Onteloita kohdussa...

Eilen kävin varhaisultrassa gynellä.RV 7+6.
Täällä nyt ollaan sit kuin puulla päähän lyötynä!!
Gyne kirjoitti raskauskorttiin:ultrassa havaittu 4 onteloa kohdussa,yksi aivan pieni.Yhdessä onkalossa elävä sikiö joka vastaa viikkoja.

Siis, arvakkaa mikä huoli ja murhe kun gyne ei osannut sanoa mitä ne kolme muuta onkaloa mahtaa olla!!!! :'(

Nyt sitte vaan pitäis olla murehtimatta ja odotella kuukausi niskapoimu-ultraan!!

Jos oikein kovasti huolettaa niin voin käydä kyseisellä gynellä parin viikon päästä uudelleen seuranta-ultras.

Hittoako mä sille gynelle menisin kun ei nytkään osannut kertoa mitään!!
Sitä kuvittelee menevänsä osavaalle gynelle ja maksaa siitä ilosta vielä 100 euroo!!
Mies vielä enemmän "hermot riekalaina" kuin minä!!
Maanantaina omalla paikkakunnalla gynellä vastaanotto, meen luultavasti käymään jos hän vaikka osaisi valaista asiaa!!

ONKO MUILLA VASTAAVIA LÖYDÖKSIÄ ULTRASSA?????


Huolestunut äiti-66
 
hmm..luultavasti sama tilanne oli minullakin. ultrassa löytyi kaksi isoa "onteloa" tai miksi niitä nyt oikein voisi kutsua.. lääkäri ei osannut sanoa ollenkaan että mitä nämä ovat, epäili kystiksi tai tuulimunaksi. tämä lääkäri on saksalainen eikä oikein osaa suomea joten en paljoa ymmärtänyt edes hänen höpinöistä parin viikon päästä menin uudestaan samalle lääkärille ultrattavaksi eikä näitä mustia möykkyjä enää näkynyt vain pieni sikiöpussi joka silloin vastasi viikkoja 4 :) sairaanhoitaja minulle mainitsi ns. "suklaakystista", jotka ovat täysin vaarattomia ja oireettomia ja voivat ilmestyä kohtuun mihin aikaan tahansa kuukautiskierrosta, johtuvat hormoneista ja häviävät sitten itsestään.
 
Kiitokset TIKKIPÄÄLLE ja TRIINULLE omista kokemuksistanne!!

Mulle myös gyne sanoi ettei saisi huolestua kun kuitenkin elävä,viikkoja vastaava sikiö löytyi!!
Mutt minkäs teet ittelles...!
Ja kun ei edes mitään osannu gyne sanoa onteloista niin silloinhan pääs liikkuu vaikka mitä... :LOL:


Äiti-66
 
Ymmärrettäväähän se on että huolestuu, jos ei lääkärikään osaa varmaksi sanoa mitään. Olisiko sinulla mahdollisuutta käydä äitiyspoliklinikalla ultrassa aikaisemmin, jos et jaksa odotella kuukautta seuraavaan seuranta-ultraan? Tulisi huomattavasti halvemmaksi kuin tuo yksityinen gyne.. Eri paikkakunnillahan on tietysti vähän erilaiset nämä systeemit. Ajattelin vain kun itse asun melko pienessä kaupungissa ja täällä olen päässyt polille ultraan heti kun on ollut näitä ongelmia :)
 
TRIINU:Huomenta täältä räntäsateen keskeltä :(
Arvaas vaan soitinko heti samana ultrauspäivänä keskussairaalan äippäpolille :)
Sanoivat vaan jotta pitääs nyt malttaa odotella kuukausi kun kerran kuiteskin elävä sikiö on kohdus!Tilanne on kerran nyt tää ja sillehän ei mitään voi! :|
Viikon päästä on eka neuvola.katotaan nyt sitte mitä sielä sanovat.Luultavasti menen kyllä käymään ens maanantaina vielä täällä paikallisella yksityisvastaanotolla.
 
Huomenia! Täälläkin räntää sataa ja tie näyttää niin liukkaalta, ettei kyllä huvita lähteä millään kulkuvälineellä tuonne luistelemaan :eek: no muttas on sulla kyllä kurja tilanne.. Toisaalta nythän sinun pitäisi vaan keskittyä siihen että tiedät sikiön olevan elävä ja välttää liikaa stressiä, vaikka helppohan se on minun sanoa :) epäilen vaan vahvasti etteivät ne ontelot ole mitään sen kummempia, vaan jotain hormonien aiheuttamia rakkuloita jotka tosiaan katoavat sitten itsestään. Sehän on hyvä että viikon päästä pääset neuvolaan, eiköhän ne siellä osaa jotain sanoa ja muutenkin ensimmäinen neuvolassa käynti saa hyvälle mielelle :D
 
Tervehdys TRIINU!
Eilen oli sitten klo 18,00 aika gynelle jolla olen normaalisti käynyt koko elämäni ajan.Siis tällä samalla paikkakunnalla.
Ja kaikki näyttäisi olevan HYVIN!!Nyt näkyi ykx tyhjä ontelo mikä on luultavimmin tuulimuna.Elikkäs kun hedelmöitys on tapahtunut niin periaattees silloin on alkanu kaksosraskaus mutta toinen ontelo on vaan jäänyt tyhjäksi!!
Eilisestä illasta lähtien olen nyt sitten päässyt nauttimaan vasta raskaudestani!Ja kovasti sikiö liikutti itseään ja vispas kättänsä aivan kuin merkiksi jotta kaikki ok!
Nyt sitten mennään päivää kerrallaan rakenneultraa ja laspivesitutkimusta kohden!Mutta mieli on nyt kyllä todella levollinen.
Oletko itse raskaana?
 
Voi miten hienoa, onneksi olkoon!! :flower: :D ja anteeksi kun en ole vastaillut, meilllä on ollut tietokone rikki monta päivää,enkä ole siis nettiin päässyt. Mutta olipa tosi ihana uutinen, nyt sitten ottamaan kaikki irti raskaudesta, toivottavasti säästyt pahimmilta oireilta. Itse olen nyt viikolla 9+3 ja paha olo vaivaa lähes ympäri vuorokauden, mutta eiköhän se tästä pian helpota :)
 

Yhteistyössä