Opettaja teippasi lapsen tuoliin

Ihme kommentteja pukkaa. En viitsinyt edes lukea, kun pari ensimmäistä viestiä :eek: Ihan kuin joku voisi tietää edes lasta tuntematta mikä tässä oli kyseessä. Tekstissähän sanottiin, että poika oli ylivilkas. Saattoi siis olla hyvin ADHD-lapsikin. Heti aletaan puhumaan jostain kultamussukoiden kurittomuudesta.

Kuvitelkaa toki omalle kohdallenne. Mitä sanot, kun juuri sinun lapsesi tulee nöyryytettynä koulusta kotiin ja kertoo opettajan teipanneen hänet tuoliin kiinni suineen päivineen. Minä marssisin suoraan poliisilaitoselle.
 
Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:53 Vieras kirjoitti:
Ihme kommentteja pukkaa. En viitsinyt edes lukea, kun pari ensimmäistä viestiä :eek: Ihan kuin joku voisi tietää edes lasta tuntematta mikä tässä oli kyseessä. Tekstissähän sanottiin, että poika oli ylivilkas. Saattoi siis olla hyvin ADHD-lapsikin. Heti aletaan puhumaan jostain kultamussukoiden kurittomuudesta.

Kuvitelkaa toki omalle kohdallenne. Mitä sanot, kun juuri sinun lapsesi tulee nöyryytettynä koulusta kotiin ja kertoo opettajan teipanneen hänet tuoliin kiinni suineen päivineen. Minä marssisin suoraan poliisilaitoselle.
Mä en päästäisi erityislasta tai poikkeuksellisen vilkasta lasta tavalliselle luokalle muita häiriköimään. Ja jos olisin niin tyhmä että päästäisin, syyttäisin vain itseäni jos lapsi olisi teipattu tuoliin...
tuskin ihan pikkukummassa on joutunut opettaja noinkin tekemään. Että voisi varmaan ne kyseisen lapsen vanhemmatkin katsoa peiliin, kannattiko laittaa lasta tavalliselle luokalle noin ylipäänsä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:02 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:53 Vieras kirjoitti:
Ihme kommentteja pukkaa. En viitsinyt edes lukea, kun pari ensimmäistä viestiä :eek: Ihan kuin joku voisi tietää edes lasta tuntematta mikä tässä oli kyseessä. Tekstissähän sanottiin, että poika oli ylivilkas. Saattoi siis olla hyvin ADHD-lapsikin. Heti aletaan puhumaan jostain kultamussukoiden kurittomuudesta.

Kuvitelkaa toki omalle kohdallenne. Mitä sanot, kun juuri sinun lapsesi tulee nöyryytettynä koulusta kotiin ja kertoo opettajan teipanneen hänet tuoliin kiinni suineen päivineen. Minä marssisin suoraan poliisilaitoselle.
Mä en päästäisi erityislasta tai poikkeuksellisen vilkasta lasta tavalliselle luokalle muita häiriköimään. Ja jos olisin niin tyhmä että päästäisin, syyttäisin vain itseäni jos lapsi olisi teipattu tuoliin...
tuskin ihan pikkukummassa on joutunut opettaja noinkin tekemään. Että voisi varmaan ne kyseisen lapsen vanhemmatkin katsoa peiliin, kannattiko laittaa lasta tavalliselle luokalle noin ylipäänsä.
Olipas harvinaisen :xmas: sanottu: etten päästäisi erityislasta tavalliselle luokalle muita häiriköimään :eek:

Se on aina sääli, kun puhutaan asioista tuomitsevaan sävyyn, joista ei edes oikeaa laitaa tiedetä. Monet erityislapset sopivat paremmin tavalliselle luokalle, kuin mihinkään erityiskouluun! Kaikki erityislapset eivät häiriköi tunnilla tai koulussa ylipäätään. Monesti asia on juuri päinvastoin, kun tavalliset oppilaat häiritsevät ja kiusaavat erityislasta! Kaikkien erityislasten paikka ei ole erityiskoulussa, koska koulut eivät ole sopivia heille vaan tavallinen luokka on. Liekkö nämä koulukiusaajat, jotka kiusaavat erilaisia oppilaita ovat juuri näistä perheistä, jotka ovat tällaisen suvaitsemattoman mallin lapsilleen opettaneet.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:02 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:53 Vieras kirjoitti:
Ihme kommentteja pukkaa. En viitsinyt edes lukea, kun pari ensimmäistä viestiä :eek: Ihan kuin joku voisi tietää edes lasta tuntematta mikä tässä oli kyseessä. Tekstissähän sanottiin, että poika oli ylivilkas. Saattoi siis olla hyvin ADHD-lapsikin. Heti aletaan puhumaan jostain kultamussukoiden kurittomuudesta.

