Onko sopivasti jos 3-4luokkalaiselle saa tulla kaveri kylään kerran viikossa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mie
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Onneksi asumme kaupungissa ja kerrostalossa. Voivat tavata muuallakin kuin meillä kotona ja näin kesäisin hyvillä ilmoilla asuvat pihalla.
tässä vaan tulee oikeasti se ongelma.. kun lapset ja nuoret oleskelevat jossain muualla kun koteihin ei saa kavereita viedä..
varsinkin teineillä.. koulujen pihoilla, ostareilla jne. ja kun ei ole ns. mitään tekemistä niin sitten tehdään tyhmyyksiä, riehutaan ja häiriköidään..

meillä kotona on ollut aina avoimet ovet, 4 lapsen kaverit on saanut tulla kylään aina (ellei ole sovittuja menoja taikka joku kipeänä) parhaimmillaan on ruokapöydässä istunut 6-8 ylimääräistä ruokailijaa ja koskaan ei äiti siitä pahaa sanonut, päin vastoin
Saavat olla meilläkin ja on ruokittu kavereitakin. Mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan, että käyvät välillä kavereineen jossain.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Onneksi asumme kaupungissa ja kerrostalossa. Voivat tavata muuallakin kuin meillä kotona ja näin kesäisin hyvillä ilmoilla asuvat pihalla.
tässä vaan tulee oikeasti se ongelma.. kun lapset ja nuoret oleskelevat jossain muualla kun koteihin ei saa kavereita viedä..
varsinkin teineillä.. koulujen pihoilla, ostareilla jne. ja kun ei ole ns. mitään tekemistä niin sitten tehdään tyhmyyksiä, riehutaan ja häiriköidään..

meillä kotona on ollut aina avoimet ovet, 4 lapsen kaverit on saanut tulla kylään aina (ellei ole sovittuja menoja taikka joku kipeänä) parhaimmillaan on ruokapöydässä istunut 6-8 ylimääräistä ruokailijaa ja koskaan ei äiti siitä pahaa sanonut, päin vastoin
Saavat olla meilläkin ja on ruokittu kavereitakin. Mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan, että käyvät välillä kavereineen jossain.
:) tottahan toki lapset ja nuoret viihtyvät myös ulkona.. ja outoahan se olis jos vaatimuksena olin nimenoman että pitää olla kotona..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
näin kesäaikaan ei rajoitusta, mutta koulupäivinä ei kyläillä.
Ai kouluikäiset saa nähdä kavereita vaan viikonloppuisin?
saa toki nähdä kavereitan, mutaa meillä ei kyläillä eikä kaverille mennä viikolla. Läksyt vie kuitenkin paljon aikaa ja judossa on myös kavereita
Toki jos kaverilla on synttärijuhlat koulun jälkeen, saa niitä niihin mennä, mutta muuten ei arkisin kyläillä
Tämä kolahtaa vielä omaan nilkkaan! Parashan on, että lapsi oppii tuomaan ystäviään kotiin, koti on salliva ja rakastava myös kavereille. Niin vältytään murrosiässä paljolta. Vanhempien kannattaisi aina satsata tulevaisuuteen omien lastensa kanssa :)
meillä ainkin läksyissä menee niin kauan etei edes ehtisi kyläilemään. Pitäis sitten yöunist nipostää ja siihen en suostu. judoharkatkin vie kaksi kertaa viikossa aikaa, ei silloin kerkiä mihinkään kyläilemään. Kokeiisin luku vie aikaa, myös siltä ala-astlaiselta. Viikonloppuna on sitten aikaa kyläillä ei se kyllä kaverisuhteita pilaa mitenkään. En minäkään arkisin kyläile, enkä kovin mileelläni itsekään arkena mene minnekkään kyläilemään.
En minäkään arkisin kyläile, enkä kovin mileelläni itsekään arkena mene minnekkään kyläilemään.
 
kysyn
te joiden mielestä mitään rajoituksia ei kavereiden kylään tulolla saa olla etenkään kesällä, oikeastiko te jaksaisitte jos lapsella olisi koko kymmenen viikon kesäloman ajan joka päivä kaveri kylässä 4-5 tuntia päivässä, ja joka päivä vielä sama kaveri, eikä mikään kovin rauhallinen poika...
Meillä olisi tällainen tilanne jos en rajoittaisi, pojan kaveri olisi tulossa meille oikeasti joka päivä, siis sama kaveri ja melkoisen rauhaton ja äänekäs joka päivä ja saisi olla vaikka kuinka monta tuntia. Ja JOKA kerta aloite kylään tulosta tulee kaverilta, ei niin että oma poikani kutsuisi.
Sori vaan, ehkä olen ikävä ihminen mutta max. kerran viikossa pojan meille otan, kotona omasta takaa neljä lasta.
Kivittäkää rauhassa mutta näin ikävä ihminen olen.
 
Jenis
Meillä on ipanat ulkona kesällä (siis tietty jos nyt ei ihan puukkoja sada) ja kaverit saa kyllä touhuta siinä mukana. Miksi sitä pitäisi sisällä nyhjätä, varsinkaan tollaisten isompien?
 
Härregyyd
Mäkin kuulun niihin, joista on varmasti mukavampi tietää mitä piltti tekee ja se on helpompaa kotona.

* kesällä toki ollaan ulkona enemmän kuin sisällä
* kaverien pitää osata käyttäytyä. Ei se tarkoita että pellossa ollaan ja minä kyllä ihan tulen komentamaan kaikkia jotka mun reviirilläni peuhaa.
 
epäuskoinen
No,mut johan se tossa selkiskin ton rollonatsin asiat;

En minäkään arkisin kyläile, enkä kovin mileelläni itsekään arkena mene minnekkään kyläilemään.

Niin, että ei omena vissiin kauaks puusta putoa. Kun ei kyläile mutsi, niin ei saa lapsetkaan kyuläillä. Köyhää on sosiaalisesti teidänkin elämä, voi luoja! Mä ainakin viikollakin kyläilen, kuten myös lapseni ja usein ollaan yhdessä ystäväperheen luona illalla, että lapset saa leikkiä keskenään ja me jutella. Läksyt on silti hienosti hoituneet ja nukkumaan mennään ihan ajallaan. Tai tiedä sitten teidän aikatauluista,varmaan mennään nukkumaan pikkukakkosen jälkeen......
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-Bling-Bling:
Meillä on avoimet ovet joka päivä. Onneksi puolin ja toisin. EIkä onneksi ole sitä ongelmaa, että joku asuisi täällä montaa tuntia, on noi sellasia vilpereitä, että perävalot vilkkuu kun menevät.. :D
juu, kiva kun ei näy niin pahanteossa jossain muualla
 

Yhteistyössä