tiedätpä autoista paljonAlkuperäinen kirjoittaja Aurora:En kumpaakaan, elleivät ole diesel-koneita. Bensa-autot alkaa olla noilla kilometreillä jo ihan loppuun ajettuja, ja tulevien remonttien määrää voi vaan kuvitella.
ja hah hah..valetta joku insinööri siinä taas raapustaa.mutta asiaan,ottaisin tuon vanjemman koska sillä vähemmän ajettu ja voisi ehkä itsekkin vielä tehdä jotakin remppaa tarvittaessa jos siis osaa.Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:En kumpaakaan, elleivät ole diesel-koneita. Bensa-autot alkaa olla noilla kilometreillä jo ihan loppuun ajettuja, ja tulevien remonttien määrää voi vaan kuvitella.
Enpä väittänytkään, että tietäisin paljon. Tuon vaan tiedän sekä omasta että lähipiirin kokemuksesta. Ja suurin osa auton ostajista lienee kuitenkin "harrastuspohjalta" liikkeellä...Alkuperäinen kirjoittaja Heh:tiedätpä autoista paljonAlkuperäinen kirjoittaja Aurora:En kumpaakaan, elleivät ole diesel-koneita. Bensa-autot alkaa olla noilla kilometreillä jo ihan loppuun ajettuja, ja tulevien remonttien määrää voi vaan kuvitella.
Ei kaikki tuon ikäluokan autot välttämättä enää kalliita ole.Alkuperäinen kirjoittaja KESKITULONEN:MILLASIA RAHARIKKAITA TÄÄLLÄ KAIKKI OIKEIN ON??
KAIKILLA VARAA OSTAA UUS TULITERÄ KILOMETRITÖN AUTO??
Pankinsetä antoi lainaan rahaaAlkuperäinen kirjoittaja KESKITULONEN:MILLASIA RAHARIKKAITA TÄÄLLÄ KAIKKI OIKEIN ON??
KAIKILLA VARAA OSTAA UUS TULITERÄ KILOMETRITÖN AUTO??
Pah, meillä kaksi autoa, toinen vm 00 ja toinen vm 02. Ton vanhemman romun vois jo vaihtaa uudempaankin, ajettukin 205 000 km... uudempaa ei viitti vielä kun ajettu vasta 110 000 km.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei kaikki tuon ikäluokan autot välttämättä enää kalliita ole.Alkuperäinen kirjoittaja KESKITULONEN:MILLASIA RAHARIKKAITA TÄÄLLÄ KAIKKI OIKEIN ON??
KAIKILLA VARAA OSTAA UUS TULITERÄ KILOMETRITÖN AUTO??
Ainakaan nuo 1999.
Alkuperäinen kirjoittaja automieshenkilö:Jos ne on Toyotoja, älä osta, koska Toyotan koneella ajaa noin 200000. Volvon kone kestää yli 300000 ja Mersun yli 500000.
Automerkkejä ei enää oikeastaan voi erotella eri merkkeihin, sillä esimerkiksi BMW tekee tiivistä yhteistyötä ranskalaisen PSA-konsernin kanssa (Citroën, Peugeot) ja VAG:issakin on mm. Scania ja Bentley mukana ei-saksalaisista. Toisin sanoen BMW:n moottoritekniikkaa on nykyään ranskalaisissa ja ranskalaisten tekniikkaa on lainattu saksaan. Pitää melkein tietää missä auton osat on tehty että voi vertailla kestävyyttä pelkästään merkin perusteella.Alkuperäinen kirjoittaja Riippuu:merkistä. Toyotalla, mersulla tai Audilla ajelee ihan kevyesti tuon ja toiset päälle. Volkkarikin hyvä. Samaten koneen iskutilavuus merkitsee. Mikään pikkukone ei kestä niin paljon kuin suurempi
Sen sijaan jos merkki on Fiat, Peugeot tms, on auto jo aika loppuun ajettu kapistus
Toyotojen ja muiden pikkujapsien koneet alkavat yleensä vedellä viimeisiään 200 tkm. kohdalla. Sama koskee suurinpiirtein lähes kaikkia autoja, joissa on pieni, eli 1-2 litrainen bensiinimoottori. Tavallista kestävämpiä ovat mm. Mercedes-Benz, Volvo, VW, Audi ja BMW.Alkuperäinen kirjoittaja ---:Ja mistäköhän on peräisin väite Toyotojen kestävyydestä??