oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Täällä on painittu viime viikosta asti flunssan kanssa. Tänään pääsin sitten vihdoin töihinkin ja vein auton samalla huoltoon. Töissä tuli tosi huono olo, heikotti, vatsa tuli kipeäksi ja loppujen lopuksi kävin oksentamassakin kaksi kertaa. :( Voimia ei ole yhtään, en jaksanut lähteä edes kävellen syömään (onni on ihana työkaveri, joka toi kaupasta eväitä). Kotiin olisin tietenkin lähtenyt muuten, mutta kun ei ole sitä autoa! Saan sen vasta noin tunnin päästä. Tulihan nyt tutustuttua työpaikan lepohuoneeseenkin. Onkohan tämä nyt joku vatsapöpö vai raskauteen tai flunssaan liittyvä juttu? Jo flunssankin aikana tuntui välillä ahdistavalta, kuin ei saisi happea kunnolla. Kai se mahakin alkaa jo tässä vaiheessa tekemään tukalaa oloa.

Mullahan loppuu työsuhde ensi viikon keskiviikkona, minkä jälkeen aloitan äitiysloman varhennettuna. Aika ihanaa, ei ole mitään motivaatiota työntekoon enää. Mutta toisaalta ei kehtaisi enää myöskään olla näitä viimeisiä päiviä sairaslomalla.

Äitiyspakkaus tuli eilen, siellähän oli vaikka mitä kivaa hypisteltävää! Kuinkahan kauan äitiysloma- ja vanhempainvapaapäätöksissä menee? Hakemukset olen laittanut sisään kuukausi takaperin, mutta mitään ei ole kuulunut.

Kiitos hyvistä hankintalistoista, niitä on otettu ylös! :wave:

Rv 29+0
 
Heippa kanssaodottajat :)

Ärsytystä on ilmassa täälläkin kun siitä joku mainitsi, hermo tuntuu menevän nopeasti ja usein varsinkin jos on yhtään nälkä tai yliväsynyt.. Noh, reilu kuukausi enää töitä niin saa nukkua ja syödä kun huvittaa :D Viimeisin ärsytyksen asia on se, että mun Kelan äitiysrahapäätös makaa edelleen Kelassa sen takia, että työnantajan ulkoistettu palkanlaskenta ei ole edelleenkään voinut (yli kuukauden ja kahden muistutuksen jälkeen) laittaa sitä työnantajan palkkapaperia eteenpäin. Ottaa niin aivoon jonottaa kerran viikossa Kelan puhelinpalveluun ja kuulla taas, että ei ole edelleenkään paperi saapunut.. varsinkin kun on itse ollut ajoissa liikkeellä. Huh.

Hankintalistasta kiitos myös täältä! Kaikkea pientä on tarttunut melkein joka kauppareisulla mukaan, viimeksi muutama korvikepurkki ja minipaketti vaippoja :) Matkarattaat tilattiin Hobby Hallista kun oli hyvänhintaset https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Baby-Welt-Kiss-rattaat-musta/256214?cm_vc=IOProduct ja näihin saa tuon meidän kaukalon adaptereilla kiinni. Käytettyjä tuntui olevan tosi huonosti myynnissä missään, vaikka niitä on katsellut jo pidemmän aikaa..

Maitoa huomasin tulevan ekan kerran viikonloppuna! Ja on kyllä hassua huomata, että oma kroppa oikeasti tuntuu tietävän missä mennään :D Liivinsuojia on ostettu, mutta jos nyt vielä ei tarvitse alkaa niitä käyttää!

Oletteko ahkeria ystävänpäiväkorttien lähettäjiä? Yleensä olen askarrellut itse ison pinon, mutta tänä vuonna tämä helmikuu tuli niin nopeasti eteen, että ehkä vaan ihan muutaman laitan postiin. Justiinhan sitä tehtiin joulukortteja, mihin se aika menee! :xmas:

Ja ainakin minulle yksi uusi raskausoire on nyt alkanut; jatkuva makeanhimo. Yleensä olen aina ollut suolaisen kannalla ja esim. suklaata on voinut syödä vain pari palaa maksimissaan ennen kuin on jo tullut makeanähky ja jano. Mutta nyt sitten pari viikkoa on jo ollut sellainen olo, että menisi ihan mikä vaan makea! Olen vienyt kaikki ylijääneet vierastarjottavatkin töihin kun ei itsehillintää ole ollenkaan..

