Ostasko auton vm1999.....

  • Viestiketjun aloittaja kumpi?
  • Ensimmäinen viesti
Aurora
En kumpaakaan, elleivät ole diesel-koneita. Bensa-autot alkaa olla noilla kilometreillä jo ihan loppuun ajettuja, ja tulevien remonttien määrää voi vaan kuvitella.
 
hy
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
En kumpaakaan, elleivät ole diesel-koneita. Bensa-autot alkaa olla noilla kilometreillä jo ihan loppuun ajettuja, ja tulevien remonttien määrää voi vaan kuvitella.
ja hah hah..valetta joku insinööri siinä taas raapustaa.mutta asiaan,ottaisin tuon vanjemman koska sillä vähemmän ajettu ja voisi ehkä itsekkin vielä tehdä jotakin remppaa tarvittaessa jos siis osaa.
 
Aurora
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
En kumpaakaan, elleivät ole diesel-koneita. Bensa-autot alkaa olla noilla kilometreillä jo ihan loppuun ajettuja, ja tulevien remonttien määrää voi vaan kuvitella.
tiedätpä autoista paljon :D
Enpä väittänytkään, että tietäisin paljon. Tuon vaan tiedän sekä omasta että lähipiirin kokemuksesta. Ja suurin osa auton ostajista lienee kuitenkin "harrastuspohjalta" liikkeellä...
 
Riippuu
merkistä. Toyotalla, mersulla tai Audilla ajelee ihan kevyesti tuon ja toiset päälle. Volkkarikin hyvä. Samaten koneen iskutilavuus merkitsee. Mikään pikkukone ei kestä niin paljon kuin suurempi
Sen sijaan jos merkki on Fiat, Peugeot tms, on auto jo aika loppuun ajettu kapistus
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KESKITULONEN:
MILLASIA RAHARIKKAITA TÄÄLLÄ KAIKKI OIKEIN ON??
KAIKILLA VARAA OSTAA UUS TULITERÄ KILOMETRITÖN AUTO??
Ei kaikki tuon ikäluokan autot välttämättä enää kalliita ole.
Ainakaan nuo 1999.
Pah, meillä kaksi autoa, toinen vm 00 ja toinen vm 02. Ton vanhemman romun vois jo vaihtaa uudempaankin, ajettukin 205 000 km... uudempaa ei viitti vielä kun ajettu vasta 110 000 km.
Kerran eläissämme ollaan autolaina otettu; 10v sitten kun ostettiin eka oma auto, lainaa oli 5000mk =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja automieshenkilö:
Jos ne on Toyotoja, älä osta, koska Toyotan koneella ajaa noin 200000. Volvon kone kestää yli 300000 ja Mersun yli 500000.

Meillä on 350000 ajettu Toyota ja kertaakaan ei muuten ole tielle jättänyt. Kaikkihan tuosta jo hapertuu muuten käsiin mutta koneeltaan parempi kuin monet uudemmat euroautot. Tosin on ukolla ollut nyt vaan työ ja metästysautona kun ei tuolla ulkonäkönsä puolesta enää kehtaa kohta muuten liikkua :whistle:

Muutenkin oon kyllä omien kokemusteni puolesta japsiautojen kannalla, just ostin itte 255000 ajetun Primeran ja noilla ajaa keposesti sen 350 000-400000. Uudemmista en tiiä, mutta vanhemmilla ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riippuu:
merkistä. Toyotalla, mersulla tai Audilla ajelee ihan kevyesti tuon ja toiset päälle. Volkkarikin hyvä. Samaten koneen iskutilavuus merkitsee. Mikään pikkukone ei kestä niin paljon kuin suurempi
Sen sijaan jos merkki on Fiat, Peugeot tms, on auto jo aika loppuun ajettu kapistus
Automerkkejä ei enää oikeastaan voi erotella eri merkkeihin, sillä esimerkiksi BMW tekee tiivistä yhteistyötä ranskalaisen PSA-konsernin kanssa (Citroën, Peugeot) ja VAG:issakin on mm. Scania ja Bentley mukana ei-saksalaisista. Toisin sanoen BMW:n moottoritekniikkaa on nykyään ranskalaisissa ja ranskalaisten tekniikkaa on lainattu saksaan. Pitää melkein tietää missä auton osat on tehty että voi vertailla kestävyyttä pelkästään merkin perusteella.
 
automieshenkilö
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Ja mistäköhän on peräisin väite Toyotojen kestävyydestä??
Toyotojen ja muiden pikkujapsien koneet alkavat yleensä vedellä viimeisiään 200 tkm. kohdalla. Sama koskee suurinpiirtein lähes kaikkia autoja, joissa on pieni, eli 1-2 litrainen bensiinimoottori. Tavallista kestävämpiä ovat mm. Mercedes-Benz, Volvo, VW, Audi ja BMW.
 

Yhteistyössä