Onko torstain Sillä siisti-jaksosta keskustelua? Järkytyin!

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mua oksetti se niitten sänky, mitä kaikkea p*skaa siellä olikaan! :X
Eikä sinne ois kyllä voinu lasta lattialle konttaamaan päästää.
Toisaalta ymmärrettävää että talo pääsee tuohon kuntoon. On tosi kova homma lämmittää pelkillä puilla ja myös se ettei heille tullut lämmintä vettä sisälle. Vedenlämmittäminen ja talonlämmittäminen vaatii kyllä aikaa!
 
vieras
piti tän keskustelun luettua käydä katsoo netissä toi jakso. Pitää sanoa,että oikeesti mulle tuli paha olo siitä liasta ja sotkusta.
Okei tavaroita voi ola aina silloin tällöin jossain vähän liikaa,mutta se P*ska,hiiren kakka, eläintenkarvat :( mikä ihmeen p:tä siellä pyykkitelineen takana patterissa oli? Apua.En olis antanu oman lapseni konttailla lattialla. Tuleeko sitä sokeaksi tolle lialle ja sotkulle.

Aivan varmasti talon lämmittäminen puilla on koko päivä työtä mutta olihan taloudessa kaksi aikuista ihmistä.Eiks toinen voi siivoo ja toinen lämmitellä taloo.
 
Maalta vaan
Siis eihän niitä uuneja koko päivää polteta. Ja riippuen keleistä tarviiko eis joka päivä kaikkia uuneja lämmittää.

Itsellä on tässä iso omakotitalo ja se lämpiää takalla ja puuhellalla. Silti on viel hevosta, koiraa, kissaa ja 5 lasta. Ja ei ole koti karmeessa kunnossa. Ja ukko ei niihin juuri edes osallistu avuksi.

Mutta kukin tyylillään., mut se että talo on noin kun joutuu uuneja lämmittään ni heheheh..
 
arinne
Ja tuo minua suorastaan vitutti, että muka ei ehdi kun pitää puulla lämmittää ja vedet lämmittää. Olen itsekin asunut kahden lapsen kanssa talossa, jossa ei ollut muuta kuin puulämmitys, ei minkäänlaisia pesutiloja sisällä, ulkosauna ym. ja silti kyllä kerkesin ja halusin siivota!! Eihän tuommoisessa läävässä voi lapsia pitää, hyi olkoon!!!
 
Ä******
Alkuperäinen kirjoittaja arinne:
Ja tuo minua suorastaan vitutti, että muka ei ehdi kun pitää puulla lämmittää ja vedet lämmittää. Olen itsekin asunut kahden lapsen kanssa talossa, jossa ei ollut muuta kuin puulämmitys, ei minkäänlaisia pesutiloja sisällä, ulkosauna ym. ja silti kyllä kerkesin ja halusin siivota!! Eihän tuommoisessa läävässä voi lapsia pitää, hyi olkoon!!!
PLUS että toisella ainakin oli ollut paljon töitä. Kaikki eivät ole koko ajan kotona ja kotihommia tekemässä, vaan elämässä on muutakin. Vauvan äidillä voi olla jaksoja ettei jaksa hoitaa kotia ja jos toinen tekee pitkää päivää..
 
Mitä ihmeen paskaa niillä lepakoilla oli kylppärin seinällä siellä pyykki telineen takana? Ihan kun ois vedelty sormivärityylillä puhdasta sitä itteään seinille...jestas oli kämpässä siivo,mut mietoa oli muutamaan aiempaan jaksoon verrattuna. Eka oli ainaki aika käsittämättömän järkyttävä, se suurperhe.
 
vieras
Minun 5 vuotias poika sano et -äiti eihän meillä ole koskaan noin likasta.

Mä jäin ihmettelemään sitä ko lopussa se toinen nainen sano sille vauvalle et nyt sinäkin mahdut ryömimään lattialla. Ja se et ku on sellainen sotku niin lapsi on syynä siihen. Joo minullakin on iso perhe ja kyllä meillä on ihan siistiä. Vaikka en edes mikään fanaattinen olekkaan ja puilla lämpiää meilläkin talo. Kyllä se on asenteesta ja orkanisoimisesta kiini.
 
nipottaja
Mulle jäi kyllä todella omituinen maku sen perheen touhuista. Jotenkin siellä haluttiin olla niin kovin ekologisia, mutta silti siellä oli sähköpattereita ja suihku. Suihkua tuskin on, jos taloon ei tule lämmintä vettä tai ole lämminvesivaraajaa. Ja onko se sitten niin hienoa olla ekoihminen jos elo on tuollaista. Kenelle se pariskunta yritti todistella pärjäävänsä, kun elämänhallinta oli täysin hukassa?? Mielestäni lapsen paikka ei ole tuollaisessa sikolätissä.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Maalta vaan:
Siis eihän niitä uuneja koko päivää polteta. Ja riippuen keleistä tarviiko eis joka päivä kaikkia uuneja lämmittää.

Itsellä on tässä iso omakotitalo ja se lämpiää takalla ja puuhellalla. Silti on viel hevosta, koiraa, kissaa ja 5 lasta. Ja ei ole koti karmeessa kunnossa. Ja ukko ei niihin juuri edes osallistu avuksi.

