****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Te olette kirjoitelleet ahkerasti :)

Lentämisestä: esim. Finnairin sivulla löytyy tietoa siihen, mille viikolle voi lentoyhtiön puolesta lentää. Millä viikolla tarvitaan jotain todistuksia ym.

Synnytys: Mun oma synnytys oli ihana! Jäi siis tosi hyvä fiilis siitä, upea kokemus ja odotan innolla jo tätä seuraavaa synnytystä :) Ja alateitse siis synnytin viikolla 41+0.

Sokerirasitus: Olin viimeksi ja nytkin menossa. Viimeksi oli sitä sokerilientä ilman mitään makuja ja oli kyllä melkoisen pahaa, hyh! Nyt on asuinkaupunki vaihtunut, että saa nähdä onko sama menu ;)

Missäs muuten on Nellikaramelli?

Ceali&Lilleri 8+5
 
Mä itekki avauduin melkein luomuna, ku en muka millää halunnu epiduraalia, sanoin vaan että kyl mä viel jaksan..ilokaasu voimin menin eteenpäin...ja sitten kun vihdoin sanoin, että voisin ottaa sen epiduraalin nii kätilö sanoki, et vaihdetaa spinaaliin ku olin jo 7cm-8cm auki, ja melkeen heti olin sit 10cm, mutta sit vauvalla alko sydänäänet heikkeneen aina supistuksilla nii kärräsivät mut sit leikkuu pöydälle. Napanuora oli tiellä, ja puristu aina ku tuli supparit.
Oltiin sinä iltana OYS:in porteilla klo 22.30 ja vauva synty 3.27.

Mulla ei oo kummatkaa vauvat laskeutunu vastaku synnytyksessä...helpottas varmaan jos ne laskeutus ennen tosi toimia: /

rv 8+3
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
rv 4+6 ja digiin raskaana 3+.. Tuli sellanen ensi reaktio, että huihui.. viikko sitten mentiin vielä 2-3.

kp ois 34/27 ja dpo20 (jostain syystä lasken vielä nuokin)

Lähdössä muutaman tunnin päästä tuonne me&i vaatekutsuille ja miten ihmeessä sitä osaa olla jo osatamatta niitä kaikkia ihanuuksia!!

Tuosta itkuherkkyydestä muuten, toki olen aina ollut aika herkkä ja elokuvissakin kyynel virtaa herkästi. Mutta pohjat tuli eilen, kun oltiin kattomassa horse showta ja siinä oli vikellysryhmässä sellanen ihana pieni 5v tyttö.. jouduinpa nielemään aika paljon, ettei äiti olisi alkanut ihmettelee miks vollotan :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
sm
Kiitos sale linkistä. Ehkä tuota ranneketta voisi kokeilla. Töissä vain sen pito on mahdotonta, koska käsissä ei voi olla mitään...

Nyt oon ollut viikon lomalla ja toinen edessä. Asteen olo parempi, kun ei päivän aikana tee mitään. Mittailin verenpainettani tuossa yks päivä.. yläpaine 89 että ei ihme kun taju lähtee. Toivottavasti pian olo helpottais edes sen verran että pääsis töihin.

Äitiysvaatteista täällä oli keskustelua.. itse en oo vielä malttanut niitä edes katsella. Odotan rv 15 asti ja sitten rentoudun... edelliset kkm:n olleet 14 vkolla. Aika hyvin oon kyllä saanut ajatukset pidettyä kasassa ja pelot kurissa nyt taas..

Np ultraan sain jo postissa ajan ja neuvolaankaan ei ole enää ku reilu viikko :) Meillä ultrataan neuvolassa aina. Eka kerran kävin jo keskussairaalassa ultrassa 6+ viikoilla ja kaikki hyvin.

