Onko tässä mitään järkeä?

  • Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
"köyhä"
Herään 5.30, syön aamupalan ja laitan itseni valmiiksi, herätän lapset klo 6, jotta ehdimme klo 7.00 päiväkodille ja mä ehdin klo 8.00 töihin. Haen lapset 16.30, ollaan klo 17 kotona. Sit syödään ja klo 19 alkaa nukkumishommat. Itse menen sitten kello 21.30 nukkumaan.

Mä oon ihan poikki, lapset on ihan poikki. Ja saan siis sen reilut 300e enemmän kuin mitä saisin työttömänä. Ja sitten täällä hehkutetaan miten sossu maksaa joululahjarahaa, saa lahjakortteja, ruokakasseja jne.

Ei tässä maassa oo oikeasti mitään järkeä tehdä matalapalkkatyötä :(
 
"köyhä"
Mä olen vielä töissä lastenhoitajan päiväkodissa, rakastan työtäni, mut se on niiin uuvuttavaa... olisi edes jotain muuta nyt kun omat lapset on pieniä. No kunhan määräaikainen työsuhde loppuu niin tää mamma jää kotiin työttömäksi niin kauaksi kuin suinkin pystyn.
 
vierass
[QUOTE="köyhä";27691636]No täällä just joku selitti että saa 90e joululahjarahaa per lapsi. Käypä kysymässä...[/QUOTE]

No minä ainakin käsitin, että se oli se normaali raha, minkä saa joka kk... Ei ollut kovin selkeä tämä neitosen aloitus :D
 
[QUOTE="köyhä";27691596]Herään 5.30, syön aamupalan ja laitan itseni valmiiksi, herätän lapset klo 6, jotta ehdimme klo 7.00 päiväkodille ja mä ehdin klo 8.00 töihin. Haen lapset 16.30, ollaan klo 17 kotona. Sit syödään ja klo 19 alkaa nukkumishommat. Itse menen sitten kello 21.30 nukkumaan.

Mä oon ihan poikki, lapset on ihan poikki. Ja saan siis sen reilut 300e enemmän kuin mitä saisin työttömänä. Ja sitten täällä hehkutetaan miten sossu maksaa joululahjarahaa, saa lahjakortteja, ruokakasseja jne.

Ei tässä maassa oo oikeasti mitään järkeä tehdä matalapalkkatyötä :([/QUOTE]

Olisko sulla halua/mahdollisuus kouluttautua parempipalkkaiseen työhön?
 
"köyhä"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27691648:
Minut on kasvatettu siihen, että itse ihmisen pitää lapsensa elättää ja työtä on tehtävä. Minusta se nyt vaan kuuluu tehdä niin, olen ehkä outo.

Onhan arki välillä aika uuvuttavaa ja tylsääkin, mutta sitten taas muistaa että niinhän sen varmaan pitää ollakin. :)
Joo mut siitä työstä voisi maksaa palkkaakin...
 
[QUOTE="köyhä";27691596]Herään 5.30, syön aamupalan ja laitan itseni valmiiksi, herätän lapset klo 6, jotta ehdimme klo 7.00 päiväkodille ja mä ehdin klo 8.00 töihin. Haen lapset 16.30, ollaan klo 17 kotona. Sit syödään ja klo 19 alkaa nukkumishommat. Itse menen sitten kello 21.30 nukkumaan.

Mä oon ihan poikki, lapset on ihan poikki. Ja saan siis sen reilut 300e enemmän kuin mitä saisin työttömänä. Ja sitten täällä hehkutetaan miten sossu maksaa joululahjarahaa, saa lahjakortteja, ruokakasseja jne.

Ei tässä maassa oo oikeasti mitään järkeä tehdä matalapalkkatyötä :([/QUOTE]

Ihme valittaja :mad:
 
"lakka"
Herään kello 5, herätän lapset kello 6, vien lapset hoitoon kello 7, menen kouluun kello 8. Haen lapset kello 17, syödään ollaan ja nukkumaan kello 19, itse nukkumaan kello22.
Tai vaihtoehtoisesti
Kaikki muuten samoin mut yritän sovitella 3vuorotöiden aikoja lasten aikoihin.
Eli ihan samaa täälläkin mut odotan innolla valmistumista että pääsen siihen 3vuorotyöhön lopullisesti enkä vain parin kuukauden välein ilmaiseksi...
 
"köyhä"
No paljonko sen palkan oikein pitää olla ja nousta :O "Vaan 400". Joo VAAN :headwall:
No verojen jälkeen se on vaan n. 250e enemmän... ja jos luit oikein niin max 400e eli todennäköisesti vähemmän. Ja silloin olen siis opiskellut 4v opintolainalla niin aika pitkään pitää tehdä töitä ennen kuin se kannattaa. Haluaisin kyllä.

Kai sellainen 1500e käteen kuussa on ihan kiva summa jos joku toinenkin tienaamassa perheessä, mutta koko perheen elättämiseen se ei ole kummonen summa.
 
