Oon vissiin ihan törkeen huono äiti.. :D

  • Viestiketjun aloittaja huono paha äiti
  • Ensimmäinen viesti
"hillla"
Alkuperäinen kirjoittaja huono paha äiti;29931739:
No mä ainakin kerroin, jos ei viitsi lukea koko ketjua ei varmaan kannata kommentoidakaan kun tulee sit väärinkäsityksiä.
Voi voi, pyydän syvimmästi nyt anteeksi.

Kirjoitin asiasta ihan yleisellä tasolla, en tarttunut kenenkään yksityisen kommentoijan tilanteisiin. Mutta juu, en mä siellä perähikiälläkään jättäisi lasta oman onnensa nojaan. Koska ei mun olis pakko.
 
"Jenis"
[QUOTE="hillla";29931757]

Lapsi on välillä jätettävä yksin nukkumaan sänkyynsä kotona tai isompana hänet on päästettävä kouluun. Mutta vieraille, yleisille paikoille mun ei tarvitse lastani jättää vahtimatta, autoon lukittuna.[/QUOTE]

Missä olosuhteissa lapsi on jätettävä yksin nukkumaan sänkyynsä?
 
mä fä hä
Autojahan syttyykin palamaan mennen tullen ja päivittäin. Isompi riski lienee jäädä auton alle tai kaatua kylppärissä.. Toki voi toinen auto kolaroida, mutta se voi tapahtua vaikka missä. Mitä vain voi tapahtua koska vain.

Mun tyttö on jäänyt pienestä pitäen pieniksi hetkiksi autoon. Ei ole ikinä itkenyt, mikäli on herännyt. Ei ole lähtenyt pois tai muutenkaan hätääntynyt. Joskus väsyneenä pyytää saada jäädä autoon odottamaan, kun käyn pikkukaupassa. Pyytää toki isommassakin kaupassa, mutta se ei sovi. ;)
 
"hillla"
[QUOTE="Jenis";29931766]Missä olosuhteissa lapsi on jätettävä yksin nukkumaan sänkyynsä?[/QUOTE]

No vaikka siinä tilanteessa kun on itse käytävä siellä vessassa. Ja ei, lasta ei kannata ottaa mukaan sinne vessaan, koska se olisi jo sitä haitallista ylivarjelua.
 
Jätän, jos menee vaan muutama minuutti ja juuri nukahtanut. Joskus kun mennyt yöunille niin kipasen lähikaupassa hakemassa maitopurkin, ja ei en ole jaksanut aikasempaan sitä varten 100 metrin takia pukea kumpaakin ja hakea vaunuja varastosta. Menee viis minsaa ja toi ei heräile kun nukahtanut ja jos sattuu heräämään yleensä siellä pälättelee yksinään ja jossain vaiheessa taas nukahtaa.
 
"Jenis"
[QUOTE="hillla";29931781]No vaikka siinä tilanteessa kun on itse käytävä siellä vessassa. Ja ei, lasta ei kannata ottaa mukaan sinne vessaan, koska se olisi jo sitä haitallista ylivarjelua.[/QUOTE]

Ja vessakäyntejä lukuunottamatta valvot siis lastasi 24/7, jos vessakäyntikin on "yksin jättämistä"? :D
 
vastaa aapee
Mä olen pari kertaa nähnyt(ollut lähistöllä kun auto syttyy tuleen. Toinen kerta oli kun oltiin kaupassa ja sieltä kuulutettiin, että auto savuaa pihalla. Mitäpä jos olisi ollut sinun autosi ja justiinsa silloin ne nukkuvat lapset olisivat olleet siellä autossa?
 
Me asutaan maalla ja kyllä olen omassa pihassa antanut jatkaa päiväunia autossa.
Olen myös poikennut kioskilla, kyläkaupalla ja automaatilla ja jättänyt lapset nukkumaan.
Koskaan ei ole heränneet tms. Ja oon pitänyt silmällä koko ajan autoa ja sitä näkyykö siellä liikettä.
Nyt kun lapset ovat jo isompia niin osaavat odottaa nätisti autossa, tietävät tasan tarkkaan ettei omilta paikoilta lähdetä ja kiltisti odottavat jos vaikka käyn maitopurkin hakemassa jne.
 
hilllla
Alkuperäinen kirjoittaja mä fä hä;29931770:
Autojahan syttyykin palamaan mennen tullen ja päivittäin. Isompi riski lienee jäädä auton alle tai kaatua kylppärissä.. Toki voi toinen auto kolaroida, mutta se voi tapahtua vaikka missä. Mitä vain voi tapahtua koska vain.
Kolari voi sattua minusta missä vain, oleellista onkin että en halua että lapseni on siinä tilanteessa yksin, ehdoin tahdoin. Jos tulee kolari ajossa, minulla on kuitenkin omasta kunnosta riippuen mahdollisuus heti rauhoitella lasta, antaa ensiapua, soittaa apua jne. Mutta jos mä olen siellä maitohyllyllä niin miten sitten... mitäs jos kukaan ei heti edes huomaa että siellä peltien välissä on mun rakkaimpani....