rv 7+4
 
Ihana Ceali :) Täällä mä oon, käyn joka päivä lukemassa teidän kuulumiset mutten itse oikein osaa enää kirjottaa kun on vaan huonoa sanottavaa :( oon niin masentunut tästä mun elämästä kun tuntuu ettei tää ole edes totta että näin kävi:( parin viikon päästä pääsen muuttamaan omaan kotiin niin josko se sitten siitä alkaisi sujumaan. Pelottaa miten mun mieliala vaikuttaa vauvaankin. Ja keskenmenon pelko vielä tähän päälle nin ei kivalta tunnu. Mies ei välitä enää ollenkaan ja oikeestaan en häntä edes ole nyt nähnytkään. Tuntuu pahalta että toinen on valmis luopumaan vapaaehtoisesti kaikesta mitä ollaan yhdessä suunniteltu ja vielä lapsesta. Ei voi ymmärtää :'( Ja sitten on tullut pelko että miten ihan oikeesti selviän omakotitalossa yksin koiran ja vauvan kanssa..Olen aina asunut kerrostalossa ja on siinä talossa vähän enemmän hommaa kuitenkin. Ja kaikki on uutta. Kai se elämä opettaa.
No on jotain hyvääkin :) sain palkattua ihanat remppamiehet tulevaan kotiini kun mies lopetti myös remontin kesken ja jätti mut selviytymään siis siitäkin yksin.. ja sitten eilen oli niin pelokas olo vauvan suhteen että menin ultraan,joo TAAS :D voi vitsi mua. Nyt en enää mene omalla kustannuksella koska lääkäri sanoi kaiken olevan hyvin ja että näyttää siltä että olisi erittäin epätodennäköistä että tapahtuisi mitään ikävää :heart: vauva on kehittynyt niin kuin pitääkin ja sydän sykkii hyvin :)
Te mietitte jo synnytystä. Mitenköhän se mulla menee? Kai menen yksin vaikka tottakai äiti tai ystävä tulisi mukaan mutta miksei siitä selviäisi yksinkin? No sitten sen näkee :)
Mä joudun myös tohon sokerirasitukseen. Neuvolatäti ei kyllä pitäny mun ikää syynä vaan halusi siksi että mun isällä on ollu diabetes. Sehän on sitten sen "ekan" ultran jälkeen.
Olin torstaina siis neuvolassa. Taas tuli uusi laskettuaika mutta katotaan nyt mikä se on sitten 12 viikon ultrassa, eikö se siinä ole varmin?
ihanaa päivää kaikille. Lähden veljen kanssa laittamaan talolle paikkoja kuntoon remppamiehille kun ne tulee huomenna :)
 
mymosa
Nellille iso :hug: Aivan varmasti tulet pärjäämään talonkin kanssa :)

Mä olen myös yh (no toki nyt on mies kuvioissa ollut) siitä lähtien, kun aloin odottamaan kuopusta. Mies vaan ilmoitti, että lähtee eikä takas tuu.. jäin sitten yksin 2v, koiran ja mahani kanssa.

Joten jos haluat purkaa oloasi, niin yksityisviestiäkin voi laittaa.
 
Avokado mulle ei käy legginsit, koska niissä on ainakin kaikissa mitä oon löytäny niin se kumppari tai kiristys siellä ylhäällä..ne kiristää(tai ei oikeesti kiristä mutta pienikin paine saa kovan paineentunteen), siis ei mee sukkikset ym..:/

mammavaatteista jos on vinkkejä vielä mistä löytyy resorittomia housuja ym niin kertokaa ihmeeessä kun talvi vastassa niiin tuleee kylymä :D
 
NelliKaramelli se on rankkaa olla yksin..:/ siis mulle esikoisen kanssa yksin oleminen ihan uudet asiat ym oli niin kuluttavaa etten lopulta tiennyt oliko yö tai päivä..:) mä en osaa edes kuvitella miten yksin pärjäisi monen lapsen kanssa :) hatunnosto niille :D Mutta synnytykseen yksin menemisestä......Mä suosittelen ottamaan jonkun mukaan <3 en tiedä se tuki ja turva ettet oo salissa yksin on tärkeetä ! mulle ainakin oli. onneks ukko ehtis armeijasta mukaan synnytykseen
 
mymosa
Vaatteista, olen jo pikkasen vaan ;) käyny jo kattelee lähinnä h&m:n ja elloksen tarjontaa.. Vaatehuoneessa odottaakin vanhat toppahousut, jotka äiti leventi ja muokkaili, kun odotin esikoista. Saavat luvan palvella vielä ens talvenakin.
 
