Oudoin nimi jonka olet kuullut?

  • Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti
pilkku
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
yhden virkailijan nimi oli Merita. en ole koskaan sitä muilla kuullut ja se oli vielä siihen aikaan kun nordea oli merita.
Mulla työkaverina Merita, tiedän myös toisenkin Meritan :D
On kai yleinen mustalaisilla, eikö? Lähinnä tulee tietysti mieleen ensimmäisenä pankki .:D
Ainakin nämä tuntemani ja tietämäni Meritat "valkolaisia". :D
Mäkin tiän "valksen" Meritan. Elmo on aika hassu ja Kaappo kans.
Sit mun yks tuttu väitti, et sen lapsuudenystävä oli Ensi Lempi Betty, mut musta toi on urbaani legenda.
Ai niin, sit kastetuissa oli joskus Heli ja sukunimi Kopteri. Hohhoijaa.
 
Kumikameli
Alkuperäinen kirjoittaja Tolga:
Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljasuukko:
Iro naisella (lausuttiin Iiro!)
Mä tiedän saman nimisen miehen :)
mä tiedän kanssa Iro nimisen naisen
Naisen nimenähän Ira on aika yleinen, tuli vain jostain syystä mieleen...

Hassuin nimi, jota tiedän on Valo-Veli, aika hilpee nimi, sitä joskus härnättiin sanomalla sitä "tuikkusbroidix" :D

Tyttöjen nimestä tulee mieleen Nanika, käsittääkseni ei ihan hirveen harvinainen...
 
Tavis
Antamalla erikoisen nimen lapselleen tai muuttamalla nimeään erikoisemmaksi kuin mitä ovat kulloisenkin ajan nimet kätkeytyy aina haave - ajatus saavuttaa jotain tällä nimellä.
Vanhemmat toivovat ymmärrettävästi lapsistaa jotain ihmeellistä ja suuremmoista.
Tämä siksi että sen itsekkäämpää tekoa ei ole kuin lapsen hankkiminen. Halutaa jättää tähän maailmaan omaa geenistö aivan kuin sillä olisi jokin "suurempi tarkoitus".
Hullunkurisempia ovat kuitenkin aikuiset jotka muuttavat nimeään erikoisemmaksi.
Vanha sanonta pitää paikkansa tässä tapauksessa: "Ei nimi miestä/naista pahenna".
Jos nimi on Jorma tai Erja niin sen muuttaminen Niksuksi tai Vesiheinäksi ei tee ihmisestä sen parempaa, fiksumpaa, menetyvämpää.... päinvastoin.
 

Yhteistyössä