****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Voi erkki kun turvottaa, väsyttää ja yököttää! Rinnat elää ihan omaa elämäänsä ja ovat niin kipeet, että tuntuvat tipahtavan moukareina lattialle, kun rintsikat heittää pois. Ei oo ennen näin voimakkaita oireita ollut, montakohan asujaa vatsassa lie ;)

Eka neuvola on 8.9. vkolla 8+5, vkoilla jolloin multa on 2 raskautta mennyt kesken. On siis saavutus päästä sinnekin asti. Miten hitossa voi olla näin turvonnut olo koko ajan, painoa tullut 3 kg, vaikka yrittänyt järjen kanssa syödä...toisaalta liikkua ei jaksa, jalka ei nouse ei yhtään, haukotuttaa ja alavatsaan alkaa koskea, jos juosta yrittää. Jos se muutaman viikon kuluttua helpottais tai oon aikamoinen norsu keväällä :)

Sandemar 7+2
 
Painosta Mulla on tullut 3-4kg lisää ja olo on turvonnut! Rinnat on kokoa isommat ja on ihan lösähtänyt olo.. Mulla on siis aiemmissa odotuksissa noussut ihan kaameastio paino ja kuopuksen odotuksen jälkeen laihdutin 30kg ja sain 15kg takas kun lopetin tupakoinnin. Kunhan saan huonot olot loppumaan niin palailen mun notrmaaliin syömisrytmiin millä oon laihduttanut ja pitänyt painon kurissa. Tällä kertaa en liho yli 30kg odotuksen aikana!

(.) Siellä se Martta köllötteli ja vastasi viikkoja 8+6 eli ihan on sen kokoinen kun pitää ja sydän sykki. Meinasin itkeä kun huomattiin et Martta siellä jo potkuttelikin ja ultraaja sanoi et todella hyvä juttu kun tässä vaiheessa jo liikkuu pikkuinen :)

Tulehduksesta siis en ole päässyt eroon ja näyttäisi siltä et on kohdun kaulalla se tulehdus, eli antibioottikuuri ja emätinpuikot 10vrk ja ens tiistaina uusiksi lääkäriin et nähdään onko tulehdus alkanut mennä ohi. Pitää kuulemma nyt tehohoitaa se kuntoon. Olisi antanut sairaslomaa mutta en kerta kaikkiaan saa tuuraajaa tälle päivälle ja huomenna on vapaa, keskiviikkona ilta ja sit kaksi vapaata joten kait mä selviydyn. Meinas et jos kivut ei lopu parissa päivässä niin sit vuodelepoon varmuudeksi ettei oteta mitään riskejä. Toivon töihin hiljaista päivää ja harmittaa ihan hitosti olla täällä mut kaveri siis omistaa tän paikan ja on menossa tänään joten en viitsi sitäkään vaikeuksiin jättää kun elanto tästä firmasta kiinni.

Champion ja Martta 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Ceali
Ripulia oli mulla silloin vko:lla 4-5, sen jälkeen vko:lle 7 maha toimi erittäin hyvin ei kylläkään enää löysällä ollut, nyt vähän meinaa jo ummettaa :confused:

Painosta ei mitään hajua, puntari on rikki ja ennen raskauttakin on aikaa varmaan 3kk ku viimeks olin käynyt, ja noususuuntainen se silloin jo näytti olevan : /

Synnytksiä siis 2 ennestään. Esikoinen 17,5 tuntia, kuopus 7,5 tuntia, esikoinen imukupilla ja istukan käsinirrotus, kuopuksella muuten ei mitään erikoista, mutta kipeä olin kyllä ja ei mikään tuntunut auttavan :( Toivotaan että kaikki menee hyvin..
 
Täällä on ollu dramaattinen ilta/aamu. Eilen illalla aloin vuotamaan verta enemmän ja mahassa tuntui menkkamaisia kipuja. Siinä sitä ajateltiin että kesken meni, ei voi mitään. Yön nukuin ihan hyvin ja aamulla taas kun vessassa kävin, lorahti pönttöön lisää verta. Soitin terveyskeskukseen ajan ja siellä tekivät sisätutkimuksen. Kohdunsuu oli kuitenkin kiinni ja lääkäri sanoi ettei tämä nyt viittaa keskenmenoon. Laittoi kuitenkin lähetteen äitiyspolille ultraan. Toivottavasti sinne pääsee pian. Jotenki on nyt niin epätietoinen olo ja säikäyttäähän se tuommonen... Täytyy nyt vaan yrittää ottaa rauhallisesti ja toivoa parasta..
 