mymosa
mulla oli äiti mukana molemmissa sektioissa, toisessa alusta asti ja voin sanoa, että paras tukija mitä on ollut. En olisi edes parasta ystävääni huolinut siihen tilalle.. Rauhoitti itseäänkin, kun tiesi, että mukana on tuki ja turva :)
 
Sokerirasitus Mulle ei tehty sitä viime raskaudessa ollenkaan, vaikka olinkin jo 28-vuotias. Kysyin sitä terkkarilta, ja hän totesi ettei sitä mun kohdalla tarvita. En oikein ymmärrä vieläkään, mutta ei kai mulla mitään sokeriongelmia ollutkaan :)

Synnytys Oli omasta puolestani oikein helppo alateitse, ja nopea (n.4h) :)
Ilman kivunlievityksiä menin viimeeksi, ja meinaan mennä tämänkin.
Synnytyssairaalan vaihdoin, kun kätilö(i)ssä oli hieman parantamisen varaa.

Maha on alkanut kasvamaan jo nyt :confused:
Esikoisen olisin pystynyt ihan kevyesti salaamaan puoliväliin raskautta, kun mahaa ei ollut laisinkaan. Nyt tämä kakkonen on alkanut jo näkymään, mieskin huomasi asian tänä aamuna, ja uskon että kohta huomaa kaikki muutkin.

rv 6+0
 
NelliKaramelli Voimia sinulle raskaaseen tilanteeseen.:hug: Ja kun tämä alkuraskaus ja oikeestaan koko raskaus ja synnytys ja vauvan tulo ja imetys ja kaikki on yhtä hormonimyllerrystä, niin se tekee varmasti asioista vieläkin stressaavampia. Mutta olen ihan varma, että tulet pärjäämään loistavasti sekä koiran, että vauvan kanssa ja sen kämpänkin kanssa! Toivottavasti sinulla on tukiverkkoa, jotta saat myös hieman omaa aikaa vauvan synnyttyä...se on todellä tärkeää. Tai sitten pyydät neuvolasta apua! Voit varmasti nyt jo pyytää jutteluapua tms. tiedä vaikka olis sellainen vertaistukiryhmäkin juuri yksin odottaville,joilla parisuhde on päättynyt! Minulla on ystväissäni eräs, jolla kävi juuri kuten sinulla...tosin ilman koiraa tai kämppäongelmaa. Ja rankkaa on hänellä ollut, mutta hienosti selvinnyt kuitenkin!!! Ja juuri hän kertoo aina miten tärkeää se oma aikakin on. Hänelle tärkeä apu on myös mm. perhekahviloista jne. Ja sitten eräs tuttavani puolestaan elää huonossa parisuhteessa vauvan kanssa ja kyllä minä noista kahdesta valitsisin sen yksin jäämisen kuin huonon suhteen. SItten kun vauva syntyy niin tulet huomaamaan, että millään muulla ei ole oikeasti väliä! Tulet rakastamaan sitä NIIN paljon ja se rakastaa sua ja sä olet sille kaikki ja yhdessä te muodostatte ihanan oman perheen!:heart: Tule ihmeessä kertomaan kuulumisia, ei meitä haittaa vaikka sulla oliskin vaan huolia!

Mammavaatteista Siis mun vatsan turvotus on ihan jotain JÄRKKYÄ näin iltaa kohden. Morjens! Aamulla masu on lituska, mut illalla näytän siltä, kun olisin tyyliin 6kk raskaana! Todellakin haluisin jotku ihanat mammaleggginsit tms. jo, mutta aion sinnitellä sinne vk12 ultraan, ennenkuin osta yhtään mitään... jotenkin haluan aina ottaa varman päälle ja pelkään, että tuottaa "huonoa onnea" ostella etukäteen! Palaisin kyllä halusta jo tilata yhden ihanan toppiksen ja Baby Jogger City Select sisarusrattaat!!!!!!!:heart:

Vaunuista puheenollen.. mulla on nyt esikoisella valkoiset Emmaljungan Duo Edge -vaunut sporttirungolla ja kuosi on siis valkoinen nahka ja sit sellasta satiinia kans...on siis vuoden 2010 Celebrity juhlamallistosta... ja ne olis nyt sitten kaupan tuolta np-ultran jälkeen jos kaikki menee hyvin!:) Eli jos joku täälä olis kiinnostunut??? On kuin uudet! Mutta mä siis tarvitsen itselle ne sisarusrattaat....

