onko täällä ketään joka rakastaa miestään enemmän

  • Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti
joojjo
Jotenkin käsittämätöntä, mutta taidan olla kanssasi samaa mieltä.
Näen asian yksiselitteisesti niin, että mieheni on korvattavissa, mutta lapseni eivät. Kuulostaa kamalalle. Rakastan toki miestäni paljon, mutta kaikki ei romahtaisi, jos hän yhtäkkiä päättäisi lähteä toisen matkaan tai jäisi rekan alle. Se olisi kamalaa, muttei musertavaa. Se, jos omille lapsilleni tapahtuisi jotain todella pahaa tai he menhtyisivät, tai päättäisivät, etteivät halua olla kanssani missään tekemisissä enää ikinä, olisi musertavaa. En olisi enää entiselläni, enkä usko, että siitä menetyksestä voisin toipua ikinä.
Kieltämättä kuulostaa sairaalle jos oikeasti puolisoaa rakastaa. Minä en selviäisi jos mieheni tai lapseni kuolisi. Tai mies lähtisi toisen matkaan. Kaikesta kuitenkin selviäisin vaikka syvät arvet jäisi.

minusta olisi kamalaa jos oma äitini ei kykenisi elämäänsä jatkamaan jos minä kuolisin. Herran jumala, en minä ole jumalolento. Haluan toki että hän rakastaa minua. Mutta jos minun aikani lähteä tulee ennen häntä, toivon että hän voi elämänsä kuitenkin jatkaa niin onnellisena kuin mahdollista. JA uskon että jos hän on osannut rakastaa elämässä muitakin kuin vain minua on kyky selvitä ja jatkaa elämää parempi. Ja hän rakastaa, rakastaa isääni.
 
"Vierailija"
Ja tottahan toki te rakastatte omia vanhempianne enemmän kuin lapsianne tai miestänne?
Mihin tuo nyt taas liittyi?

Minulle lapsi on ehdottomasti ykkösenä. Samoin on miehelleni. Ja luulin, että jokainen "terve" ihminen ajattelee niin.. Mutta ehkä nyt ymmärrän, että miten naiset jäävät mm. vakivaltaisiin parisuhteisiin. Olen aina miettinyt, että nainen, joka on esimerkiksi väkivaltaisessa parisuhteessa jossa on lapsia, on helvetin itsekäs koska ei lähde edes lastensa takia. Mutta jos kerta on ihmisiä, joille puoliso on tärkeämpi kuin lapsi, niin nyt ymmärrän..

Aika oksettavaa. Itsekästä.
En voi sille mitään, mutta mielestäni on sairasta laittaa puoliso lapsen edelle, vaikka onkin typerää ja turhaa mitata/arvojärjestellä rakkautta.
 
"Vierailija"
Miten tuo sulkee pois sen että rakastaa lapsiaan vähintään yhtä paljon kuin miestään? Ei se rakkaus omiin lapsiin mihinkään häviä tai laimene vaikkei yhteisessä osoitteessa asutakaan. Toisin kuten usein käy puolisoiden muuttaessa erilleen.

Lapsillesi suot ja toivot onnea kanssasi tai ilman sinua, puolisollesi yleensä vain kanssasi.

Rakkaus omiin lapsiin on usein ehdottomampaa kuin puolisoon.
Peesi.
 
"Vieras1"
Astro ja Data taitavat olla kaksi hylkiötä, jotka ovat löytäneet toisensa ja huomanneet, että on olemassa normaalejakin parisuhteita :D

Astro on asunut äitinsä kanssa, sitä ennen ollut suhteessa "vain jonkun" kanssa, jonka on sattunut saamaan. Kuka edes ottaa "vain jonkun"? :D Joku tosi epätoivoinen?
Sitten he täällä yhdessä kaksplussailevat ja ylistävät suhdettaan (astro nuoleskelee dataa), joka on kestänyt VUODEN?
15-vuotiaitako olette? Voi luoja.
 
ngsknks
[QUOTE="Vieras1";29286051]Astro ja Data taitavat olla kaksi hylkiötä, jotka ovat löytäneet toisensa ja huomanneet, että on olemassa normaalejakin parisuhteita :D

