Onko teille järjestetty vauvakutsut?

  • Viestiketjun aloittaja "Maumau"
  • Ensimmäinen viesti
"Maumau"
Minä olen ollut mukana järjestämässä muutamalle ystävälleni vauvakutsuja. Oli kivaa suunnitella ja järkätä mukava kavereiden kesken vietetty ilta yhden odottajan luona, toisen kanssa käytiin ravintolassa syömässä ja yhdelle järjestettiin täälä meillä kutsut. Kaikkina kertoina on ollut kivaa kavereiden kesken vähän salassa puuhailla ja kutsuja järkkäillä. Ikinä tarkoituksena ei ole ollut mikään vauvalahjojen ostaminen vaan tarkoituksena on ollut viettää kiva ilta tyttökavereiden kesken, hyvästä ruuasta nauttien ja yleensä on ollut myös jotain leikkimielistä kilpailua tms. Ollaan me toki jotain pientä vauvalahjaa ostettu, mutta se ei ole ollut se pääasia.


Nämä ystävät joille olen vauvakutsuja järkännyt ovat myös järjestäneen omille ystävilleen vauvakutsuja (siis sellaisille kenen ystävä minä en ole). Ja kivalta on aina kuulostanut.

Minä odotan nyt itse toista lastani. Kun odotin esikoista, luulin että minullekkin järjestettäisiin vauvakutsut. Kukaan ei kuitenkaan vaivautunut. Monella ystävälläni oli tuolloin kyllä itsellään pienet lapset, että ei sitä todellakaan noin vaan pienen lapsen kanssa mitään kutsuja järkätä, ymmärrän sen. Yksi ystävistäni kyllä silloin kysyi, että olisko kivaa vaikka saunoa kavereiden kesken, toki olisi ollut. Mutta sitäkään ei sitten ikinä tehty.

Nyt kun olen uudestaan raskaana ajattelin että tällä kertaa minullekkin varmaan kutstu järjestetään. Niin ei. Nyt on la jo niin lähellä (viikon päästä) että tuskin enää mitään vauvakutsuja kukaan alkaa järjestämään kun tämä vauvahan voi syntyä koska vaan.

Tuntuu kyllä todella kurjalta, että minä olen kolmelle hyvälle ystävälleni vauvakutsut järjestänyt/ollut mukana järjestämässä, leipomassa, valmistamassa ruokaa ja hankkimassa tavaraa noille kutsuille ja minulle ei kukaan niitä järjestä.
Ehkä olen teidän mielestä pikkumainen, mutta mun mielestä vähän outoa.

Enkö ole heille yhtä hyvä/arvokas ystävä kuin he minulle?

Enkä todellakaan kaipaa mitään superhössötystä vain ja ainoastaan minulle, enkä kaipaa mitään vauvalahjoja, tavaraa meillä on vaikka muille jakaa. Mutta olishan se nyt kiva että edes jotenki vietettäisiin aikaa yhdessä, veisivät minut edes heseen syömään jos ei sitten muuta.

Mitä mieltä te olette? Olenko turhamainen ja pikkumainen vai voisiko ihan suoraan kysyä asiaa ystäviltäni. Itse minä en itselleni ala mitään kutsuja järkkäämään. Ehkä ne on nämä raskaushormonit, mutta nyt olen kyllä jotenkin loukkaantunut ystävilleni.
 
no jaa
Voisit itse kyllä olla aloitteellinen ja toivoa.

Ehkä ystäväsi eivät keskenään oikein tiedä kenen homma se kutsujen järjestäminen nyt sitten olisi.

Tai jotain sellaista.
 
no jaa
Ja siis. Mulle ei ole järjestetty vauvakutsuja, en ole sellaisiin osallistunut, enkä järjestänyt muille, enkä ole osannut sellaisia toivoa. Ja luultavasti, olisin ollut aika ahdistunut ja vaivaantunut, jos raskausaikana joku kaveri olisi sellaisia ruvennut touhuamaan.
 
"harmaa"
no eipä ole moisia jenkkihömpötys kutsuja minullekaan järkätty :D

Ihan uteliasuudesta, kun vauva syntyy niin tuoko ystävät taas lahjoja vauvalle?
Tai kun vauva kotiutuu?
Tai kun on ristiäiset tai nimenanto juhlat mitkä lieneekin ..
 
ggg
Jos ne ei osaa, tai ei ole niin aloitteellisia että saisivat aikaiseksi vaika haluisivat. Oletko sä tehnyt aloitteen muiden juhlien järjestämiseen? Ehkä ne ei tajua että säkin haluisit juhlat. Sano suoraan kavereile että haluat juhlat niinku heilläkin oli. Tai kutsu heidät teille ja sano kutsuessa että haluat viettää vauvajuhlia!
 
