Onko täällä jossain vielä se eilinen linkki, jossa sen saunakisassa menehtyneen kuva? :(

  • Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
-
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Mitä ihmettä siellä saunassa kävi koska videossa toi jätkä oli vielä ihan hyvässä ihossa kun alkoi kouristaa.

Jompikumpi iltapulu oli haastatellut traumatologia Töölön sairaalasta joka meille auliisti kertoi, että iho ei saunassa pala, pitää olla kosketuksissa johonkin kuumaan. Ei ole sitten vissiin koskaan nähnyt ketään saunaan sammunutta tai tullut mieleen, että saunassa heitetään löylyä.

Kai se sentään joskus on saunonut.
Meilahden sairaalan päivystävä sisätautilääkäri Mika Lehto hämmästeli MM-kisojen saunomistapaa.

- Kyllä lääkärinä täytyy sanoa, että ihan järjetön kilpamuoto, Lehto sanoi.

Hänen mukaansa 110-asteisen saunan vesihöyry voi hyvin aiheuttaa palovammoja ja lämpöhalvauksen. Ruumiinlämmön nousu yli 40 asteen voi olla hengenvaarallista.

IL
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Meilahden sairaalan päivystävä sisätautilääkäri Mika Lehto hämmästeli MM-kisojen saunomistapaa.

- Kyllä lääkärinä täytyy sanoa, että ihan järjetön kilpamuoto, Lehto sanoi.

Hänen mukaansa 110-asteisen saunan vesihöyry voi hyvin aiheuttaa palovammoja ja lämpöhalvauksen. Ruumiinlämmön nousu yli 40 asteen voi olla hengenvaarallista.

IL
Eri sairaala, eri lääkäri. Varmaan sitten eri pulukin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HraHuu:
http://www.ess.fi/?article=246151
Kilpailun johtajan mukaan uusien saunojen myötä "tässä alkaa olla oikeaa urheilujuhlan tuntua"! :saint: :xmas:
Oi kauhea. :LOL: :ashamed:

Huvittaa, kun joskus Ripley's Believe It or Notissa tuli juttua noista kisoista ja sanottiin olevan hengenvaarallista. Silloin kovasti naureskeltiin tyyliin "mitäs ulkomaalaiset saunomisesta tietävät". Ja nyt sitten ääni kellossa on: "No kyllähän tuon tiesi, että ennen pitkää ruumiita tulee." :xmas:
 
vieras
Iho on varmaan lähtenyt siinä auttamisvaiheessa liikenteeseen, kun on kiskottu käsistä ja kuka mistäkin. Sitä ennen ei ole kumpikaan herroista huomannut keittyneensä elävältä, koska tajunnantaso on ollut mitä on ollut...
 
http://www.rexfeatures.com/set/1215296
Tuossa kuvakooste finaalin etenemisestä. Mutta nyt tuli ruumiita koska kiukaat oli tuunattu aika tehokkaiksi. Kotisaunassa ei saa tuollaista jälkeä ellei satu sammumaan yöksi lauteelle.
Mutta tosiaan niillä vanhoilla kisakiukailla saunottiin pitempään jolloin saunojalta alkoi taju lähteä ennen palovammoja ja homma saatiin korjattua hapella ja nesteytyksellä.
Kaukosen palovammoista päätellen on melkoinen ihme jos hänkään tuosta hengissä selviää.
MuroBBS palstalla oli mielenkiintoinen spekulointi siitä oliko tämä kaksikko ottanut särkylääkkeitä tms. ennen suoritusta ja siksi eivät älynneet lopettaa ajoissa. :xmas:
 
kuikki
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja dechs:
kuvitelkaa se palvikinkun tuoksu :D
On muuten ihan kauhee käry...palava ihmisliha.

Ikävä kyllä on tullut todistettua vierestä kun joku teki polttoitsemurhan autossaan :|
On, tai kun sairaalassa poltetaan esim haavaa kiinni :x Siihen en usko että kukaan tottuu...
Äläs mitä kun yks lääkäri lapsipotilaalla poltti syylää "aah, tuoksuu niin että tässähän tulee nälkä". Kattoi tämän tytön isä mua hieman pitkään ja näytti siltä että nyt viimeistään kaatuu kun muutenkin oli melko valkoinen ennen tuota kommenttia. Olin itse sh ominaisuudessa paikalla ja lykkäsin isukille tuolin alle, mutta sanottavaa oli vaikeampi keksiä...

Ois ehkä kannattanu miettieä mitä sanoo ja missä.
 
vieras
Kuolleen venäläissaunojan omaiset vaativat tutkintaa

08.08.2010 18:53, päivitetty 08.08. 19:04

Saunomisen MM-kisassa menehtyneen Vladimir Ladyzhenskin omaiset haluavat tutkintaa kuolemaan johtaneista syistä, kertoo venäläinen lifenews.ru -uutissivusto.

Sivuston mukaan omaiset eivät usko, että saunan kuumuus olisi tappanut Ladyzhenskin, jos kilpailun ehtoja olisi noudatettu.

