Oudoin nimi jonka olet kuullut?

  • Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini83:
melena = latinaa ja tarkoittaa veriuloste... ok, nimi on ihan kivan kuulonen, mut en usko, että vanhemmat tienneet mitä latinaks meinaa... törmää vaan tuolla hoitotyössä välillä lauseeseen "potilas melenoi" elikkä ulostaa verta... :whistle:
Meiltä löytyy sekä Meleena että muutama Melena. Sitten löytyy vielä Edema, joka minusta myös on tahattomasti hauska.
 
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Miekin muistelisin lukeneeni tuo Tim-Antin jostain.
Itselläni on omalaatuinen, mutta se siitä. Oudoin jonka olen kuullut on Jöije.
Hei, mun entinen koulukaveri oli Jöije. Tosin se oli väännös Jörgenistä tai jostain vastaavasta. Tunnetaankohan me sama ihminen?

Ja tuota Homo-nimeä kauhisteleville: Ei sitten tullut mieleen että silloin 1900-luvun alussa homo tarkoitti nimenomaan ihmistä, ei sitä mitä nykyään? Eli siihen aikaan ehkä vähän outo nimi, mutta varmasti ei mitenkään pahennusta herättävä.
 
Mun lapsuuden kaverin isän nimi oli Veli Mies Ja sukunimi perään (terveisiä vaan kyseiselle kaverille jos lukee tätä)

Ja yks kaveri tässä keväällä antoi tyttärelleen nimeksi Kriska (tulee vielä toinen tavallinen nimi viilvalla perään virallisesti mut antaa olla).

Terveisiä vaan jos jompikumpi kavreista lukee :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Sisarussarja: Sana, Soma, Jopa (tää on miespuoleinen)
Sisu, Kaino ja Vieno kuuluu myös samaan katraaseen.
Mä muistelinkin että heit oli enemmänkin, mut noi vaan muistin.. kiitti lisäyksestä.
ei mittään :)
ja lapsista löytyy ainakin: Nuppu, Aarre ja Jupiter Merkurius
Niin et sä oletkin joku noista ? :)
en todellakaan ole. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
yhden virkailijan nimi oli Merita. en ole koskaan sitä muilla kuullut ja se oli vielä siihen aikaan kun nordea oli merita.
Mulla työkaverina Merita, tiedän myös toisenkin Meritan :D
On kai yleinen mustalaisilla, eikö? Lähinnä tulee tietysti mieleen ensimmäisenä pankki .:D
Ainakin nämä tuntemani ja tietämäni Meritat "valkolaisia". :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Sisarussarja: Sana, Soma, Jopa (tää on miespuoleinen)
Sisu, Kaino ja Vieno kuuluu myös samaan katraaseen.
Mä muistelinkin että heit oli enemmänkin, mut noi vaan muistin.. kiitti lisäyksestä.
ei mittään :)
ja lapsista löytyy ainakin: Nuppu, Aarre ja Jupiter Merkurius
Niin et sä oletkin joku noista ? :)
en todellakaan ole. :)
Tuli vaan mieleen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pölypallero:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini83:
melena = latinaa ja tarkoittaa veriuloste... ok, nimi on ihan kivan kuulonen, mut en usko, että vanhemmat tienneet mitä latinaks meinaa... törmää vaan tuolla hoitotyössä välillä lauseeseen "potilas melenoi" elikkä ulostaa verta... :whistle:
Meiltä löytyy sekä Meleena että muutama Melena. Sitten löytyy vielä Edema, joka minusta myös on tahattomasti hauska.
edemasta tulee mieleen enema =peräruiske :x
 
Ajattelin että jos meidän kuopus ois syntynyt kolme vuotta myöhemmin se olis saanu nimekseen Zinedine. Varmaan ois ollut Suomessa aika erikoinen B) Tosin se varmaan sitten ei olis kehdannut aloittaa ikinä futisjoukkueessa, joten hyvä oli ettei tullut Zizouta. Ja mieskään ei ois ehkä suostunut. :)
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Metsälintu- tanssitaiteilija muistaakseni, en ole kuullut nimeä muilla.
Minäkin tiedän tuon tanssijan! Olisiko sukunimi Pahkinen tai joku? Käsittääkseni on itse vaihtanut etunimensä.

Monet tällä palstalla mainitut oudot nimet on hyvin vanhoja nimiä (kuten Ukko, Okko, Käpy...) Ehkä ne 2300-luvulla ihmettelee, miten jonkun nimi on voinut olla Jani tai Pirkko ;)!

Oudoin kuulemani nimi oli joskus 90-luvulla Lumia, mutta nyt sekin on jo aika yleinen.

Hei minun nimeni on Metsälintu Pahkinen ja olen saanut nimeni kasteessa = Virallinen kutsumanimeni on ollut syntymästäni lähtien Metsälintu. (Voi tarkistaa Jyväskylän seurakunnan kirkon kirjoista, olen syntynyt 1971) Käytin peruskoulu-ja lukioaikani opettajien painostuksesta nimeä Erja (Yksi etunimistäni). Ilmeisesti pelkäsivät, että joudun kiusatuksi tai?...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Metsälintu- tanssitaiteilija muistaakseni, en ole kuullut nimeä muilla.
Minäkin tiedän tuon tanssijan! Olisiko sukunimi Pahkinen tai joku? Käsittääkseni on itse vaihtanut etunimensä.

Monet tällä palstalla mainitut oudot nimet on hyvin vanhoja nimiä (kuten Ukko, Okko, Käpy...) Ehkä ne 2300-luvulla ihmettelee, miten jonkun nimi on voinut olla Jani tai Pirkko ;)!

Oudoin kuulemani nimi oli joskus 90-luvulla Lumia, mutta nyt sekin on jo aika yleinen.

Hei minun nimeni on Metsälintu Pahkinen ja olen saanut nimeni kasteessa = Virallinen kutsumanimeni on ollut syntymästäni lähtien Metsälintu. (Voi tarkistaa Jyväskylän seurakunnan kirkon kirjoista, olen syntynyt 1971) Käytin peruskoulu-ja lukioaikani opettajien painostuksesta nimeä Erja (Yksi etunimistäni). Ilmeisesti pelkäsivät, että joudun kiusatuksi tai?...
Miten ihmeessä tuo nimi on hyväksytty?!
 

Yhteistyössä