-ap-
[QUOTE="harmaa";27916250]no eipä ole moisia jenkkihömpötys kutsuja minullekaan järkätty :D

Ihan uteliasuudesta, kun vauva syntyy niin tuoko ystävät taas lahjoja vauvalle?
Tai kun vauva kotiutuu?
Tai kun on ristiäiset tai nimenanto juhlat mitkä lieneekin ..[/QUOTE]

En minäkään mitään hömpötyksiä kaipaa, ei tarvi olla vaippakakkuja tms. Mutta jotain yhteistä illanviettoa, joita voi sitten vauvakutsuiksi sanoa. Näin meillä on siis ollut ison kaveriporukan kanssa tapana. Järkätty odottajalle kiva ilta, ruokaa, yhdessäoloa yms. Ei ne lahjat ole ollut pääasia, yhdelle ostettiin lahjakortti jalkahoitoon. Yhdelle ostettiin yhdessä kavereiden kesken vaippoja, joku pieni peitto ja äidille kirja ja herkkuja. Ja tosiaan yhden kanssa mentiin ravintolaan syömään :)

Meilläpäin on ollut tapana, että kun lapsi syntyy ja vauvaa mennään ekan kerran kattomaan kotiin niin silloin ollaan jotain pientä vauvalle viety, vaatetta yleensä. Ei sinne sairaalaan olla mitään lähetetty eikä ristiäisten aikoihin mitenkään muistettu.

Eikä tässä nyt edelleenlään ole ne lahjat pääasia vaan se yhdessäolo ja rento juttuseura. Yksi päivä/ilta jotain muuta kun kotona olemista.
Ja näillä ajatuksilla siis ollaan tosiaan muille näitä kutsuja järkätty.

Ja ei, en minä ala kyllä itse ehdottelemaan. Kyllä mun kavereiden pitäis tietää, että minä tykkäisin kyllä heidän kanssaan vielä ennen vauvan syntymää yhden kivan illan viettää. Yksissä vauvajuhlissa minä kyllä jotain sinne suuntaaan sainoinkin "voi tällainen ilta olis sitten joskus kiva itsellekkin".
 
nooh
En minäkään mitään hömpötyksiä kaipaa, ei tarvi olla vaippakakkuja tms. Mutta jotain yhteistä illanviettoa, joita voi sitten vauvakutsuiksi sanoa. Näin meillä on siis ollut ison kaveriporukan kanssa tapana. Järkätty odottajalle kiva ilta, ruokaa, yhdessäoloa yms. Ei ne lahjat ole ollut pääasia, yhdelle ostettiin lahjakortti jalkahoitoon. Yhdelle ostettiin yhdessä kavereiden kesken vaippoja, joku pieni peitto ja äidille kirja ja herkkuja. Ja tosiaan yhden kanssa mentiin ravintolaan syömään :)

Meilläpäin on ollut tapana, että kun lapsi syntyy ja vauvaa mennään ekan kerran kattomaan kotiin niin silloin ollaan jotain pientä vauvalle viety, vaatetta yleensä. Ei sinne sairaalaan olla mitään lähetetty eikä ristiäisten aikoihin mitenkään muistettu.

Eikä tässä nyt edelleenlään ole ne lahjat pääasia vaan se yhdessäolo ja rento juttuseura. Yksi päivä/ilta jotain muuta kun kotona olemista.
Ja näillä ajatuksilla siis ollaan tosiaan muille näitä kutsuja järkätty.

Ja ei, en minä ala kyllä itse ehdottelemaan. Kyllä mun kavereiden pitäis tietää, että minä tykkäisin kyllä heidän kanssaan vielä ennen vauvan syntymää yhden kivan illan viettää. Yksissä vauvajuhlissa minä kyllä jotain sinne suuntaaan sainoinkin "voi tällainen ilta olis sitten joskus kiva itsellekkin".
Kutsu kaverit sitten koolle ja menkää syömään :)
Jos ne kaverit ajattelee että kerta riittää kun pitää vauvakutsut.Menkää ravintolaan syömään tai leffaan ;)
Miten on "noloa" jos kutsut kaverisi koolle?
 
-ap-
Kutsu kaverit sitten koolle ja menkää syömään :)
Jos ne kaverit ajattelee että kerta riittää kun pitää vauvakutsut.Menkää ravintolaan syömään tai leffaan ;)
Miten on "noloa" jos kutsut kaverisi koolle?
Niin kai sitä pitää sitte kuitenkin ehdottaa itse kun eivät tunnu tajuavan, että myös minä, yksi tämän kaveripiirin henkilöistä haluaisin itselleni jonkun kivan illan heidän kanssaan.

Enkai mä oo missään sanonu, että se olis noloa jos kutuisinkin itse kaverit koolle? Mutta jotenki sitä vaan odotti, että samalla tavalla järjestettäisiin minulle kun muillekkin. Ja siis mulle ei oo aikasemmassa raskaudessa järjestettykkään, että ihan ensimmäiset olis :)
 
"Sadie"
Ei oo mulle vauvakutsuja järkätty :( Ihanathan se olisi olleet. Ymmärrän täysin sua ap. Ite ottaisin asian esille vasta synnytyksen jälkeen, kertoisin moisia odottaneeni ja pahoittaneeni mieleni kun ei kukaan järjestänyt, vaikka itse olet tehnyt vastaavaa muille.
Nyt en menisi sanomaan, koska en haluaisi että sitten järjestävät "pakosta".
 
"hmm"
Ymmärrän tunteesi, olisn itsekin varmaan surullinen asiasta, koska olet itse ollut heille sellaisia järjestämässä ja selkeästi kuuluu kaveripiirisi tapoihin. Minulle järjestettiin kutsut todella yllättäen ja oli aivan ihanat! Ja jos joku ystävistäni tulee raskaaksi, kyllä haluaisin heille myös järjestää!
 
-ap-
[QUOTE="Sadie";27916495]Ei oo mulle vauvakutsuja järkätty :( Ihanathan se olisi olleet. Ymmärrän täysin sua ap. Ite ottaisin asian esille vasta synnytyksen jälkeen, kertoisin moisia odottaneeni ja pahoittaneeni mieleni kun ei kukaan järjestänyt, vaikka itse olet tehnyt vastaavaa muille.
Nyt en menisi sanomaan, koska en haluaisi että sitten järjestävät "pakosta".[/QUOTE]

No näin minäkin ajattelisin, että sitte vasta tajuavat että ei hitto, niin joo tuollekkin olis pitäny ne kutsut järjestää :/ Mä mietin kans tuota jälkikäteen sanomista mutta tuleeko siitä kaikille vähä kiusaantunu ja vaivaantunu olo? En kuitenkaan mitään pahaa halua näistä kavereista ajatella, ihania ovat mutta näköjään vaan sitten ajattelemattomia :(
 
"Sadie"
No näin minäkin ajattelisin, että sitte vasta tajuavat että ei hitto, niin joo tuollekkin olis pitäny ne kutsut järjestää :/ Mä mietin kans tuota jälkikäteen sanomista mutta tuleeko siitä kaikille vähä kiusaantunu ja vaivaantunu olo? En kuitenkaan mitään pahaa halua näistä kavereista ajatella, ihania ovat mutta näköjään vaan sitten ajattelemattomia :(
Niin, sä parhaiten tiedät miten haluat asian esiin ottaa :) Voithan se järkätä ne illanistujaiset, ja sitte siinä jotenki kevyesti heittää että " aattelin et ite pitää järjestää nyt vielä ku ehtii.." vähä marttyyrimaisesti ehkä :D
 
-ap-
[QUOTE="Sadie";27916581]Niin, sä parhaiten tiedät miten haluat asian esiin ottaa :) Voithan se järkätä ne illanistujaiset, ja sitte siinä jotenki kevyesti heittää että " aattelin et ite pitää järjestää nyt vielä ku ehtii.." vähä marttyyrimaisesti ehkä :D[/QUOTE]

Totta :) Yks kaveri järjestää kyllä koko ajan jotain samperin kynttiläkutsuja sun muita krääsämarkkinoita ja koko ajan tulee joko viestillä tai facebookissa kutsuja niihin. Pitäiskö munkin laittaa facebookissa avoin kutsu mun vauvajuhliin? :D
 
ymmärrän
Itse olen ollut yksillä vauvakutsuilla vahingossa (olin tulevan äidin luona kylässä, kun muutama hänen ystävänsä yllättäen ilmaantui paikalle niissä merkeissä). Meillä oli ihan hauskaa, vaikkakin olin ihan ulalla monista jutuista kun omia lapsia ei silloin vielä ollut :) Minun kaveripiirissäni vauvakutsujen järjestäminen ei ole ollut tapana, mutta työkaverit järjestivät tapaamisen äitiyslomani jo alettua (ohjelmassa oli pientä syömistä, juttelua ja lisäksi työkaverit tekivät yhteistuumin lahjan vauvalle). Ja se oli kyllä kiva iltapäivä.

Ymmärrän kyllä pettymyksesi, jos kerran kutsujen järjestäminen on ollut kaveripiirissäsi tapana. Vaikka voikin tuntua herkullisen marttyyrimaiselta sanoa vauvan synnyttyä että "olisin halunnut kutsut", siitä taitaa tulla itsellekin enemmän paha mieli. Tai mulle ainakin tulis. Ja kaikista vaivaannuttavinta olis siitä seuraava anteeksipyytely, johon pitäis kuitenkin vastata että ei se mitään. Tästä nyt tuli tällainen symppausviesti, ei ole konkreettisia neuvoja :)
 

Yhteistyössä