Mutta kukin tyylillään., mut se että talo on noin kun joutuu uuneja lämmittään ni heheheh..
Ehkä niillä ei ollut kovin hyvin varaavia takkoja?

Ja tosiaan, organosoinnistahan siinä oli aika pitkälle kyse kuitenkin.
 
melba
Alkuperäinen kirjoittaja nipottaja:
Mulle jäi kyllä todella omituinen maku sen perheen touhuista. Jotenkin siellä haluttiin olla niin kovin ekologisia, mutta silti siellä oli sähköpattereita ja suihku. Suihkua tuskin on, jos taloon ei tule lämmintä vettä tai ole lämminvesivaraajaa. Ja onko se sitten niin hienoa olla ekoihminen jos elo on tuollaista. Kenelle se pariskunta yritti todistella pärjäävänsä, kun elämänhallinta oli täysin hukassa?? Mielestäni lapsen paikka ei ole tuollaisessa sikolätissä.
Niillä todennäköisesti oli ekosähkösopimus, joten sähkölämmitys ilmalämpöpumpulla ei ole ekologian kannalta se huonoin vaihtoehtokaan :) Ja pääsääntöinen lämmityshän oli nimenomaan puu, ei sähkö.

Eikä meidän elämä ole mitenkään kamalaa, vaikka ekosti elellään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Maalta vaan:
Siis eihän niitä uuneja koko päivää polteta. Ja riippuen keleistä tarviiko eis joka päivä kaikkia uuneja lämmittää.

Itsellä on tässä iso omakotitalo ja se lämpiää takalla ja puuhellalla. Silti on viel hevosta, koiraa, kissaa ja 5 lasta. Ja ei ole koti karmeessa kunnossa. Ja ukko ei niihin juuri edes osallistu avuksi.

Mutta kukin tyylillään., mut se että talo on noin kun joutuu uuneja lämmittään ni heheheh..
Ehkä niillä ei ollut kovin hyvin varaavia takkoja?

Ja tosiaan, organosoinnistahan siinä oli aika pitkälle kyse kuitenkin.
No on leivari varaava. Sitä täytyy vaan osata käyttää. Ja meillä on myös puulämmitteinen talo, eikä kyllä tommosta läävää silti.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No on leivari varaava. Sitä täytyy vaan osata käyttää. Ja meillä on myös puulämmitteinen talo, eikä kyllä tommosta läävää silti.
Mut eiks sitä oltu jotenkin purettu, vai muistanko mä väärin? En katsonut niin tarkkaan sitä kohtaa.
 
nipottaja
Alkuperäinen kirjoittaja melba:
Alkuperäinen kirjoittaja nipottaja:
Mulle jäi kyllä todella omituinen maku sen perheen touhuista. Jotenkin siellä haluttiin olla niin kovin ekologisia, mutta silti siellä oli sähköpattereita ja suihku. Suihkua tuskin on, jos taloon ei tule lämmintä vettä tai ole lämminvesivaraajaa. Ja onko se sitten niin hienoa olla ekoihminen jos elo on tuollaista. Kenelle se pariskunta yritti todistella pärjäävänsä, kun elämänhallinta oli täysin hukassa?? Mielestäni lapsen paikka ei ole tuollaisessa sikolätissä.
Niillä todennäköisesti oli ekosähkösopimus, joten sähkölämmitys ilmalämpöpumpulla ei ole ekologian kannalta se huonoin vaihtoehtokaan :) Ja pääsääntöinen lämmityshän oli nimenomaan puu, ei sähkö.

Eikä meidän elämä ole mitenkään kamalaa, vaikka ekosti elellään :)

En mä tarkottanutkaan ekoilua ylipäätään, että olis välttämättä kamalaa. MUTTA tuon ohjelmassa nähdyn perheen suhteen niin ekoratkaisu ei ollut mielestäni oikea. Jos ei pysty tilannetta hallitsemaan ja selviämään arjesta niin eikö silloin asiat pitäisi tehdä toisella tavalla, vaikka ei niin kovin ekologisesti. Itse ainakin olen ottanut ekologiaa mukaan perheen arkeen kun sille on ollut tilaa ja aikaa.

 
minna
ei niillä ilmeisesti käytetty suihkua, koska kaikki vesi lämmitettiin savusaunassa. Eli lämmintä vettä ei löytynyt talosta muuten. Ja saunaa ne joutui lämmittämään tasaisin väliajoin saadakseen lämmintä vettä.. Kyllä voi tehdä elämästään vaikeaa...

Siellä kylppärin takaseinällä oli tietenkin värikylpy-ideologian mukaan lapsen maalailuita. itsekin katsoin sitä kohtaa tarkasti, pause-nappulaa painaen. Siellä oli iso paperi, jossa oli lapsen maalailua varmaan luumusoseella. Samanlainen paperi oli makuuhuoneen seinällä.

Ja tosiaan, niinkuin joku jo sanoikin että ei se puilla lämmittäminen nyt niin aikaa vievää ole. Meillä 5h + keittiö kokoinen talo lämpiää talvella kun joka toinen päivä lämmitettiin varaava takka keskellä taloa. Vain kylppärissä on lattialämmitys päällä, kun takka on muuten niin hyvä lämmön tuoja
 

Yhteistyössä