Maanantaita arvon leidit :wave:

Synnytyksistä: 2 alatiesynnytystä takana, eka 36+6 kesto 4h45min alko lapsivesienmenolla, ei oksitosiiniä, ilokaasu ja epiduraali ja tekivät epparin :kieh: (ristus sitä kahden viikon tuskaa siitäkin) Toka 41+3 kesto 12h alko suppareilla, kalvot puhki ja oksitosiiniä (siitä alkoikin helvetilliset supparit) ja epiduraalin otin. Eivät tehneet epparia, koska kielsin sen totaalisesti ja pystyin jo samana päivänä istuu ja kävelee hyvin. =)
Raskausajan diabetes oli tokasta ja pelkällä mittauksilla ja ruokavaliolla mentiin. Nytkin joudun siihen litkun juontiin, yök en tykkää :x
Onko kukaan käyttäny raskaus pahoinvointiin mitään lääkkeitä? Onko tullut sivuvaikutuksia?
Kohta olis ekaan neuvolaan lähtö, pikkusen jänskättää. Tänään muuten poksuu jihuuuuu!

Sale81 & Pupu 8+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille!. Ikävää ja hermostuttavaa Pupalla, mutta pidetään hyvänä merkkinä sitä, että kohdunsuu on kiinni. Tsemiä!

Ekakertalainen tiedustelee, että mikä on eppari?

Taidan kipaista apteekin kautta kotiin tänään. Pahoinvointirannekkeet on ostoslistalla. Onneks tää pahoinvointi alkoi vasta myöhään eli viikolla 7+. Aluksi ajoittain, mutta nyt on jo koko päivän pahoinvointia, syön tai en syö. Oksentaa ei ole tarvinnut. Harkinnut olen. Kohtu on kait myös alkanut nyt kasvaa: viiltelee ja nipistää välillä.

Samirja 8+2
 
Jospa taas kirjottelisinki.
tää siis neljäs raskaus ja kaikki kolme edellistä on syntyny normaalisti alakautta.
ekasta meni lapsivedet päivää ennen, kokoarvio ultrassa ollessa. sain siis jäädä sille reissulle. seuraavana aamuna sitten käynnistettiin puolikkaalla tabletilla, mutta syntyikin sitte melkein samantien. eli todettiinki myöhemmin, että tabletti luultavasti oli aika turha. ykkönen syntyi siis 38+1.

kakkonen syntyi rv 41 ja ihan issesseen. illalla mentiin nukkumaan noin klo 02 niin mies kysyi että joko tänä yönä, niin vastasin tuskin. ei ollu minkäänlaisia tuntemuksia siis että pitäs ennä. noin klo 04 heräsin vessaan ja alkoi tuntumaan jotain kummallista, mitkä sitte tulkitsin että on supistuksia. niimpä jäin hereille ja siinä pari tuntia pyöriin ja "kellottelin" supistuksia jotka oli tosi sännöllisiä alusta asti. sellasta minuutin ja viiden väliä. klo 06 aattelin että pakko herättää ukko, että mentävä. se oli salamana pystyssä ja menos jo. tuumailin että käyn vielä suihkussa niin totes että etkä mee, autokin on jo käynnissä. =D niin sitä mentiin. sairaalassa oltiin noin klo 7 ja poika syntyi 08,12.

kolmonen käynnistettiin pallongilla, viis päivää yli lasketunajan ku siitä veikattiin niin suurta. Illalla salkkareita katoin niin alkoi jonkinlaiset pienet supistukset. mutta en vielä pitäny niitä minää. yhtäkkiä ne sitte vaan oli muuttunu kovemmiksi ja noin klo 21 tuumasin miehelle että jos meinaat sen saunan lämmittää ja mennä sinne, niin tee se nyt. pian pitää varmaan mennä. No, sehän ny ei enää mitää uskaltanu vaan soitti vanhempansa tänne lastenvahtiin. startattiin meiltä noin 22.15 ja sairaalas oltiin noin 23. tyttö syntyi 00.06. ja rv 40+5.
eli aikamoisella rytinällä on nuo kaikki tullu. ykkönen vaati enemmän aikaa, mutta helposti sekin tuli. vaikka toki sinä käytettiin apuna imukuppia jonkinverran.

