Onko sulla ollut kyhmy rinnassa ? Kokemuksia kaipaan <3

Mulla on ollu vuodesta 2008 ja on edelleen. Siitä on otettu koepala ja se on hyvänlaatuinen kysta. On se vähän kasvanut (ehkä noin 2cm halkaisijaltaan), mutta liikkuu edelleen ja se vissiin tarkoittaa ettei syytä huoleen vaikka onkin välillä kipeä.
 
Mulla on ja on todettu hyvälaatuiseksi adenofibroomaksi, muodoltaan sellainen sukkulamainen, pituus n. 1,5 cm ja leveys 1cm. Ei lähdetty poistamaan tämän kokoisena, jos kasvua tulee niin siitten harkitaan uudestaan :) Ja tosiaan, on välillä tosi kipeäkin...
 
on ja on
Heips! Mulla on AINA ollut kyhmyiset rinnat, joten en osaa/voi tutkia itse onko joku uusi patti tms. Äidillä oli rintasyöpä, selvisi kun tehtiin osittainen leikkaus. Tämän takia mulle tehdään mammografia 2v välein. Mulla on todettu kystia kyllä.
Ja älä pelkää kun/jos ajoissa todetaan vaikka olisi rintasyöpä - se on yksi niistä joista hyvät mahdollisuudet selvitä. Mulla oli itsellä alle 30v kohdunkaulansyävän esiaste ja sekin saatiin hoidettua pois kun ajoissa huomattiin - oli siis myös papilloomavirus.
 
Heips! Mulla on AINA ollut kyhmyiset rinnat, joten en osaa/voi tutkia itse onko joku uusi patti tms. Äidillä oli rintasyöpä, selvisi kun tehtiin osittainen leikkaus. Tämän takia mulle tehdään mammografia 2v välein. Mulla on todettu kystia kyllä.
Ja älä pelkää kun/jos ajoissa todetaan vaikka olisi rintasyöpä - se on yksi niistä joista hyvät mahdollisuudet selvitä. Mulla oli itsellä alle 30v kohdunkaulansyävän esiaste ja sekin saatiin hoidettua pois kun ajoissa huomattiin - oli siis myös papilloomavirus.
Kiitos viestistä :) Ihana olet !

Joo, näin ajattelen että aika pieni mahdollisuus että syöpää olisi, ja jos olisi niin eiköhän siitä selvittäisi :)
 
rintasyövästä on sen verran myös "hyviä" kokemuksia että äidilläni todettiin syöpä keväällä ja sai muistaakseni 26 kertaa sädehoita, ei muuta hoitoa. Tai siis leikattiinhan se kyhmy toki pois. Kooltaan se oli 8mm.
 
"vieras"
Minkä ikäinen olet? Mulla todettiin sellainen epämääräinen kyhmy, josta ei koepalallakaan saatu selvyyttä, että mikä on. Pois se siis piti leikata, mutta todettiin hyvänlaatuiseksi. Muistona tietysti arpi, mutta se nyt ei elämääni millään tavalla häiritse!
 
kokokokoko
mastipaattiset rinnat, kyhmyjä ja patteja. varsinkin jos laihdun yhtään ja rasvakudos pienenee niin kyhmyt ja pallukat alkavat tuntua käsiin. tutkittu usempaan otteeseen ultralla ja mammografialla kertaalleen. mulla suvussa myös rintasyöpää. omia pattejani yritän muistaa pitää silmällä ja mennä lääkäriin jos uusia tulee tai toispuoleista vuotoa rinnasta. mutta ihan vaarattomiksi todettuja minulla ainakin. lääkäri sanoi että todella yleistä.
 
Minulta löytyi kaksi. Nimesin ne Vilhoksi ja Taneliksi, ihan siltä varuilta, että joudun niiden kanssa pidempäänkin tuttavuutta tekemään. Meillä siis suvussa hyvin vahvasti syöpää, kaksi vanhempaa tätiä jo saanut rintasyövän molempiin rintoihinsa äidin puolelta ja mummolla oli isän puolelta, joka hengenkin vei. Kävin sitten mammografiassa ja ne todettiin vaarattomiksi. Katosivat ajan kanssa.
 