Mutta kyllä tää aikalailla kiteytyy taas siihen ihmisen omahyväisyyteen ja tyhmyyteen. Naureskellaan että sellaista nyt ei satu kuin harvoin ja läpä läpä lää, ei voida uskoa ennenkuin se osuu omalle kohdalle. Kun sä kerran näät ne minuutissa metreihin nousevat lieskat kun auto syttyy itsellään tuleen, ei sulle enää tule mieleen naureskelu asialla....

Aina pitää odottaa että jotain oikeasti sattuu, ennenkuin se järki menee sinne nuppiin perille, niinpä.
 
[QUOTE="Jenis";29931806]Viittasin pankkiautomaatilla käyntiin. Se sijaitsee lähikauppamme ulkoseinässä. Olen siis "häipynyt paikalta", kun olen kävellyt autolta automaatille sen metrin-kahden matkan :D[/QUOTE]

Jos sä niin ajattelit niin sitten se varmaan niin on.
 
"viola"
Eikös tästä samasta aiheesta ollut ihan vasta ihan samanlainen jankkauskeskustelu?
Taisin siellä tunnustaa, että jätin aikanaan (yli 10 vuotta sitten) 3 pientä lasta keskellä yötä autoon nukkumaan huoltiksen parkkipaikalle muutamaksi minuutiksi, kun kävin hakemassa kahvia ja vessassa...ja vielä useampaa kertaan.
 
hilllla
On aika turhauttavaa jos puhutaan eri asioista. Ajattelin että se olis kaikille selvää, että lapsen yksin valvomatta autoon jättäminen ei ole sitä, että ajat pankkiautomaatin eteen ja menet nostamaan siltä rahaa selkä autoonpäin...

Kun puhutaan lapsen yksin jättämisestä autoon, moni varmaan käsitti sillä että se auto jätetään sinne parkkipaikalle ja sit itse mennään esim kauppaan sisälle ostoksille tms, mistä ei ole minkäänlaista näköyhteyttä autolle. Jolloin siellä voi tapahtua mitä vain, mihin ei pysty reagoimaan kun on itse onnellisesti ostamassa appelsiineja tai yleisövessassa paskalla.
 
vantaalla
Alkuperäinen kirjoittaja huono paha äiti;29930947:
Minä tunnustan näin nimettömästi että kyllä mä olen jättänyt nukkuvat lapseni autoon ja käyny kaupassa. Olen jättänyt ne nukkumaan myös omalla pihalla autoon.
Selittäkää mulle mitä siinä niin pahaa on?
Vantaalla just tänään K-kaupan pihalla jotkut ulkomaalaiset kerjäläiset päivystivät uatojen välissä ja "hyökkäsivät" kerjäämään kun auto saapui/lähti. Ei todellakaan uskaltaisi jättää lapsia autoon.

Lisäksi ihan vaan esim jos sut pidätettäisiin vaikka väärinkäsityksen seurauksena myymälävarkaudesta (kyllä näinkin voi tapahtua!), niin jos olisi kesä, niin sun lapset varmaan kuolisivat sinne autoon.
 
huon
Vantaalla just tänään K-kaupan pihalla jotkut ulkomaalaiset kerjäläiset päivystivät uatojen välissä ja "hyökkäsivät" kerjäämään kun auto saapui/lähti. Ei todellakaan uskaltaisi jättää lapsia autoon.

Lisäksi ihan vaan esim jos sut pidätettäisiin vaikka väärinkäsityksen seurauksena myymälävarkaudesta (kyllä näinkin voi tapahtua!), niin jos olisi kesä, niin sun lapset varmaan kuolisivat sinne autoon.
Äh, enkö mä sais suuta auki että mun lapset on hei autossa vai viekö ne mut vankilaan suoraan antamatta suun vuoroa? :D
 
"Tiitu"
entäpä ap, jos satutkin yhtäkkiä saamaan äkillisen aivoverenkierto-häiriön tai sydänkohtauksen siellä kaupassa etkä voi sanoa, että "lapseni ovat autossa!" entä, jos joku varastaakin auton tajuamatta tai välittämättä, että takapenkillä nukkuu lapsia?

mieti, lastesi tähden..
 
3- ja 4-vuotiaasta alkaen olen jättänyt silloin tällöin autoon kauppareissun ajaksi. Nukkuvina tai hereillä. Tästä sain paljon paskaa niskaan, kun sanoin että talvella ja kesällä jätän auton käyntiin että pysyy lämpimänä/viileänä. Mut ne onkin ne pienen pitäjän hyvät puolet.. Kaikki tuntevat toisensa jne. Jätän myös pihaan nukkumaan autoon. Kun olivat pienempiä, niin avasin auton oven valmiiksi.
 
huono paha äiti
[QUOTE="Tiitu";29934215]entäpä ap, jos satutkin yhtäkkiä saamaan äkillisen aivoverenkierto-häiriön tai sydänkohtauksen siellä kaupassa etkä voi sanoa, että "lapseni ovat autossa!" entä, jos joku varastaakin auton tajuamatta tai välittämättä, että takapenkillä nukkuu lapsia?

mieti, lastesi tähden..[/QUOTE]

No niin, se ois valitettavaa mut kuten kerroin niin kaupassa melkein kaikki myyjät tuntevat asiakkaat ja varmasti joku tajuis tarkistaa lasten tilanteen.

Mutta entäs kun kotona saan sen kohtauksen? Vois mennä päiviä ennenkö kukaan sais tietää ja mitäs niille lapsille silloin kävis?
 

Yhteistyössä