Onko teidän mielestänne outoa...?

  • Viestiketjun aloittaja Hammi
  • Ensimmäinen viesti
Hammi
Tänään oli synttärit ja täytin pyöreitä. Miehen veli tuli lapsiensa kanssa (vaimo töissä) synttärikahville, mutta eivät tuoneet mitään :eek: Heidän kolmivuotias tyttönsä oli kortin väkertänyt.

Pointtini ei siis ole se, että lahja on pakko saada, vaan että mielestäni olisi fiksua jotenkin muistaa, varsinkin kun tämä miehen veli söi puolen pöytää tyhjäksi... :/

Kyse ei voinut olla siitäkään, ettei olisi ehtinyt, että kutsu olisi tullut yhtäkkiä kun se ollaan jo aikoja sitten lähetetty...

Mielipiteitä on varmaan monia, mutta minusta on kyllä vähän omituista...

PS.Olen aina vienyt heille (sekä aikuisille, että lapsille) jotakin, kun joihinkin juhliin ollaan kutsuttu.
 
Kun kyseessä on mies, niin ei ole outoa. Voisin kuvitella, että vaimo ei ole syystä tai toisesta ehtinyt lahjaa hommata ja on sanonut miehelleen, et "viet sitten kukkia mennessäsi". Ja mies on arvatenkin ohittanut ohjeen ajatellen, että kuka niillä rehuilla mitään tekee ;)
 
Hammi
Olin toki otettu lapsen tekemästä kortista, mutta kyllä todella ihmeissäni näiden vanhempien "käytöksestä"... Olisi nyt voinut jonkun pienen kukan tms. tuoda...

Siis menettekö te aikuisten synttäreille niin, että ette vie yhtään mitään? Minulla on kyllä tapana muistaa aina jotenkin...
 
Meillä on mummit ja ukit ja olleet aina onnesta soikeana kun ovat saaneet lasten tekemiä juttuja. Ei puhettakaan muusta ja tosiaan jos täytit 20v niin ei niitä tasavuosia nyt yleensä pidetä niin kauhian kummosena.
Tässä sulle kaipaamia kukkia ja onnea kans :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 20:45 Hammi kirjoitti:
..... Miehen veli tuli lapsiensa kanssa (vaimo töissä) synttärikahville, mutta eivät tuoneet mitään :eek: Heidän kolmivuotias tyttönsä oli kortin väkertänyt.
Luulen, että mies on saanut ohjeistuksen tuoda kukkia ja suloisesti unohtanut koko asian. Tarpeettomana. Tai sitten perheessä on sääntönä että mies huolehtii lahjat omaan sukuunsa ja vaimo omaan sukuunsa.

Minusta asia on kurja, mutta ei mitenkään outo. Sen verran kokemusta minulla on jo miehistä.

Tässä ne kukkaset, onnea :flower:
 
Ap Hammi
kiitos kukkasista :D

Täytyy vielä lisätä, että "huoh" olisipa noinkin paljon nuoruutta vielä jäljellä, mittariin tuli meinaten 30v :ashamed:

Mistä vieras noin päättelit? =)
 
Musta on tosi outoa, en menis kenenkään synttäreille ilman lahjaa. Yleensä mietin ja etsin lahjaa ihan tosissani jo kauan ennen juhlia.
Mutta, mulla on villi arvaus: vaimo on ostanu sulle lahjan ja sanonu miehelle et "se on eteisen lipaston päällä, muista sit ottaa mukaan."
Tähän mies vastas et jooooo ... :LOL:
 
Ap Hammi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 21:55 Miili kirjoitti:
Musta on tosi outoa, en menis kenenkään synttäreille ilman lahjaa. Yleensä mietin ja etsin lahjaa ihan tosissani jo kauan ennen juhlia.
Mutta, mulla on villi arvaus: vaimo on ostanu sulle lahjan ja sanonu miehelle et "se on eteisen lipaston päällä, muista sit ottaa mukaan."
Tähän mies vastas et jooooo ... :LOL:
Empä usko... Luulen, että asia on yhtä "epätärkeä" myös tälle vaimolle :/
 
Onhan se sen verran outoa että kyllä nyt kukkia viedään vaikkei lahjaa enää aikuisiällä osteta, ellei justiinsa ole mitään erityistä sitten toivottu.
Mutta noloa olis kyllä mennä ilman mitään.
Ja mun mielestä kiva kuitenkin sekin että pikkunen oli kortin tehnyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:04 vieras kirjoitti:
mä en edes ymmärrä että aikuisen ihmisen synttäreitä juhlitaan.... :whistle:
Mä en ymmärrä mikä siinä on niin "pahaa" juhlistaa syntymäpäiviä ja kutsua ystäviä ja sukulaisia kylään. Tosi harvoin meillä ainakaan muuten tulis ees nähtyä sukulaisia jos ei kukaan syntymäpäiviä järjestäisi, siis aikuisetkin, onhan ne ihan mukavaa yhdessäoloa.

Ja minusta on kohteliasta viedä päivänsankarille jotain, kiva että olivat kortin tehneet kuitenkin. Jos vaikka rahat tiukilla tai jotain?
 
No mulla on tapana antaa lahjoja, tai vaikka niitä kukkia viedä, vaikkapa ilman syytäkin. Mutta musta se ei ole mitenkään outoa, ettei puolison veli mitään tuo. Mä en edes odottaisi mitään, vaikka sitten se 50 tulisi täyteen.
Ja nuo aikuisten synttärit on muutenkin vähän niin ja näin, oudompaa musta on kolmikymppisenä odottaa jonkinlaista lahjaa, tai edes juhlia synttäreitä niin että ihan kutsut lähetetään :/
 

Yhteistyössä