Onko väärin olla antamatta rahaa keräyksiin ja eri järjestöille?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Vaikka pystyisikin. Minä olen periaatteessa sitä mieltä, että jos autan niin autan suoraa ilman välikäsiä. Apukin menee suoraa perille. Siksi autankin vain suomessa ja suomalaisia perheitä ja eläimiä lahjoituksin.
 
Gluteus maximus
Annoin minä silloin siihen Tsunami-keräykseen rahaa ja sitten vuoden päästä oli uutisissa, että nekin kerätyt rahat viruivat jossain rahastoissa (vaikka avun tarvitsijoita oli vielä paljon ) |O
 
A shadieeyah
ei ole.
Mie autan ite kanssa suoraan koska en todellakaan luota noihin järjestöihin(kun ne ei mene sinne minne pitäisi..ite oon pers.kohtasesti nähny plus ne dokkarit telkussa).
Autan täällä niitä jotka tarvii.
Vasta vein eräällä burmalais perheelle monta kassillista vaatteita ja leluja mitkä oli pojalta jääneet.
Näkee ainakin että mihin menee ja se ilo on jotenkin sanoinkuvaamattoman aitoa :)
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
ei ole.
Mie autan ite kanssa suoraan koska en todellakaan luota noihin järjestöihin(kun ne ei mene sinne minne pitäisi..ite oon pers.kohtasesti nähny plus ne dokkarit telkussa).
Autan täällä niitä jotka tarvii.
Vasta vein eräällä burmalais perheelle monta kassillista vaatteita ja leluja mitkä oli pojalta jääneet.
Näkee ainakin että mihin menee ja se ilo on jotenkin sanoinkuvaamattoman aitoa :)
aivan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Vaikka pystyisikin. Minä olen periaatteessa sitä mieltä, että jos autan niin autan suoraa ilman välikäsiä. Apukin menee suoraa perille. Siksi autankin vain suomessa ja suomalaisia perheitä ja eläimiä lahjoituksin.
Peesi! Mulla on ihan sama asenne kun sulla :)
 
Ninni
En mäkään anna hyväntekeväisyyteen. Noissa keräyksissä menee niin paljon rahaa sen koneiston pyöritykseen että mieluummin avustan suoraan. Aina ei vaan kehtais olla antamatta mutta nykyään pidän jo periaatteestani kiinni.
 
kyllä annan punaiselle ristille ja olen antanut myös toisenlaisia lahjoja ihmisille joilla on jo kaikkea. kyllä se raha näillä isoilla, tunnetuilla menee perille. kuinka autatte suoraan? viette rahaa jollekkin ihmiselle vai? eikö siinä suoraan autamisessakin käytetä välikäsiä?
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
kyllä annan punaiselle ristille ja olen antanut myös toisenlaisia lahjoja ihmisille joilla on jo kaikkea. kyllä se raha näillä isoilla, tunnetuilla menee perille. kuinka autatte suoraan? viette rahaa jollekkin ihmiselle vai? eikö siinä suoraan autamisessakin käytetä välikäsiä?
ei kun vie vaatekassin suoraa ovelle. Ei tarvita välikäsiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Vaikka pystyisikin. Minä olen periaatteessa sitä mieltä, että jos autan niin autan suoraa ilman välikäsiä. Apukin menee suoraa perille. Siksi autankin vain suomessa ja suomalaisia perheitä ja eläimiä lahjoituksin.
Peesi! Mulla on ihan sama asenne kun sulla :)
onneksi kaikki ei ajattele noin. suomen apua tarvitsevat ovat vain pisara siinä ankeuden meressä joka maailmalla on.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
kyllä annan punaiselle ristille ja olen antanut myös toisenlaisia lahjoja ihmisille joilla on jo kaikkea. kyllä se raha näillä isoilla, tunnetuilla menee perille. kuinka autatte suoraan? viette rahaa jollekkin ihmiselle vai? eikö siinä suoraan autamisessakin käytetä välikäsiä?
No sanotaanko näin että niistä vaatteista mitä lahjoitetaan spr:lle niin ei mene tosiasiassa kuin korkeintaan 1% sinne oikeasti apua tarvitseville..muu menee sinne minne ei pitäis..roskiin ym vääriin paikkoihin.
jne..
ja uff..siitä oli dokkaria että kun ne pitäisi mennä ilmaisiksi köyhille ne vaatteet niin oikeasti ne menee joillekkin jobbareille siellä jotka myy ne vaatteet köyhille kalliilla.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Vaikka pystyisikin. Minä olen periaatteessa sitä mieltä, että jos autan niin autan suoraa ilman välikäsiä. Apukin menee suoraa perille. Siksi autankin vain suomessa ja suomalaisia perheitä ja eläimiä lahjoituksin.
Peesi! Mulla on ihan sama asenne kun sulla :)
onneksi kaikki ei ajattele noin. suomen apua tarvitsevat ovat vain pisara siinä ankeuden meressä joka maailmalla on.
Mutta heitäkin tulee ajatella.
 