"vieras"
Onko teillä jotenkin tosi pitkät matkat töihin/päiväkotiin ja kuljetteko julkisilla/kävellen? Olen itse ajatellut, että nousen aikaisin ja tuhraan aamutouhuihin aikaa, ehkä näin ei sitten olekaan...
Herään 6.05-6.15, keittelen kahvit, puuron, laitan vaatteet ja hiukset(suihkussa käyn illalla). Lapset herää 6.45, vaatteet suoraan päälle, pikaiset aamutouhut, ei aamupalaa ja hoitoon lähtö 7.00 pintaan tai vähän yli. Omalla autolla kuljetaan. Päiväkodilla jonkinverran tuhraantuu aikaa, työmatka n. 20 min ja töissä olen hyvissä ajoin ennen kahdeksaa n. 7.35-7.45.
Illalla ehtii lasten kanssa olla, lapset nukkumaan 21 tienoilla.
 
"köyhä"
Ja mulla ei kyse ole vain rahasta vaan siitä etten yksinkertaisesti jaksa. Lapset itkee kun pitää aamuisin repiä klo 6.00 ylös sängystä, ei päiväkodissa ole muita lapsia siihen aikaan. 17-19 pitäisi vielä tehdä kotitöitäkin. Viikonloput menee siivoukseen ja nukkumiseen. Joo oon laiska ja säälittävä :(
 
"köyhä"
[QUOTE="vieras";27691805]Onko teillä jotenkin tosi pitkät matkat töihin/päiväkotiin ja kuljetteko julkisilla/kävellen? Olen itse ajatellut, että nousen aikaisin ja tuhraan aamutouhuihin aikaa, ehkä näin ei sitten olekaan...
Herään 6.05-6.15, keittelen kahvit, puuron, laitan vaatteet ja hiukset(suihkussa käyn illalla). Lapset herää 6.45, vaatteet suoraan päälle, pikaiset aamutouhut, ei aamupalaa ja hoitoon lähtö 7.00 pintaan tai vähän yli. Omalla autolla kuljetaan. Päiväkodilla jonkinverran tuhraantuu aikaa, työmatka n. 20 min ja töissä olen hyvissä ajoin ennen kahdeksaa n. 7.35-7.45.
Illalla ehtii lasten kanssa olla, lapset nukkumaan 21 tienoilla.[/QUOTE]

Kävellen kuljetaan. Päiväkodille menee n.25min, päiväkodilla hetki ja mun työmatkaan menee bussilla n. 40 min. Olen siis kyllä ennen kasia töissä. Meillä menee aamulla n. 30min siihen kun lapset nousevat, pukevat ja pesevät hampaat.
 
"köyhä"
[QUOTE="vieras";27691805]Onko teillä jotenkin tosi pitkät matkat töihin/päiväkotiin ja kuljetteko julkisilla/kävellen? Olen itse ajatellut, että nousen aikaisin ja tuhraan aamutouhuihin aikaa, ehkä näin ei sitten olekaan...
Herään 6.05-6.15, keittelen kahvit, puuron, laitan vaatteet ja hiukset(suihkussa käyn illalla). Lapset herää 6.45, vaatteet suoraan päälle, pikaiset aamutouhut, ei aamupalaa ja hoitoon lähtö 7.00 pintaan tai vähän yli. Omalla autolla kuljetaan. Päiväkodilla jonkinverran tuhraantuu aikaa, työmatka n. 20 min ja töissä olen hyvissä ajoin ennen kahdeksaa n. 7.35-7.45.
Illalla ehtii lasten kanssa olla, lapset nukkumaan 21 tienoilla.[/QUOTE]

Ja mun lapset on siis klo 20 sängyssä.
 
"juupa juu"
Kuulostaa niiiiin tutulle. Meillä ylös 4.25. Lapsen herätys 5.00, hoiton lähtö 5.20. Hoidossa 6.00, haku pois noin 15.00. Kupan kautta kotiin tekemään ruokaa, kotona noin 16-17. Syödään ja ilta puuhiin. Nukkumaan noin 20.00. Viikonloput ihan poikki, mut sit tehtävä ne rästissä olevat kotihommat. Ja tosiaan, jos olisin kotona työttömänä, niin käteen jäisi saman verran varmastikin. Nyt täydet hoitomaksut ja bensaan useampi satanen kuukaudessa. Käteen palkkaa noin 1300-1400, ja siitä siis nuo pakolliset kulut pois.
Mutta ehkä olen vinksahtanut, toisaalta tykkään olla töissä, kotona voisi äkkiä pää hajota kun ei ketään näkisi ikinä.
 
Olisit kiitollinen että sulla on töitä ja terveyttä tehdä sitä. Mulla alkaa pikkuhiljaa terveys reistailemaan ja on tullut eteen jo muutamia töitä, mitä en enää pysty tekemään.Selkäsairaus rajoittaa arkea ja kirurgi tehnyt lausunnon mitä en enää voi tehdä työkseni.On myös nivelrikkoa mikä rajoittaa.
Onhan se arki toisinaan varmasti uuvuttavaa mutta sellaista elämä on.Jos palkka tuntuu liian pienelle, niin sitten kannattaa opiskella parempipalkkaiseen ammattiin.
Mikäli et oikeasti jaksa ja olet todella uuvuksissa, niin sitten lääkärin juttusille
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä