Onko teistä ok.

Jotenkin tääl aina vedetään ääripäästä ääripäähän. Eli kun ap kysyi, että uskaltaisitko jättää vauvan yksin, ilman itkuhäläriä, kun lähdet viereiseen taloon saunomaan, niin siitä vedetään sitten herneet nenuun ja pilkataan, että ei mukamas voi roskiakaan viedä yms. Kyllä mun mielestä on pikkasen eri asia kipasta viemässä roskat, tai olla jossain muualla se 5-15 min, kun lähteä jonnekin muualle saunomaan. En ainakaan usko että ihan moni selviytyy siitä 5 minuutissa.
Ja ap:lle, en itse uskaltaisi jättää. Ja outoa jos ovat suuttuneet sinulle lausahduksestasi. Kyllä mulle ainakin saa eriävän mielipiteen ilmasta ilman että katkon välit kyseisiin ihmisiin.
 
Roskien vieminen ja postin hakeminen on mun mielestä ihan eri asia kun saunominen? Vai hoitaako joku saunomisensa alle 5min?

Niinä kertoina kun mennään ukon kans kaksin saunaan niin poika nukkuu ja meillä on tosiaan se itkuhälyytin mukana. En uskaltais jättää ilman, ikinä poika ei sillä välin oo heränny, mut ei se sitä sano, ettei se ikinä heräisi.
 
aina harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:07 Venefica kirjoitti:
Nyt täytyy myöntää et mie olen onnellinen ettei minulla ollut tätä palstaa käytössä ku miun oli vauvoja.. tai tuolla periaatteella en kahteen vuoteen olisi liikoja pesulle päässyt, kun suihku ja sauna oli eri rakennuksessa..
Niinpä. Välillä tuntuu että täällä meuhkataan ihan turhaa. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:15 mielipuoli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:10 Malviina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:08 mielipuoli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:04 Malviina kirjoitti:
En ikinä jättäisi vauvaa yksin, edes roskapussin viennin ajaksi...
APUA, mä olen jättänyt vauvan ja taaperon yksin kun olen käynyt viemässä roskapussin! *laittaa hitsausmaskin päälle* Noin, nyt voin ootella kivisadetta :kieh:
Juu saathan mennä mun puolesta vaikka kauppaan :LOL: Mä en vaan uskalla vauvaa jättää hetkeksikään, eri asia sitten jos isommat sisarukset on vahtimassa :D
Jups, toi mun kommentti ei ollu tarkoitettu sulle piikiksi. Lähinnä ajattelin tuoda vaan esille ns. maalaisjärjen käyttöä. Myönnän et itsekään en käynyt ees postia hakemassa (ois menny noin 30 sek. aikaa) kun esikoinen oli vauva. Nyt jotenkin tähän äitiyteen ja arjen pyöritykseen on tullut itselle varmuutta ja huomannut ettei sitä lasta tarvitse aina katsoa joka ikinen minuutti, varsinkin jos se nukkuu. Aatelkaas ennen aikaan miten lapset ja vauvatkin on hoidettu: ei varmasti ole joudettu "kyttäämään" joka minuutti.

Ja nyt älkää tulkitko väärin sanojani! Kyllä, hoidan omat lapseni rakkaudella ja huolella - mutta myös maalaisjärjellä!
Näin juuri! Harvinaisen fiksua tekstiä!
 
Peesi edelliseen :wave:
Miten ihmeessä on omat äitimme tai mummomme pärjänneet, jos olisi koko ajan täytynyt olla vahtimassa.
Kyllä olisi jäänyt lehmät lypsämättä!
Ei ihme, että nykynuoriso on niin nynnyä, kun koko ajan varoitellaan kolhimasta itseään, eikä saa tehdä mitään, missä voi vaikka tulla naarmu polveen. Siitähän voi tulla vaikka verenmyrkytys :whistle:
 
jaa-a, riippunee missä se sauna on ja kuinka kauan on poissa mutta kyl normaalisti pinnasänky ikäisen vauvan voin jättää nukkumaan kun itse olen pihalla vaikka kukkia istuttamassa.. ja mitä sitten vaikka hän heräis. meillä ei siitä ainakaan mitään ihmeellistä huutoa tule.. siellä hän jokeltelee ja katselee itseään peilistä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 14:10 vieras kirjoitti:
Peesi edelliseen :wave:
Miten ihmeessä on omat äitimme tai mummomme pärjänneet, jos olisi koko ajan täytynyt olla vahtimassa.
Kyllä olisi jäänyt lehmät lypsämättä!
Ei ihme, että nykynuoriso on niin nynnyä, kun koko ajan varoitellaan kolhimasta itseään, eikä saa tehdä mitään, missä voi vaikka tulla naarmu polveen. Siitähän voi tulla vaikka verenmyrkytys :whistle:
Maailma muuttunut aika paljon mummojemme ajasta ja äitiemmekin,että ihmiset ovat tulleet paljon varovaisemmiksi.
 
hei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:10 Malviina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:08 mielipuoli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:04 Malviina kirjoitti:
En ikinä jättäisi vauvaa yksin, edes roskapussin viennin ajaksi...
APUA, mä olen jättänyt vauvan ja taaperon yksin kun olen käynyt viemässä roskapussin! *laittaa hitsausmaskin päälle* Noin, nyt voin ootella kivisadetta :kieh:
Juu saathan mennä mun puolesta vaikka kauppaan :LOL: Mä en vaan uskalla vauvaa jättää hetkeksikään, eri asia sitten jos isommat sisarukset on vahtimassa :D
sä varmaankin myös valvot kaiket yötkin lapsen unta ettei mitään tapahdu??
 
No en tajua miksi saunomaan pitää lähteä,jos kaksi vanhempaa,niin voiha siel käydä eri aikaa...
Mutta kyllä nyt voi sen lehden hakea,roskapussin viedä.Minä teen monesti puutarhahommia ulkona,kun kuopus nukkuu...itkuhälytin on sisällä tietenkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 14:13 voi ei kirjoitti:
Siis ihanko tosi jotku mammat menee roskia viemään vauva kainalossa? ku ei voi minuutiksi jättää nukkumaan yksin?
No mä en jättäny six, ku olin aivan varma, kun kerrostalosta lähen roskikselle, niin joko jään hissiin jumiin, tai unohdan avaimen tai sitten syttyy vähintään tulipalo sillä aikaa :LOL: fobiansa kullakin :wave:
 
Meillä on ulkosauna, ja käymme siellä eri aikaan. Nykyään lapset kyllä nukkuvat sikeästi sitten kun ovat nukahtaneet, mutta en silti osaisi rentoutua jos olisi mahdollisuus että itkuhälyttimestä alkaa kuulua älämölöä ja pitäisi pihan poikki juosta rauhoittelemaan lasta. Liikaa stressiä, saunassa pitää reuntoutua :)

Yhdessä käymme saunassa joko kesällä koko perheen voimin (ei-rentouttavaa tosin) tai silloin kun on vaari/täti/kummitäti kylässä, siis sellainen jolle kehtaamme ehdottaa että viettää hetken laatuaikaa yhdessä lasten kanssa kun me menemme kaksin saunaan viettämään sitä laatuaikaa.

Luulen että sitten alamme käydä taas yhdessä saunassa kun lapset ovat niin isoja että pärjäävät tunnin keskenään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 15:02 tulikellukka kirjoitti:
No en tajua miksi saunomaan pitää lähteä,jos kaksi vanhempaa,niin voiha siel käydä eri aikaa...
Mutta kyllä nyt voi sen lehden hakea,roskapussin viedä.Minä teen monesti puutarhahommia ulkona,kun kuopus nukkuu...itkuhälytin on sisällä tietenkin.

Ja puutarhahommat & ulkosaunassa käyminen eroavat toisistaan tässä asiassa millä tavalla.......? :whistle: :D :xmas: Pois olet kuitenkin sen ajan, ei vauva tiedä että ootko sinä puutarhassa, saunassa, vai istutko kakalla veskissä ettet ihan juur sillä sekunnilla ehkä ehdi paikalle kun hän herää, saattaa mennä jopa 30 sekuntia :saint: :D
 
Asian vierestä vähän
Mutta ajatelkaas: minä jätin aikanaan kaikki ne vuodet kolme lastani OVEN ULKOPUOLELLE kun menin vessaan! Laitoin vessan oven lukkoon ja siellä toimitin asiani(esim rättien vaihdon) niin, ettei lapset pääseet mukaan todistamaan asiaa!!! Voi kauhistus sentään. :LOL: :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:03 PahaSilmä kirjoitti:
Jos se on silleen, ettei se voi tippua sängystä niin mun mielestä on. tosin on olemassa vaara, että syttyy tulipalo sillävälin, kun olette poissa, mutta milloinpa mitään vaaraa ei missään olisi?
Niinpä ..aina voi sattua vaikka mitä vaikka paikalla olis.. ja tässät taitaa sauna olla piharakennuksessa tai vastaava tilanne.
Kyllä ite ainakin menisin rauhassa, ovet vain lukkoon ettei kukaan sinne pääse.
 
Itikka
Otin vauvan aina mukaan saunalle, hän nukkui kopassa saunatuvassa. Kylppärin ovea pidin auki, että näin ja kuulin vauvan. Roskat saatoin nakata yksinkin, kun on vain ulko-ovelta muutama askel ulkoroskikselle. Maalaisjärjen käyttö lienee sallittu.
 
kyllä näköjään on tosi että nykyäideistä on tullut hysteerisiä ja ei ole ihme että väsyvät kun kokoajan pitää lasta katsoa ettei satu mitään.ja heti ollaan hyssyttelemässä kun vauva inahtaa.ei ymmärrä :/
ja huolehdin itse lasteni perustarpeet mutta käytän järkeäni eli voin hakea postin ja olla pihalla kun lapset nukkuu sisällä.itkuhälytin on olemassa ja itselläni kaksi tervettä jalkaa joilla voin kävellä kuuntelemaan itkeekö lapsi/vauva.ja en ole kuullut että kenelläkään itkuun olisi lapsi/vauva kuollut.korjatkaa jos olen väärässä
 
Miten te oikein taas voitte olla tosissanne näissä jutuissa?????

Se on täysin ok, et vie sen roskapussin ja jättää lapsen 30 sekunniksi yksin, mutta jos mennään SAUNOMAAN toiseen taloon ja ei jätetä itkuhälytintä, se on HEITTELEJÄTTÖ!!!!!!

Saunominen kestää yleensä 30-60 minuuttia ja pahimmassa tapauksessa se vauva itkee sen koko ajan yksin. Se voi jättää lapseen jäljet koko loppuiäksi. (perusturvallisuus järkkyy)

Ei tuommoiseen asiaan voi kommentoida että miten te olette niin yli hysteerisiä tms. Ei ole ylihysteriaa jos ei huudata vauvaa yksin pitkiä aikoja. \|O
 

Yhteistyössä