[QUOTE="vieras";24784052]Minkä ikäinen olet? Mulla todettiin sellainen epämääräinen kyhmy, josta ei koepalallakaan saatu selvyyttä, että mikä on. Pois se siis piti leikata, mutta todettiin hyvänlaatuiseksi. Muistona tietysti arpi, mutta se nyt ei elämääni millään tavalla häiritse![/QUOTE]

täytin juuri 31 . Ihanaa että oli hyvänlaatuinen !! :)
 
Minulta löytyi kaksi. Nimesin ne Vilhoksi ja Taneliksi, ihan siltä varuilta, että joudun niiden kanssa pidempäänkin tuttavuutta tekemään. Meillä siis suvussa hyvin vahvasti syöpää, kaksi vanhempaa tätiä jo saanut rintasyövän molempiin rintoihinsa äidin puolelta ja mummolla oli isän puolelta, joka hengenkin vei. Kävin sitten mammografiassa ja ne todettiin vaarattomiksi. Katosivat ajan kanssa.
olen pahoillani :(

mutta hienoa että Vilho ja Taneli oli vaarattomia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita;24784195:
olen pahoillani :(

mutta hienoa että Vilho ja Taneli oli vaarattomia :)
Molemmat tätini ovat toipuneet täydellisesti, mummoni taas sairastui aikana jolloin rintasyöpätietous ja niiden hoidot eivät olleet samaa luokkaa kuin nykyään. Oikeastaan on helpottavaa tietää jo riskit etukäteen jos tahtoo itse vähän tietää missä mennään.

Suurin osa noista pateista osoittautuu useimmiten vaarattomiksi. Etenkin nuorilla, kuten sinä. Hyvä se on tarkistaa (ja niin minusta lääkärienkin pitää suhtautua asiaan oman itsensä lisäksi). Tsemppiä ja patittomampia uutisia!
 
Molemmat tätini ovat toipuneet täydellisesti, mummoni taas sairastui aikana jolloin rintasyöpätietous ja niiden hoidot eivät olleet samaa luokkaa kuin nykyään. Oikeastaan on helpottavaa tietää jo riskit etukäteen jos tahtoo itse vähän tietää missä mennään.

Suurin osa noista pateista osoittautuu useimmiten vaarattomiksi. Etenkin nuorilla, kuten sinä. Hyvä se on tarkistaa (ja niin minusta lääkärienkin pitää suhtautua asiaan oman itsensä lisäksi). Tsemppiä ja patittomampia uutisia!
Kiitos, kaikkea hyvää Sinulle :heart::hug:
 
Minulta löytyi kaksi. Nimesin ne Vilhoksi ja Taneliksi, ihan siltä varuilta, että joudun niiden kanssa pidempäänkin tuttavuutta tekemään. Meillä siis suvussa hyvin vahvasti syöpää, kaksi vanhempaa tätiä jo saanut rintasyövän molempiin rintoihinsa äidin puolelta ja mummolla oli isän puolelta, joka hengenkin vei. Kävin sitten mammografiassa ja ne todettiin vaarattomiksi. Katosivat ajan kanssa.
mä just tuumin että tää patti on selkee KAlle :D
 
Tönt
anopilla oli monta vuotta patti rinnassa ja seurattiin tasasin väliajoin. aina sama tulos, harmiton. kunnes alkoi pistelee rinnassa ja kainalossa haravoidessa pihaa. taas tutkimuksiin. syöpää. rinnanpoistoon (leikkas ne kainalostakin jotain) ja kaikki muu mitä oli tarjolla. alkudiagnossi oli että olisi levinnyt luustoonkin mutta se todettiin vaan kalkkeutumaksi. meni siinä reilu vuos että pääsi takasin töihin. oisko siitä nyt reilu 2v. syö lääkkeitä ja käy tutkimuksissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24784377:
anopilla oli monta vuotta patti rinnassa ja seurattiin tasasin väliajoin. aina sama tulos, harmiton. kunnes alkoi pistelee rinnassa ja kainalossa haravoidessa pihaa. taas tutkimuksiin. syöpää. rinnanpoistoon (leikkas ne kainalostakin jotain) ja kaikki muu mitä oli tarjolla. alkudiagnossi oli että olisi levinnyt luustoonkin mutta se todettiin vaan kalkkeutumaksi. meni siinä reilu vuos että pääsi takasin töihin. oisko siitä nyt reilu 2v. syö lääkkeitä ja käy tutkimuksissa.
hui ! mutta hienoa että kaikki kääntyi hyväksi :)
 

Yhteistyössä