Chamon ja Nasu 5+0
 
mymosa
No mutta miksi kukaan ei ollut estämässä mua??? häh?? :D

Menin sitten jo tilaamaan..
tuollaset.. Housut..
ja tällasen.. Myssy

:whistle:

Miehellekin jo laitoin viestiä, että sama tuleeko nyt vai millon, mutta oli pakko tilata.. Tilasin itelleni todella mukavan näköset yogapantsit ja sitten lapsille hatut :)
 
vaunuista miekin varmaan joudun vaihtamaan vaunu jossain vaiheessa ...tai sitten ostan vaan kylmästi toiset kun oon noihin niin ihastunut :D mulla on noi emmaljungan citycrossit, valkonahkasel citykopalla ja ratasosa sillä hopee harmaa yhdistelmällä..en muista kuosin nimeä..et jos jollain olis tuplia tiedossa niin noi kanssa vois mennä myyntiin :)

mulla ei taaskaan viel näy mitään mahoja..tosin viime raskaudestakin alko massu näkyä vasta viikoilla 26-28 ja 30 se oikeen räjähti :D
 
mymosa
Vaunuista, meillä saa luvan mennä ihan noi samat vaunut jotka on olleet esikoisellakin. En todellakaan enää yhden lapsen takia ala ostamaan uusia :) Ainoat mitä pitäis saada on häkkisänky, sitteri, turvakaukalo ja isompi auto :LOL: Haaveilen sellasesta tilaihmeestä johon sais kunnolla lapset, tavarat ja tulevaisuudessa myös suunnitellut kaksi koiraa, sakemannin kokoluokkaa.
 
mymosa: aivan ihanat pöksyt!! Hyvä ettei itku tullu ku aukes tohon näytölle! :heart: pipoki söötti :p

Nellikaramelli:
Iso voimahalaus sinulle, kyllä sä selviit! :heart: :hug: Ja ehottomasti tuut meille jakamaan tuntemuksiasi, ollaanhan meki jonkinlainen tukiverkosto eikös? =) tämmönen virtuaalinen..

Mä niin toivon, että vauvamasu alkais jo näkymään ja toisaalta taas en toivo, koska haaveilen vakidunista ennenku pitää ilmottaa mammalomalle jäännistä, eli aika tiukilla ollaan ajan suhteen. No näillä mennään ja jos koeajalla mut irtisanotaan muka jonku muun perusteella niin sit ei voi mitään. Jos hyvä työntekijä ei kelpaa vastasuudessa niin pitäkää tunkkinne! :D Huomenna siis eka päivä uudessa paikassa, kieltämättä jännittää. Hoitoalalla siis olen itsekin.

Musta tuntuu et turvotus on hieman (valitettavasti vain hieman) helpottanu.. Onneks! Jossain vaiheessa oli puhetta vatsan toiminnasta, täällä päin ei ummetusta tarvi pelätä :whistle: täytynee heti ekana kysellä töissä missä on hlökunnan vessa :D

Mä oon rakastunu Firkon F7 ja Classic deluxe vaunuihin, onko kukaan kuullu keltään kaverin serkun kaiman miehen vaimolta tai muulta kokemuksia nuista kummastakaan??
Himottas tilata kaikkea kivaa vauvalle ja itelleki mammajuttuja, mut yritän malttaa sinne lokakuulle et tulis viikkoja tarpeeks kasaan :p

Onko teille ihan päivän selvää millä viikolla + päivällä ootte menossa? Mun täytyy käyä vau.fi sivulta aina laskurista tsekkaamas mis meen, en mä muista :ashamed:

Kiva lukee teidän synnytyksistä, saa nähä miten itselle käy jos sinne asti pääsen :) Kipua pelkään ja sitä et repeen persreikää myöten.. Muuten positiivisella mielellä :LOL:
 
moi!