Toivottavasti kaikkien supistelevien vauvat pysyvät sisätiloissa hetken :) Ja ainakin täällä etelässä on ihana aurinko, nautitaan kevättalvesta ja valosta!

Vappuvaavi ja tulokas 28+5
 
vappuvaavi: Kuullostaapa tutulta! Mä yleensä olen suolaisen ystävä ja tosiaan suklaata syön ehkä pari palaa kerralla. Mutta nyt voisin syödä kokonaisen suklaalevyn ja makeaa on saatava joka päivä! Ihmettelin tätä samaa ilmiötä just tossa viime viikolla :D Sipsejä ym. ei tee yhtään mieli, niitä yleensä napostelen ja namit jää miehelle. Hassua :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vappuvaavi
Heipä hei! 30 lähestyy,,tänään 29+2.
16.1 Käytiin neuvolassa ja lääkäri kirjoitti saikkua äitiyslomaan asti supisteluiden ja selän takia. Helpotti henkisesti paljon, kun ei tarvi enää miettiä et miten ja mille lääkärille milloinkin pääsee ja uskaltaa mennä. Vaikka on ihanaa olla kotona, kun ei tarvi tehdä juuri mitään niin tunnen itseni tyhmäksi, kun on välillä ikävä töihin, ja jotenkin lusmu ja epäonnistunut olo, vaikka töiden teko olisi täysin mahdotonta. Sekavaa:snotty:
16.01
Painoa oli tullut noin neljä kiloa alusta
rr 138/81 eli vähän koholla
B-Hb 135 laskee näköjään tasaisesti
kohdunpohjankorkeus 20 eli sama kuin 29.12, mutta eri mittaaja
syke +135
asentona raivotarjonta

Tuosta on siis nyt kolme viikkoa ja painoa on tullut tänä aikana lisää 1-2kg, jes =)

Minä olen kyllä kade, kun pääsette jo synnytysvalmennuksiin. Meillä alkaa vasta maaliskuun puolessa välissä..:eek: Saas nähdä ehitäänkö käydä niissä enää ollenkaan..

Mä olen nukkunut kaksi yötä tosi huonosti, kun on kylki/maha/selkä/lonkka niin kipeänä. Sitä on hirveän hankala paikallistaa, mutta tuntuu vain oikealla puolella suunnilleen navan ja lonkkaluun välissä. Vihlonta/pakotus, joka mielessä säteilee hieman jalkaankin. Selällään nukkuminen ja vas kyljellä nukkuminen sattuu ja oikealla kyljellä nukkuminen sattuu aina välillä, mut välillä ei. Nyt kun löhöän sohvalla puoli-istunnassa selällään jalat suorana, niin kipu rupee tuntuun, jos nostan oikean käden pään taakse. Kaippa siellä on joku syvä sisälihas revähtäny tai repeämässä. Vähän samanlainen kipu kuin juostessa tuntuu se mahapistos kyljessä. Ainut vain et tämä tuntuu paikallaan ja rentonakin.:headwall: Kyllähän tämä näin päivisin, mutta öisin meinaa mennä hermot. ;)

Vauvalla on ollut varmaan viikon ajan monta kertaa päivässä hikka. Ihanan tuntosta ja näköstä, kun tasatahtiin sievästi nytkähtelee maha jos kuin kauan aikaa. Oikealla aivan alhaalla tuntuu tuo nikottelu.

Muutama päivä sitten mies huomasi, että vauvan syke kuuluu jo selvästi mahan läpi. Sitä onkin sitten joka päivä seurailtu :heart:

Rapsuttaako teidän asukit taipeita. Täällä kaivetaan ja rapsutetaan ja napsutellaan äidin taipeita todella lujasti. Täytyy pitää omaa kättä tuolla taipeissa vastassa, niin sillon ei tunnu niin keljulta, mutta parhaiten auttaa kun mies pitää kättä vauvan ja taipeiden välissä, kun siitä ei tunnu pahalta tuo naksahtelu kättä vasten:LOL:

Mahanympärys oli nyt tuosta navan seudulta noin 91cm. Vähän hankala mitata, mutta noin suurin piirtein. Ennen raskautta noin 65cm.