Kuvitelkaa toki omalle kohdallenne. Mitä sanot, kun juuri sinun lapsesi tulee nöyryytettynä koulusta kotiin ja kertoo opettajan teipanneen hänet tuoliin kiinni suineen päivineen. Minä marssisin suoraan poliisilaitoselle.
Mä en päästäisi erityislasta tai poikkeuksellisen vilkasta lasta tavalliselle luokalle muita häiriköimään. Ja jos olisin niin tyhmä että päästäisin, syyttäisin vain itseäni jos lapsi olisi teipattu tuoliin...
tuskin ihan pikkukummassa on joutunut opettaja noinkin tekemään. Että voisi varmaan ne kyseisen lapsen vanhemmatkin katsoa peiliin, kannattiko laittaa lasta tavalliselle luokalle noin ylipäänsä.
Siihen kun ei aina anneta vanhemille mahdollisuutta päättää, millaiselle luokalle lapsensa laittaa. Erityisluokalle ei noin vain mennä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:28 Panthera leo kirjoitti:
Sen verran vielä kommentoin, että te, jotka puolustelette opettajan tekoa, niin kuvitelkaapa tilanne oman lapsenne kohdalla, että noin niinkuin lapsenne olis ihan vaan huumorimielessä kurinpitoa ajatellen teipattu tuoliin kiinni sekä myös suu olisi teipattu kiinni.
No jos huumorimielessä olis, niin epäilen vahvasti että nauraa hekottais...
Eikö se poika saanut sitten sitä teippiä pois?? Oliko se käsiraudoissa?
 
Mua ei haittaisi, jos poikani suu teipattaisiin maalarinteipillä tai laitettaisiin samaisella kiinni penkkiin. Johan nyt ekaluokkalainen saa maalarin teipin halutessaan irti. Eriasia olisi jos käytettäisiin jotain vahvempaa ainesta.

Sitä vain ihmettelen, etteikö juuri valmistuneelle opettajalle ole koulussa jo selvitetty parhaat rangaistus menetelmät. Esim. meidän jatkuvasti tuntia häiritsevä 9v istuu nykyään sermintakana ja enään ei muiden touhut häntä häiritse ja näin olle ei häiritse muitakaan. Voi tietty olla, ettei ylivilkas jaksaisi sermintakana olla, mutta varmasti siihenkin olisi "laillinen" kikka olemassa :/
 
Minäpä
Ja kai sekin nyt vaikuttaa että millasella teipillä?? Maalarinteipillä ei kyllä kovin järeesti ihmistä saa teipattua.. Eri juttu jos on kietonu rullallisen ilmastointiteippiä.. Mutta kun yksitiyskohtia ei ole sen enempää eritelty en voi ottaa kantaa puoleen enkä toiseen.. :whistle:
 
just joo
Erään lääkärin sanoma :"ei ole mahdottomia lapsia, vaan kykenemätön autoritetin puutteinen opettaja jos ei pärjää 7v pojan kanssa " lasten kanssa täytyy käyttää maalaisjärkeä.

Mutta jos olis ollu omasta lapsestani kyse joka näin olis koulussa joutunut kärsimään, niin poliisilaitos olisi minuakin jo kutsunut!! Toi on väärin!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:29 vieras kirjoitti:
Huumorimielesähän se opettaja vaan.. Niin paljon idiootteja, hysteerikkoja vanhempina, kuten tämän pojan äiti.
Minun lastani ei ainakaan alisteta eikä nöyryytetä luokan nähden edes tällaisessa kieroutuneessa huumorimielessä. Todella säälittää. Minkälaiset olot on niillä lapsilla kotona, joiden vanhemmat antaisivat opettajan sitoa heidät tunnilla teipillä kiinni. Jos sallii toisen nöyryyttää lastaan noin pahasti, niin varmasti nöyryyttää myös itse kotona. Sairaita ihmisiä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 10:31 Alma Puunaula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 10:28 JabbaTheHut kirjoitti:
huumorimielessä on pakko todeta että mun vanhemmat varmaan olis aikanaan vaan taputtaneet selkään mun opea jos olis mulle tehny noin :D olin hieman, hmm, vilkas ja häiriköivä... :saint:
Aivan. :whistle:
Näin meilläkin :D Ja muistampa kerran kun opettaja nosti mut naulakkoon paidasta,itse sen ansainneena,tästä opettajasta tuli muuten pappi.
Kyllä joku kuri on,ja #&%?$!*.ti kun vanhemmat ei sitä kotona anna vaan lapsensa kasvattaa kun jotain lehmiä pellolla.
No näinpä. Sanoo mamma, jonka mies on ruuvattu puukäsityön opettajan toimesta ruuvipenkkiin kiinni. Oiskohan ollu jo syytäkin pysyä paikoillaan... Opettajilta puuttuu nykyisin konstit kurinpitoon. En tarkoita väkivallan käyttöä, mutta joku konsti on oltava. :/
 
Musta vastuu lasten kasvattamisesta kuuluu vanhemmille, ei opettajalle. Opettajalla ei kuulukaan olla mitään oikeutta fyysisesti kajota lapseen, mutta hyvä ratkaisu voisi olla, että kun ei oppilas osaa luokassa käyttäytyä ja jatkuvasti häiritsee muita niin eikun kotiin kasvamaan pariksi päiväksi.

