Onko teidän mielestä talvitakki, joka maksoi 245 euroa, kallis?

"vieras"
On se kallis. Sinustakin Ap. Piti vaan tulla palstalle lesoomaan, että olet ostanut kalliin toppiksen.
Jätä siihen hintalappu kiinni kun käyt kaupassa jne, muutkin kuin me palstalaiset sitten tiedetään, että sinulla on millä mällätä :D.
 
Riippuu materiaaleista ja laadusta. Itse myös ehkä arvottaisin mielessäni, sitä onko malliltaan ns. ajaton. Mutta siis ei mielestäni ole paha hinta talvitakista. :)

Kerro takista lisää! Mua kiinnostaa aina kaikki vaatekeskustelut. ;)
Merkki on Ralph Lauren. Ei ole aiemmin tuon merkin vaatteista kokemuksia, mutta ainakin nyt pikaisen kokemuksen jälkeen vaikuttaa ihan laadukkaalta. En ole siis vielä käyttänyt ulkona.
 
[QUOTE="vieras";25388779]On se kallis. Sinustakin Ap. Piti vaan tulla palstalle lesoomaan, että olet ostanut kalliin toppiksen.
Jätä siihen hintalappu kiinni kun käyt kaupassa jne, muutkin kuin me palstalaiset sitten tiedetään, että sinulla on millä mällätä :D.[/QUOTE]

Ei ollut tarkoitus olla mitenkään ylimielinen. Pahoitteluni jos joku sai sellaisen kuvan. Kaupassa kyllä mietin, että taitaa olla liian kallis takki, mutta kun laitoin sen päälle niin heti unohtui se hinta. Ei minulla niin paljoa rahaa ole, ettei tuollainen ostos "tuntuisi" missään, mutta kun inhottaa nyt jo olemassaolleet takit, yksikin antaa minusta paljon lihavamman kuvan ja kuten jo kirjoitin niin ei ole ollut nyt tänä vuonna sellaista "täydellistä" takkia, aina on joko liian paksu, kun nyt ollut niin lämmintä tai sitten toinen on liian lihavoittava, kolmanteen pitäisi laihduttaa. Nyt tuo uusi takki vaikuttaa tosi kivalta ja miellyttävältä. Kysyin vaan palstalta, että onko muidenkin mielestä liian kallis, kun mm. sisareni käski heti palauttamaan takin, että hänen mielestään on ainakin liian kallis.
 
"eee"
Musta tuo on vähän ontuva perustelu, että kun ostaa kerralla hyvän ja kalliin, niin sitä voi sitten käyttää useamman vuoden. Kyllä mä ainakin käytän ihan niitä edullisia takkejani useamman vuoden.

Tällä hetkellä takkivalikoimani käsittää mm. mustan kipparimallisen lantiopituisen villakangastakin (ostohinta n. 20 e), kermanvalkoisen polvipituisen villakangastakin (30 e) ja harmaan polvipituisen villakangastakin (30 e). Klassisen mallisia ja nättejä ovat kaikki, ja kaikkia niistä olen käyttänyt jo useamman vuoden, ja tulen varmasti käyttämään jatkossakin.
 
[QUOTE="eee";25388804]Musta tuo on vähän ontuva perustelu, että kun ostaa kerralla hyvän ja kalliin, niin sitä voi sitten käyttää useamman vuoden. Kyllä mä ainakin käytän ihan niitä edullisia takkejani useamman vuoden.

Tällä hetkellä takkivalikoimani käsittää mm. mustan kipparimallisen lantiopituisen villakangastakin (ostohinta n. 20 e), kermanvalkoisen polvipituisen villakangastakin (30 e) ja harmaan polvipituisen villakangastakin (30 e). Klassisen mallisia ja nättejä ovat kaikki, ja kaikkia niistä olen käyttänyt jo useamman vuoden, ja tulen varmasti käyttämään jatkossakin.[/QUOTE]

Olen minäkin käyttänyt edullisia takkeja useamman vuoden, mm. se 16 euron takki on jo neljättä talvea käyttänyt. Tosin tänä talvena olen käyttänyt sitä ehkä kolme kertaa, kun viime talvena kuljin marraskuusta huhtikuuhun se päällä. Omalla kohdallani ajattelen ehkä niin, että jos takki on kestävä ja laadukas niin hinnalla ei ole niin väliä.
 
Klomas harmaana
[QUOTE="eee";25388804]Musta tuo on vähän ontuva perustelu, että kun ostaa kerralla hyvän ja kalliin, niin sitä voi sitten käyttää useamman vuoden. Kyllä mä ainakin käytän ihan niitä edullisia takkejani useamman vuoden.

Tällä hetkellä takkivalikoimani käsittää mm. mustan kipparimallisen lantiopituisen villakangastakin (ostohinta n. 20 e), kermanvalkoisen polvipituisen villakangastakin (30 e) ja harmaan polvipituisen villakangastakin (30 e). Klassisen mallisia ja nättejä ovat kaikki, ja kaikkia niistä olen käyttänyt jo useamman vuoden, ja tulen varmasti käyttämään jatkossakin.[/QUOTE]

Ratkaisevaa onkin se että miltä se takki näyttää vaikka kahdeksan vuoden päästä. Onko nuhjuinen ja nyppyyntynyt vai ei. Itse ostin 99€ hintaisen villakangastakin syyskuussa ja hohhoijaa, kyllä meni rahat hukkaan. Se on jo nyt nyppyyntynyt. Olisi pitänyt ostaa kunnollinen takki.
 