painon ressaamisesta joku kyseli. siis mä ressaan painooani ihan hirveesti raskauden aikana. En kylläkään sitä paljonko tulee lisää, vaan yleensäkin jo tätä olemassaolevaa. liikaa kun sitä on, ja ihan riittävästi liikaa onki. : /

tänään soittelin neuvolaan. vihdoinkin. en sitte päässy sille vanhalle tutulle, vaikka kuinka yritin. =) Ollaan siis muutettu ja alueen raja menee ihan just meidän vierestä miten nuo neuvola alueet on jaettu. pahus. tykkäsin niin hirveesti siitä edellisestä. sille olis llu niin helppo mennäkin tän painonki kans, ku tietää jo ennestään. nyt taas saa hävetä uudelleen. No, eiköhän tähänkin totu ja kyllä tämäkin täti vaikutti oikein mukavalta puhelimessa.
neuvolan laskurin mukaan la muuttui päivällä, eli ois 13.4. mutta sitä nyt tuskin tarvvii mihinkään muutella. kattoo sitten mtä ultra sanoo kun sinne mennään. ekan neuvolaajan sain 19.9. eli muutama viikko sinne vielä on. Täällä annetaan ajat mieluummin aina "noin pitkälle" kun ultraavat aina ekalla kertaa.

niin ja sokerirasituksesta täällä on puhuttu.
mä sinne joudun, ihan ylipainon takia. toki jos ikäraja on tuo 25, niin joutusin muutenki. kaikista siis oon ollu. eihän se litku hääviä oo mitä sielä pitää juoda, mutta kyllä se menee ku ei ajattele. hörppää vaan ja miettii vasta sitte. =D

mutta lopettelen tältä erää.. jatketaan taas. =)

huppa ja taimi 7+3
 
Hei!

Täältä ilmoittautuis vielä mukaan yksi huhtikuinen. Pikkukakkonen olisi tulossa, LA 30.4.2012.
Esikoinen täytti eilen 7kk, joten ikäeroa sisaruksille tulisi 1v 3kk.

Vointi on ollut hyvä, ajoittaista kuvotusta lukuunottamatta. soitin tänään neuvolaan & eka neuvola ois 23.9. Silloin neuvolatäti myös ultraa.

Tää pikainen raskautuminen oli hienoinen yllätys, sillä esikoisen kanssa meni lähes vuosi & Clomifemilla sit onnisti. Lisäksi neiti on vielä todella aktiivisesti rinnalla.

Tässä ois nää tiedot tonne listaan:
Wendy, ikä 32v, LA 30.4. synnytyssairaala L-PKS, toinen

Wendy + vielä nimetön alivuokralainen
 
Samirja: toi eppari on episiotomia (kirjotinkohan oikein) eli väliliha leikataan ponnistusvaiheessa, repeytymien estämiseksi...näin olen sen itse ymmärtänyt. :p Omasta kokemuksesta voin sanoa, että inhottavasti parani. Tais olla ompeleet liian tiukalla, kun ei kahteen viikkoon tarttenu ees aatella istumista. :headwall: Esikoiseni ei ollut edes kovin isokokoinen 2760g 47cm, kun olen luullut että se leikataan siksi, jos lapsi on liian suuri eikä mahdu tulemaan kunnolla ulos. Toinen lapseni painoi 4230g ja oli 53cm pitkä, eli aika iso ja vaadin ettei sitä epparia tehtäis, koska pelkäsin sitä paranemista siitä. Repeämiä tuli vähäsen, mutta silti pystyin istumaan ja kävelemään hyvin synnytyksen jälkeen. Niille joille on eppari tehty, on parantunut ihan eritavalla, ei siis mene saman kaavan mukaan kaikilla. Toivottavasti en järkyttänyt sua. :flower:
 
Hei, Tämä oli pakko tulla jakaamaan tänne, että sain juuri äsken vauvan sydänäänet kuuluviin.. huitelee 142-153 välillä :heart:

En olisi uskonut, että vielä onnistun tässä mutta näin kävi, esikoinen kuului selkeästi 8+0 viikolla :) Esikoisella (poika) vaan muistaakseni oli sydänääneet 150-165 paikkeilla :)
Ihanaa!