Gluteus maximus
Minä tiedän myös erään nimeltä mainitsemattoman järjestön missä vaatekeräyksen jälkeen työntekijät noukkivat parhaat päältä ja loput laitetaan sitten eteenpäin....en tiedä meneekö koskaan perille....surullista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
kyllä annan punaiselle ristille ja olen antanut myös toisenlaisia lahjoja ihmisille joilla on jo kaikkea. kyllä se raha näillä isoilla, tunnetuilla menee perille. kuinka autatte suoraan? viette rahaa jollekkin ihmiselle vai? eikö siinä suoraan autamisessakin käytetä välikäsiä?
Ei muuten mene perille! eikös punanen risti sijottanut rahansa osakkeisiin mitä keräsi tsunamiauhreja varten. Olipas niistäkin iso apu. Jos joku tollasen järjestön perustaa niin siitä hyötyy joku PAAAAAALJON enemmän kun apua tarvitsevat.
 
Mun mielestä on... Vai eikö meillä sitten ole mitään vastuuta muista maapallon ihmisistä/maapallosta? Suoralla avulla toiselle puolelle maailmaa ei kuitenkaan mitään saavuteta, vaan ihmisten pitää auttaa yhdessä muodostamalla järjestöjä jotka voivat kerätä suuria rahasummia ja niillä avustaa tehokkaammin.

En usko, että antamalle jollekin suomalaiselle, mukaköyhälle perheelle rahaa mitään ratkaisisin. Tietenkin omia läheisiäni autan, myös ei-rahallisilla tavoilla.
 
pur
Ei todellakaan. Kyl mäkin tykkään et rahat menee oikeeseen osotteeseen. Ja omalta osaltani koen et on teennäistä auttaa maapallon toisella puolella olevia ja sit kääntää selkä naapurin hakatulle vaimolle joka seisoo vesisateessa kakaroittensa kanssa. Mä koitan kanssa sen vähäsen avun jonka pystyn antamaan antaa lähiympäristöön ja niin naivilta kun se voi kuulostaa toivon todella et hyvä kiertää.
Se on nimittäin totta siinä rayn biisissä
jokainen joa apua saa sitä joskus tajuu myös antaa
. Mä oon ite saanu vuosia sitten paljon apua ja mä haluun antaa hyvän kiertää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Vaikka pystyisikin. Minä olen periaatteessa sitä mieltä, että jos autan niin autan suoraa ilman välikäsiä. Apukin menee suoraa perille. Siksi autankin vain suomessa ja suomalaisia perheitä ja eläimiä lahjoituksin.
Peesi! Mulla on ihan sama asenne kun sulla :)
onneksi kaikki ei ajattele noin. suomen apua tarvitsevat ovat vain pisara siinä ankeuden meressä joka maailmalla on.
Mutta heitäkin tulee ajatella.
kyllä väittäisin että suomessa valtio auttaa kyllä aika paljon kun vertaa muualle maailmaan. kyllä suomalaisetkin sitä apua tarvitsevat, mutta olisipa kauheaa jos kaikki vain ajattelisivat että autanpa vain suomalaista jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
kyllä annan punaiselle ristille ja olen antanut myös toisenlaisia lahjoja ihmisille joilla on jo kaikkea. kyllä se raha näillä isoilla, tunnetuilla menee perille. kuinka autatte suoraan? viette rahaa jollekkin ihmiselle vai? eikö siinä suoraan autamisessakin käytetä välikäsiä?
Ei muuten mene perille! eikös punanen risti sijottanut rahansa osakkeisiin mitä keräsi tsunamiauhreja varten. Olipas niistäkin iso apu. Jos joku tollasen järjestön perustaa niin siitä hyötyy joku PAAAAAALJON enemmän kun apua tarvitsevat.
mitäs ne on sitten ne ruoka-apu paketit ja lasten rokotukset, vallistukset, koulunkäynnit? tuleeko mun telkkarista ihan eri ohjelmaa ku muilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
kyllä annan punaiselle ristille ja olen antanut myös toisenlaisia lahjoja ihmisille joilla on jo kaikkea. kyllä se raha näillä isoilla, tunnetuilla menee perille. kuinka autatte suoraan? viette rahaa jollekkin ihmiselle vai? eikö siinä suoraan autamisessakin käytetä välikäsiä?
Ei muuten mene perille! eikös punanen risti sijottanut rahansa osakkeisiin mitä keräsi tsunamiauhreja varten. Olipas niistäkin iso apu. Jos joku tollasen järjestön perustaa niin siitä hyötyy joku PAAAAAALJON enemmän kun apua tarvitsevat.
Mihin sä luulet, että ne osaketuotot menee? Järjestöt sijoittavat taatakseen paremman ja turvallisemman toimeentulon, koska rahaa ei tule suorina lahjoituksina aina kun sitä tarvittaisiin. Sen takia järjestöt säästävät ja sijoittavat. Heidän tavoitteensa on sama kun yrityksillä; tuottaa mahdollisimman paljon rahaa. Yrityksissä rahat jaetaan omistajille, järjestöt auttavat heikompia.
 
A shadieeyah
ap:llä kolahti luukku..


ylempiin kommentteihin: mitä niistä osakkeista on hyötyä? katastrofialueella tarvitaan apua NYT eikä 2kk päästä tai millon ne osakkeet tuottaa voittoa.
 

Yhteistyössä