chamonOllaan lähdössä Turkkiin,Bodrumin niemimaalle.:)Turkissa ei olla koskaan käyty..

nellikaramelliEt pääse kyllä helpolla.: / paljon jaksamista sinulle.Hyvä,että on apujoukkoja lähelläsi.

mymosaOnnea 3+ :sta.Mä muuten ostin noi jogapantsit kanssa:DIhanat päällä.

vaunuistaOstan ystävältä 2 vuotta vanhat Emmaljungat,yhdistelmävaunut.Musta/valk.kuosi.
Pinnasänkykin tulee sieltä.:heart:

Tänään ei ole aamun jälkeen voinut kahvia juoda.Etoo ajatustkin ja haju..JEES!!
Turvotus vatsankohdilla mahtava,isäntä sanoi,että sustahan näkyy jo ,että vauva tulossa:D

Kohta nukkumaan
Huomiseen:wave:
 
Tervetuloa uusille, muutama teitä taisi vielä olla!

luosto: Tuttu tunne tuo seksin suhteen, on koko ajan etova olo, väsyttää. Toinen sitte lähestyy, ja ku ei haluais vaan tyrmätä kaikkia lähentelyjä "sori, mua oksettaa".

Synnytyksestä: Itellä tulossa siis ensimmäinen synnytys ja haluan mieluummin alatiesynnytyksen. Piikit ei niinkään pelota, mutta jotenki aattelen alatiesynnytyksessä olevani enemmän asian johdossa kuin sektiossa. Kivutkaan ei pelota, mutta toipumisajan toivoisin olevan mahdollisimman nopea. Onneks tuo pyrstö on sen verran leveä, että luulis siitä helposti mahtuvan. :D Toki jos tulee jokin hätä, niin sektiohan sitte tulee, ei maha mitään.

Synnytysseurasta: Mä haluan ehdottomasti miehen mukaan. Ihan vaan sen takia, että tiedän sen olevan ainoa ihminen, joka osaa pysyä rauhallisena ja osaa rauhottaa mua sillon kun mä itken ja raivoon paniikissa ja kivuissa.

Mammavaatteista: Tilasin ensimmäisen mekon. Ei sille ole vielä hetkeen tarvetta, mutta kun tykästyin paljon ja oli tarjouksessa... Housut on pakko melkeen kohta ostaa, kun yhdetkään siistit housut ei mee kiinni ilman että alkaa ahdistaa. *seliseli* x)

bluebaby: Muakin pelottaa, mitä ne sanovat neuvolassa painosta. Kesän alussa paino oli vielä selkeesti normi-BMI:n sisällä, mutta nyt pompannut useita kiloja lisää. En nyt kauheasti stressaa painosta, mutta mietityttää silti. Muutenki tunnen olevani isokokonen, kun löytyy pituutta ja massaa.

Vauvatarvikkeista: Huh, vielä ei ees osaa kuvitella, mitä kaikkea sitä tulee tarviimaan. Pitäis johonkin taikoa lisätilaa huhtikuuhun mennessä, apua!

Löllöttelijä: Ite oon merkannu noi täydet raskausviikot kalenteriin, siitä sitten aina lasken noi päivät. Mutta ite oonki kalenterifriikki, kaikki pitää kirjata ja olla kirjattuna. :D Varhaisultran mukaan ite lasketut viikot kuitenki pitää paikkansa päivän parin tarkkuudella.


felina rv 8+3
 
Kohta ultraa kohti ja jännittää ihan älyttömästi. Ihan hyvä kun on se lääkäri kun eilen taas pöksyihin valui ruskeaa vuotoa.. Tosin luulen et on taas tulehdus koska alaselkää ja mahaa vihloi aika kovaa ja alotinkin heti sen kuurin minkä viimeksi sain kun siitä oli kolme puikkoo jäljellä. Kivaa jos näitä tulee nyt sit kahden viikon välein koko ajan :(

Mut hain eilen yhtä työpaikkaa joka tapauksessa. Päätin etten jää murehtimaan et jos menee kesken niin ei harmit kun se työ olisi ihan unelma ja mulla on sellainen erikoiskoulutus et luultavasti voisin sen jopa saada. On mulla nytkin vakityö mut ton haussa olevan työn menettäminen kyllä harmittais. Jos odotus jatkuu niin pitää miettiä mitä tehdä mut haluan et ne muistaa mun naaman siellä työpaikalla varmuudeksi äitiysloman lopun varalle jos siellä olisi sillon paikka auki :)

Champion ja Martta 8+5
 
Nellille :hug:

Sokerirasituksessa olin esikoisesta, oli hiukan ylipainoa, kuopuksesta en ollut ja nyt joudun varmaan ainakin iän puolesta..

