Onko tää plussa?! Kuva.

  • Viestiketjun aloittaja "slottade"
  • Ensimmäinen viesti
"slottade"
Kuulostaa keskeytyneeltä keskenmenolta/varhaiselta keskenmenolta - joku on kehittänyt raskaushormonia elimistöön, mutta jos kerran menkat on jo noin kauan sitten pitänyt alkaa niin luulisi viivan olevan vahvempi/selkeämpi jos siellä on joku oikeasti kyydissä. Oletko ollut lapsettomuushoidossa, jossa olisi annettu ns "irrotuspiikki", sekin sisältää raskaushormonia ja voi näkyä joillain pitkäänkin haaleanhaaleana plussana (vääränä positiivisena) testissä. Sitten on vielä ikävämpiä mahdollisuuksia raskaushormoniin tuottajille (enkä tosiaan tarkoita vauvaa/istukkakudosta), mutta turha niitä pohtia.
mitäs ne ikvät jutut on? :O en oo saanu hoitoa.. yleensä oon menkkojen aikaan tosi kipeä ja nyt en ollenkaan..
 
mietin
Vielä siitä pregchekistä, että onko herkkä vai kannattaako odottaa, että menkat on esim. päivän myöhässä? Tekis mieli testailla ,mutta mutta... on ehkä vähän aikaista.
 
"mytty"
Sain ite alkuvuodesta tommosen tosi tosi haalean viivan (just pysty sen näkemään) sen jälkeen kun oli ollut pari pv tommoset oudot "tuhrumenkat" eli pikkuvuotoa.. clearblue piti hakea apteekista ja siihen tuli vielä saman päivän iltapissasta kyllä ihan selvä plussa. :) Kaikki testit ei vaan oo niin herkkiä, jos raskaus on tosi alussa vasta ja hormonimäärät matalat.
Ootko mitannut kehon lämpötilaa, onko hieman koholla normaalista? Se oli mulla ainakin yks merkki, mikä pisti uskomaan siihen haaleeseenkin plussaan.. ;)
 
"mie"
On plussa, jos viiva tuli testiajalla. Ja kehun kovasti kauppojen pregcheck-liuskoja, on tosi hyviä.

Voi tietty olla, että on kemiallinen raskaus, mutta voi myös olla, että alkio on kiinnittynyt myöhemmin ja siksi ei tule tummempaa viivaa! Joten kovasti onnea tulevien testien kanssa!
 
"kolmen mamma"
[QUOTE="mama";24764740]noi testit kannattaa tehdä vähän myöhemmin, kun menkat on vähintään viikon kaks myöhässä...mä oon pari kertaa tehny testin ja saanu samanmoisen jäljen ku tässä ap:llä ja todennu että se on ollu tosiaan vaan se viivan paikka...hailakka jälkihän siihen tulee kastuessaan. aito plussaviiva on selvästi tummempi. joten enpäs tässä kohtaa vielä onnittele :/[/QUOTE]

Meitä on niin moneen junaan tossa, toisilla näkyy aiemmin, toisilla myöhemmin. Riippuu paljon siitä miten herkkä testi on kysessä ja miten elimistö (istukka) erittää raskaushormonia ja miten se sitten verenkiertoon siirtyy ja siitä virtsaan - minulla on raskaudet näkyneet jo hyvin varhaisessa vaiheessa, muutama päivä kiinnittymiskivuista haaleina haamuina ja laskettuna kuukautisten alkamispäivänä ollut sitten vahvat viivat. Huvittava kyllä yksiköstä oli tummemmat viivat rv 4+0 kuin kaksosista samalla viikkoluvulla :p
 
"vieras"
[QUOTE="slottade";24764764]eikös km tuu ihan verta? (en tosiaan tiiä) kun mulla tulee ihan ruskeeta limaa vaan. Keskenmenoa tähän ei kyllä nyt kaivattas :'([/QUOTE]

Sehän ihan riippuu km, tuleeko verta vai ei, voi olla myös keskeytynyt keskenmeno, jolloin raskaus on keskeytynyt, mutta ei tule kohdusta ulos. Ruskea on kuivunutta verta.
Kannattaa tehdä testi parin päivän päästä uudelleen, noista kuvista ei kukaan voi sanoa oletko raskaana vai et.
 
"slottade"
[QUOTE="mytty";24764792]Sain ite alkuvuodesta tommosen tosi tosi haalean viivan (just pysty sen näkemään) sen jälkeen kun oli ollut pari pv tommoset oudot "tuhrumenkat" eli pikkuvuotoa.. clearblue piti hakea apteekista ja siihen tuli vielä saman päivän iltapissasta kyllä ihan selvä plussa. :) Kaikki testit ei vaan oo niin herkkiä, jos raskaus on tosi alussa vasta ja hormonimäärät matalat.
Ootko mitannut kehon lämpötilaa, onko hieman koholla normaalista? Se oli mulla ainakin yks merkki, mikä pisti uskomaan siihen haaleeseenkin plussaan.. ;)[/QUOTE]

on hieman lämpö koholla :)
 