Kilpailunjohtajan Ossi Arvelan mukaan ehtoja on noudatettu. Häneen ei ole otettu yhteyttä Venäjältä. Arvela huomauttaa, että poliisitutkinta käynnistettiin jo eilen.

Poliisi kertoi aiemmin päivällä, ettei epäile tapaukseen liittyvän rikosta.

Ladyzhenski oli kotimaassaan tunnettu yhteistyöstä maailmankuulun olympiapainijan Aleksandr Karelinin kanssa.

Hän johti Novosibirskissa toimivaa Karelin-säätiötä, joka on keskittynyt painiurheilun edistämiseen. Lisäksi hän oli nykyään Venäjän duuman jäsenenä vaikuttavan Karelinin avustaja poliittisessa työssä.
STT
 
vieras
Lähipiiri: Venäläissaunoja halusi voittaa "hinnalla millä hyvänsä"
08.08.2010 20:24

Saunomisen MM-kisassa menehtynyt Vladimir Ladyzhenski oli kotimaassaan tunnettu yhteistyöstä maailmankuulun olympiapainijan Aleksandr Karelinin kanssa.

Hän johti Novosibirskissa toimivaa Karelin-säätiötä, joka on keskittynyt painiurheilun edistämiseen. Lisäksi hän oli nykyään Venäjän duuman jäsenenä vaikuttavan Karelinin avustaja poliittisessa työssä.

Ladyzhenski oli itsekin ansioitunut kreikkalais-roomalaisessa painissa. Hän voitti kultaa alle 63-kiloisten sarjassa veteraanien MM-kisoissa Seinäjoella 2004.

Vladimir Ladyzhenski oli osallistunut saunomisen MM-kisoihin aiemminkin. Lähipiirin mukaan hän lähti MM-mittelöön tavoitteenaan voittaa kisa tällä kerralla "hinnalla millä hyvänsä", kertoi sanomalehti Komsomolskaja Pravda.

STT
 
Alkuperäinen kirjoittaja HraHuu:
Expressen.tv - Utrikes - se TV på expressen.se
Expressenin sivuilla uutisfilmi finaalista. Tosiaankaan kisaa ei keskeytetty vaan sisälle mentiin vasta kun suomalainen yritti päästä ylös lauteelta. :(
Aika rajua :( Miksköhän jokapuolella sanotaan kilpailun keskeytetyn ku tuossa mun mielestä selvästi tulevat vain auttamaan Kaukosta ulos tämän itse lähdettyä jo liikkeelle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Aika rajua :( Miksköhän jokapuolella sanotaan kilpailun keskeytetyn ku tuossa mun mielestä selvästi tulevat vain auttamaan Kaukosta ulos tämän itse lähdettyä jo liikkeelle...
Tämä taisi olla kilpailun järjestäjätahon tiedote, jota sitten on käytetty pohjana.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja HraHuu:
Expressen.tv - Utrikes - se TV på expressen.se
Expressenin sivuilla uutisfilmi finaalista. Tosiaankaan kisaa ei keskeytetty vaan sisälle mentiin vasta kun suomalainen yritti päästä ylös lauteelta. :(
Aika rajua :( Miksköhän jokapuolella sanotaan kilpailun keskeytetyn ku tuossa mun mielestä selvästi tulevat vain auttamaan Kaukosta ulos tämän itse lähdettyä jo liikkeelle...
niinpä, yrittävät vaan kaunistella tekosiaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja HraHuu:
Expressen.tv - Utrikes - se TV på expressen.se
Expressenin sivuilla uutisfilmi finaalista. Tosiaankaan kisaa ei keskeytetty vaan sisälle mentiin vasta kun suomalainen yritti päästä ylös lauteelta. :(
Tuommoinen mielikuva mulla olikin, sairasta että annettiin mennä niin pitkälle. Kilpailusta kun on kyse ja jääräpää ukoista niin tuskin itse keskeyttävät kovin helpolla etenkin jos oma arviokyky on jo heikentynyt.
Voisi kuvitella että järjestäjät olisivat perehtyneet kauanko siellä kuumuudessa on realistista viettää aikaa, mitä elimistölle tapahtuu missäkin ajassa ja pistäneet sitten väkisin poikki kun aikaraja ylittynyt.
Jos, jos, jos...
 
Huh, kun noita kuvia ei kyllä kestäis kattella. Taisin eilen illalla lukaista ilta-sanomien nettisivuilta uutista ja kyllä järkytyin jo silloin siitä, että miten ne oli voineet julkaista kuvan, jossa näkyi osa noiden kilpailijoiden raajoista. Miten niitä on voitu julkaista?!
Kyllä suututtaa niin paljon tuollainen turha kuolema.

Mutta kyllä ne kuvat jätti jälkensä. Ei paljoa huvittanut syödä tänään uunissa 125 asteen lämmössä muhinutta possupaistia.
 

Yhteistyössä