Champion: Tsemppiä ultraan :)

Miehen isälle kerrottiin viikonloppuna, vastaanotto oli tiedssa, miten te mahdutte asuntoonne, jääkö nämä 3 nykyistä sitten huonommiksi lapsiksi kun yhteinen tulee :confused:(siis meillä on mun 2 lasta ja miehen 1 lapsi) Onko tätä nyt oieasti mietitty tarkkaan ja ollaanhan molemmat samoilla linjoilla, eihän sitä jaksa muitten kanssa mitään tehdä kun vauva tulee!!! Siis aivan kaikkee mahdollista ja mahdotnta se lateli tulemaan.. Sit alettiin latelemaan totuuksia, niin lopussa sanoi, että joo minulla kun on tapana ajatella niin mustana kaikki asiat ja sillä tosiaan on! Sanoi vielä, että ehkä se kuuluu elämään, olettehan aviopari.. No se keskustelu on käyty ja tuskin tarvii palata. Mä en ymmärrä miks sille pitäis olla kauheet selitykset valmiina ja mitä se sille kuuluu, mut eipä hänen luonteelleen mitään voi, ehkä se nyt sai tarvitsemiaan vastauksia ja nukkuu yönsä hyvin.

rv 8+0 :) (sitä aletaan olla niin ku jo 3:lla kuulla raskaana :heart:)
 
Viimeksi muokattu:
Bluebaby ja Felina: Muakin stressas toi painoasia ihan kauheesti kun menin ekaan neuvolaan! On tosiaan täs alkuraskaudessa tullut 2-3kg ylimääräistä, joiden ansiosta mun bmi on just sen kriittisen 25 yli. Kerroin terkkarille et mua ahdistaa tää paino ja tunnen itteni isoks ja turvonneeks mammutiksi, en ole koskaan painanut normaalitilassa näin paljon! Normaalitilalla tarkoitan et toki edellisraskaudessa olen tän verran painanut, mutta en muuten. Terkka ei ollut asiasta moksiskaan, sanoi että ihan normaali olet ja ei pidä nyt stressaa. Tuli helpottunut mieli itelle:) Viime raskaudessa paino meni aluks jokusen kilon ylöspäin, sit tippui 3kg alaspäin ja siitä lähti hiljalleen kohoomaan, 11 vai 12kg tuli yhteensä raskauden aikana ja kaikki jäi synnärille. Mutta niin, ymmärrän hyvin tunteenne, koittakaa silti tekin olla stressaamatta liikaa asiasta ja nauttia kasvavista masuistanne :)

Vaunut: Meillä on Brion Sing:t ja ne on aivan mahtavat. Tykkään hurjasti niiden ulkonäöstä, keveydestä sekä toimivuudesta. Samaan runkoon saa siis kaukalon, vaunukopan ja rattaat. Esikoisen ollessa vauva tuo kaukalo oli ihan huippu, sen sai isofixillä autoon napsautettua ja siitä nostettua runkoon kiinni, ei tarvinnut herättää vauvaa jos (kun!) vaikka autoon oli nukahtanut ja siitä siirryttiin kauppaan. Vauva myös tykkäs kun näki kaukalosta enemmän kuin suljetusta vaunukopasta. Liikun itse paljon päivittäin, käyn kaupoilla, kaupungilla ym ym. joten ketteryys ja näppäryys on tärkeitä asioita vaunuissa :)

Champion: Tsempit ultraan, tuut sit heti kertoo kuulumiset:)

(.) Itse oottelen saavani tällä viikolla np-ja rakenneultra-ajat Kättäriltä postissa. Jotenkin ihanaa kun saa ne tietoonsa ja saa alkaa odottamaan niitä :) Mies kysyi aamulla, et haluisinko käydä viel toiseen kertaan varhaisultrassa kattomassa Lilleriä (valitan kun en saa nähdä sitä ultrassa tyyliin joka viikko:D), mutta päätin nyt odottaa siihen np-ultraan. Ehkä yks varhaisultra riittää :) 4d kiinnostais kyllä sitten myöhemmässä vaiheessa!