Mä oon pessy nyt noin 10 koneellista vauvan vaatteita yms ja pakkasin ne pusseihin koon mukaan. Meille tulee omaan taloon muutto varmaan joko ennen synnytystä tai vähän syntymän jälkeen, joten jätin vauvan kaappiin irtaalleen vain 50 ja 56 vaatteet. 60-80 meni pusseihin odottaan muuttoa.

Kivuista ja tunteista ja peloista huolimatta päivääkään en vaihtaisi odotuksesta pois:heart::heart::heart: Jospa tämä aika tästä kuluisi. Talokauppojen ja vauvan odottaminen ja niihin valmistautuminen saa kyllä toivomaan et olisipa kevät nyt ja tässä, mutta häätyy yrittää välillä pysähtyä nauttimaan matkastakin:popcorn:
 
Tervehdys teille kaikille samassa jamassa olijoille! :wave:

Tuli tässä aika myöhäisessä vaiheessa löydettyä tänne foorumille (kolmas tulossa ja siinäkin viikkoja 29+1), mutta jotenkin on odotus ollut niin toisenlainen kuin edelliset, että aloin kaipaamaan vertaistukea. Ja sitähän täältä on löytynyt! :)

En tiedä pyyhkiikö muisti mukavasti kaiken ikävän pois vai onko tosiasia, että tämä odotus on tuntunut niiiin paljon hankalammalta kuin edelliset. Olo on tosiaankin raskas ja ei todellakaan tule mieleen, että voisin hehkuttaa mitään hehkeää oloa ja ihanaa odotusta, joista lukee joskus kuuluisuuksien hehkuttavan lehdessä tms. Ei sillä, että ikävää oloa ja kaiken maaliman kipuja muillekaan toivoisin!!, mutta kyllä se kummasti lohduttaa, että samassa jamassa on muitakin. Jaksamista vaan muillekin kolotusten kanssa: eiköhän ne tuossa parin kuukauden päästä pyöreesti ala hellittää. :cool:

Asiasta toiseen: joku ilmeisesti huoli noita kestovaippoja. Miulta voisi yksärillä kysellä noita muutamaa, mitä äippäpakkauksessa tuli. Meillä ei niille ole käyttöä vaan hyvä olisi, jos eivät tyhjän pantiksi jää.

Listoja aatellen: synnärinä on KOKS ja lupauksia ei ole annettu, mutta aika vahva poikaolo on (jalkapalloilijatähti tulossa :p).
 
mammal83: Jospa ei ole vatsatautia siellä.. Ja jos sulla on verkkopankkitunnukset, käy kelan sivulla kattoo näkyykö siellä päätökset jo äippälomasta ja rahasta.. Jos olet pakkauksen jo saanut, niin voi olla että päätökset näkyisi siellä sinun omilla sivuilla.. Aika kauan olet jo odottanut, minulla meni reilu viikko, että kaikki päätökset näkyi siellä kelansivulla..

Vappuvaavi: Kivan näköiset ja edulliset matkarattaat olet löytänyt :)

Eipä ole tullut ajatelleeksikaan joko syke kuuluisi vatsan läpi, pitääpä laittaa mies kokeilemaan huomenna :) On iltamyöhään töissä niin voi olla että nukun kun tulee..

Minulla liitoskivut EI ole helpottanut, tänään oli niin kipeät taas että panadolia oli pakko ottaa että pääsen kauppaan, ei se oikein auta sekään, nyt oli toinen kerta kun kipulääkkeeseen sorrun tuon vaivan takia, mut välillä vaan tuntuu, että PAKKO.. :( Paineen tunnetta myös alhaalla, inhottavaa..

Josefia rv 30+4
 
Hei!
Joku tuskaili noista Kelan päätöksistä. En mäkään ole vielä saanut muuta kuin äitiysavustuksen, mutta johtuu siitä että haen rahoja viimeisen 6kk palkkatulojen mukaan. Ja sehän tarkoittaa viimeiset 6kk ennen äitiysloman alkua, joten työnantajakin pystyy palkkatiedot antamaan vasta kun jään äitiyslomalle. Kelan laskurilla olen laskenut äitiysloman alun eli 03.03. ja työnantaja täyttää sitten paprut 6kk ennen 02.03.2012 ansaitut palkat.
Mulla setvimistä vielä lisää, että olen saanut ansiosidonnaista, joten laskevat sitten Kelassa, että kumman mukaan tulee suuremmat rahat ansiosidonnaisen vai palkan.