"Hemmu"
Minä tein testin kun menkat oli päivän tai pari myöhässä eikä näkynyt mitään. Kun menkkoja ei vaan kuulunut mutta menkkamaisia kipuja oli tein uuden testin 5-6 päivän päästä ihan vaan sen takia että menkat alkais (yritettiin kolme vuotta raskautua ja yleensä jos menkkoja ei meinannut kuulua niin kun teki testin niin seuraavana päivänä alkoi aina) ja yllättäen testi näytti samantien vahvaa plussaa:) La siirtyikin ekassa ultrassa yheksällä päivällä eli ovis oli ollut aika loppuvaiheessa kiertoa. Nyt elellään viikolla 27 :)

Testaileppa uudelleen ihan loppuviikosta. Minä täällä ainakin pidän peukkuja pystyssä! Pitkään yrittäminen on niin turhauttavaa :/
 
.....
[QUOTE="slottade";24764788]mitäs ne ikvät jutut on? :O en oo saanu hoitoa.. yleensä oon menkkojen aikaan tosi kipeä ja nyt en ollenkaan..[/QUOTE]

mm syöpäkasvaimet voivat nostaa veren ja virtsan hcg-pitoisuuksia
 
"mama"
[QUOTE="kolmen mamma";24764803]Meitä on niin moneen junaan tossa, toisilla näkyy aiemmin, toisilla myöhemmin. Riippuu paljon siitä miten herkkä testi on kysessä ja miten elimistö (istukka) erittää raskaushormonia ja miten se sitten verenkiertoon siirtyy ja siitä virtsaan - minulla on raskaudet näkyneet jo hyvin varhaisessa vaiheessa, muutama päivä kiinnittymiskivuista haaleina haamuina ja laskettuna kuukautisten alkamispäivänä ollut sitten vahvat viivat. Huvittava kyllä yksiköstä oli tummemmat viivat rv 4+0 kuin kaksosista samalla viikkoluvulla :p[/QUOTE]

no totta tuokin, ollaan erilaisia kyllä jokainen. itse en vain nähnyt tarpeelliseksi testailla ennenkuin menkat on selvästi myöhässä.
 
"vieras"
Mun mielestä eräillä netti sivuilla sanottiin hyvin raskaustestin tuloksesta, että positiivisesta tuloksesta ei voi erehtyä, joten testejä ei kannata tiirailla liian tarkasti.
 
"mama"
[QUOTE="slottade";24764818]toi on kyllä luonnossa paljon tummempi toi viiva.. mutta tosiaan tän reilu kahden vuoden jälkeen en oo kauheen täpinöissäni.[/QUOTE]

jep, vaikea kommentoida kun ei oo tikku omassa kädessä :) kuvat valehtelee jne...odottele rauhassa vkonlopun yli ja tee sitte uus testi, turha niitä koko aika on arvuutella :)
 
"mytty"
[QUOTE="slottade";24764808]on hieman lämpö koholla :)[/QUOTE]

Sen perusteella uskaltaisin vähän veikata, että on se ehkäpä plussa! :)

Itellä se kaupan testiin tullut tosi haalea plussa tuli menkkojen ollessa jo 5pv myöhässä. Oli vaan alkiot (tuplat siis tulossa pian) kiinnittynyt ilmeisen myöhään, sillä ultrissakin on aina vastanneet hieman pienempiä viikkoja kuin pitäisi menkkojen mukaan olla.. Ja tosiaan AINA ei tommonen ruskea tuhruttelukaan ole huono merkki, mulla sitä tuli alkuraskaudessa muutamaankin otteeseen niiden ekojen "valemenkkojen" jälkeenkin..

Tsemppiä!! Toivottavasti toinen testi varmistaa asian. :)
 
"vieras"
[QUOTE="mytty";24764792]Sain ite alkuvuodesta tommosen tosi tosi haalean viivan (just pysty sen näkemään) sen jälkeen kun oli ollut pari pv tommoset oudot "tuhrumenkat" eli pikkuvuotoa.. clearblue piti hakea apteekista ja siihen tuli vielä saman päivän iltapissasta kyllä ihan selvä plussa. :) Kaikki testit ei vaan oo niin herkkiä, jos raskaus on tosi alussa vasta ja hormonimäärät matalat.
Ootko mitannut kehon lämpötilaa, onko hieman koholla normaalista? Se oli mulla ainakin yks merkki, mikä pisti uskomaan siihen haaleeseenkin plussaan.. ;)[/QUOTE]

Kohonnut lämpötila kertoo vain tapahtuneesta ovulaatiosta, laskee sitten normaalitasolle menkkojen alkaessa ja jää koholleen mikäli raskaus on alkanut. Mutta siis periaatteessa lämmöstä ei voi arvioida onko raskaana vai ei.
 
"mytty"
[QUOTE="vieras";24764872]Kohonnut lämpötila kertoo vain tapahtuneesta ovulaatiosta, laskee sitten normaalitasolle menkkojen alkaessa ja jää koholleen mikäli raskaus on alkanut. Mutta siis periaatteessa lämmöstä ei voi arvioida onko raskaana vai ei.[/QUOTE]

Sepä just, kun ainakin omalla kohdalla se lämpö ei laskenut, vaikka ne ihme tuhrumenkat hetkeks alkokin. ;) Pitäis siis joo laskea sitten kun menkat alkaa, mutta jos ne ei oo oikeat menkat vaan alkuraskauden vuotoja niin lämpö jää koholle, eikö...? Ja kun slottadekin tosta pienestä vuodosta kirjoitti, niin kuulosti kovin tutulle.

Plussaonnea toivon alkuperäiselle joka tapauksessa! :)
 

Yhteistyössä