Ceali&Lilleri 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet kaikille!

En oo viikkoon päässyt palstailemaan ja eilisen aikana yritin lukea kaikki viestit. Nyt on vaan niin tajuttoman huono olo, että jätän tarkemmat kommentoinnit myöhempään:x
Mut Nellikaramellille pakko vielä munki lähettää voima:hug:. Ihan takuulla sä pärjäät lapsen kanssa yksinkin! Tosi kurja tuo sun tilanteesi, mut ainakin sun lapses tulee saamaan rakastavan äidin, jonka mielenterveys ei hajoile paskassa parisuhteessa. Ja jos tukiverkkoa ei oliskaan riittävästi ympärillä, niin kyllä tosiaan erilaisilta järjestöiltä/yhteisöiltä, kuten jonkun mainitsemasta perhekahvilasta saa aina tukea.

Sit pakko omanapailla vähän, olin viime yön töissä ja aamuyöstä iski ihan kauhea pahaolo. Jouduin ja edelleen joudun enimmäkseen pitämään suutani supussa, ettei oksennus lennä:x Oon tässä onnistuneesti jo muutaman tunnin pidätellyt oksennusta. Ja nyt sitten sovittiin pomon kans, että ne mun loput yövuorot tässä nykyisessä työpaikassa muutetaan jollain keinoin päivävuoroiksi ja ens yön saikkuilen taas... En ees oikeen tiedä, miten olisin voinut tätä kuvotusta ja oksetusta estellä, kun ihan oikeesti söin älyttömästi koko yön ajan. Mullahan siis edelleen on se sisäinen kello, joka hälyttää mun mahan kurnimaan 1-2h välein ja jos en syö, niin rupean oksentamaan ja yökkimään.. En käsitä, mitä mun pitäis syödä, jottei koko ajan tulis nälkä!

Mulla oli viime viikolla eka neuvola ja oli ihanaa saada vihdoin oma neuvolakortti:heart:
Verenpaineet oli matalahkot, Hb korkeempi kuin koskaan (!), mikä oli todella yllättävää, mullakun on ollut aina melko matala. Painoa on tullut 1,5kg ja sen suhteen en muuten stressaa kuin että toivon hartaasti pysyväni 10kg lisäpainossa raskausaikana=)
Sokerirasituksesta on ollut täällä puhetta. Siihen minäkin joudun ja vieläpä kahteen kertaan, jos en sitten pomppaa jo ekasta.. Ja mulla siis syynä pco, mikä sille altistaa, vaikkakin yleisesti pco:ssakin rd suurempi riski nimenomaan ylipainoisilla ja mullahan sitä ei oo ollu. Mut ei voi mitään, sinne siis ekalla kerralla vk 12-16.

Täällä myös on tunteet kuohunu - nanosekunnissa oon jo itkemässä täyttä häkää:D
Maha on jo kasvanut pömpöksi, jota muut todennäköisesti luulevat lihomiseksi mut mä ja mun mies kyllä tunnistetaan se vauvan kotikoloksi=)
Sit joku jossain välissä tais valitella raskausajan ripulista? Mulla ei nyt ihan ripulilla oo vatsa, mut tosi vilkkaasti se kyllä toimii.
Synnytystavasta, mä toivon hartaasti alatiesynnytystä ja samalla silti pelkään esim. tosi pahoja repeämisiä ja vauvan vahingoittumista synnytysessä. Näin muuten yks päivä unta, että synnytin tyttövauvan ja ihan ilman mitään kivunlievitystä. En unessa edes revennyt:D Kuinka todennäköistä se onkaan;)

Hyvää vointia naiset!

Tiijona & nuppu 9+1 :heart:
 

Yhteistyössä