Ostaako kukaan enää kirpparilta vaatteita???

  • Viestiketjun aloittaja "MÄ"
  • Ensimmäinen viesti
"MÄ"
Mä oon ihan ihmeissäni, kun tänä päivänä ei kelpaa ihmisille kuin ilmaiseksi hyväkuntoiset käytetyt vaatteet. 10€ ehjästä kulumattomasta kalliista vedenpitävästä merkkihaalarista on ilmeisesti liikaa. Saatika sitten muut vaatteet ei sais maksaa kuin muutaman sentin ja siltikään ne ei mene kaupaksi. Onko tämän päivän ihmisillä niin paljon rahaa???
 
ihmettelen myös
Juu saman oon huomannu ja kummastellu että onko kaikilla nykyään vara ostaa ihan uusia täyteen hintaan?? En enää viitti ees myydä missään vaan laitan roskiin, sekin on pienempi vaiva. Joskus laitan menee venäjälle... toki sit kyl kaikki on ottamassa vastaan kun ilmaiseksi tarjoan...
 
Mä ostan paljonkin ja todennäköisesti olisin ostanut noi sun haalaritkin, jos olisivat olleet tarvittua kokoa.

Joskus löytää ja joskus ei. Mulle on henk koht ihan se ja sama mitä vaate on maksanut uutena, en mä sitä siellä hyllyjen välissä pohdi. Ostan kipurajani mukaan. En mä osaa sanoa mikä saa mut jonkun asian ostamaan- siinä osuu silloin maku, väri, koko ja hinta suhteutettuna kuntoon kohdilleen. Niin ja tarve.
 
Ei se ole välttämättä rahasta kiinni. Mä ostan 95% meidän lasten sisävaatteet kirppikseltä, mutta en siksi etten kykenisi ostamaan niitä kaupasta uusina vaan siksi että se on kaikin puolin järkevämpää :)

Paljon riippuu paikka, aika ja koko.

Mulla itselläni oli Turussa paikka heinä-elokuun vaihteessa ja myynnissä koot 56-86 cm + 134 cm ja jäin voitolle vissiin liki 600€.

Kyllä ihmiset siis ostaa edelleenkin, mutta toki syrjäseudulla pikkuputiikissa on vähemmän asiakkaita kuin isommassa kaupungissa, isossa kirppiksessä. Toisaalta taas Helsingin kokoisessa kaupungissa saattaa olla jo tarjontaa enemmän, kuin ostajia...siis tämä vain villi veikkaus :)
 
Kyllä mä lastenvaatteita ostan. :)

Mut tosiaan, usein on hinnat korkeella verrattuna kuntoon... Joku sokeus nähdä se vaate sen todellisessa kunnossa, kun se lappu siihen lätkästään. Ostan enemmin uuden (varsinkin kun alesta löytää usein tosi hyviä), jos puoleenhintaan saa vain kulunutta rääsyä. :whistle:
 
"lotta"
Mä ostaisin vaatetta kirpparilta, mutta on alkanut ärsyttää ihan toden teolla kun hinnat on ihan älyttömiä. Sisävaatteesta en kirpparilla kahta euroa enempää maksaisi ja ulkovaatteesta maksimissaan viidenneksen sen aalkuperäishinnasta. Miksei ihmiset voi myydä halvemmalla???
 
"mä"
Ostaa jos löytää hyvää kohtuuhinnalla. mut esim haalarimetsästys tuotti nollan, kallista ja kulunutta vain tarjolla.
Mikä on oikeesti kohtuu hinta... meillä oli yhden talven olleet haalarit (maksoi alessa 80€) ja oli myös housu ja takki, eli ei alvariinsa päällä. Ei yhtään kulumaa polvissa, pepussa yms. ja pyysin 10€ eikä kuukauden aikana menny kirppiksellä... lähetin sitten paketin venäjälle. Tuli paljon parempi mieli siitä...
 
"mie"
Minä ostan ainakin ja sain kyllä myytyäkin pieneksi jääneitä todella hyvin. Haalarit varsinkin meni kaikki, vissiin osui sitten hinnoittelu kohdilleen. Ainoastaan perus collegehousut ei oikeen käyneet kaupaksi.
 
