onkohan joka luokassa se yksi mätämuna?

olen ihmetellyt kuinka jo eskarissa lapset ovat ilkeitä ja on kiusaamista. silloin se alkoi tytöt olivat kavereita kerhossa sitten eskarissa tämä kaveri alkoi haukkua lapseni vaatteita, että vaaleanpunainen on lapsellinen väri ja nämä kuvat hello kitty, minni yms. on lapsellisia, ja että musta on hyvä väri. välillä ei ottanut leikkiin mukaan(eskarissa oli vain 3tyttöä ja loput poikia). opelle tästä sitten puhuin ja hänkin oli tämän huomannut ja saatin loppumaan kun tytölle tästä puhuttiin. no nyt koulussa jatkuu. koko tämän koulu ajan olen kuullut jos jonkun laista juttua tästä tytöstä.(osaa hyvin esittää aikuisten edessä), mutta on muuten todella ilkeä ja määräilevä. joko olisi aika ottaa asia esille koulussa vai käykö siinä niin että minun lapsesta tulee se "pahis" tässä kuitenkin.näyttäs että koulussa ei niin opettajat huomaa tätä kiusaamista tai eivät välitä(vaikka muuten yritetään puhua paljon) tuntuu vaan niin pahalle katsoa tätä omaa pientä ekaluokkalaista jolla on välillä paha olla ja välillä sanookin että ei mene kouluun.
 
Joo, tuttu tilanne.
Nämä mätämunat ovat pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Ole iloinen että lapsesi puhuu kokemastaan kotona. Kannusta siihen. Ilkeys ja pahansuopaisuus on lisääntynyt lasten keskuudessa. Tiedän sen hyvin, kun teen töitä lasten kanssa ja omat ovat ala-aste ikäisiä.
Ennemmin tai myöhemmin tyttösi varmasti saa kavereita, kunhan muistaa vaan olla oma itsensä, eikä pyrkiä miellyttämään ketään. Ja vaadi toimia opettajalta!
Opettajat eivät aina kaikkea nää/ymmärrä, mutta tee selväksi että kiusaaminen vaikuttaa oppimiseen olennaisesti.
Mädät munat täytyy saada eristettyä.
 
Kyllä se kiusaaja varmaan joka luokasta löytyy... Juurikin veljeni vaimo, opettaja, kertoi että oli hyvin onnellinen kun eräs äiti soitti ja kertoi minkälaista kiusaa luokan "kiltein" tyttö oli tehnyt. Monesti nämä ns. kiltit oppilaat ovat niitä pahimpia kiusaajia. Ovat opettajan ja yleensäkin aikuisten edessä erittäin kilttejä, mutta kaveripiirissä itse piruja. Mutta tämänkin tilanteen voi muuttaa puuttumalla siihen ajoissa. Rimpautapa siis opettajalle ja kerro tilanteesta. Opettajakin on varmaan tietoinen tästä ihmistyypistä. Molempia lapsia voi siis auttaa, mutta muista että asioita ei saa jättää kesken, vaan kiusaamisen lopettaminen pitää viedä loppuun asti. Siitä hyötyy koko luokka. Puuttuminen on aina vaikeaa ja ikävää puuhaa, mutta vielä ikävämpiä ovat jäljet jotka jäävät kiusattuun.

Voimia asioiden selvittelyyn.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä