onkos ratsastajia paikalla?

Täällä ilmoittautuu yksi hevosihminen. Harrastusta takana 23 vuotta, oma hevonen/ hevosia ollut useamman vuoden ajan. Tällä hetkellä yksi ratsutamma ja 15. rv menossa, esikoista odottelen...Aion ratsastaa niin pitkään kun pystyn, nyt on pitänyt jättää harjoitusravi muille, hevolla kouluratsun isot askeleet, pompottaa mahaa liikaa :whistle:

Mitenkäs te, jotka olette ratsastaneet vielä viimeisellä kolmanneksella, olette pärjänneet mahan kanssa hevosen selässä? Alastulo kaiketi vaikeahkoa?

Heppahulluus vie mennessään, ei sille mitään mahda :D
 
Mä olen jo monen vuoden ajan haaveillut ratsastuksen aloittamisesta, mutta tuli 2 lasta, joten aika ei ole riittänyt. Nyt vähitellen olen alkanut katselemaan sopivaa tallia, mutta arvatkaa vaan, jännittää niin edes soittaa sinne! Ja edelleen sen ajan järkkääminen, et pääsis vakituisesti vaikka kerran viikossa, on aika vaikeaa. Järjestyykö teillä muilla äideillä aikaa ratsastukseen?
 
Kiva, kun muitakin heppa-ihmisiä! :D
Itse aloitin meah:n hepalla ratsastamisen tosiaan kesäkuussa, 7v tauon jälkeen.. Kärpänen puraisi niin pahasti, että ostin hevosen ja nyt olen ratsutalleilla töissä :heart:

Aika ei meinaa arkena enää ratsastamiseen, mutta vkl hevostellaan senkin edestä :xmas:
 
sm
Mielenkiintoinen palsta :) Olen ratsastanut ikäni ja oma heppa on. Olen kilpaillut sillä säännöllisesti, paitsi en raskaana ollessani. Ratsastanut olen kyllä ja valmennuksissa käynyt. Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon 4:llä kuulla. Keskenmenon jälkeen olin viikon ratsastamatta kipujen takia, sitten käynnistä aloitettiin ja kuukauden päästä pystyin jatkamaan täysillä. En kuitenkaan usko siihen, että ratsastus itsessään voisi aiheuttaa keskenmenoa.. putoaminen yms ovat asia erikseen.
 
Mahtavaa, että on näitä innokkaita ratsastajia. Mulla aikoinaan puraisi heppakärpänen ja sen seurauksena tuli ostettua kaksi hevosta. Siitä tosin on vuosia. Olemme muuttaneet ja nyt olisi lv-ruuna, monitoimi sellainen myynissä. Hyppää esteitä. on maastovarma yksin sekä yhdessä muiden kanssa. Tarhaukset, lastaukset, tallissa ok. Perusterve 18v, sk160. Jos haluat täti ratsastukseen tai perheellesi luotettavaa kumppania niin hinta tämmöselle 1000 e varusteineen. P. 050 3459502/ robert.langstedt@gmail.com
 
Poistin vahigossa viestisi. Laitatko uudelleen yhteystieosi.:ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja Heppakärpänen;26264503:
Mahtavaa, että on näitä innokkaita ratsastajia. Mulla aikoinaan puraisi heppakärpänen ja sen seurauksena tuli ostettua kaksi hevosta. Siitä tosin on vuosia. Olemme muuttaneet ja nyt olisi lv-ruuna, monitoimi sellainen myynissä. Hyppää esteitä. on maastovarma yksin sekä yhdessä muiden kanssa. Tarhaukset, lastaukset, tallissa ok. Perusterve 18v, sk160. Jos haluat täti ratsastukseen tai perheellesi luotettavaa kumppania niin hinta tämmöselle 1000 e varusteineen. P. 050 3459502/ robert.langstedt@gmail.com
 
Multa löytyy yks oma, tuommonen kookkaampi kylmäverinen. Ikää ruunalla 6v, ollut mulla nelivuotiaasta asti. Aika pitkälti itse koulutettu, tuli ratsastamattomana sillon mulle.