"mä"
[QUOTE="lotta";21904412]Mä ostaisin vaatetta kirpparilta, mutta on alkanut ärsyttää ihan toden teolla kun hinnat on ihan älyttömiä. Sisävaatteesta en kirpparilla kahta euroa enempää maksaisi ja ulkovaatteesta maksimissaan viidenneksen sen aalkuperäishinnasta. Miksei ihmiset voi myydä halvemmalla???[/QUOTE]


Varmaan siksi, kun jo pelkät pöytämaksut kirppiksillä on aika huimia... aika monta euron tavaraa saa myydä, että parin viikon vuokran saa maksettua :/

Niin ja en ymmärrä miksi siis kirpparilta ilmaiseksi pitää saada... okei sen moka joka maksaa uudesta, mutta...
 
"vieras"
juu no tahtoo olla että minä ainakin jätän koko pöydän kattomatta kun yksikin ylihinnoiteltu tuote iskee silmään. Just kattelin housuja tytölle 8e on liikaa housuista jotka on disneyn eli ei mitään kunnollista merkkiä, vaikka kuinka olis kivoja kuvia.
 
"kirppismyyjä"
Minä olen pari viime kertaa pettynyt Helsingin kirppareilla, kun todella hyväkuntoiset lastenvaatteet ei millään mene kaupaksi. Hintaa on melkein uudenveroisilla talvihaalareilla ollut jopa huimat 2 -5 euroa, ei kelpaa kenellekään. UFFin laatikkoon tästä lähtien vissiin pitää kaikki kipata :(
 
Ostan, ja siis naisten vaatteita. Mutta joskus ihmetyttää paikkakuntamme kirppiksillä hirveät hinnat esim. nuhjuisista ja likaisista vaatteista.. Niistä sitten pyydetään tyyliin 10e, vaikka ei kelpaisi edes yöpaidaksi.
 
Kyllä mä pyrin ostamaan noille meidän pikkupojille mahdollisimman paljon käytettyä. Ostan vain hyväkuntoista ja sisävaatteesta en kahta euroa enempää maksa. Ulkovaatteista voin maksaa enemmänkin, mutta harvoin on hyväkuntoista tarjolla kohtuullisella hinnalla. Kymppi ei ole paljon pyydetty.
Ite käyn lähinnä vain lastentarvikekirppiksillä.
 
[QUOTE="mä";21904430]Varmaan siksi, kun jo pelkät pöytämaksut kirppiksillä on aika huimia... aika monta euron tavaraa saa myydä, että parin viikon vuokran saa maksettua :/

Niin ja en ymmärrä miksi siis kirpparilta ilmaiseksi pitää saada... okei sen moka joka maksaa uudesta, mutta...[/QUOTE]

Mulla maksoi pöytävuokra ja provikat lähes 100€. Jotta siitä syystä en eurolla/tuote voi millään myydä, jos haluan jotain omaan taskuunikin että pääsen ostamaan taas isompia vaatteita tilalle.

Mulla on pääsääntöisesti rajana mitä itse maksan 2€ paidat, 2,50€ collegepaidat, 2,50€ housut ja 5€ takit. Poikkeuksia toki löytyy, mutta tässä noin pääpiirteittäin. Ja samoilla hinnoilla myyn eteenpäin. Eli houtu 1-2,50€, paidat 1-2€, colleget 2-2,50€ jne.
 
"vieras"
Mä ostan mieluusti vaatteita kirppikseltä, mutta täällä Porissa on NIIIIIIN surkeat valikoimat että huhheijaa. No eilen tein itselleni löytöjä, kaksi tunikaa, oikein siistejä 2e/kpl. Mutta muksulle ei tahdo löytyä mitään, tuntuu että kirppiksillä on kato koissa 86-98. Jos tulee isompikokoisia ihanuuksia vastaan, ostan kyllä varastoon.