Nyt on pihalla mahtava auringonpaiste, ei viimaa ja vain -10, olis pakko saada itsensä ulos. Mä vaan oon ollu pari päivää tosi väsynyt ja voimaton.

Esikoinen lähti mummulaan yökylään, olo on ihan haikea, vaikka ei montaa päivää poissa olekkaan. Tää raskaus jotenkin on herkistänyt niin, että mun on tosi vaikeaa olla erossa pojasta.

Täältä pikkupitäjästä ei löydy mistään kylpylämpömittaria, siis ihan uskomatonta!!
 
Ihana päivä:)

Ulkona on kaunista, ihanan piristävä ilma. Olen viettänyt tänään lomapäivää (mies tuli siis viime yönä reissusta, jei). Kävin tilaamassa kylppäriin uuden leveen laatikoston (keittiötasokorkeus) ja siitä tulee meidän hoitopöytä. Päädyin tähän koska varsinaisen hoitopöydän käyttö meillä vähäistä, nyt ajaa muutakin virkaa. Ennen ollut sellainen matala laatikosto penkkinä, nyt siis vaihdan tähän. Sit poikkesin ikeassa hakemassa ammeen ja tarttuhan sieltä muutakin, kuin myös kodin 1 sest. Mäkissä välillä syömässä ja kun tulin kotiin, niin koti kiilsi ja tuoksui puhtauttaan, kun rakas siskoni oli sen sillä välin siivonnut perusteellisesti. Illalla tiedossa pötköttelyä, samalla kun seuraa kuinka onnessaan pojat on kun isi on kotona. Perjantaina saan mennä katsoon tayssiin kaksostenrattaita ja sit alkaakin oleen kaikki hankinnat tehty. Paitsi kanssa se vesilämpömittari ja vauvalle omat kynsisakset, oliko muuten jo listalla? (olihan ne, hyviä saa muuten ainakin apteekista). Niin ja se vauvakirja.

Nyt lepäileen.

Iloinen Pomppuli ja muru 30+5
 
Viimeksi muokattu:
do diin :) nyt on viimenen pullapelti uunissa ja jauhelihapasteijat ja juustotaskut tehtynä...

Masukuski taidetaan olla samassa veneessä, mulla on kans toi huono omatunto ja lusmu olo kun oon saikulla... en oo tottunu oleen, mutta oon ajatellu niin että nyt pitää ajatella vauvaa eikä itseä niin on parempi mieli =) kyllä me selvtään tästäki:hug:

mut hei, kävin neuvolalääkärillä tänään niiden supistusten takia, kirjotti äippäloman alkuun asti saikkua ja tarkisti alakerran jossa kaikki oli kovista supistuksista huolimatta kiinni ja hyvin, no panic :) herkästi pitää kuitenki ottaa neuvolaan yhteyttä jos supistelee kovasti, lenkkejä ja liikkumista pitää rajottaa heti kun alkaa supisteleen...

muutenkin kaikki oli hyvin vaikka ajattelin et ainaki hb olis laskenu ku en syöny kauheest viime viikolla sen ripulin takia...

paino +233/vko viikon vatsataudilla oli varmasti osansa tässä onnekkaassa painon seisahduksessa :kieh: (kokonaisuudessaan 14kg)
hb 127
virtsa puhdas
rr 114/62
sf 28
liikkeet ++
vauvan syke 150
ja hei, raivotarjonnassa oli jo viime kerralla mut en vaan ollu tajunnu lukea sitä neuvolakortista ku ei kukaan mtään puhunu :ashamed: ei kaikkee voi ekakertalainen hoksata... mut toivottavasti pysyy eikä ala kääntyileen enää...

viikkoja on siis 30+1

nyt tää menee syömään ja haukkaan ihan vähä happee ennen ku alkaa emännöimäään kynttiläkutsuja
 
huh, ihan koko päivän oon menny ja touhunnu ja leiponu ja kaikkee... on jalat niin kipeet että mitähän ens yöstä tulee... tänne valitan siks koska jos mies kuulee et oon rouhunnu koko päivän niin se sitoo mut johonki kiinni niin etten pääse enää touhuaan... taitaa olla viimesest kutsut mitkä emännöin enää tänä vuonna...
 