Itellä la 31.8. ja vielä teen tallihommia, kerran viikossa on karsinansiivousvuoro (10kpl) ja vielä sujuu ongelmitta ihan, ei tässä tosin enää ole kuin kaksi vuoroa ja sitten menevät laitumille. Enemmän mietityttää tuo laidunkauden jälkeinen siivous et miten sit jaksaa ja pystyy...

Ratsastanut olen viimeksi viikolla 23+1, käyntilenkki metsäpoluilla. 22+4 menin vielä kaikkia askellajeja, harjoitusraviakin eikä tuntunut missään. Tuo tuntui olevan niin päivästä kiinni miltä siellä selässä tuntuu et mitä viitsii tehdä. Tosin nyt kun on jo puoliväli ylitetty niin en viitsi enää muuta kuin kävellä, tuo 22+4:n kerta oli sellainen kun piti käydä kokeilemassa mikä mättää vai mättääkö mikään, oli yks vuokraajakokeilija selässä eikä hevonen halunnut toimia ollenkaan. Tää on koostaan huolimatta ihan hirmusen herkkä kaikelle mikä tuntuu vähänkään huonolta tai jos istuu liikettä vastaan tms. Kun tuntuu hyvältä, on ihan hirveen hieno ja kiva! Tosi kevyt vaikka vois muuta ulkomuodon perusteella luulla :)

Käyntilenkkejä ajattelin vielä kyllä mennä, mulla on tolle neljä vuokraajaakin et ei mikään "pakko" oo itse päästä liikuttamaan mut on tuo vatsa vielä niin kompaktin kokoinen ettei se oo mitenkään tiellä.

Tässä jäbästä kuvia eiliseltä ratsastustunnilta ja loppukäyntilenkiltä, kuvissa yksi vuokraajista.









 
Vieläkö on ratsastajia paikalla..? Tai onko yhtään odottavaa ratsastajaan..? Minä aloitin uudelleen ratsastuksen reilu pari vuotta sitten, kun olin pitänyt 10 vuotta äitiyslomaa..ja kyllä on ollut ihania hetkiä kauramopojen kanssa:D Nyt olen Rv 24.. ja ajattelin vielä tämän kuun ratsastella ( vuokrahevosella) pari kertaa viikossa. Hellesäät ovat nyt olleet kamalia, mutta nyt tämä viikko ollut viileämpää, niin kyllä on ollu ihania ratsihetkiä! Ratsastelen kyllä nyt vain omien voimien mukaan ja jos en jaksa kentällä temppuilla, niin käydään nautiskelemassa vain pitkistä maastolenkeistä ja tuuletellaan molemmat päätä:) Vähän harmittaa, että taas tulee puolen vuoden tauko, mutta ehkä siitä selviää, ja minähän pääsen tyttöjen mukaan poneja rapsuttelemaan, kun tytötkin ratsastaa:)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
Ny minä sitte alotin sen äippäloman, eli viime viikolla kävin vielä selässä.. laukkailin ja keventelin, mut siirryn nyt sitte käsittely ja hoitohommiin. Tietysti vielä laidunkausi menossa ja hakumatkakin aika pitkä, ni kyllä se vaan työpäivän päätteeksi kävi aika rankaksi hakea polle laitsalta, ratsastaa ja vipata takasin peltoon.. illalla oli aika puhkinainen olo. Nyt vuokrahepalla on vähän lomaa ja sitte kuun lopussa taas menen rapsuttelemaan ja hoitelemaan.. syyskuusta jäävät varmaan tallin pihaan, ni hoitomatkat ja työ vähän helpottuu;) Kamala ikävä kyytiin ja kauheesti tekis mieli päästä hyppäämään, mut eihän se nyt auta kun lomailla ja sitte kunnostaa itsesnsä kyytiin:D

Tienkulkija ja poikanen 27+2
 

Yhteistyössä