
 
Mä luulen, että jaska joko saa kiksejä jollakin tavoin lapsista tai sitten - mikä on epätodennäköisempi vaihtoehto: hänen alitajunnassaan on kuitenkin jotakin seksuaalisesti epäselvää, jota hänen tulisi käsitellä. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että Jaskalla ei ole edellytyksiä psykiatriseen työskentelyyn. Voin vain toivoa, että Jaskan lapsen äidillä on hyvä vaistotoiminta ja hän panee Jaskan kuriin.
 
hihii
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä luulen, että jaska joko saa kiksejä jollakin tavoin lapsista tai sitten - mikä on epätodennäköisempi vaihtoehto: hänen alitajunnassaan on kuitenkin jotakin seksuaalisesti epäselvää, jota hänen tulisi käsitellä. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että Jaskalla ei ole edellytyksiä psykiatriseen työskentelyyn. Voin vain toivoa, että Jaskan lapsen äidillä on hyvä vaistotoiminta ja hän panee Jaskan kuriin.
samaa mieltä olet varmasti kaikista, ketkä eivät ole kanssasi samaa mieltä tai joiden pointti menee yli ymmärryksesi :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoehtoisesti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lähden nyt tästä ketjusta, menee vain jankkaukseksi. Vielä korostan, että älkää harrastako seksiä samassa huoneessa, jossa lapsi nukkuu! Se on vahingollista lapselle. Muistakaa, että lapsi voi myös teeskennellä nukkuvaa, jos ei kehtaa/uskalla ilmaista olevansa hereillä ja näkevänsä kaiken. Lapsi voi myös herätä ilman, että vanhemmat huomaavat. Uskokaa jo, että lapsi voi saada traumoja vanhempien seksin näkemisestä!! ELI sekstatkaa vaikka olohuoneessa tai vessassa, EI samassa huoneessa, jossa lapsi on! Se on nimittäin sairasta ja väärin!!!
voi kertoa lapselle että näin aikuiset joskus tekee ja sano ihmeessä jos heräät niin lopetetaan heti. Toimii, sekä aikuiselle että lapselle, aikuisten ei tarvitse hiipiä omassa kotonaan "tekemään jotain väärää" eikä lapselle tule seksistä vääristynyttä kuvaa.
huh huh :eek: Pienelle lapselle ei tosiaan kuulu selittää seksistä vielä mitään, jos lapsi ei itse kysy. Ja silloinkin ikätason mukaisesti. Niin kauan, kun lapsi nukkuu vanhempien huoneessa, ei siellä harrasteta seksiä, piste.

 
sinähän
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoehtoisesti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lähden nyt tästä ketjusta, menee vain jankkaukseksi. Vielä korostan, että älkää harrastako seksiä samassa huoneessa, jossa lapsi nukkuu! Se on vahingollista lapselle. Muistakaa, että lapsi voi myös teeskennellä nukkuvaa, jos ei kehtaa/uskalla ilmaista olevansa hereillä ja näkevänsä kaiken. Lapsi voi myös herätä ilman, että vanhemmat huomaavat. Uskokaa jo, että lapsi voi saada traumoja vanhempien seksin näkemisestä!! ELI sekstatkaa vaikka olohuoneessa tai vessassa, EI samassa huoneessa, jossa lapsi on! Se on nimittäin sairasta ja väärin!!!
voi kertoa lapselle että näin aikuiset joskus tekee ja sano ihmeessä jos heräät niin lopetetaan heti. Toimii, sekä aikuiselle että lapselle, aikuisten ei tarvitse hiipiä omassa kotonaan "tekemään jotain väärää" eikä lapselle tule seksistä vääristynyttä kuvaa.
huh huh :eek: Pienelle lapselle ei tosiaan kuulu selittää seksistä vielä mitään, jos lapsi ei itse kysy. Ja silloinkin ikätason mukaisesti. Niin kauan, kun lapsi nukkuu vanhempien huoneessa, ei siellä harrasteta seksiä, piste.
vai kuka sanoi ettei pienistä lapsista kyse olekaan, menee juttusi vähän sekavaksi ;)

Sinä et muuten ole mikään komentamaan muita vanhempia.
 

Yhteistyössä