Onko vastuutonta juoda 3 siideriä jos lapsi on kotona..

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
peesi
Täytyy myös muistaa, että kotikaljasta se kaikki lähtee luistumaan alaspäin. Kukaan kunnon äiti tai isä ei juo edes kotikaljaa, sen haistaa hengityksestä ja siitä voi tulla kamalat trauma joka voi johtaa siihen ettei aikuisena voi edes työpaikkaruokalassa syödä ilman terapeutin läsnäoloa.
 
Professional Griefer
[QUOTE="Polly";29061335]Mitä ihmettä sinä jauhat tosta ajamisesta kokoajan, mulla ainakin olkkarin sohva pysyy ihan paikallaan kun tissuttelen, ei siinä mitään rattia ole.
Lakkaa jankuttamasta rattejesi kanssa!!![/QUOTE]

Syljin kaikki kahvit läppärille :LOL: Kiitos ihan sikana, tarttikin putsistaa koko masiina :D

Ihmeellistä jeesustelua taas koko ketju. Riippuu ihmisestä, miten kolme siideriä vaikuttaa ja jaadajaada blaablaa. Joiko ap nyt ne kolme siideriä? Vai pelottiko tämä ketju alkoholistinpoikasen sinusta?
 
"vieras"
Oon kyl saanut niin hyvät naurut tänään tästä ketjusta :D

Yhdyn mielipiteeni kanssa enemmistön joukkoon, eli:

3 siideriä on ok, 12 ei.
Autoa ei ajeta kolmen tai kahden juoman jälkeen, mä nyt en aja muutenkaan vaikka on auto ja kortti.
3 kaljan/siiderin jälkeen voi "hoitaa" nukkumassa olevaa lasta, vaikka kotona olis taapero, vauvat taas heräileee kokoajan joten itse en tykkäis juoda silloin.

Joku jo sanoikin, että on erittäin epätod. näköistä että terveelle lapselle sattuisi mitään yöllä kun nukkuu omassa sängyssän. Ja jos sattuu, niin miten sen edes huomaisi jos on omassa huoneessa, en minä ainakaan juokse lasten huoneissa pikin yötä katsomassa hengittääkö ne.

Ja lopuksi, tämä yksi pariskunta... No, jätetään sanomatta, mutta enemmän olen oikeasti huolissani heidän lapsista, kuin kolme siideriä juovan äidin lapsista.
 
hahahaha
Syljin kaikki kahvit läppärille :LOL: Kiitos ihan sikana, tarttikin putsistaa koko masiina :D

Ihmeellistä jeesustelua taas koko ketju. Riippuu ihmisestä, miten kolme siideriä vaikuttaa ja jaadajaada blaablaa. Joiko ap nyt ne kolme siideriä? Vai pelottiko tämä ketju alkoholistinpoikasen sinusta?
Mua naurattaa kans tää kommentti joka kerta, kun sen luen. Aivan hulvatonta.
 
"sivusta seuraaja"
Haluaisin myös tietää kuinka monen on täällä pitänyt lähteä keskellä yötä viikonloppuisin lapsen kanssa päivystykseen?
Meidän on pitänyt, valitettavan usein. Viimeksi viime yönä. Mutta tiedän, että kuulumme prosentuaaliseen vähemmistöön kyseisessä asiassa.

Luonnollisesti meillä ei oteta tippaakaan silloin, jos on yhtään syytä epäillä että sairastumisen merkkejä leijuu ilmassa. Mutta emme me absolutistejakaan ole.
 
Hassu ketju...

Mutta juu, humalajuomista en lasten läsnäollessa hyväksy. En, vaikka itse sitä lapsena joskus näin, tyyliin tilanteissa missä oli vanhempien kavereita meillä istumassa iltaa ja käyttivät alkoholia samalla. Traumoja siitä ei jäänyt, ehkä siksi että paikalla oli aina vähintään se yksi selvä aikuinen eikä kukaan sammunut, örninyt, oksennellut, riidellyt tms. Se harmittavin piirre alkoholinkäytössä oli muistinuvieni mukaan siinä että joistain se teki ärsyttäviä jankuttajia ja vähän "hitaalla käyviä". Se pari olutta taas ei vaikuttanut mihinkään.

Itse en tuota kolmea siideriä ottaisi jos olen yksin lasten kanssa koska koen että minulla se jo vähän kihahtaa nuppiin. Mielummin siis otan sen silloin kun en ole vastuussa lapsista. Yhden siiderin voin ottaa kyllä ja äskenkin ruuan kanssa join puoli lasia viiniä, siinä tämän viikonlopun ryyppäämiset.