Eilen oli kirppiksellä 86cm Reimatec babyhaalari, hihoissa tahroja ja toisessa polvessa sentin viilto - hintaa 32e. Ja toisessa pöydässä Meandin siili-t-paita, jossa edessa isoja valkoisia maalitahroja - hinta 4,50e. Tätä luokkaa kun on vaatteet niin eipä sieltä paljoa tule ostettua.
 
nn
MInusta tuntuu, etteivät kaikki oikein ymmärrä kirpparin henkeä. Oon itse myynyt, ja myyn tarvittaessa, tavaraa kirpputorilla. Myös ostan sieltä, joskus itselle (harvemmin vaan löytyy just miellyttävistä se oikea koko tai se meni jo). Lapselle ostan myös. Tuotteen hinta sinällään ei ole este, jos itse tuote on laadukas ja hyvässä kunnossa. Eli ihan hyvin voin ostaa kalliimpiakin, jos ovat hyvässä kunnossa. Mutta en missään nimessä maksa puolia hinnasta.

Kannattaa muistaa, että se ostaja ei monesti tiedä mikä tämän tuotteen ovh on ollut silloin kun se ostettiin kaupasta 5 vuotta sitten (tai olkootkin kuukausi sitten). Eli se hinta on vain omassa päässäsi mielessä, ei ostajan. Näin ollen esim minä en millään tiedä mitä sen ja sen merkkinen haalari maksoi, voin vaan suurinpiirtein hinnan määritellä ja laskea siitä mitä viitsin korkeintaan maksaa. Ostan kyllä ennemmin uuden tuotteen, jos käytetty on liian kallista tai jos hyvin pienellä satsauksella saa jo uuden (varsinkin jos sitä vio käyttää vielä useammalla lapsella). Mutta olenkin tämmöinen pienen esikoislapsen äiti, joten ehkä tämä mielipide koostuu tästä. Eli meillä ois samat tuotteet varaa ostaa myös kaupasta, mutta minusta tuntuu typerältä ostaa pienten lasten vaatteita pääosin kaupasta kun saan ihan samannäköisiä erittäin edullisesti kirpparilta.

On huomattu, että likaiset ja nuhjuiset vaatteet ovat monesti aika kalliita. VArsinkin jos siinä lukee joku tietty merkki. Mikä on ihmeellistä, kun itse olisin sen kuntoisen vaatteen heittänyt ihan roskiin. Lisäksi jos pöydässä näyttää olevan kaikki tuotteet ylihinnoiteltu, niin ei oikeastaan huvita katsella yhtään muitakaan tuotteita.

10e laadukkaasta ja siististä haalarista ei kuulosta paljolta, mutta voi olla että sille koolle ei juuri nyt löytynyt ostajia. Itse en koskaan pakkaa mitään mukaan kirpparipöydältä, vaan laitan aina alet. Joskus laitoin hyväntekeväisyyteen myös, jos oli kyse vaatteista. Mutta menen itse myyjänä hankkiutumaan hyvästä tarpeettomasta tavarasta eroon, jotta joku toinen voi sen hyvillä mielin ottaa käyttöönsä. Silti ollaan aina saatu tosi hyvin käteen rahaa pöytävuokrien ja provikoiden jälkeen.
 
gsg
Mä jätän kanssa koko pöydän tutkimisen sikseen, jos siellä näyttää olevan korkeat hinnat. Eilen näin Hello Kitty t-paidan 6e (kittyn kuva ihan halkeillut), Reima-babyhaalarit 40e (likaiset kun mitkä), pari kivaa Lindexin t-paitaa pojalle 4e/kpl (tahroja täynnä). Kuka tollasia ostaa?

Ostan kyllä, jos jotain löydä. Olis mulla varaa ostaa kaupastakin, mutta kirppiksillä käyminen on kotiäidin harrastus:)
 
Kyllä varmasti ostan, jos koko ja hinta on oikea. Sisävaatteista voin maksaa max. 5€ ja ulkovaatteesta 20€ jos ovat hyväkuntoisia.