HUH HUH. Tulipa käytyä ambulanssilla mutka keskussairaalassa. Aamupäivällä tuli yhtäkkiä julmettu jalat alta vievä kipu oikealle alavatsaan. ->umpisuoliepäilys. Kipu ei menny puolen tunnin makoilulla ohi, joten lanssi tilattiin. Onneksi selvisin säikähdyksellä, mutta päivä meni käyrillä maatessa, kun lääkäri ja kätilö olivat kovin huolissaan käyrille säännöllisesti piirtyvistä supistuksista. Nyt pääsin kuitenkin kotiin. -> sohvalle maate.
 
Kultakurkku: Onpa sulla ollut päivä. Osasivatko yhtään sanoa mistä johtu? Toivottavasti supparit rauhoittuu! Nyt meidän kaikkien pitää pitää nää vaavit masussa maaliskuulle asti!!!!!!!!

Suska ja masukuski mulla jo niin huono omatunto saikusta, että meinaan palata töihin vielä pariksi viikoksi jos lääkäri suinkin sallii. Ehdottomasti kirjoittaisi saikkua, ois jo monta kertaa kirjoittanut loppuun asti, mutta oon aina hangannut vastaan, että ehkä vielä pääsisin töihin. Nyt luulen, että kun 32 vko tulee täyteen ja jos tilanne edelleen sama, niin ei nää supparit sit synnytystä käynnistä, olin kotona tai töissä. Ainut ongelma on väsymys, kun en saa suppareilta nukuttua, mutta niin kova ahistus mull aon tästä pitkästä saikusta, että ei sekään oo hyvä:ashamed:
 
Huonoa omaatuntoa täälläkin välillä :wave: Esim. lasten isä yleensä ottaa lapset hiihtolomalla koko viikoksi nyt pyysin jos saisin pitää murut keskiviikkoon kotona, että saan vähän tuon koululaisenkn kanssa lomailla ja sit ne viikonloput kun käyvät isällään, niin on välillä rankkaa sinne laittaa, mut tiedän että lapsille se ontärkeää että pääsevät isänsä kanssa olemaan, niin märehdin sitten hetken itsekseni sitä ja nautin kuitenkin kun saan nukkua :) Siivoamisesta myös tulee välillä huono fiilis, tai siis järjestystä ei jaksa enää samanlailla pitää yllä kun aiemmin niin sit tuntuu, et on ihan laiska p*ska kun ei mitään jaksaisi tehdä..

Kävin tänään ostaa KappAhlin alesta 9,95€ imetysliivit :) Kai ne asiansa ajaa.. Kahdet mulla nyt on..

Kultakurkku: Hui, varmaan pelottavaa ollut : / Hyvä että kaikki kunnossa..
 
Viimeksi muokattu:
Huh Kultakurkku mikä päivä sulla ollut :O

Mulle määrättiin nyt saikkua äippäloman alkuun ja siihen asti esikoinen on hoidossa vielä, sitten lopettaa ja saa jäädä mun ja vauvan kanssa kotiin :heart: Nyt on kyllä yskinyt taas rajusti viime yön ja lääkärissä todettiin että molemmissa korvissa tulehdus :( Huomenna saa vielä toipua äidin kanssa kotona. Mulla alkaa olla aikamoiset kivut ja tänäänkin oli pakko käydä pihalla ettei toinen mene pitkin seiniä. Siellä toivoi että äiti ois vetäny pulkassa vaikka miten kaun, mut äiti ei valitettavasti kykene. Tulee jotenkin paha mieli pienen puolesta kun äiti ei enää oikein pysty kaikkeen. Katsottiin aamulla yhdessä sitä synnytysohjelmaa ja se oli tytön mielestä tosi jännä kun tuli vauvoja (tyttö itse 2 v). Puhuttiin samalla että äitikin menee sitten sairaalaan kun on vauvan aika syntyä jne. Tyttö makasi vieressä pää mun masulla ja sai pikkuveljeltä potkuja ja se oli sitten jännää. Illalla tyttö sanoi isälle että äidin masussa on vauva :D Täytyy sitten äippälomalla käydä kirjastossa lainaamassa jotain kirjoja aiheeseen liittyen. Lapsille tarkoitettuja siis.

Kelan päätöstä ei ole mullekaan vielä tullut ja ihmettelen missä viipyy! En oo näköjään ainut.

Joku kyseli Aventin tuteista: Meillä oli esikoisella käytössä niitä ja MAMin tutteja, ovat aika saman mallisia ja itse ainakin koin ne hyvinä just niitten suojuksien takia. Meni näppärästi taskuun jne. Ja oli nättejäkin! Meillä Philips Aventin tuttilämpömittarikin ja vaikka se ei ole yhtä luotettava/tarkka kuin peppumittari niin kyllä se hyvää osviittaa antaa.

Adelei: Täällä kans edelleen hirvittävä vauvakuume ja kova tarve oma nyytti pian syliin :heart:

Tilaamani kapalot muuten tuli ja ne oli aivan IHANIA :heart: Kuvittelen jo sen pienen käärön sinne sisälle!!

-Linn ja Salamatkustaja 32+3
 
Täällä kans huono omatunto saikusta, on ollu alusta asti. Mutta mä tiedän, etten pystyis mitenkään tekemään töitäni ja tää on todellakin mulle ja mukelolle parasta...

Lonkka-, alaselkä-, nivuskipua myös mulla öisin. Paras asento nukkua on oik. kyljellä niin, että selän takana on tyyny, polvien välissä tyyny tai peittoa ja ehdottomasti mahan alla peittoa, ettei se roiku ilmassa:) Panadolia oon joutunut monesti jo ottamaan yöksi, muuten ei tuu asennon vaihdosta tai vessareissuista mitään.

Minkäs kokoset ne imetysrintsikat pitäis olla? Käväsin kans tänään KappAhlissa, siel kun oli hyvä tarjous:) Mut enhän mä tiennyt yhtään minkä kokoset tarviin! Tyyliin 1koko isompi kuin normaalista tms? Onko jollakulla tietoa? :)
 
Huomenia!

Kultakurkku: Onneks kaikki oli kumminkin hyvin :) Toivotavasti pieni pysyy kyydissä vielä muutaman viikon!

Champion muistaakseni sanoi et liitoskivut on ottanu ja lähteny; elättelen toiveita moisesta itekin, mutta toistaiseksi huonolta näyttää.. Näihin mun kipuihin ei enää panadol auta ja levätä saa monta tuntia ennenkuin menee ohi :( Tänään taas lääkäri ja mua niin v....tuttaa taas sanoa samasta asiasta ja enemmän alkaa kyrpiin jos se ämmä ei suostu kirjottaan ä.lomaan asti sitä saikkua!! Koska sit taas meen kahen viikon päästä luultavasti samalla asialla sinne ja huoh!

Olenkin jo aiemmin sanonu kuin Luuseri olo itellä välillä on saikun ja kipujen takia.. Onneksi mies on tosi ymmärtäväinen ja työkaverit (ainaki osa) myös.. :) mut silti välillä tuntuu et pitäskö koittaa, vaikka hyvin tiedän etten enää pysty fyysisesti raskasta työtä tekemään kun pelkkä kävelykin saa aikaan semmoiset kivut että..

Yöllä alkanut esiintyä lonkkakipua jos liian kauan makaa kyljellään.. ja kun kääntyy selälleen ja huomaamatta suoristaa jalat niin tuntuu kuin joku repis ne irti tosta alamahalta.. Viime yönä heräsin vaan kerran ja juurikin tähän jalkojen repimis kipuun, muuten oon nukkunu ku tukki! Pitkästä aikaa:)

Hitto mua alko ärsyttää eilen kun isäni kanssa puhuin ja mainitsin kun liitoskipuihin ei enää särkylääke auta niin kehtas sanoa, että 'jos niitä usein syö niin eihän ne enää samalla tavalla vaikuta'. Argh!!! Kyllä sai yrittää hillitä itteensä! En edes jaksanu alkaa selittää mitään kun niin sapetti.. Ihan hel.....tin sama, itepä tiiän miten asiat on ja omat kipuni. Sekä myös sen et mun särkylääkkeen syönnillä ei päästä siihen lopputulokseen et siitä ei saa enää vastetta. Todella harvoin parasetamolia otan koska en ole ennen raskauttakaan huomannu siinä mitään tehoa (oon buranaa syöny ennen) mut nyt POREtabletti ainoa missä muodos panadol kipuihin auttanu, tablettina jos ottaa niin ei tehoa..

No joo, tulipa taas tarinaa :/

Uudelle tulokkaalle tervetuloa! Nikkiä en nyt muista, j:llä tais alkaa ;) :)

L&Nti S 30+4
 
Löllöttelijän kanssa sama liitoskipujen vaiva, johon ei siis paljon panadolit auta, vaikka minkään en niitä todellakaan nälkääni syö |O Näistä vaivoista kun ei varmasti kukaan voi mitään sanoa jos ei itse ole kokenut.. Mulla ei edellisissä raskauksissa ole ollut lähes mitään oiretta, lukuunottamatta närästystä ja KIVUTTOMIA supistuksia, niin uutta tämä on itselleenkin miten vaivaiseksi ne voi odottajan tehdä :( Ja luonto ei anna periksi valittaa ja uikuttaa ennen kuin on pakko..

Viime yönä minäkin heräsin n. klo.5, asentoa vissiin yritin vaihtaa, mutta eipä se käynytkään niin kuin strömsössä, eli heräsin kauheeseen kipuun lonkan/vasemman puolen kohdunkipuun, aikani ähisin ja puhisin, mieskin heräs, sit istualleen könysin ja vessaan ja taas unta palloon, hyvin meni sit tuo pari tuntia minkä vielä sain nukkua..

Josefia ja poika rv 30+5 (sieltä se uusi viikko taas tulee :) )
 
kultakurkulle tsemppiä ja jaksamista, toivotaan et pysyt yhtenä kappaleena vielä tovin.

itsellä kostautui tuo eilinen kutsujen emännöinti yöllä, seisoin ja leivoin koko päivän ja yöllä särki jalkoja ja selkää niin vimmatusti et kun vessaanki lähdin niin melkeen itkua piti vääntää et pääsi sängystä ylös... mut olipahan kuitenki kiva ilta ja saipahan leipoo pitkästä aikaa. eli ei mitään huonoa jollei jotain hyvääki :D

mut aamulla heräsin siihen et teki ihan hirveesti mieli lusikkaleipiä... muistaako kukaan miten ärsyttävä niitä on tehdä ku ne ei pysy kasassa millään , silti mun on nyt alettava niitä vääntään :LOL: niin paljo tekee niitä mieli:p mut niitähän voi tehdä tosi rennolla fiiliksellä ettei tarvi rasittaa selkää ja jalkoja :whistle: ja saa samalla pakkaseenki laitettua, on muutenki tarkotus leipoo kaikenlaista pakkaseen niin saa sit vaan vauvan syntymän jälkeen ottaa sulaan juttuja sitä mukaan ku porukka ilmottaa tulevansa kylään...

täällä kaunis kirpsakka -23 ilma, hyvää talvipäivää kaikille meille mammoille=)
 
Voi kumpa minullakin iskisi leipomisvimma :) Mut ei, mä ostan "vauvavieraille" varmaan pakastepullia/ viinereitä ja tarjoan niitä :) Tein mä toissapäivänä kääretortun :p Mun leipomiset jää lähinnä kääretorttuun ja pannariin :D Sämpylöitä ja sarvia haluaisin pakkaseen tehdä, mutta eipä ole tullut inspistä.. Ens kuun lopussa pidetään tyttöjen synttärit, jos sinne sit kakkua ja mokkapaloja edes sais väännettyä :)

Me lähdetään kylään..
 
Klo 6:20 heräsin vuotoon. Luulin et pissaan housuihin. Nousin vessaan ja tuli verta, oikein hyytymiä kans. Soitin synnärille. Mentiin ambulanssilla sairaalaan. Pelkäsin ensin et vauva kuolee, si aloin pelkäämään et entä jos mäkin kuolen, kun vuodan kohtuun. Sairaalassa ultrattiin ja vauva oli elossa. Selvis, että suurin osa vuotoa on lapsivettä, mutta istukka myös vuotaa.

Vauva syntyy 24h sisällä. Sain suppareiden estolääkettä ja vauva kortisoonia keuhkoja kypsyttään. Paniikki alkaa laueta ja tuntuu, että tästä voidaan selvitä. Lapsen menettämisen pelko ja oma kuoleman pelko olivat kyllä kovat! Nyt synnytyssalissa ja odotellaan, koska vauva syntyy (sektiolla kylläkin).

Eilen todettiin painoarviossa (radin takia) etinen istukka, joka on siis 3cm kohdunsuun päällä. Siksi sektioon.
Vauvan painoarvio oli eilen 2040g.
 