Ei ole. Sillä hintaa vasta alkaa saamaan järkeviä takkeja.

Kirpparilta ostavat voivat tehdä joskus hyviä löytöjä, mutta onhan se niin, että monet oikeasti hyvät takit ovat niitä jotka jatkavat elämäänsä kirpparilla. Muut hajoavat, nuhjaantuvat tai sitten niitä ostavat ne, jotka vaihtavat vaatteita jatkuvasti.
 
Vähän riippuu, esimerkiksi vatiiniton villakangastakki jos maksaisi tuon verran niin en ostaisi mutta vatiinilla ostaisin. Koko untsikka niin ostaisin ja puoliuntsikkaa en ostaisi....eli riippuu hiukan mikä se on siis miehiään se takki että onko hinta ok vai liikaa.
 
Millaiset materiaalit siinä on? Luusisi että tuolla merkilla jo kuitenkin ihan hyvät. :) Minkä näköinen se muuten on? :)
Shell, Body & Sleeve : 100% Polymide
Filling : 70% Natural Down 30% Natural Feather
Faux Fur Hood Trim : 48% Modacrylic 39% Acrylic 13% Polyester
Hood Lining : 100% Polyester

Tuollaista materiaalia on. Ihan sellaisen perustakin näköinen on, mutta laadukkaamman tuntuinen ja mukavampi päällä. =)
 
"vieras"
Mä olen ostanut yleensä niin edullisia takkeja, että yli 80 euron takki on jo tuntunut kalliilta, mutta viime talvena repäisin ja ostin 250 euron takin. En olisi raaskinut, mutta miehen mielestä mun oli pakko saada se :D Ei kaduta, takki on ollut kovassa käytössä ja tulee varmasti olemaan vielä monta vuotta. Tulee aina hyvä mieli kun puen sen päälle, ja sitä on kehuttu paljon, on kyllä minunkin mielestäni harvinaisen kaunis ulkoilu/lenkkeilytakiksi :)

Kivoja ns. kauppatakkeja (villakangastakkeja jne.) löytyy mun mielestä joka vuosi edullisiltakin merkeiltä, alle satasella, joten tuskin tulen ostamaan vastaavaa kalliimpana koskaan. (Ja ei, en osta joka vuosi uutta talvitakkia, mutta katselen ja sovittelen niitä kyllä aina hartaasti - rakastan syys- ja talvitakkeja ja pipoja, muiden vaatteiden ostamista vihaan).

Mun mielestä 250 euroa on iso raha melkein vaatteesta kuin vaatteesta, mutta jos siihen on varaa niin ei ole liikaa.
 
On mun mielestä kyllä kallis, en usko, että koskaan raaskisin tuon hintaista ostaa.
Kun olen löytänyt mieluisia huomattavasti edullisemmin.:)
Mutta kuten chef tuossa totesi, eihän se silloin kallis ole jos on varaa ostaa se.:)
 
ei ole
Ei ole kallis mun mielestä. Oletan, että et ostanut ihan kertakäyttöiseksi? Itse ostin hyvälaatuisen untuvatakin alennuksesta hintaan 250 euroa ja kuvittelen pitäväni sitä useita vuosia...enkä siis ajatellut, että takki olisi kallis.
 
"minna"
Kyllähän tuo kallis on, mutta mä voisin myös maksaa sen jos tosiaan löytäisin hyvän. Mä ostin viime vuonna toppapuvun ja varauduin kyllä tarvittaessa maksamaan siitä paljon, että saan oikeasti hyvän. löysin todella hyvän, tarjouksessa maksoin siitä 250e. Ei olla todellakaan rikkaita ja kyllä se kirpas ostaa, mutta kannatti. nyt toista talvea käytössä ja on huippua kun on kunnon puku millä ulkoilla. Ja tiedän käyttäväni tätä monta vuotta vielä.

eli jos tietäisin takkia todella käyttäväni niin kyllä mä maksaisin tuon hinnan.
 
"vieras"
No hinnan mietin aina niin, että jos vaikka käyttää vaatetta vähintään vaikka kaksi-kolme kautta niin silloin saa olla hintavakin hankinta. Toki hinnan ja laadunkin pitää olla käsikädessä, eli vastaukseni on että ei ollut kallis takki, jos nuo kriteerit täyttyvät. Yhden kauden takista se olisi hintava summa minulle. Tosin ostan aina päällysvaatteet tarkoituksena käyttää useamman vuoden ja siten ne sitten voivat maksaa 300-800€, jopa enemmän jos aivan täydellinen kohdalle osuu.
 
Turkilmas
Mä muistan edelleen sen ahdistuksen kun maksoin kalleimmasta takistani 70€. Ikinä ennen en ollut ostanut yli 50€:n takkia, enkä varmaan tule ostamaankaan. En koskaan, ikinä, pystyisi maksamaan takista yli kahtasataa, tuskin edes yli satasta.
 
"..."
Se riippuu ihan omasta rahatilanteesta. Jos olisin töissä, niin voisin ostaa tuon hintaisen takin, mikäli olisi hyvälaatuinen ja kaunis. Nyt työttömänä ei mitään mahista ostella oikein mitään, hyvä kun lapselle talvikamppeet sai hankittua, itse voin kulkea vanhoissakin.
 

Yhteistyössä