Itse en usko tuon yhden siiderin/viinilasillisen vielä vaikuttavan käytökseeni lasten silmissä. Enkä henkkoht oikein jaksa uskoa sen aiheuttavan kenellekään lapselle pelkoja jos taustalla ei ole jotain traumaa (esim kyseisen alkoholia ottavan vanhemman käytös muuttuu heti, lapsi on nähnyt sen yhden johtavan kunnon ryyppäämiseen, lasta on kovin peloteltu alkoholista tai hän on muuten ollut todistamassa sen haittavaikutuksia tms). Tietty lapset on erilailla herkkiä ja esim joku sisaruksista saattaa helpommin vaistota vanhempien ahdistusta vaikka taloudellisista ongelmista tai parisuhteen vaikeuksista kuin toinen, vaikkei näitä asioita siis puidakaan lasten kuullen. Mutta yleisesti, täytyy lapsen olla joko todella herkkä vaistoamaan vanhempansa tunnetiloja tai sitten vanhemman täytyy reagoida siihen yhteen siideriin poikkeuksellisen voimakkaasti jotta traumatisoitumaton lapsi saa tuosta jotain pelkoja.
 
Blue
Onko vastuutonta juoda 3 siideriä jos lapsi on kotona..
ja nukkumassa, jos kotona ei ole yhtään täysin "selvää" aikuista?
Humalaanhan noilla ei pääse, jos yhden illan aikana hiljakseen juo.


Ei ole mitenkään päin.
 
"huom"
Reaktionopeus hidastuu, humaltunut henkilö on erilainen kuin normaalisti ja siksi lapsille pelottava jne. Ite en vieläkään tykkää sammaltavista ja kompuroivista kännikäisistä. Jos alkon lumo menee lasten edelle niin säälin lapsia. En ole koskaan tarvinnut paukkua, enkä tykkää viinasta. Sivistynyt juominen mieheni osalta sopii, mutta minä en juo.
Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta joku toinen ihminen ei näe maailmaa sinun napasi takaa.
 
Mä en ole koskaan ajokunnossa, mitäs sitte pitäisi tehdä? :O Kun ei siis tota ajokorttia ole..
Eli olet jatkuvasti vastaavassa tilassa kuin olisit rattijuoppo? Terveytesi puolesta siis et voisi koskaan saada ajokorttia. Tässä kun ei ollut kysymys onko suorittanut kortin vai ei, vaan kunnosta.

En kieltäisi kuitenkaan lasten hankintaa, vaikka sinulla olisi hermostollinen sairaus jonka takia jutut eivät pysy käsissäsi. Etköhän ole hoitanut asiat niin että olet varautunut tähän.

Mikä raja sinusta sitten on sopiva? Vai jokainen päättää itse?
 
profiloija
Eli olet jatkuvasti vastaavassa tilassa kuin olisit rattijuoppo? Terveytesi puolesta siis et voisi koskaan saada ajokorttia. Tässä kun ei ollut kysymys onko suorittanut kortin vai ei, vaan kunnosta.

En kieltäisi kuitenkaan lasten hankintaa, vaikka sinulla olisi hermostollinen sairaus jonka takia jutut eivät pysy käsissäsi. Etköhän ole hoitanut asiat niin että olet varautunut tähän.

Mikä raja sinusta sitten on sopiva? Vai jokainen päättää itse?

Sun sanamuodot vaikuttaa perin narsistisvaikutteisilta > esim "En kieltäisi".
Tuntuu löytyvän melkein joka kommentistasi vastaavanlainen, eli sanot aina mitä sinä hyväksyisit tai sallisit ja kenelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29062506:
muistakaa nyt sitten siellä ravintolassakin, kun ootte syömässä, että viiniä ei juoda pienintä annosta, vaikka itsellä ei oo lapsia mukana, naapuri pöydässä voi olla tenava ja sehän saa hirveet traumat juopottelustasi. maitoo vaan kaikkien lasiin.
Eihän tässä puhuttu kuin että paikalla tulee olla yksi suhteellisen selvä. Yhden mielestä ei haittaisi vaikka kaikki olisivat pikku pöhnässä.
 
Sun sanamuodot vaikuttaa perin narsistisvaikutteisilta > esim "En kieltäisi".
Tuntuu löytyvän melkein joka kommentistasi vastaavanlainen, eli sanot aina mitä sinä hyväksyisit tai sallisit ja kenelle.
Käytin tuota sanamuotoa osoittaakseni että kyseessä on oma mielipiteeni. Puhun juuri siitä mitä itse hyväksyisin, en siitä miten asioiden tulisi olla kaikkien mielestä.
 