- Tanya rv 6+1
 
wendy79 meillä tulee sitten aika samat ikäerot ja LA:t :D(tarkkaa LA:ta en vielä tiedä)

oireista ei vieläkään mitään! hmmmmph

puppa mulla oli viimeksi kovat vuodot alkuraskaudesta mutta pikkanen pysyi kyllä kyydissä <3 saattoi myöskin kertoa että oli kaksoset..

misteli ja pilvi rv?
 
Ceali: Kiitos kommentistasi! Onhan se toisaalta niin, että vaikea sitä on koko raskautta normaalipainon sisällä pysyä, jos yli kymmenen kiloa tulee lisää, raskauteen se kuuluu. Normiruuallakin niitä kiloja voi kuitenkin tulla. Täytyy vaan toivoa, että sais jonku ihanan neuvolatädin, ei mitään työhönsä kyllästynyttä.

Sandemar
: Vähän sama juttu, paino nousee suht ok:sta ruuasta huolimatta ja koko ajan on niin väsyny olo, että hyvä jos kauppaan jaksaa kävellä. Varhaisultran hoitaja tosin lohdutteli, että alkuraskaudessa voi olla tosi väsy, mutta keskiraskaudessa jaksaa paremmin ja kunto kohenee helpommin ku koskaan. Toivossa on hyvä elää. :D

puppa: Tsemppiä, toivottavasti asiat ois kuitenki ok. :hug:

(.) Tähän mennessä oma paino noussu noin nelisen kiloa verrattuna aikaan ennen raskautta. Syödä kyllä vois koko ajan, kun tuntuu helpottavan pahoinvointia.


felina 8+4
 
Kiitos kaikille tsempeistä!
Jospa tämä tästä. Vielä vuotoa tulee vähän enemmän vessassa käydessä ja jonkin verran muutenki. Tänään ei vielä tullu ultra-aikaa äippäpolilta. Jospa se huomenna tulis niin pääsis tarkastaan tilanteen ja varmuuden siitä, ollaanko tässä enää raskaana vaiko ei. Epätietoisuus on kamalaa..

Monella tuntuu olevan ruokahalua vaikka muille jakaa. Minä puolestani voisin olla syömättä vaikka miten kauan. Ei pahemmin ruoka maistu ja pitää muistutella itseänsä syömisestä. Hedelmiä tekee mieli.

puppa 5+3
 
Champion Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Ihanaa!:heart:

puppa Voi kurjuus, että joudut kärvistelemään epätietoisuudessa. Onneksi kohdunsuu ainakin oli kiinni. Toivottavasti vuoto loppuisi ja saisit nopsaa ajan sinne ultraan!

wendy tervetuloa!

tanya82 Onnittelut sydänäänistä!:heart:

Mä olin esikoisen kanssa tänään neuvolassa ja törmäsin siinä sit yhteen tooooosi mukavaan äitiysneuvolan "tätiin", joka ei viimeksi ollut mulla, mut olisin hänet halunnut. No se kyseli siinä, että miten menee jne. ja sit möläytin, et oon raskaana ja se heti varaskin mulle ajan ens keskiviikoks ja sitten täytellään tiedot jne. ja sanoin, et en oikeen tiedä kuin pitkäl oon niin se sanoi sit, et laittaa lähetteen ultraan!:D Mut siis vasta ilmeisesti sen ens ke jälkeen...