Siinä saisi sitten vanhemmat miettiä ihan itse, että millä se kuri tähän tenavaan palautetaan, jotta ne huolivat sen kouluun takaisin. B)
 
Tällaiset ketjut paljastavat hyvin tälläkin palstalla jyvät akanoista. Ne joilla ei ole lastenkasvatuksesta ja sielunelämästä hajuakaan. Ne joiden sivistys ja älykkyys empatiasta nyt puhumattakaan ovat vielä (mutta toivottavasti ei pysyvästi) lastenkengissä.
 
Tuttu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:34 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:29 vieras kirjoitti:
Huumorimielesähän se opettaja vaan.. Niin paljon idiootteja, hysteerikkoja vanhempina, kuten tämän pojan äiti.
Minun lastani ei ainakaan alisteta eikä nöyryytetä luokan nähden edes tällaisessa kieroutuneessa huumorimielessä. Todella säälittää. Minkälaiset olot on niillä lapsilla kotona, joiden vanhemmat antaisivat opettajan sitoa heidät tunnilla teipillä kiinni. Jos sallii toisen nöyryyttää lastaan noin pahasti, niin varmasti nöyryyttää myös itse kotona. Sairaita ihmisiä.
Mistä ihmeestä tiedät ettei tämä lapsi ole ollut iloinen saadessaan huomiota??
Sellaisia on muuten aika paljon jotka sitä kerjäävät ja tekevät mitä vaan saadakseen kaikkien huomion..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:53 Tuttu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:34 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:29 vieras kirjoitti:
Huumorimielesähän se opettaja vaan.. Niin paljon idiootteja, hysteerikkoja vanhempina, kuten tämän pojan äiti.
Minun lastani ei ainakaan alisteta eikä nöyryytetä luokan nähden edes tällaisessa kieroutuneessa huumorimielessä. Todella säälittää. Minkälaiset olot on niillä lapsilla kotona, joiden vanhemmat antaisivat opettajan sitoa heidät tunnilla teipillä kiinni. Jos sallii toisen nöyryyttää lastaan noin pahasti, niin varmasti nöyryyttää myös itse kotona. Sairaita ihmisiä.
Mistä ihmeestä tiedät ettei tämä lapsi ole ollut iloinen saadessaan huomiota??
Sellaisia on muuten aika paljon jotka sitä kerjäävät ja tekevät mitä vaan saadakseen kaikkien huomion..
No sen verran minäkin ymmärrän, kun lasten kanssa työskentelen =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:48 Hip Hip Hippo kirjoitti:
Musta vastuu lasten kasvattamisesta kuuluu vanhemmille, ei opettajalle. Opettajalla ei kuulukaan olla mitään oikeutta fyysisesti kajota lapseen, mutta hyvä ratkaisu voisi olla, että kun ei oppilas osaa luokassa käyttäytyä ja jatkuvasti häiritsee muita niin eikun kotiin kasvamaan pariksi päiväksi.

Siinä saisi sitten vanhemmat miettiä ihan itse, että millä se kuri tähän tenavaan palautetaan, jotta ne huolivat sen kouluun takaisin. B)
tätä mieltä minäkin. toki opettajan kuuluu tukea kehitystä ja käyttäytymistä, mutta päävastuu on vanhemmilla.<br><br>
 
rämä-äiti
Eikö lapsia enää seisoteta?

silloin vuonna kuokka ja jussi, niin meillä häiriköt joko pistettiin seisomaan pulpetin viereen tai poistettiin käytävään seisomaan hetkeksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:58 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:48 Hip Hip Hippo kirjoitti:
Musta vastuu lasten kasvattamisesta kuuluu vanhemmille, ei opettajalle. Opettajalla ei kuulukaan olla mitään oikeutta fyysisesti kajota lapseen, mutta hyvä ratkaisu voisi olla, että kun ei oppilas osaa luokassa käyttäytyä ja jatkuvasti häiritsee muita niin eikun kotiin kasvamaan pariksi päiväksi.

Siinä saisi sitten vanhemmat miettiä ihan itse, että millä se kuri tähän tenavaan palautetaan, jotta ne huolivat sen kouluun takaisin. B)
tätä mieltä minäkin. toki opettajan kuuluu tukea kehitystä ja käyttäytymistä, mutta päävastuu on venhemmilla.
Tähän tilanteeseen (lehden juttuun) en ota kantaa tällä kommentillani, kun tilannetta en tiedä. Kuitenkin noin yleisellä tasolla olen samaa mieltä. Tämä olisi varmasti tehokas keino.
 
Reppu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 14:01 rämä-äiti kirjoitti:
Eikö lapsia enää seisoteta?

silloin vuonna kuokka ja jussi, niin meillä häiriköt joko pistettiin seisomaan pulpetin viereen tai poistettiin käytävään seisomaan hetkeksi.
Niinpä mutta kun ne ei seiso.. Ja pois luokasta ei voi ajaa, ties mitä keksivät ei valvottuina.. :/
 

Yhteistyössä