Täällä kans on omantunnon tuskia sairasloman takia. Jäin tosiaan viime viikon keskiviikkona saikelle loppuviikoksi (tk-lääkäri kun oli sitä mieltä että muutaman päivän lepo ja jumppa auttaa kipeeseen selkään.). No maanantaina menin työterveyslääkäriin ja siellä olivat sitä mieltä että loppuun asti oon saikella, että ei tule työnteosta mitään. Mutta kirjotettiin kuitenkin alkuun 3vko saikkea, jonka jälkeen haen sitten loppuajan. Tämä siksi ettei tule kelalta tai työnantajalta mitään ihmettelyjä... Mutta lääkärin kanssa oltiin yhtämieltä asiasta ettei tää tilanne tästä enää varmaankaan parane, kokoajanhan tuo pikkuinen kasvaa ja alkaa muutkin vaivat tulemaan..
Omantunnon-tuskia on siksikin että olin juuri viimevuonna 5kk saikella, kun multa leikattiin ranne uudelleen. Sitä ennen olin v. 2008 8,5kk saikella kun loukkasin töissä tuon ranteen ja sitä leikattiin jo silloinkin. Plus sitten päälle ne saiket jos on ollut jotain flunssaa yms... Ni tuntuu että oon ollut tavallaan jatkuvasti saikella tässä vuosien aikana... :mad:

Mutta sitten eilisen neuvolan uutisiin. Oli siis oikein lääkärineuvola ja muuten kaikki ok, mutta: paino oli noussut vajaassa neljässä viikossa n. 3kg! Ja verenpaineen yläpaine oli kohonnut selkeästi ja virtsasta löytyi proteiiniä (valkuaista). Nyt joudun siis tarkkailuun mahdollisen raskausmyrkytyksen vuoksi. :'( Vielä ei kuulemma saa huolestua liikaa, vaan katsotaan 1,5vko päästä uudelleen. Mutta piruvie, kyllä vaan olen huolestunut. Vaikka kuinka elättelee toiveita että se verenpaineen kohouma johtui varmaan huonosti nukutusta yöstä tai jostain jännityksestä kun on oikein lääkärin tutkimukset jne. Painonnousu vain herkutteluista ja valkuaiset mistä lie, niin silti pelottaa. Ei itseni vaan vauvan puolesta. :'(
Onko täällä muita jolla on kokemuksia vastaavasta?

:heart:29+1:heart:
 
Oon siis täällä synnytyssalissa, mutta aamulle odotellaan jos kaikki menee hyvin. Lääkäri sanoi, että aamusta leikataan, ellei nyt ala vuotamaan (vuoto rauhoittunut), supistelemaan enemmän (hissukseen rauhallisia suppareita tulee) tai vauvan vointi huononee jostain syystä.

Mulla on kestokatetri, antibioottitippa, nesteytys, supistusten estopiikkiä oon saanu ja vauvalle kortisoniannos (mun kankkuun).

Passitin miehen kotiin, kun jos tässä jotain tapahtuu niin mennään hätäsektioon ja se ei saa sinne kuitenkaan tulla mukaan. Ihan turha sen on tässä istua, tulee sitten jos on tarve ja viimeistään aamulla.

Sydänkäyrää on otettu 3 kertaa ja vauva on vilkas masussa. Mä niin säikähdin ja sanoin jo lanssissa hoitajalle, että meidän pienestä taitaa tulla nyt enkeli. En ite tajunnut, että vuodon joukossa on lapsivettä, kun tuli niitä kunnon hyytymiäkin pyttyyn. Sit mä vain makasin lattialla kylkiasennossa ja odotin lanssia. Ei tullu mieleenkään liikkua tai kattoa vuotoa. Äiti oli siellä poikien kanssa ja miea tuli omalla autolla perässä. Äiti sit äsken vain sanoi, että se oli ihmetellyt kun oli siivonnut vessaa mun jäljiltä, että vuoto oli ollut haalean veristä.. Mä en siinä hädäs kattonutkaan kunnollla ja oli muu talokin pimeänä.. No joo, toistaiseksi kaikki siis ol, pieni sieltä on syntymässä ja juniorin + uuden juniorin välille tulee vajaa 11 kk ikää.
 

Yhteistyössä