Synttärit on nyt tältä erää juhlittu! Aaaaah! En oliskaan jaksanut enää siivota ja leipoa. Nyt otetaan rennosti ja paljon mukavaa ohjelmaa luvassa tälle viikolle!:)

Chamon ja Nasu 5+1

Joku kyselikin, että kuinka voi muistaa noi rv:t, mutta mä muistan TARKASTI tässä alussa kyllä, kun odottan niin pääsyä sinne "turvallisemmille" viikoille. Siinä keskiraskaudessa sitten varmaan tulee sellanenkin vaihe, ettei välttämättä koko aikaa muista... mutta näin alussa tosiaan lasken päiviä!!!:)
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Moikka:) tänne myös eli La aika 30.4.2012 laskurin mukaan, syyskuussa neuvola et josko sitten muuttuu suuntaan tai toiseen mutta nyt rv 6 menossa 5+2, juu ja neljättä odotan:) itse 30v lapset 03,08,10 =) ihanaa odottaa taas vauvaa, mitä nyt KAMALA TURVOTUS:popcorn: millähän tätä mahaa peittelee, olis ollu niin kiva kertoo vasta ultrakuvalla mummuille, mutta taitaa arvata jo aikasemmin:) oma äiti kuuluu kyllä niihin henkilöihin jotka kauhistelevat lapsiluvun määrää, että saas nähdä mitkä ovat kommentit:/ en voi kyllä käsittää mistä tämmönen vatsa kumpu jo näillä viikoilla, oisko tuplat?:confused: ei kai sentään mutta ei kyllä housun nappeja tee mieli pitää kiinni, väsyttää ja huimaa alvariinsa.. paino nousujohteinen jo nyt, ja ei kyllä sais olla kun juuri tuon viimeisen lapsosen jäljiltä laihdutin yli 20 kiloa ja en haluis siihen rumbaan enään never lähteä:headwall:

tämmösiä tuntoja tänne ja ihana tulla taas pinoilemaan:wave:

ilo ja "sala"matkustaja rv 5+2
 
niin ja tuossta epparista jäi sanomatta..
mulle tehtiin se ekan aikana ja parantui ihan hyvin ja nopsaa. jo sairaalassa pystyin istumaan vaikka hoitsut sitä ihmmettelikin että hui kauhistus, ei vielö voisi istua. :LOL:
muiden aikana ei tuota oo tehty, ja oon parantunu synnytyksestä aina hyvin. aina oo ite kävelly salista osastolle, vaikka kaikenmaailman pyörätuolikyytejä on tarjottu. Mua ei oo ikinä vaivannu mikää, vaan oon ollu aina heti elämänikunnossa. =) jos päästäisivät, lähtisin kotia aina ihan heti! sairaalas oleminen ihan ihan pyllystä! en viihdy sielä, en sitte yhtää! oonki aina sanonu kaikille, että voisin käydä synnyttämäs vaikka joka viikko, mutta se sielä oleminen sen jälkeen...
 
Voi kun on ihania uutisia champpiksella ja tanyalla! Onnea kovasti:heart:
Onnea ja tervetuloa myös uusille=)
Puppa, tsemppiä sinne paljon! Tosi stressaavaa tollainen tilanne, mut onneksi sulla kohdunsuu oli kiinni eli nyt vaan pitää yrittää luottaa, että kaikki menis lopulta hyvin:hug:


Huhhuijaa, vähän sentään olo parantunut ja saanut syötyä makaronia ketsupin kera. Kohta varmaan silti taas iskee huono-olo, ellen jatka syömistä ja oikeastaan tuntuu jo pahanolon aalto pikkuhiljaa saapuvan. :x
Mitä kaikkea teillä muilla on tällä hetkellä inhokki-listalla eli ettei saata nyt raskausaikana syödä? Mulla on kalkkunaleike, banaanijogurtti, suklaa ja karkit (paitsi jossain määrin salmiakki) ja nyt tällä hetkellä esim. viilit ja mehukeitot on alkanu etomaan.. Ja tosiaan kaikki noista on sellaisia, joita normaalisti syön tosi paljon. Mm. suklaa maistuu yleensä vähän liiankin hyvälle:rolleyes:
Nyt oon oikeastaan syöny tosi vähän mitään herkkuja, kuten leivoksia jne. Enempi oon keskittyny ihan tavalliseen ruokaan ja sitä vois syödä rajattomia määriä:p

Chamon, veit sanat suustani noista rv:n ja päivien laskemisen suhteen! Koko ajan oottaa niin kovasti, että pääsis pidemmille viikoille tässä raskaudessa, joten tulee omien pelkojen takia laskeskeltua viikot melko tarkasti.
Itsellä alkaa nyt vähitellen pelot helpottamaan, mut toki pieni pelko seuraa varmaan loppuun saakka.

