Onko sinua luultu pienen lapsesi isoäidiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vanhaäiti
  • Ensimmäinen viesti
Minusta tuntuu, että tämä ikäasia vaivaa pääkaupunkiseudun ihmisiä.
Täällä pohjoisessa vanhat äidit on ihan ok. Tai ainakaan minulle ei ole tultu jeesustelemaan iästäni.

Espoossa näkyi ihan selvää ikärasismia esim mammakahviloissa. 25-30 vuotiaat mammat olivat mielestäni pahimpia. Vanhat mammat katsottiin ja jopa puhuttiinkin ulos ryhmästä.
 
kaikki hyvin niin kauan kuin ei luulla minua mieheni äidiksi :)
Tosin tässä kerran yksi kauppias tulla "etelän mailla" puhutteli minua mieheni tyttäreksi. Halusi kerätä pisteitä ja saada minut tekemään kaupat. mutta eipä "vanhaa" noin vaan huijata..... :)
 
mummimamma harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2006 klo 20:18 äiti 40plusplus kirjoitti:
kaikki hyvin niin kauan kuin ei luulla minua mieheni äidiksi :)
Tosin tässä kerran yksi kauppias tulla "etelän mailla" puhutteli minua mieheni tyttäreksi. Halusi kerätä pisteitä ja saada minut tekemään kaupat. mutta eipä "vanhaa" noin vaan huijata..... :)
:LOL: :LOL: tuo oli hyvä. toivottavasti ei muakaan luulla mieheni äidiksi. Mitäs miehesi tykkäs kun tyttäreksi puhuttelivat? :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 18:35 mummimamma harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2006 klo 20:18 äiti 40plusplus kirjoitti:
kaikki hyvin niin kauan kuin ei luulla minua mieheni äidiksi :)
Tosin tässä kerran yksi kauppias tulla "etelän mailla" puhutteli minua mieheni tyttäreksi. Halusi kerätä pisteitä ja saada minut tekemään kaupat. mutta eipä "vanhaa" noin vaan huijata..... :)
:LOL: :LOL: tuo oli hyvä. toivottavasti ei muakaan luulla mieheni äidiksi. Mitäs miehesi tykkäs kun tyttäreksi puhuttelivat? :D

totesi vaan että kaikkensa ne kauppiaat yrittää! :)
 

:D minun mieheni oli kaupassa lihatiskillä allevuoden ikäinen nappisilmä tytär sylissä, niin myyjä kysyi iloisesti että: Onko se tyttö isän vai oikein vaarin kanssa tullut ostoksille ???

Oli kyllä hymyssä pitelemistä :LOL:

Mieheni vain tokaisi kovaan ääneen että kyllä tässä ihan isän kanssa ollaan !!! Mieheni ensimmäinen lapsi ja hän on 48v. ;)
 
äiti 46
Kyllä Ollessa 38 vuotias seurakunnan avoimessa päiväkerhossa eräs perhepäivähoitaja kysyi onko lapseni hoitolapsi vain olenko sen mummo !!! Kuopukseni syntyessä olin 43 vuotias ja tieteyissa tilanteissa yksikertaisesti ilmoitan lapsen iltatähdeksemme, ettei kenenkään tarvitse luulla olevani lapsen mummo.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2006 klo 13:11 äiti 46 kirjoitti:
Kyllä Ollessa 38 vuotias seurakunnan avoimessa päiväkerhossa eräs perhepäivähoitaja kysyi onko lapseni hoitolapsi vain olenko sen mummo !!! Kuopukseni syntyessä olin 43 vuotias ja tieteyissa tilanteissa yksikertaisesti ilmoitan lapsen iltatähdeksemme, ettei kenenkään tarvitse luulla olevani lapsen mummo.
Meille tuli mainos naisten tyylivaatteiden suoramyyntifirmasta. Oli aika kornia lukea pienten lasten äitinä mainostekstiä "Vaatteita 40-50-vuotiaille, lapset ovat jo lähteneet kotoa ja on aikaa muodille......... =)! Pliseerihameita ja valmiiksiprässättyjä housuja......Vaatekuvaston naiset näyttivät arviolta 50-70-vuotiailta. Kyllä oli naurussa pitelemistä!

Meidän lähipiirissä ei kenelläkään noin 40-vuotiaalla ole kaikki lapset aikuisia. Pienten vauvojen äitejä löytyy ikäryhmästä 35-45 vuotta useampiakin. Ekaluokan vanhempainillassa oli monta noin 50-vuotiasta äitiä ja 50-55-vuotiasta isää.

Huvittavia tilanteita tulee, kun vanhempia luullaan isovanhemmiksi ja päinvastoin B)
 

Yhteistyössä