Nukkaisia/haalistuneita/tahraisia en osta mistään hinnasta, enkä ota edes ilmaiseksi :D
 
Mulla on sama, jos pöydässä on liian kalliita tuotteita, en niitä viitsi edes katsoa. Eilenkin, kun kävin kirpputorilla niin oli kulunut ja melko huonokuntoinen reimatec-puku 25€, joka on mun mielestä liian kallis. Housuista oon valmis maksamaan enintään 4-5€, paidoista 2-4€, riippuen kunnosta. Kohtuuliset hinnat siellä pitäis olla, koska esim. aleaikaan saa kaupasta uusia vaatteita monesti halvemmalla, kuin kirpparilta käytettyjä.
 
dc
Ostaa! Juuri niinkuin edellä moni vaan on sanonut, pitää olla hinta-laatusuhde kohdallaan. Juuri olen kohta lähdössä taas kiertelemään, kunhan vauva herää päikkäreiltä. Noin pienellä (nyt 4kk) vaatteet on niin pienen aikaa käytössä, ettei ne oikein edes ehdi kulumaan, joten hyväkuntoisia vaatteita on tullut paljonkin jo vastaan. Tosiaan vaan että mieluummin sitä ostaa uutta, kuin maksaa käytetystä lähes saman, vaikka olisikin kuin uusi. Mulle olis alottajan haalari kelvannu enemmän kun hyvin jos olis ollu oikeeta kokoa :D
 
tuhlaajatytär
itse ostan paljon kirpparilta. Monesti samasta pöydästä löytyy kaikki sopivan kokoiset ja näköiset lasten vaatetukset.Tärkeää minulle on, että vaatteet ovat hyväkuntoiset ja mukavasti laitettu esille. Monesti näkee pöytiä, johon on kipatttu kasapäin vaatteita, enkä tämmöisiä pöytiä jaksa penkoa.Kierrätys on hyvä asia. Hölmöä maksaa esim tyttöjen juhlamekoista maltaita tav.kaupassa.
 
SS
[QUOTE="kirppismyyjä";21904437]Minä olen pari viime kertaa pettynyt Helsingin kirppareilla, kun todella hyväkuntoiset lastenvaatteet ei millään mene kaupaksi. Hintaa on melkein uudenveroisilla talvihaalareilla ollut jopa huimat 2 -5 euroa, ei kelpaa kenellekään. UFFin laatikkoon tästä lähtien vissiin pitää kaikki kipata :([/QUOTE]

Kyllä aivan varmasti menee Valtterissa tai Hietsun kirpparilla kaupaksi melkein uudenveroiset talvihaalarit 2-5 euroa! Satavarmasti. Sen sijaan mitä minä olen katsellut, niin pyydetään niin tajuttomasti jostain kuluneista talvihaalareista.
 
ix
osta kirpparilta, tosin talvihaalareita ei ole sopivankokoisia ja -näköisiä tullut vastaan, kun käyn vaan työpaikan lähikirpparilla. mutta talvihaalarit on vähän ongelmallinen, kun niissä pitäisi olla kosteussuoja hyvässä kunnossa ja sitä ei päälle näe. vk-vaatteita olen ostellut ja yksistäkään (ja kaikki kirpparilöydötovat alunperin ainakin kohtuullisen kosteussuojattuja) en ole maksanut edes kymppiä.
joten täytyy sanoa että täytyy olla todella kivannäköinen haalari, että maksaisin kymppiä, koska seuravaa vaihtoehto on ostaa lastenvaatekaupan alesta 25-30 euron kosteusuojatoppahaalari.
en mieti mikä joku tuote on maksanut uutena, oma kipurajani on alle puolet siitä millä vastaavan ominaisuuden tuotteen saa alerekistä.
 
Kyllä minä oisin ostanu jos ois ehjät. Tässä taannoin juuri katsoin erästä haalaria jolla hintaa 8 e, mutta polvessa oli reikä (ja iso). Tietty ehjänä oisin voinutki ostaa mutta ei kai kukaan rikkinäisiä vaatteita kirpparilta osta? :confused:
 

Yhteistyössä