Tiijona & nuppu (ja nyt uudelleen alkanut pahanolon myllerrys:x) 9+1
 
mymosa
Onpas kiva saada lisää meitä loppupään odottajia, enkä oo ihan yksin tuolla 30.4 kohdassa :)

Painosta: Mulla tippui kahdella edellisellä kerralla -5kg raskausaikana ja olin siihen ihan tyytyväinen.

Eipä tänne oikein mitään uutta, etoo ja väsyttää todella paljon

rv 5+0 POKS (ehkä se työnimikin tulee kuhan enemmän tuntuu tää raskaus todelta)
 
  • Tykkää
Reactions: Ilo81
mymosa mä tein kans ton sormustestin, tai oon tehny sen jo varmaan 10 kertaa ja joka kerta näyttää poikaa :D teitkö mahan päältä vai ranteen? Langalla vai hiuksella? Mä tein hiuksella mahan päältä. Tykkään ja kokeilen mielelläni kaikkee hömppä juttuja :LOL: tein sen myös niin, että otin 2 paperin palaa, toiseen laitoin poika ja toiseen tyttö. Sekotin ne laput, etten nää mitä missäkin on ja kummankin päällä pidin sormusta vuoron perään ja sen toisen lapun päällä se ei liikahtanu mihkään ja toisen päällä taas meni ees taas vimmatusti ja siinä lapussa luki poika :confused: :D
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!Ja tervetuloa uudet :wave:

pupalle tsempit..toivottavasti kaikki on kuitenki hyvin =)

painosta olitte puhuneet..mulle tuli viimeks yli +30kg vaikka yrjösin 4 kuukautta yötä päivää..ja nyt en todellakaan halua samaa määrää, puoletki riittää ja nyt oon sit herkku/roskaruoka lakossa siihen asti et vauva on syntyny.

tääl joutuu sokerirasitukseen jos on oli 25v tai bmi yli 25 ja molemmat kolahti jo viimeks ni eiköhän se oo uus reissu tällä kertaa. kaikki oli kuitenki viimeks ok. se vadelmanmakunen litku oli ihan järkyttävää varsinki sen pahoinvoinnin kans ja jouduin pidättään sitä sisälläni sen testiajan ettei tarvinu mennä toisena päivä uusiin testiä.

mulla siis yks synnytys takana. vedet meni kotona ja poika synty yli 20h vesien menon jälkeen. synnytys kesti 9h ja ponnistus 44min. kätilöt ihmetteli ku vauva ei laskeutunu vaikka reitti oli jo selvä, mut se huiteli vaan tuol ylävattalla. vaikka vikassa lääkärin tarkastuksessa oli jo todettu et ois ollu kiinnittyny ja vauva mahtuis hyvin tuleen alakautta ja ettei oo iso vauva kyseessä. Sit ku poika jouduttiin lopulta väkisin repiin imukupin kans, tehtiin eppari ja repesin pahasti niin synnytyslääkäri totes et jos ois tiedetty vauvan koko ni ei ois edes yritetty alakautta synnyttää. Että olis kyllä neuvolan lääkärin pitäny pikkasen paremmin kuulemma hoitaa hommansa. Poika jäi siis jumiin monta kertaa ku ei yksinkertasesti mahtunu tuleen. Alapää on siis ihan kokoon kursittu ja olinki sit kipee 5kk synnytyksen jälkeen. Eipä tarvinu pahemmin istua ekaan pariin kuukauteen. Tällä kertaa vaadin kyllä jotain ultrattavaa kokoarvioo!!

pahoinvointi alko perjantaina ja iltapäivät/illat menee tuskaillessa. ei oo tarvinu viel yrjötä mut jatkuva vellovaetovaolo on ihan tarpeeks kauheeta.

varhaisultra on ens viikolla ja sit aattelin neuvolaan varata aikaa.

fanttomi & 5+
 

Yhteistyössä