"vieras"
Eihän tässä puhuttu kuin että paikalla tulee olla yksi suhteellisen selvä. Yhden mielestä ei haittaisi vaikka kaikki olisivat pikku pöhnässä.
Teidän taloudessa ei osata selvästikään alkoholia ottaa aikuismaisesti ja sivistyneesti alkoholia, se on tullut erit. selväksi. Näet asiat hyvin mustavalkoisesti ja junttimaisesti, harmi että lapsesi oppivat todennäköisesti saman alkokäytön - ja kulttuurin :(
 
[QUOTE="vieras";29063608]Teidän taloudessa ei osata selvästikään alkoholia ottaa aikuismaisesti ja sivistyneesti alkoholia, se on tullut erit. selväksi. Näet asiat hyvin mustavalkoisesti ja junttimaisesti, harmi että lapsesi oppivat todennäköisesti saman alkokäytön - ja kulttuurin :([/QUOTE]

Junttimaista jos kaikki paikallaolijat eivät juo vähintään yli rattijuopumusrajan? Mäyräkoiran juominen kerralla taas on sivistynyttä ja aikuismaista?

Minusta olisi hyvä jos he seuraisivat malliani alkoholinkäytön suhteen eikä häiritsisi vaikka he joisivat vähemmänkin taikka eivät joisi ikinä itseään humalaan.
 
öhönm
Junttimaista jos kaikki paikallaolijat eivät juo vähintään yli rattijuopumusrajan? Mäyräkoiran juominen kerralla taas on sivistynyttä ja aikuismaista?

Minusta olisi hyvä jos he seuraisivat malliani alkoholinkäytön suhteen eikä häiritsisi vaikka he joisivat vähemmänkin taikka eivät joisi ikinä itseään humalaan.
SINÄ saat juoda, mutta kukaan muu ei saa juoda. Kyllä sussa jotain on pielessä, olet yltiö mustasukkainen ja hallitset toisen elämää. Vain sinulla on vapauksia ja muiden pitää hyppiä sinun mielipiteitesi mukaan. Kaikki muut ovat aina väärässä ja sinä ja sinun mustavalkoinen maailmasi on se ainut oikea.
 
"Polly"
Junttimaista jos kaikki paikallaolijat eivät juo vähintään yli rattijuopumusrajan? Mäyräkoiran juominen kerralla taas on sivistynyttä ja aikuismaista?

Minusta olisi hyvä jos he seuraisivat malliani alkoholinkäytön suhteen eikä häiritsisi vaikka he joisivat vähemmänkin taikka eivät joisi ikinä itseään humalaan.

Viittaat ilmeisesti muhun tolla mäyräkoiralla. En osta koskaan mäyräkoiraa, vaan tölkkejä. Ja tuo 12 tölkkiä on se määrä minkä yleensä ostan. Se taas, arvon herra ja master, ei kerro siitä, että mä joisin 12 tölkkiä kahdessa tunnissa kaksin käsin.
Aina en juo kaikkea samana iltana mitä ostan, ja jos ja kun juon 12 tölkkiä, niin yleensä noin 12 tunnissa, eli sehän tekee tölkin per tunti.

Väännänkö vielä ratakiskosta, vai RATISTA.
 
Alkuperäinen kirjoittaja öhönm;29063670:
SINÄ saat juoda, mutta kukaan muu ei saa juoda. Kyllä sussa jotain on pielessä, olet yltiö mustasukkainen ja hallitset toisen elämää. Vain sinulla on vapauksia ja muiden pitää hyppiä sinun mielipiteitesi mukaan. Kaikki muut ovat aina väärässä ja sinä ja sinun mustavalkoinen maailmasi on se ainut oikea.
Kuinka sinä tuon noin tajusit? Olen juomatta jos muut juovat että lapsilla on joku selvä aikuinen. Tekin voitte vuorotella juomisen kanssa, selvänä pysyvä voi vaikka juoda yhden taikka sitten pitää tarpeeksi väliä jotta alkoholipitoisuus veressä ei nouse liiaksi.
 
"vieras"
Junttimaista jos kaikki paikallaolijat eivät juo vähintään yli rattijuopumusrajan? Mäyräkoiran juominen kerralla taas on sivistynyttä ja aikuismaista?

Minusta olisi hyvä jos he seuraisivat malliani alkoholinkäytön suhteen eikä häiritsisi vaikka he joisivat vähemmänkin taikka eivät joisi ikinä itseään humalaan.
Ei vaan se, että näet alkoholin käytön erittäin lapsellisesti ryyppäämisenä ja hyvin humalahakuisena. Sitähän se ei ole yleensä sivistyneiden ihmisten keskuudessa ja erityisesti jos/kun lapset ovat nukkumassa kun seuraavana aamuna pitää herätä ihmisten aikoihin. Aikuisia ei tarvitse olla kuin 2 eli isä ja äiti ja molemmat ottaessaan muutaman siiderin tai viiniä toki eivät ole ajokykyisiä - eikä tarvitsekaan. Yöllä lapset nukkuvat ja ajamaan ei kuulukaan lähteä.
 

Yhteistyössä