Astro on asunut äitinsä kanssa, sitä ennen ollut suhteessa "vain jonkun" kanssa, jonka on sattunut saamaan. Kuka edes ottaa "vain jonkun"? :D Joku tosi epätoivoinen?
Sitten he täällä yhdessä kaksplussailevat ja ylistävät suhdettaan (astro nuoleskelee dataa), joka on kestänyt VUODEN?
15-vuotiaitako olette? Voi luoja.[/QUOTE]

Jos on lukenut mitä Astro on kirjoitellut tänne palstalle ennen suhdettaan Dataan niin tavallaan ymmärtää mistä tuo nykyinen käyttäytyminen johtuu.
Rikkinäinen ihminen tuon suhteen nainen. Tosin niinhän meistä jokainen on, enemmän tai vähemmän.
 
[QUOTE="Kukka";29282371]Tai alkoholi. Tai pelaaminen.[/QUOTE]

Näinkin juuri.

Minusta rakkautta ei voi määritellä millään "mitalla". Toki ymmärrän sen ajatuksen, että puolisot, äiti ja isä, ovat olleet tietenkin olemassa ennen lapsiaan. Heidän rakkautensa on se "syy", miksi lapset ovat tässä maailmassa olemassa. Ja jos hyvin ihanasti käy, heidän keskinäinen rakkautensa on olemassa, ja vahvistunut, kun lapset aikanaan lentävät pesästä.

Rakkaus on vaikeaa. Se satuttaa.... Usein on perin juurin vaikeaa rakastaa edes itseään. Se on lopulta kaiken avain; myös itsensä rakastaminen. Minusta arkipäivän rakkaus on ennenkaikkea suurpiirteisyyttä. Kykyä ummistaa silmänsä kaikelta pieneltä ärsyttävältä. Siinä olen vielä "oppipoika". Toivon oppivani ennenkuin matkani on määränpäässään.

En osaa määritellä siis rakkauteni määriä.Useina päivinä riittää pelkkä sietäminen. Itsensäkin. Ja sen varsinkin.
 
Mä rakastan sekä miestäni että lapsiani yli kaiken. Nyt kun lapset on jo isoja ja 2/3 asuu omillaan, huomaa että lapset todellakin on vain lainassa. Mies sen sijaan on ollut vierelläni teini-iästä alkaen, yhdessä ollaan lapset kasvatettu ja yhdessä suoriudutaan nyt tyhjän pesän syndroomasta.

Kuitenkin, jos mies kuolisi ennen mua, on ihan mahdollista että joskus jossain vaiheessa elämääni tulee vielä uusi mies ja rakkaus. Sen sijaan jos joku lapsista kuolee, en takuulla tee uutta lasta menetystä paikkaamaan.

Tällainen vastakkainasettelu on naurettavaa. Olen onnellinen siitä, että me ollaan tiivis perhe jossa kaikki rakastavat toisiaan yhdessä ja erikseen ja tiedän perheeni seisovan rinnallani tapahtuu mitä tahansa.
 
ndsknla
Mä rakastan sekä miestäni että lapsiani yli kaiken. Nyt kun lapset on jo isoja ja 2/3 asuu omillaan, huomaa että lapset todellakin on vain lainassa. Mies sen sijaan on ollut vierelläni teini-iästä alkaen, yhdessä ollaan lapset kasvatettu ja yhdessä suoriudutaan nyt tyhjän pesän syndroomasta.

Kuitenkin, jos mies kuolisi ennen mua, on ihan mahdollista että joskus jossain vaiheessa elämääni tulee vielä uusi mies ja rakkaus. Sen sijaan jos joku lapsista kuolee, en takuulla tee uutta lasta menetystä paikkaamaan.

Tällainen vastakkainasettelu on naurettavaa. Olen onnellinen siitä, että me ollaan tiivis perhe jossa kaikki rakastavat toisiaan yhdessä ja erikseen ja tiedän perheeni seisovan rinnallani tapahtuu mitä tahansa.
Jokainen rakastaa lapsiaan ja miestään yli kaiken idiootti, kyse ei ollut siitä.
 

Yhteistyössä